2in1: Alternativ til Sonos..og..DAC eller ikke DAC...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2in1: Alternativ til Sonos..og..DAC eller ikke DAC...

Sitter og leter etter en brukbar løsning for å få musikk inn på soverommet.
    Har høytalere liggende (Dali 104) men trenger noe til å drive dem. Da jeg ikke har lyst å pakke en masse elektronikk på sovesalen så vil jeg helst ha en løsning som Sonon`s. Altså en nettverksløsning med INNEBYGGET forsterker. Men synes Sonos er for dyr for denne bruken. Noen forslag der ute?
    Hadde vert topp med Squeezebox Duet sin løsning (fjernkontroll med skjerm) men er da avhengig av ekstra forsterker.
    Har Yamaha rx-v3800 og Zone2/3 så kunne sikkert ha dratt høytalerkabler inn, men det er heller ikke noe jeg har lyst til. Dessuten har man jo da ingen kontroll over musikken.

Sak nr 2..
    Har som sagt den Yamahaen. Har også en Oppo DV-983h dvd som jeg bruker som cd/sacd/dvd-a spiller. lurer således på å kjøpe inn DacMagic til å ha imellom. Noe vits? Kjører all lyd over HDMI nå. Med DAC blir det jo over phonokabler. Nedgradering? Mister jo og muligheten for 5.1. Tanker om komboen?
    Ser på bilder av Dacen og ser at det er digital utganger på den. Hva kommer ut der? Bare "Pass Through" kanskje?

Sitter foresten et sett med SVS MTS i de andre endene av systemet

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flere forsterkere som har innebygget nettverksspiller, men meg bekjent er disse avhengie av en ekstern skjerm for å fungere. Jeg har ikke mye erfaring rundt disse nymotens "gadget" forskerkere så ikke ta dette svaret som god fisk.

Men Jeg har selv hatt Dali 104 i mange år og drev disse i starten med en Nad 3020 (2x25 watt) så det er ikke mange watt som skal til for å få disse til å funke. Hva med en liten effekt forsterker og en Squeezebox og bruke volumjusteringen på Squeezeboxsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forsåvidt en mulighet. Er jo ikke så stor den naden synes jeg å huske.
    Så folkens. forslag til en liten forsterker i ordets rette forstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja....
    Siden det kom så mange forslag så gikk jeg jaggu henn å bestilte en "liten" Emotiva RPA-2. Får jo sikkert lyd til soverommet på den måten og. Via vibererende vegger og sånt.... ehhh.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke som forforsterker da?
    Jeg ville ha solgt de Dali, kjøpt Squeezeboks Duet eller Classic, og et sett aktive høyttalere, AudioEngine el. lign., mer minimalistisk får du det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. var en liten dårlig spøk bare. kjøpte den emoen til frontsettet i stua. ikke til soverommet. er en STOR forsterker dette...

Har jo tenkt på squeezebox ja. Skal se litt på de Audioengine`ene. Aldri hørt om de før men ser jo greit ut. Takk for tipset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •