Squeezebox duet - iTunes og Flac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox duet - iTunes og Flac

Hei

Har satt opp min duet og valgt "Bruk iTunes" dette funker som bare det. Nå har jeg også puttet en del flac album i musikk mappen i ettertid, men virker som jeg ikke kan se de på kontrolleren min. Noen forslag på hvordan jeg kan spille både mp3 og flac ved å ha disse i samme musikkmappe?

Takk for hjelp

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guitar
    Hei

Har satt opp min duet og valgt "Bruk iTunes" dette funker som bare det. Nå har jeg også puttet en del flac album i musikk mappen i ettertid, men virker som jeg ikke kan se de på kontrolleren min. Noen forslag på hvordan jeg kan spille både mp3 og flac ved å ha disse i samme musikkmappe?

Takk for hjelp
    Og du har kjørt rescan i Squeezecenter etter du la inn mer musikk? Det skjer ikke av seg selv (medmindre du har satt opp til automatisk rescan ved gitte tidspunkt).

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og det skal ikke være noe problem å spille ulike filformat fra samme mappe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står som default i oppsettet for rescanning...3600 sec...har også kjørt rescan manuellt...men får ikke sett de nye albumene på kontrolleren.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bruk iTunes" funksjonen bruker vel itunes biblioteket, så da må du vel tweeke litt for å få flac filene opp i itunes og. Du kan ikke la Squeezecenter lese direkte fra itunes music mappen isteden da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg rippet cd'er i FLAC format på Linux.
    Måtte sette globale rettigheter på filene før rescanning for at de skulle bli synlig i squeezecenter

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke ITunes til å spille flac uten videre.
    Det du gjør er, du spesifiserer for SqueezeCenter at den skal bruke //MineDokumenter/MinMusikk som mappe og du huker da av for "Bruk ITunes" også.
    Når du da ripper dine albums i flac med DBPowerAmp f.eks., da legger disse seg i Min Musikk. Ripper du i Apple Lossless med ITunes legger disse seg til biblioteket i ITunes.
    Med Duettens fjernkontroll, da velger du da "MusicLibrary" om du vil finde dine ITunes filer, og "MusicLibrary" og da "MusicFolder" om du vil finde dine flac, wma osv. filer.
    Med SqueezeCenter´s Settings kan du bestemme hvordan menyen skal se ut slik det passer deg, du kan f.eks. huke av for Artist,Genre osv....
    Hvis du da f.eks. velger Genre "Rock", og scoller ned, da vil alle filer komme der, både flac og ITunes.....så du må bare bruke systemet, da vil du se det fungerer fint.
    På pc´en, om du går til Min Musikk vil du se at her ligger dine flac filer, samt ITunes i en separat mappe, som vist her f.eks. :

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp...

Mulig jeg ikke har nevnt det, men kjører OSX, alt funker bra nå, har flac filer og mp3 filer i samme mappe. Problemet nå er at album art som ligger på alle mine cdèr i iTunes nå ikke vises på alle album i kontrolleren min. De fleste cdène har album art, men har fått noen som ikke har det.

I iTunes ser alt flott ut, er nøye med å legge til album art når jeg ripper (om det ikke skjer automatisk) eller laster ned noe som ikke har.

Hva er feil?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guitar
    Takk for all hjelp...

Mulig jeg ikke har nevnt det, men kjører OSX, alt funker bra nå, har flac filer og mp3 filer i samme mappe. Problemet nå er at album art som ligger på alle mine cdèr i iTunes nå ikke vises på alle album i kontrolleren min. De fleste cdène har album art, men har fått noen som ikke har det.

I iTunes ser alt flott ut, er nøye med å legge til album art når jeg ripper (om det ikke skjer automatisk) eller laster ned noe som ikke har.

Hva er feil?
    Itunes lagrer all album art i egen mappe. Så om du da går bort ifra "Bruk itunes" så vil jo ikke itunesbiblioteket bli brukt, da Squeezecenter etter det kan skjønne går rett på filstrukturen.

Du bruker OSX ja.. Da har du jo en ganske enkel på å få itunes til å spille flac på, nemlig FLUKE
    Det er i bunn og grunn et appescript som "lurer" itunes til å legge til filene.

En annen måte vil være å legge til albumart manuelt med et "TAG" program.
    Kan jo nevne Simple Tagger f.eks.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I OS X er det mye lurere å bruke ALAC da denne støttes 100% i itunes. Helt ok å rippe cder med Itunes også. Hvilket program har du brukt til å rippe til flac med?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    I OS X er det mye lurere å bruke ALAC da denne støttes 100% i itunes. Helt ok å rippe cder med Itunes også. Hvilket program har du brukt til å rippe til flac med?
    Men nå skal jo kameraten her i utangspunktet bruke Squeezecenter da.. Er ALAC støttet her?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Men nå skal jo kameraten her i utangspunktet bruke Squeezecenter da.. Er ALAC støttet her?
    Ja

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Ja
    Da støtter jeg inlegget ditt over her 100%. Var bare ikke klar over at Squeezbox støtta Apple lossless :-) men da spørs det bare om trådstarter vil/gidder å ta på seg konverteringjobben ;-) Programmet MAX gjør iallefall dette enkelt å greit.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ITunes ER jo AppleLossless så selvfølgelig støttes dette av SqueezeCenter. Man kan da velge om denne skal streames som flac, eller noe annet, til Duetten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •