Valg av mediaspiller til musik

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av mediaspiller til musik

Trenger hjelp til og velge en god mediaspiller som jeg skal bruke til og spille av musik med (Mp3 filer osv). I dag ligger alle musik på en WD 500gb ekstern HD (NTFS fil system). Har sett litt på forskjellige typer mediaspillere osv men kommer liksom ikke fremm til hvem av di som funker best til min bruk. Trenger ikke og ha HDMI eller mulighet til og spille av video filer på osv. Mest ute etter en spiller med best lydkvalitet på musik, design som fruen vill godta og att den kan styres med Harmony One! Noen ambefalinger?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For vanlige dødlige:

Komplett.no - Logitech Squeezebox Duet-Sort

For de som skal bruke litt mer peng:

Komplett.no - Logitech Transporter Black,

Til musikk er disse produktene knall

Du kan jo også kjøpe en Komplett.no - ASUS Eee Box og koble denne til TV'en. Da kan du kjøre media senter derfra. Funker fett hvis du ikke trenger HD avspilling med den.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på den biligste der ja. Hva er egentlig forskjellen på Logitech Squeezebox og dem som heter Duet? Den avanserte fjernkontrollen bare? Er mest interisert i og bruke harmony one til og styre box`en skjønner du og da er det nesten litt bortkastet og ha en såpass fin fjernkontroll..

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen av de 2 selv, men tror nok man skal kunne styre vanlig Squeezebox med Harmony One. Men jeg ville fått dette bekreftet av en annen bruker, eller Logitech direkte. Er jo samme produsent så er nok ganske sikker på at det går greit.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket på hjemmesiden til Logitech og der står det att Harmony One er kompatibel opp mot Squeezebox

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Harmony 525 til å styre Classic-utgaven av Squeezebox, og det funker som bare juling. Løp og kjøp....

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg bruker Harmony 525 til å styre Classic-utgaven av Squeezebox, og det funker som bare juling. Løp og kjøp....
    Denne du mener? Komplett.no - Logitech Squeezebox, Wireless Audio

Sitter og vurderen den sterkt nå!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er det ja; foretrekker faktisk den foran Duet iom. at den har et display slik at du slipper å ha fjernkontrollen foran deg hele tiden for å se hvilken sang som spilles, neste på listen osv.
    Dessuten har jeg fått inntrykk av at det er enklere å søke opp sanger, artister m.m. med den fjernkontrollen en med Dueten.

Når den så i tillegg er vesentlig rimeligere så er i alle fall ikke jeg i tvil om hvilken jeg ville valgt hvis jeg skulle handlet en gang til...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke en SB med en multifjernkontroll MÅ man ha noe annet enn Receiver da den ikke har noen Ir-mottager.

Men å påstå at det er lettere å søke på Classic enn med Controlleren er nok veldig feil.

Duet-pakken og Classic er 2 pakker for litt forskjellig bruksmønster. Det er ikke slik at Duet-pakken eller Receiveren erstatter Classic, men de utfyller den.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Skal du bruke en SB med en multifjernkontroll MÅ man ha noe annet enn Receiver da den ikke har noen Ir-mottager.
    Det stemmer ikke helt, det gjelder kun for Duet. Den gammeldagse SB Classic tar imot IR. Jeg bruker Harmony 555 direkte mot SB Classic.

Men når det er sagt så er fjernkontrollen til SB utrolig rask og lett å bruke. Med Harmony-kontrollen går ting liksom litt tregere, derfor bruker jeg ofte original SB fjernkontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det stemmer ikke helt, det gjelder kun for Duet. Den gammeldagse SB Classic tar imot IR. Jeg bruker Harmony 555 direkte mot SB Classic.
    Ehh, det er jo akkurat det jeg sier jo. Man må ha noe annet enn Receiveren, som f.eks. SB3, aka Classic, for å kunne bruke en Ir-fjernkontroll.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Men å påstå at det er lettere å søke på Classic enn med Controlleren er nok veldig feil.
    Hvorfor er dette feil?
    Hvis jeg skal søke opp f.eks sangen "Mistaken for strangers" holder det å trykke på max. 5 taster på fjernkontrollen (aka 525) og omlag 5 sekunder hvis jeg trykker treigt.
    Hvordan finner du en enkelt sang av 11.136 med scrollhjulet på Dueten, og hvor lang tid vil det ta?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis det er det du mener, så er jeg enig

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å kjøpe en PSP til din PS3 for avspilling av musikk filer? Siden du får opp skjermbildet fra PS3 på PSP er jo dette nesten like bra Sonos systemet. Som bruker selv av PS3 og PSP er jeg knallfornøyd da du ikke trenger noen annen skjerm enn PSP for se hva du har av musikkfiler. Du kan også slå på/slå av PS3 med PSP.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •