CARY AUDIO CINEMA11a pre/processor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CARY AUDIO CINEMA11a pre/processor

Det jeg lurer på med denne er brukererfaringer.
    Lydmessig og bruk.
    Bør man vente på andre modeller, eller er denne så bra som som den ser ut?

The Cinema 11a is the first high-end processor to be released to the market that has the ability to properly decode and
    playback both the raw bitstream and lossless linear PCM signals from all of the high resolution audio formats available
    today such as Dolby True HD, Dolby Digital Plus, DTS HD High Resolution Audio, and DTS HD Master Audio.
    It includes HDMI v1.3 inputs and output. The sound quality is simply amazing. The original Cinema 11 sounded fantastic
    but the new Cinema 11a is at a new level in sound performance.
    You can see all details of the Cinema 11a, including photos, at our website - Cary Audio Design
    The Cinema 11a will give you an excellent opportunity to offer customers a product no one else can deliver.

"Den første fungerende prosessoren med Cirrus Logic LS49700 series chipset som kjører alle HD formatene"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Cinema 11a en stund nå. Den hadde dessverre en del software bugs i første versjon, men i nåværende versjon (med HDMI software oppgradering og firmware versjon 1.04) kan jeg rapportere at dette ser ut til å være ryddet av veien og 11a fremstår mer og mer somen glimrende AV-HD prosessor !

Jeg hadde også den gamle Cinema 11 (uten HDMI 1.3 og de nye lydformatene), men synes nå at lyden på vanlig Dolby Digital osv også er forbedret, så det er mulig de har gjort noe med DAC'ene også. Det er i såfall ren bonus. Poenget mitt med oppgraderingen var å få støtte for Blu-Ray naturligvis.

Lydmessig har jeg ikke testet prosessoren opp mot noen andre på HD lyd, kun for Dolby Digital. Da har jeg sml med en noe eldre Theta Casanova - som den banket ned i støvlene. Mye bedre kanalseparasjon, oppløsning, dynamikk osv. i Cary prosessoren.

Bildemessig slipper 11a igjennom HDMI signalet uten tap ser det ut til. Jeg klarer ikke å se forskjell på mitt lerret om jeg sender bildet via prosessoren eller ei.

Ellers er denne prosessoren veldig bra også på musikk. Om du for eksempel kjører digitalsignal fra en Squeezebox eller lignende inn på den får du overraskende bra lyd. Analog inngangene (også 7.1 inngang) holder også veldig høy kvalitet. Jeg benytter den en del til multikanal SACD avspilling via min Theta Compli og som bare låter helt fantastisk gjennom 11a!

Jeg håper å få testet 11a opp mot Theta Casablanca når den kommer med HDMI 1.3 støtte snart. Men da er det snakk om et produkt med en helt annen prislapp. Til prisen er det vanskelig å slå Cary sitt produkt!

Brukermessig er jeg også veldig fornøyd. Bra byggekvalitet, det er mulig å dimme displayet, den har trigger utgang for fjernstyring av amp'er samt brukervennlige menyer. En annen liten kjekk ting er at den husker foretrukket dekoding for signalet den mottar. For eksempel har jeg en Viasat HD satellitt boks koblet til. For sendinger som sendes i 2 kanals PCM har jeg valgt CES 7.1 lydformat, mens for multikanals sendinger har jeg valgt PLIIx. Prosessoren svitsjer da automatisk mellom disse når jeg bytter TV kanal!

AutoEQ funksjonen holder riktignok ikke mål. Benytt testtoner og et SLP meter i stedet. Det som er fint er at man kan stille inn EQ manuelt så da er det bra nok for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

11a

hmm...dette må jo ha vert en av tidenes mest omtalte prosessorer..ventet selv på denne i 6-7 mnd før jeg kjøpte denon reciver i stedet..pga jeg ble lei av å vente..

Men det jeg lurer på er om noen kan komme med en slags bruker rapport?? Må jo være en del av disse i norge nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forøvrig en bra rapport hobby kommer med..men jeg vil ha flere...før jeg eventuelt finner på å bytte ut reciveren min med noe bedre..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    er forøvrig en bra rapport hobby kommer med..men jeg vil ha flere...før jeg eventuelt finner på å bytte ut reciveren min med noe bedre..
    Du har fått med deg at det allerede finnes en egen tråd for denne ?
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...annonsert.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •