Tips til mediaspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til mediaspiller

Ønsker tips til en mediaspiller som kan spille media fra netverk og som ikke lager noe støy. Egentlig akkurat som Popcorn Hour media spiller som er veldig populær i disse dager. Eneste er jeg også trenger mulighet spille av vanlig DVD plater, noe Popcorn ikke kan (støtter ikke CSS kryptering). Ønsker helst en boks som tar alt i motsetning til en DVD spiller og en netverks spiller.

Noen tips?

Edit: Avspilling av HD (x264) i min. 720p er også et krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Original XBOX

Jeg bruker to mediaspillere i dag i to forskjellige stuer:
    * popcorn hour A-110
    * den originale xbox'en med project mayhem hd-skin i xbmc.

Det er store forskjeller på disse to alternativene, og du må veie disse opp mot ditt bruk for å finne ut hva du trenger (hvis du ikke skal ha begge).

Fordeler Popcorn Hour A-110:
    Kan spille Matroska HD-filmer opp til 1080p uten antydning til hakking. Jeg mener det har kommet en plug-in til denne som muliggjør trådløs streaming, men jeg anbefaler kablet nettverk så slipper du hakking.

Ulempene er mange:
    Utrolig stygt grensesnitt/utseende/skin
    Elendig til å spille av musikk (ikke lydkvalitetsmessig, men playlister, oversikt, mappehastighet osv.)
    Samme gjelder fremvisning av bilder.
    Ikke mulighet for thumbnails på mapper/filmer/album
    Spiller ikke av dvd/cd, men du kan streame iso-filer.

Fordeler XBMC
    Samme som ulempene på popcorn hour. Utrolig vakkert med høyoppløsning, brukervennlig til både avi-filmer, mp3/flac og bilder.
    Spiller av dvd.

Ulemper XBMC
    Den eneste ulempen er at denne ikke spiller av hd-filmer grunnet begrensningene i maskinvaren. Hadde dette vært mulig ville denne vært den ultimate mediaspilleren.

Konklusjonen for meg er altså at jeg bruker popcorn hour for å streame hd-filmer/iso-filmer i den ene stuen, mens jeg bruker xbmc til alt annet i den andre stuen.

Nå har jeg i tillegg investert i harmony 895 universal-fjernkontroll slik at jeg kan gjemme bort alle komponenter og fjernkontroller, og styre alt med denne ene dingsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oops, glemte si jeg ønsket muligheten til HD avspilling, noe XBMC ikke klarer, desverre. Også bråker Xboxen en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps-3

Hva med Sony PS-3??
    Jeg bruker denne, men spiller "aldri", og er meget fornøyd. Får alt du ber om i en boks, med et pent og funksjonelt "skin". I tillegg får du jo både BD,DVD, CD, Nettbrowser, spill og en masse mer. Alt tilgjengelig trådløst eller kablet, alt etter hva du ønsker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, PS-3 har jeg ikke tenkt på. Koster riktignok endel.
    Regner med PS-3 må moddes? Får man noe lignende som XBMC til PS-3?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps-3

Ingen "modding" er nødvendig - sørg bare for at den er på nett og slå på mediadeling på den pc'n som du har dine bilder, musikk og filmer - så går resten av seg selv:-P
    Koster en del?? Tja - hvis du tar med i beregningen at den erstatter både en DVD/BD/CD spiller, en mediastreamer og en nett-pc, så syntes jeg at ca kr 3.500.- faktisk er VELDIG billig.
    Tidligere brukte jeg en mediacenter PC til de samme oppgavene, og denne kostet 3 ganger mer enn PS-3, og samlet sett gjorde den en MYE dårligere jobb enn en PS-3 brukt som et mediasenter:!:
    Som nettleser på TV er også PS-3 unik siden den reskalerer nettsidene til å passe på den store skjermen. Nettsidene blir lesbare på 3-4m avstand. Med en PC til dette bruk, må man sitte VELDIG nærme for å kunne lese noe som helst (jada - jeg har endret PPT og oppløsning på PC'n)

En siste sak er at PS-3 allerede er DNLP(? - tror det er forkortelsen) klar, slik at du får denne etter hvert integrert mot mobiler m.m.

Løp og kjøp og ta med et Logitec DiNovio mini tastatur også - da blir PS-3 komplett:-P

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Gingolf her. Benytter selv PS3 til "alt". På Bluray er den konge, på DVD er den bedre enn min tidligere Denon DVD-1920. Har den koblet til kablet nett mot en mediaserver hjemme. benytter TVersity på serveren og streamer film (jeg har ikke forsøkt HD materiale), bilder, FLAC og MP3, uten noe problemer av noe slag. Genial sak!
    I tillegg har den std harddisk, som du enkelt kan sikfte ut til en større, for intern lagring om ønskelig.

Og da er 3500.- et røverkjøp!

NB! Fjernkontroll er tilleggsutstyr (ca 300.-) og et must!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ok. Høres egentlig ganske greit ut.
    Men....
    Hvordan er støyen fra PS-3 og hva slags formater støtter den?
    Har lest endel negativ om PS-3 som avspiller, bl.a dårlig støtte for formater som fører til at det må "transcodes" på filserver (ala som man kan gjøre på BXOX360). Støtter den f.eks ISO filer og avspilling direkte fra RAR filer?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste utgavene av ps3 er omtrendt støyfrie. For å streame x264 ol. må disse transcodes av en server/pc, vanlig xvid/divx støttes av maskinvaren.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei,

Vet ikke om dette kan være et alternativ for deg: Home > Products > TVIX HD M-6500A

Har ingen erfaringer med den, men tenker på å anskaffe en. Den ser jo brukbar ut på papiret og prisen er ikke avskrekkende heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    De siste utgavene av ps3 er omtrendt støyfrie. For å streame x264 ol. må disse transcodes av en server/pc, vanlig xvid/divx støttes av maskinvaren.
    XBOX360 støtter ogsp xvid/divx i tillegg til x264 mener jeg, med siste oppgradering. Er det egentlig noen forskjell på 360 og ps-3 som mediaspiller ved bruk av transcodes fra server/pc?? (Bortsett fra blueray da)

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobben
    XBOX360 støtter ogsp xvid/divx i tillegg til x264 mener jeg, med siste oppgradering. Er det egentlig noen forskjell på 360 og ps-3 som mediaspiller ved bruk av transcodes fra server/pc?? (Bortsett fra blueray da)
    Xbox 360 støtter ikke x264 (må transcodes). Når det gjelder andre formater har jeg hatt mindre problemer med xbox 360 enn ps3, 360 støtter også wmw-HD, wmw-HD får ikke lyd på ps3(må transcodes). Etter at programmet PMS (transcoder) kom ut synes jeg ps3 ble bedre å streame til enn 360, men for min del ble resultatet at jeg solgte ps3 og kjøpte Popcornhour. Beholder xbox360 og kommer til å kjøpe en blu-ray spiller til stue bruk senere.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bruker tversity på ps3 må du konvertere alle mkv filmene dine mkv2vob og du får kun dolby digital lyd og selve konverteringent tar sin tid og blir lett et iritasjonsmoment

men et program som heter ps3mediaserver lar deg streame mkv filer over til ps3 uten og måte konvertere de først du år også dts lyd mener jeg på

utifra dine krav er jeg helt enig i at ps3 er den rette vegen for deg

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet fra ps3 til popcornhour og jeg må si at forskjellen var mye større en jeg hadde forestilt meg på forhånd. Bruker den først og fremst til mkv/x264 materiale i 720p (oppskalerer alt til 1080p), skarpheten og detaljnivået er av en annen verden sammenlignet med det ps3 presterte med hjelp av pms/transcoding. Har seriøse problemer med å se forskjell fra blu-ray. Avspilling av ISO der popcornhour gir all funksjonalitet som en vanlig dvd spiller gir er også glimrende. Bruker den opp mot windows home server og bruker den kun til film og tvprogrammer, dette på en Toshiba 37" regza. Popcornhour får terningkast seks fra meg og får ps3 til å fremstå som en middelmådig mediaspiller.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 duger ikke lenger nå, den er bra men det er "mye" makedet som går forbi den bla popcorn houre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problem med Popcorn Hour er at den ikke kan spille av DVD plater, og det er ganske irriterende. Tror ikke det hadde vært så vanskelig legge til støtte for CSS kryptering. USB tilkopling har den jo.

Hadde den hatt mulighet for DVD avspilling med f.eks ekstern USB DVD Drive hadde den vært den ultimate media avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn hour

Popcorn med myIhome server og moviejukebox plugin funker som bare det, lister opp filmene med corver og info om filmene fra imdb.com
    Ligger bilder på min hjemmekino8) jeg syntest iallefall at det er VELDIG stillig.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Andre84

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobben
    Eneste problem med Popcorn Hour er at den ikke kan spille av DVD plater, og det er ganske irriterende. Tror ikke det hadde vært så vanskelig legge til støtte for CSS kryptering. USB tilkopling har den jo.

Hadde den hatt mulighet for DVD avspilling med f.eks ekstern USB DVD Drive hadde den vært den ultimate media avspiller.
    Mener det skal være fulgt mulig, er iallefall en knapp på fjernkontrollen som står "usb dvdrom eject".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    Mener det skal være fulgt mulig, er iallefall en knapp på fjernkontrollen som står "usb dvdrom eject".
    Den kan spille av DVD-plater fra USB-DVD-ROM, men den kan altså ikke dekryptere CSS, noe som utelukker noe sånt som 99,95% av alle DVD-filmene på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toffator
    Jeg bruker to mediaspillere i dag i to forskjellige stuer:
    * popcorn hour A-110
    * den originale xbox'en med project mayhem hd-skin i xbmc.
    Jeg har den samme kombinasjonen (vel. jeg har A-100), og er helt enig i konklusjonene dine. Nå som XBMC har kommet i en versjon som kjører på Mac, Linux og Windows, så er min store plan å få tak i en mediePC som er så liten og søt som mulig, men samtidig kraftig nok til å spille av HD-materiale og kjøre XBMC på denne. Neste generasjon Asus EeeBox (dvs. B204 eller B206) ser ut som det heteste alternativet for øyeblikket.

Siste versjon av XBMC kjører faktisk også på AppleTV, men jeg tviler på at denne boksen klarer å spille av noe særlig mer enn 720p-filmer, så det blir ikke den helt store oppgraderingen i forhold til den originale Xboxen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •