Skadelig å ha Mac'en plassert på subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skadelig å ha Mac'en plassert på subwoofer?

Hei.

Har akkurat kjøpt subwoofer til anlegget. Jeg har lyst til å sette macen på denne. Spørsmålet er ganske enkelt om det på noe vis er skadelig for maskinen å ligge på denne mens suben er i bruk? Tenker da på magnetisme osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkoles
    Hei.

Har akkurat kjøpt subwoofer til anlegget. Jeg har lyst til å sette macen på denne. Spørsmålet er ganske enkelt om det på noe vis er skadelig for maskinen å ligge på denne mens suben er i bruk? Tenker da på magnetisme osv...
    Tror nok ikke harddisken har spesielt godt av mye vibreasjoner. Men det bør gå fint.

Hvilken sub er det snakk om? Er den meget heftig ville jeg heller funnet en annen plass og plassere den.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skruer og slikt kan vel kanskje også løsne etterhvert pga mye vibrasjoner. Ville nok anbefalt og funnet ett annet sted å sette den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme, men jeg har lyst til å sette en reciver på suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 8¨argon sub. Ikke så veldig heftig. Men tror det er lurt å sette den et annet sted enn på suben. All musikk og film går uansett trådløst tli PS3 så det med plasseringen har mer med at det er greit å ha den eksterne hdd i stereobenken . Skal nok ordne et bedre sted :wink:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo snakk om en mac, så pytt - pytt.:twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Dell oppå min Proson 12'' sub i flere måneder nå og ikke sett, erfart eller hørt noe problemer. Nå er det lite vibrasjoner i topplata på sub'en (kanskje Proson ikke er så dårlig allikevel...) så jeg er ikke redd for å ha PC'en stående der.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ev. kan gjøre er å sette gummispikes på Mac'en din, det er selvsagt en fare vedr magnetisme. I bruksanvisningen til min Velodyne står det at den bør plasseres ca 2-fot fra tv'n, ettersom jeg har plasma er ikke det noe problem. Nå har en Mac generelt bedre byggekvalitet en en PC også fordi det er mer "fastklippsing" og mindre skruer men det kommer ann på type/modell. Min MacPRO har en utrolig god konstruksjon sammenlignet med PC'n min.
    Vil du være helt sikker kan du ev. legge en blyplate under Mac'en, det vil hindre en del magnetisk støy.

PS: Jeg er like glad i begge maskinene, kanskje fordi jeg bare kjører WinOS på Mac'en! :wink:

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkoles
    Hei.

Du risikerer at harddisken blir "formatert". Ellers skal det ikke være noe i veien for å ha en laptop på en høyttaler... Dagens bærbare datamaskiner tåler som regel vibrasjoner, men blir det for mye kan harddisken også ta fysisk skade av det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •