Popcorn Hour A-110 vs A-100? Forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A-110 vs A-100? Forskjell?

Vurderer å kjøpe meg en PCH A-110, men ser at A-100 er billigere.

Hva er egentlig forskjellen på dem? Jeg ser at A-110 har s-ata, noe ikke a-100 har, men alt av mine mediafiler ligger på en filserver, så det er ikke noe bakdel for meg.

Også hørt noe om at a-110 har hdmi 1.3 og hdmi 1.1, noe stor forskjell her?

Annet som er forskjellig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør du et raskt søk på forumet ser du det står en del skrevet om dts-lyd. Dette støtter 110. I tillegg kommer det du skelv skrev med at du har IDE på 100, med SATA på 110.

Link til bl.a. en tråd; http://avforum.no/forum/av-prosessor...forskjell.html.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene.

110 har er S-ata disk
    110 har HDMI V1.3
    110 har mulighet for troughput DTS HD MA og Dolby True HD
    Samt dekoding av DTS (så man kan ta det ut gjennom stereo utgangen)

100 har IDE tilkobling
    100 har HDMI 1.2?
    100 har mulighet for troughput DD og DTS
    MEN! ikke mulighet for dekoding av DTS, (dette pga popcorn ikke har betalt for rettighetene til å få gjøre dette, er software problem ikke hardware), jeg
    har dog ikke funnet noen som har laget en alternativ firmware for å fikse dette.
    Så om du for eksempel skal kjøre hdmi rett i tven på stua, eller ta ut lyden analogt til en stereoforsterker (uten dts dekoding, noe nesten alle er) er du ute å kjøre om filmen bare har DTS spor...

For min del var det sistnevnte som gjorde at jeg "MÅ" ha en A-110..
    Det med harddisk er oppskrytt spør du meg, har du en server/nas stående på døgnet rundt fungerer det utmerket å streame FullHD gjennom nettverket (jeg har dog gigabit nett), Hadde harddisk i min A-100 tidligere med fakkern for noe dritt. det gikk fra å bli ett helt lydløst system til å lage typisk pcbråke lyd...
    Dessuten er det ikke så vanvittig å tjene på å ha en harddisk i, de "gadget" funksjonene synes jeg er unødvendig, tenker da på for eksempel Torrent osv.
    Veldig basic funksjonalitet osv (bruk heller en god nas disk med innebygd støtte for dette).

Popcorn hour er og blir en MEDIA STREAMER, og til dette gjør den en vanvittig god jobb. er superfornøyd med min, aldri hatt problemer med å spille noen filer, om det er sære mkv pakker eller om det er x.264 med 1080P osv.. går som en drøm, spoling gjennom filmen er superbra, ikke lang caching etter å ha trykt play igjen, samt aldri hatt sync problem...

Ble rotete skrevet dette, men er bare litt entusiastisk på saken,
    Man leser stadig om folk som syter på uferdig produkt osv men leser man litt gjennom det, gjelder det mest alle de som kjøpte denne i håp om å benytte all dissa ekstrafunskjonene (torrent,youtube,surfing++osv)

Siden den er på tilbud til 1990,- på komplett er det løp å kjøp, om man så importerer denne direkte fra popcornhour.com kommer man ikke billigere unna...

Har nå bestilt meg en a-110 på stua, ilag med en wn-100 trådløs adapter.
    Kommer med tilbakemelding hvordan dette funker=)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Bra tilbud!

Men er fortsatt litt usikker på dette med DTS.

Jeg hadde jo tenkt å ha den koblet opp via HDMI og så rett i tvn. Er det vanlig at filmer bare kommer med DTS?

Og hva menes med "100 har mulighet for troughput DD og DTS"?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ok. Bra tilbud!

Men er fortsatt litt usikker på dette med DTS.

Jeg hadde jo tenkt å ha den koblet opp via HDMI og så rett i tvn. Er det vanlig at filmer bare kommer med DTS?

Og hva menes med "100 har mulighet for troughput DD og DTS"?
    A-100 kan sende gjennom DD og DTS som bitstream, da er det forsterkeren som tar seg av dekodingen av formatet. dvs mest trolig klarer ikke tven din å gjøre dette, du vil da ikke få lyd om du kjører ei filmfil med DTS spor på (de fleste hd filene på nettet er med DTS spor, og ikke noe mer)

A-110 kan sende gjennom DD og DTS, samt DTS-HD MA og Dolby true HD (for å få utnyttet de to sistnevnte trenger du en forsterker med innebygd støtte for disse formatene, dette gjør nok ikke tven din da det ikke er alle forsterkere som gjør det enda engang...)

Begge modellene har mulighet for DD dekoding så dette formatet går bra...
    Men bare A-110en kan dekode DTS...
    Ordentlig kjedelig å skulle sette på en film for så å finne ut at, crap jeg har ikke lyd (90% av alle mine hd filmer er med DTS spor)

Oppsummering: om du skal koble rett i TV, kjøp Popcorn Hour A-110...
    Du slipper mye banning og irritasjon, prisforskjellen er tross alt bare ett par hundrelapper...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •