Ekstern harddisk på trådløs ruter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstern harddisk på trådløs ruter

Hei.

Har drevet å søkt litt rundt på forumet her, men finner ikke helt det jeg er ute etter.

Jeg har tenkt å sette opp en enkel deling av filer i huset mitt. Vi har to bærbare (en pc og en mac) samt en PS3. Disse "mottakerne" skal alle ha adgang til den eksterne harddisken som inneholder alt vi har av bilder, musikk og filmer.

Det er ikke aktuelt å bruke den ene av datamaskinene som server, da disse er bærbare og følgelig ikke alltid hjemme og i hvertfall ikke alltid tilkoblet den eksterne harddisken. Jeg har heller ikke noen gammel pc til overs...

Det jeg lurte på er å kjøpe en trådløsruter med USB og la denne bli tilkoblet harddisken. Dette er en "ny" egenskap til rutere som jeg ikke har noe peil på.

Så jeg lurer på om dette i det hele tatt er en god ide? Om det er noen som erfaring med dette? Og til slutt hvordan er kompatibiliteten mellom pc, mac og ps3 når det gjelder aksess til en ekstern harddisk via en trådløs ruter?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vet det er en på forumet her som har det sånn, husker bare ikke hvem og hvor han fortalte det. Mener det var en ASUS router han hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en :

BUFFALO LINKSTATION LIVE NAS 500GB SATA WEB ACCES MULTIMEDIA STOR SERVER (LS-CH500L)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •