Popcorn Hour A110 eller PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A110 eller PS3?

Hjelp til med for/imot her takk.

Kan f.eks. PS3 spille mkv HD filer uten prob med TVersity eller andre servere nå?

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har vel hatt problemer med å spille av store filer, kutter etter en viss tid...

Vet ikke om dette er løst ennå

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir så det hakker over nettverket mitt når jeg bruker PS3 til HD filer. Løsningen for meg ble et kjøp av Tvix HD 6500A. Den kjører alt av HD 1080P uten noen form for tull.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn A-110

Hei

Kjenner ikke til P3, men hørt det er noen begrensninger.

Jeg kjøpte popcorn for et par uker siden, og har ennå ikke møtt et format den ikke takler. Legger ved subtitle filer med samme navn så funker det også perfekt.

Har du en reciver som støtter DTD så vil du også få full utnyttelse av lyden kjører du hmdi kabling.

Det jeg eventuelt har å utsette på boksen er at den henger iblant. Stort sett ingen problemer med film, men ved bilder eller bruk av web servicene har den stoppet. Men skrur den av og på, og den funker fint.

Ellers er oppskaleringen såppas god at jeg har skrudd av det på reciveren, og bruker da popcornen til å utføre dette.

Streamer fra en Nas server, men ikke trådløs. Bruker en løsning som bruker strømnettet og sender nettverksignaler.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med PS3 Media Server spiller den av alt jeg hiver mot den uten problemer, men da er det ofte transcoding involvert så kvaliteten på feks en 1080p mkv film blir ikke like god som når jeg repacker til vob og spiller av filmen lokalt på PS3'n. Lydkvaliteten forblir uendret og det er det som er viktigst for meg. FLAC spiller som en drøm

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Med PS3 Media Server spiller den av alt jeg hiver mot den uten problemer, men da er det ofte transcoding involvert så kvaliteten på feks en 1080p mkv film blir ikke like god som når jeg repacker til vob og spiller av filmen lokalt på PS3'n. Lydkvaliteten forblir uendret og det er det som er viktigst for meg. FLAC spiller som en drøm

Trådløst eller med kabel?

Får ofte DNLS(?) feilmelding hos meg, vet ikke hva det betyr...

Video hakker og stopper. Klarer ikke små musikkvideoer engang

Alt er trådløst, D-LINK 655 (mener jeg..)

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Xbox360, PS3 og Popcornhour A100.

Alt er koblet opp trådløst mot min Dlink Dir-655 via en Dlink Dap-1353 og en switch. Etter att jeg fikk min Popcornhour så bruker jeg ikke Ps3 og 360 til å streame video, da popcornhour gir meg 100% når den brukes til video.
    Sender lett 720P over det trådløse, har ikke fått testet noe særlig med 1080P, men de korte klippene jeg har testet har virket, med litt "tweaking" med plassering av router\bridge, så kansje det går.
    I julen så hentet jeg også ned ett program fra Linn - hi-fi, home theatre and multi-room systems som gjør att jeg kan sitte på min laptop å styre hva popcornhour spiller av musikk.
    Du kan da sitte i godstolen med laptop eller PDA å velge hvilke låter som skal spilles, eller du kan lage spillelister.
    (popcornhour er ikke noe god å spille musikk på når du bruker fjernkontrollen)
    Finner stadig nye ting som man kan gjøre med popcornhour, så for meg er den værdt den drøye tusenlappen jeg betalte for den på Nordbysenteret i Sverige.

Edit: Har 30\30Mbit fiber, å jeg laster opp og ned med 30Mbit over mitt trådløse nettverk..

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterjacobsen
    Trådløst eller med kabel?

Får ofte DNLS(?) feilmelding hos meg, vet ikke hva det betyr...

Video hakker og stopper. Klarer ikke små musikkvideoer engang

Alt er trådløst, D-LINK 655 (mener jeg..)
    Bruker tråd. Har 20mbit internett så trådløst er uansett helt uaktuelt hjemme hos meg. Men rask linje eller ei vil jeg uansett anbefale alle som har mulighet til å strekke kabel om å gjøre det. True 100 eller 1000mbit full duplex er totalt overlegent wlan...

Får du DNLS feilmeldingen er det bare å skru av Mediaserver støtten på PS3'n, konfigurere nettverksinstillingene på nytt og så aktivere Mediaserver igjen, så ordner det seg...

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A-110, uten tvil...

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både PS3 og PopCorn Hour. PS3 ble for tungvindt da mange formater må transcodes for at den skal kunne spille de av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •