Mediaspiller til HIFI anlegg (Haster pga julehandel)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller til HIFI anlegg (Haster pga julehandel)

Hei, jeg har ett hifianlegg stående i stua. Det har idag kun tilkoblet en vanlig cd-spiller og det er jo ikke nok

Tenkte derfor at jeg skulle koble til en mediaspiller for å få tilgang til mer musikk. Hva er enklest / rimelig (forholdsvis) og enkelt i bruk ?

Til info har jeg en trådløs ruter stående koblet til nettet i huset.

Har ikke lest meg helt opp på alle dagens muligheter pga. mye jobbing de siste årene. Er SQ. Box Duet det beste alternativet ? Kan man da bare kjøpe en NAS og koble til trådløse rutern , kjøre inn softwaren og så er man igang ? Hvilke NAS anbefalles evt ?

Da vil vel en bieffekt være at jeg kan slenge en extra SB Reciver ved TVen og få tilgang til alt der også ? Bruker man da samme fjernkontroll ?

Er det andre bedre alternativer ??

Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler en Squeezebox. Og da er det jo Duet som er mest populær idag. Men gode gamle SB3 aka Classic er et meget godt alternativ, da kanskje sammen med Controlleren om ønskelig.

Boksene krever at det kjøres et program på en pc el. Det enkleste er å bruke en pc, den kan gjerne være litt eldre. Du kan også bruke en Nas, men da må du lese deg frem til kjøp av riktig boks.

Det finnes en laaang tråd på forumet om Duet, også med Nas-anbefaleringer.

Et annet konkurrende produkt er Sonos.

Om det er musikk du er opptatt av, ikke primært video, så glemmer du alt av mediaplayers som Tvix og Popcornhour ol.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg går for duet + nas, er det a mulig å feks også koble til popcorn og streame video fra NAS'et samtidig som man streamer musikk via duet ??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •