Cary Cinema 11a vs. Primare SP32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cary Cinema 11a vs. Primare SP32

Jeg har lyst å dele med dere min store sammenligningstest denne vinteren/våren.

Jeg har bestilt en Cary Cinema 11a og når den kommer vil jeg også låne en Primare SP32 for å sammenligne disse to. Det jeg primært kommer til å teste er lydkvalitet.

For tiden er min hjemmekino ganske "redusert" i den forstand at jeg bare har et par fronthøytalere og en sub. Uansett, jeg skal teste disse to forforsterkerne med følgende utstyr:

Triangle Genese Quartet front høytalere (TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité)
    Velodyne DD-18 subwoofer (Velodyne)
    Wyred 4 Sound W4S SX-500 mono effektforsterker (WYRED 4 SOUND)

Dette tror jeg vil bli spennende og jeg kommer til å teste mest stereo lyd men vil prøve litt Bluray og HD-DVD.

Jeg regner med at sammenligningen vil skje i slutten av februar i Bergen så hvis noen har noen ide eller innspill til hva jeg bør teste eller se etter, så er alle forslag hjertelig velkommen.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgp
    Jeg har lyst å dele med dere min store sammenligningstest denne vinteren/våren.

Jeg har bestilt en Cary Cinema 11a og når den kommer vil jeg også låne en Primare SP32 for å sammenligne disse to. Det jeg primært kommer til å teste er lydkvalitet.

For tiden er min hjemmekino ganske "redusert" i den forstand at jeg bare har et par fronthøytalere og en sub. Uansett, jeg skal teste disse to forforsterkerne med følgende utstyr:

Triangle Genese Quartet front høytalere (TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité)
    Velodyne DD-18 subwoofer (Velodyne)
    Wyred 4 Sound W4S SX-500 mono effektforsterker (WYRED 4 SOUND)

Dette tror jeg vil bli spennende og jeg kommer til å teste mest stereo lyd men vil prøve litt Bluray og HD-DVD.

Jeg regner med at sammenligningen vil skje i slutten av februar i Bergen så hvis noen har noen ide eller innspill til hva jeg bør teste eller se etter, så er alle forslag hjertelig velkommen.
    Husk å oppgradere firmware på C11a før du kjører testen.
    Det kommer en ny release innen et par uker (er det lovet).
    Regner ellers med at du har fulgt med i de enkelte trådene.
    Her får du mange gratis tips.

Hilsen den første C11a eieren i Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Husk å oppgradere firmware på C11a før du kjører testen.
    Det kommer en ny release innen et par uker (er det lovet).
    Regner ellers med at du har fulgt med i de enkelte trådene.
    Her får du mange gratis tips.

Hilsen den første C11a eieren i Norge
    Jeg har faktisk fulgt med på Cinema 11a inne på AVSforum i over ett år nå så jeg tror jeg vet hva jeg går til.

I tillegg har jeg blitt imponert over Primare så dette skal bli spennende!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk fulgt med på Cinema 11a inne på AVSforum i over ett år nå så jeg tror jeg vet hva jeg går til.

I tillegg har jeg blitt imponert over Primare så dette skal bli spennende!
    Ser fram til dette.
    Spesielt mhp. Primare sin funksjonalitet.
    Regner med at du også rapporterer om de problemer som måtte forefinnes hos begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammenligningskriterier

Ser fram til dette.
    Spesielt mhp. Primare sin funksjonalitet.
    Regner med at du også rapporterer om de problemer som måtte forefinnes hos begge.
    Tenkte jeg skal gjøre det så grundig som mulig. Skal skrive en logg av alt jeg gjør samtidig som jeg skal teste disse områdene etter prioritert rekkefølge:

1. Musikalsk lydkvalitet
    2- Film lydkvalitet
    3. Brukervennlighet
    4. Produktkvalitet

Jeg vil mao. se bort i fra alt med billedprosessering selv om Primaren har dette og ikke bare en HDMI switch som Cary'en.

Jeg regner med at demo-modellen av Primaren er innspilt men kommer til å følge Cary's råd angående antall timer innspilllingstid før jeg begynner sammenligningen.

I tillegg vil begge to stå på i minst en time før jeg gjør noe kritisk lytting.

Hvis noen har andre kriterier som må inn i testen min, så er jeg åpen for forslag.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skal gjøre det så grundig som mulig. Skal skrive en logg av alt jeg gjør samtidig som jeg skal teste disse områdene etter prioritert rekkefølge:

1. Musikalsk lydkvalitet
    2- Film lydkvalitet
    3. Brukervennlighet
    4. Produktkvalitet

Jeg vil mao. se bort i fra alt med billedprosessering selv om Primaren har dette og ikke bare en HDMI switch som Cary'en.

Jeg regner med at demo-modellen av Primaren er innspilt men kommer til å følge Cary's råd angående antall timer innspilllingstid før jeg begynner sammenligningen.

I tillegg vil begge to stå på i minst en time før jeg gjør noe kritisk lytting.

Hvis noen har andre kriterier som må inn i testen min, så er jeg åpen for forslag.
    Grunnen til at jeg nevnte det jeg gjorde, er nettopp at du kan få problemer med å gjennomføre dine testpunkter, da det er mye bugs på denne typen nye produkter....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk Cary Cinema 11a

Jeg fikk Cary Cinema 11a i posten i dag, og etter å ha pakket den ut, tenkte jeg denne virker solid. Den er tung og knapper, display og alt annet virket solid. Fjernkontrollen er i plast men med bra funksjonalitet.

Koblet Cinema 11a til Wyred 4 Sound monoblokkene mine som bare har 75 timer av 300 anbefalte men jeg kunne ikke vente. Jeg sjekket manualen til Caryen men fant ingen innspillingstid. Lot den stå på å spille 3-4 timer før jeg satte meg ned for nærmere lytting.

Med Mac Mini som lydkilde og optisk kabel til Caryen som igjen har XLR mot effektforsterkere så sjekket jeg lyden på litt forskjellig musikk. De største forbedringene i lydbildet er varmen i lyden, oppløst diskant, flott bredde i lydbildet og dybde. Dette er bra saker!

Testet også bruk av en eldre D/A konverter som jeg har. Jeg testet ikke så lenge og kritisk, men ingen stor forskjell mellom å bruke Caryens interne D/A konverterere og denne eldre D/A konvertereren.

Siden spilte jeg av et par HD-DVD plater, Roy Orbinson med gjester og Phantom of the Opera. I begge filmene hørte jeg nye detaljer og lyden var igjen veldig oppløst og behagelig.

Jeg kjørte gjennom auto-oppsettet et par ganger og fant vel ut at dette ikke er helt til å stole på og valgte å gjøre det delvis manuelt etterpå. Det er mange justeringsmuligheter for lyd og en bør gjøre seg kjent med alle og ikke overlate noe til tilfeldighetene.

Eller opplevde jeg litt knitring i høytalerne ved skifte av kilde. Ikke plagsomt mye eller høyt men unødvendig. Det forekom også noen synk problemer når en skiftet kapittel på HD-DVD spilleren men det var stort sett bare små pauser på max 1 sekund.

Forforsterkeren Cary Cinema 11a er oppgradert til siste firmware versjon 1.02 og en ny versjon kommer visst snart.

Dere får høre mer siden.

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cary Cinema 11 vs. Cary Cinema 11a

Hei,

Noen som har erfaring med oppgradering ifra 11 versjonen til 11a?

Er det "verd det" ?

Mvh Smiley :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    Hei,

Noen som har erfaring med oppgradering ifra 11 versjonen til 11a?

Er det "verd det" ?

Jeg har dessverre ingen erfaring med den forrige Cinema 11 så jeg kan nok ikke hjelpe deg her. Vet bare at den gjorde det veldig godt i tester i bladet Hjemmekino og Stereophile pluss at forgjengeren var anbefalt i en meget interessant tråd inne på AVSforum: Best Sounding Pre/Pros in Different Price Ranges (Mini Reviews and Discussion) - AVS Forum.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ingen erfaring med den forrige Cinema 11 så jeg kan nok ikke hjelpe deg her. Vet bare at den gjorde det veldig godt i tester i bladet Hjemmekino og Stereophile pluss at forgjengeren var anbefalt i en meget interessant tråd inne på AVSforum: Best Sounding Pre/Pros in Different Price Ranges (Mini Reviews and Discussion) - AVS Forum.
    Jeg er veldig godt fornøyd med min Cinema 11, det jeg lurer på om en oppgradering til 11a er verdt kostnaden. (Planlegger isåtilfelle å sette Cinema 11en i stua oppe som en ren stereo-pre amp. :-))

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytteinntrykk

I går kveld så jeg ferdig Phantom of the Opera på HD DVD og jeg må bare si at jeg aldri har hørt det bedre. Fantastisk oppløst i disknten med den varme fyldige lyden er bare så bra!

Etterpå ville min kone lytte til Jan Eggum for å teste stemmen hans. Vi har tidligere erfart at noen innspillinger med Eggum kan låte hardt og spisst. Vel, alt dette var borte og vi har aldri hørt Jan Eggum så avslappet før Begge to var overbevist om den godlyden Cary Cinema 11a kan lage.

På lørdag skal jeg plukke opp Primare SP32 og da begynner den egentlige testen.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede. Jeg vurderte en stund å konvertere til Primare
    men de fikk fikset Denonen min, så jeg holder ut med den
    til jeg vinner i lotto eller noe. Men spennende å høre hva du mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagen før dagen

Mens jeg venter på morgendagen da jeg skal plukke opp duellanten Primare SP32, fikk jeg testet bluray med PS3. Etter en grovkalibrering med lydtrykksmåler, plukket jeg ut noen scener fra Mamma Mia, Kung fu panda og Hairspray. Etterpå valgte jeg ut Roy Orbinson med venner, Eagles og Queen på HD-DVD. Har også begynt å tenke på musikk. Hvis dere har noen ønsker så gi beskjed.

Etter PS3 testing erfarte jeg en forsinkelse fra under ett sekund til maks 5-6 sekunder før Cary Cinema 11a'en klarte å synke seg til lyden. Dette kunne skje ved start av avspillingen eller når jeg bladde mellom kapittelene. I tillegg kom det noen små kneppelyder ved forandring av lydformater og lydkilder. Disse svakhetene er godt kjent inne på AVSforum.

Derimot på den positive siden, har jeg aldri opplevd en slik deilig filmlyd - verken hjemme eller på kino! Gary tilfører lydbildet en soliditet og substans som gjør at lyden fra filmen flyttes inn i rommet foran nesen din. Det er likevel ikke tegn til skarphet eller hard lyd men den oppløste og runde diskanten gjør at en ikke får tegn til lyttetretthet.

Må innrømme at jeg begynner å lure om det er noe vits å teste Primaren men jeg har bestemt meg for å gjennomføre denne testen og skal jobbe for å være så objektiv som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Testen avblåst?

Jeg gikk i dag til Soundgarden i Bergen for å hente Primare SP32 på hjemlån. Tidligere i uken hadde jeg per e-post avtalt med butikksjefen at jeg kunne komme inn på slutten av dagen å deponere på forsterkeren.

Vel, jeg da jeg dukket opp i butikken en halv time før stengetid, ble jeg fortlt at de ikke hadde tid til å pakke ned forsterkeren til meg. Jeg ble overasket over dette svaret da jeg selv vet at det tar max 10-15 minutt å pakke ned en forsterker. I tilleg ble jeg fortalt at jeg burde ringt tidligere på dagen og gitt beskjed.

Jeg ble irritert og overrasket og viste vedkommende e-post korrespondansen jeg hadd gjort med butikken tidligere i uken og det hjalp ikke at butikksjefen hadde skrevet til meg og sagt at jeg kunne komme inn når som helst å diponere på Primaren.

Jeg er nå veldig skuffet men ble lovet at forsterkeren skal stå klar på mandag. Det er jammen meg ikke sikkert at jeg setter min for i den butikken igjen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soundgarden har tydeligvis ikke skjønt det!

Jeg gikk i dag til Soundgarden i Bergen for å hente Primare SP32 på hjemlån. Tidligere i uken hadde jeg per e-post avtalt med butikksjefen at jeg kunne komme inn på slutten av dagen å deponere på forsterkeren.

Vel, jeg da jeg dukket opp i butikken en halv time før stengetid, ble jeg fortlt at de ikke hadde tid til å pakke ned forsterkeren til meg. Jeg ble overasket over dette svaret da jeg selv vet at det tar max 10-15 minutt å pakke ned en forsterker. I tilleg ble jeg fortalt at jeg burde ringt tidligere på dagen og gitt beskjed.

Jeg ble irritert og overrasket og viste vedkommende e-post korrespondansen jeg hadd gjort med butikken tidligere i uken og det hjalp ikke at butikksjefen hadde skrevet til meg og sagt at jeg kunne komme inn når som helst å diponere på Primaren.

Jeg er nå veldig skuffet men ble lovet at forsterkeren skal stå klar på mandag. Det er jammen meg ikke sikkert at jeg setter min for i den butikken igjen.
    Hmmm.... det var jo synd! Hadde vært fint å høre dine synspunkter på dette!

Jeg har tidligere elendig erfaring med HiFiCenter Kjeden i Oslo og Lillestrøm (nåværende Soundgarden.) De har virkelig ikke forstått dette med kundeservice, og jeg kan ikke si at jeg var imponert over den kunnskapen de hadde om produktene sine heller.
    De har virkelig noe å lære av Oslo HiFi-senter, HifiKlubben også videre. Spesielt gjelder dette på kundeservice siden.
    For min del er det så enkelt at jeg hverken gidder å ringe eller stikke innom Soundgarden lenger. -> No business from me.
    Hjelper jo ikke om de skifter til ett "kulere" navn, når de fortsetter å være like dårlige.

For ordens skyld, jeg har ingen tilknytning til noen konkurrerende butikker av Soundgarden. Jeg er bare en vanlig kunde som etter gjentatte dårlige behandlinger/dårlig rådgivning (mest sannsynlig pga. dårlig kompetanse.)
    ikke gidder å gå dit mer.

Kanskje du kan finne Primaren ett annet sted, for hjemmetest ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Duellen er gjennomført

Jeg vil bare si til dere at duellen mellom Primare SP32 og Cary Cinema 11a ble gjennomført i går ettermiddag/kveld.

Først litt bakgrunnsinfo:

Testen ble gjennomført i min lille hjemmekino på 3,8m x 4,5m uten noen form for akustikkbehandling.

Utstyret som ble brukt i testen:

Kilde:
    Mac Mini med optisk kabel til Audio Alchemy D/A konverterer og også direkte til forforsterker.

Toshiba HD-XE1 via HDMI til forforsterkerne. Toshibaen sendt PCM signal til forforsterkerne.

Effektforsterker:
    Wyred 4 Sound ST500 monoblokker, som er en klasse-D effektforsterker på 250W i 8 ohm

Kabling:
    Blue Jeans Cable høytalerkabel og XLR-kabel
    Clas Ohlson optisk kabel

Høytalere:
    Triangle Genese Quartet
    Yamaha NS-10 ( 2 stk satt sammen til en midlertidig senterhøytaler)
    Velodyne DD-18

Gjennomføring av testen
    Jeg lyttet til en sang i 2 minutter eller hele sangen med begge forforsterkerne før jeg gikk videre til neste sang.

Testet ca. 13 sanger (alle dekodet i Apple Lossless) og 2 HD-DVD plater (Phantom of the Opera og Eagles Farewell Tour I) med musikk.

Spilleliste
    (Sang; Artist; Album)
    (Kommentarer)

Waiting for the Story to End; Freak Power; Drive-Thru Booty
    Dårlig lyd på platen. Overdreven proessering med alt for mye diskant.
    Vanskelig å høre forskjell. Cary litt mer definert i øvre bass og Primare litt mer utflytende or rotete lydbilde i nedre mellomtone. Cary noe skarpere i diskanten.

Ansiktet Te Månen; Kari Bremnes; Over En By
    Primaren ble dvask i bassen sammenlignet med Cary. Gikk utover nedre mellomtane også. Strammere og mer definert lydbilde med Cary.

What God Wants, Part I; Roger Waters; Amused To Death
    Vanskelig å høre forskjell. Primaren noe bredere lydbilde men det samme litt uklare nedre mellomtone/bass.

Boadan nuppi bealde (Come from the other side); Mari Boine; Gávcci Jahkejuogu (Eight seasons)
    Utrolig vanskelig å høre forskjell. Kanskje jeg begynne å bli trøtt i ørene? Tar en pause. Kunne kanskje ane et litt bredere perspektiv hos Primare men en mer kontant bass i Caryen.

Marrow; Nils Petter Molvær; EyeFi 2002
    Nok en vanskelig låt å høre forskjeller på utenom bassen. Den ble bløtere og mer diffus med Primaren.

Ta meg med; Jan Eggum; Underveis
    Klarte ikke å skille noe særlig mellom forsterkerene.

One Week Last Summer; Joni Mitchell; Shine
    Pianoet låt fyldigere og saksofoner lå i et bredre perspektiv. Til tider kunne pianoet også være litt grøtete pga. uklar nedre mellomtone/bass.

Öppna Upp Ditt Fönster; Lisa Ekdahl; Lisa Ekdahl
    Caryen gir bassen mer detaljer og fastere kropp. Gitar og vokal er mer oppløst og varmere.

Hoy Es Adios; Santana; Shaman
    Nok en gang gir Cary mer detaljer i mellomtone, bass og mer oppløst diskant. Primare gir mer boom bass men et bredere perspektiv. Congasene lå lengre ut i høytalerne.

Circus; Stina Nordenstam; This Is Stina Nordenstam
    Vokalen er varmere på Cary.

Send Meg En Drøm; Anne Grete Preus; Når Dagen Roper
    Mye tyngre lydbilde i Primaren. Den mannlige sangeren blir litt for ullen i Primare.

Baba Yaga; The Minnesota Orchestra\Eiji Oue; The HDtracks Ultimate Download Experience
    Caryen gir mer detaljer i mellomtonen da instrumentene får mer kropp og er mer tydelige.

Konklusjon lydkvalitet:
    Primare SP 32 har en litt skarpere nedre diskant/øvre mellomtone enn Cary, mindre detaljer i mellomtonen og en feitere bass. Cary Cinema 11a klarer å hente ut mer detaljer og et mer avrundet lydbilde. Caryen har et smalere lydbildet enn Primaren og Primaren lager et bredere perspektiv.

På HD-DVD filmene bekreftet erfaringene fra CD-lyttingen.

I MITT rom og på MITT anlegg ble nok valget Cary Cinema 11a. Primaren er veldig bra men måtte nok trekke det korteste strået.

Andre erfaringer/argumenter:
    Caryen har mange muligheter får lydinnstillinger og integrering. Den brukte 2-3 sekunder til å låse det digitale signalet (enten koax eller HDMI). Cary har bare HDMI switch

Primaren kan oppgraderes ved at kort kan skiftes ut. Den har 3 HDMI innganger vs Caryens 2 innganger. Designet er stiligere enn Caryen. Den har innebygget video-hub med tilkobling av video,s-video og komponent.

That's a wrap!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er grei

Spørsmål:
    Hadde Primare'n lossless HD codecs (Dolby True HD + DTS MA) ?
    Testet du kun 2ch ?
    Hvis du testet multichannel, var dette 5.1 eller 7.1 ?
    Merket du noe til kompresjonen som AVS omtaler når du sender bitstream til C11a ? Isåfall burde Primaren gjøre en knock-out ?
    Var C11a satt opp med auto ?

Dist

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:
    Hadde Primare'n lossless HD codecs (Dolby True HD + DTS MA) ?
    Testet du kun 2ch ?
    Hvis du testet multichannel, var dette 5.1 eller 7.1 ?
    Merket du noe til kompresjonen som AVS omtaler når du sender bitstream til C11a ? Isåfall burde Primaren gjøre en knock-out ?
    Var C11a satt opp med auto ?

Dist
    Det var bra du kom med spørsmål da jeg hadde glemt å skrive om disse tingene:

Primare har ikke HD codecs, derfor brukte jeg kun PCM i sammenligningen. Slik jeg har forstått problemene med Cary så var det ved bruk av intern dekoding og ikke ved bruk av PCM.

Det kommer en modul til Primare som støtter HD-codecs. Denne er jeg blitt fortalt kommer til å koste en 3-4000 kr. http://www.primare.net/documents/00063.pdf

Jeg testet hovedsakelig stereo 2-kanals lyd. Det nevnte jeg i begynnelsen, men jeg testet også flerkanals PCM lyd med Toshiba HD-DVD spilleren. Jeg brukte da et 3.1 oppsett siden jeg ikke har bakhøytalere for tiden.

Ingen av forforsterkerne var satt opp med auto. Jeg brukte manuell instlling på begge to. Dobbelsjekket også at EQ'en til Caryen ikke var i bruk. Jeg definerte bare avstand, balanse og delefrekvens på høytalerne.

En liten digresjon er vel kanskje at siden jeg har hørt at Primare bruker System Audio sine høytalere så kan kanskje Primare passe bedre til litt mindre høytalere? eller "raske" høytalere med mindre elementer? Bare en tanke og ikke noe argument i denne testen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en kjempe flott sammenligning.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint at du fikk til en test allikevel!

Takk for infoen ! :-)

Hva var prisene du fikk på de forskjellige prosessorene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •