WD TV HD Media Player - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 754
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har brukt Nero 8 og filene fungerer fint på PC'en i KMplayer og VLC samt mounting med Daemon.
    Beklager sent svar. Jeg har ikke noen fasit, men PC er veldig ukritisk til avspilling. Det er også fordelen med PC. Jeg har blandete erfaringer med Nero når det gjelder kompatibilitet. Jeg bruker DVDFab, som altså funker for meg. Du kan jo prøve selv. Det kan neppe skade.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke My Book World Edition på HD Media Player?

My Book World Edition 2 TB Hard Drives ( WDH1NC20000 )

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være noe i veien for at den kan brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det skal ikke være noe i veien for at den kan brukes.
    Håper ikke det. Men slik de sier det på videon: USB utgangen kan brukes til å øke plassen ytterligere med flere GB. Men den bør jo kunne brukes til HD Media Player. Mulig jeg må sende en mail for å spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Håper ikke det. Men slik de sier det på videon: USB utgangen kan brukes til å øke plassen ytterligere med flere GB. Men den bør jo kunne brukes til HD Media Player. Mulig jeg må sende en mail for å spørre.
    Tviler på den vil fungere, USB'en på My Book World Edition er beregnet på å få en USB disk på netverket, My Book World er en ren nettverksdisk, trodde selv jeg skulle kunne koble den opp mot PC via USB, men dette viste seg å være vanskelig eller umulig, synd, for å overføre til den over nettverk går veldig sent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Smibakkjen sier, det går ikk. Jeg fikk akkurat svar på WD.

Dear Petray,

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

Unfortunately is not possible to connect a My Book World to the WD TV since this is a network drive.

Please see the link below for devices comparable with WD TV.

Answer Title: List of compatible USB devices that can be connected to a WD TV HD Media Player.
    Answer Link: List of compatible USB devices that can be connected to a WD TV HD Media Player.

Sincerely,
    Jose N.
    Western Digital Service and Support
    ------------

Utrolig dumt. Tror dette hadde vært en fin kombinasjon!

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke My Book World Edition på HD Media Player?

My Book World Edition 2 TB Hard Drives ( WDH1NC20000 )
    Den går nok ikke siden det er en slags NAS. Altså den deler kun over nettverk. Jeg kjøpte 2 My Book Essential Edition 500 GB. Litt dumt at de må drives av strøm men siden jeg har 2 like trenger jeg ikke dra ut noen strømledninger når jeg bytter mellom PC og Media Player.

Forresten, det er rart hvor fort 500 GB fylles opp.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig dumt. Tror dette hadde vært en fin kombinasjon!
    Så synd, da. Du kan i hvert fall være glad for at du ikke hørte på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en løsning hvor jeg har en 320 GB WD Essential(NTFS) koblet til.
    Denne tar jo strømmen gjennom USB porten og utelukker derfor all tukling med strømadapter, noe som var meget viktig for meg da strømtilførselen rundt TV'en er skjult/kaotisk .

Dette gjør også hele HDTV oppsettet mitt meget transportabelt, noe jeg anser som meget viktig da jeg plutselig har mulighet til å ha med meg alt av filmer/serier osv på hytter og andre feriesteder. Alt tar mindre plass enn en bærbar PC.

Her er en link til en tråd på avsforum.com som brukes av WD i utviklingen av ny firmware. De går gjennom tråden, ser på ønsker fra brukerne, og prøver å implementere dette på neste firmwareoppdatering. Ta del i utviklingen!
    Link

Eneste lille problemet jeg har hatt har vært at den ikke vil finne 2x8GB Corsair minnepinner (FAT32) som jeg prøvde å koble til. Men disse brukes jo kun i bilen sammen med datterens Nextbase allikevel... Vel, den fant de i noen få tilfeller (1 av 10) men det hadde ingenting med "Sikker fjerning av maskinvare" å gjøre i hvertfall.

edit: Ved hjelp av uoffisiell firmware har de fått spilleren til å ta NAS disker og andre nettverkskilder. Dette krever et ethernet/USB adapter til ~200,- og den uoffisielle firmwaren.
    Link

Merk: Annet nettsted enn det "offisielle"

Utvikler wiki for uoffisiell firmware:Link

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de har fått det til med NAS er jo herlig! Håper de ordner det slik offisilet også. Jeg tenkte også å kjøpe meg WSD Essential siden det gir bra stil og større plass!

Frister å laste ned den uoffisielle formware, men vet ikke helt om jeg tør. Noen som har prøvd dette?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som får opp menyen på DVD?

Den spiller av filmen og man kan velge lyd og tekst, men ikke noen meny.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Dårlig videokvalitet med WD TV HD

Hei

Jeg kjøpte WD TV HD for en uke siden, koblet opp mot min Epson TW1000 prosjektor via Sony receiver. Boksen spiller både dvd-filer og annet (HD-) materiale uten noen store skuffelser på dekodingssiden. Men videokvaliteten på mitt 110"-lerret er noe av det absolutt dårligste jeg har sett. Bildet er grøtete og kornete, tror den billigste dvdspilleren på markedet hadde gitt bedre bilde enn hva denne mediaspilleren presterer. Har forsøkt å endre innstillinger både på prosjektoren og WD-boksen, uten at det har gitt noen forbedring.

EVA8000 gir f.eks. et langt bedre bilde enn WD TV spilleren på vanlig DVD-materiale.
    Kan ikke se noen annen utvei enn å returnere WD TV-boksen til forhandler. Får heller vente på at EVA 9150 kommer til Norge. Har noen opplevd lignende kvalitetsproblemer med WD TV HD? mvh Tor

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, på ingen måte. Den gir bra resultat på plasma såvel som på projektor (BenQ PE8720). Jeg tror ikke min HTPC gir bedre bilde.
    Har du prøvd å kople til direkte, uten omveien via receiver? Eventuelt bør du prøve en ny, for slik skal det absolutt ikke være.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke hatt problemer med dårlig bildekvalitet på min, hverken på SD eller HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videokvalitet bra nok?

Takk for svar/kommentar Spareblære og Arendal!
    Førsteinntrykket mitt av HD TV var positivt på de fleste områder, bortsett fra videokvaliteten. Men ordbruken i mitt innlegg om dette for et par dager siden var nok overdreven og misvisende. Dagens omtale/test av WD TV i dingz.no er sikkert mer korrekt når de under avsnittet "Bra bilde?" svarer med at bildet er greit nok, men "det er nok også tvilsomt om WD TV kan konkurrere med såkalte oppskaleringsspillere."

Alt i alt så har vel undertegnede også kommet frem til samme konklusjon.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra bilde?

Bildekvaliteten er som forventet bra fra både fra DVD og HD-materiale, men hardt komprimerte videofiler vil naturlig nok se pikselerte ut hvis du har tenkt å bruke det på 46-tommeren din. Det er nok også tvilsomt om WD TV kan konkurrere med såkalte oppskaleringsspillere, det vil si Blu-ray eller DVD-spillere som legger til flere piksler i bildet enn opprinnelig, uten at du skal la deg skremme av det. Er utgangspunktet bra, som for eksempel den nest-siste Batman-filmen, vil også WD TV prestere bra.

Her opereres det med forbehold og antagelser i vesentlig grad. I både overskrift og tekst.
    Selv om en god DVD/BD gir bedre bilde, er det ikke dermed sagt at man skal reagere på det. Så stor er ikke forskjellen, med mindre kildematerialet er hardt komprimert og skal vises på storskjerm, som nevnt. Men da spørs det om filene ser særlig bedre ut etter en god oppskaleringsjobb. Dritt inn er dritt ut.
    Dersom du oppfatter bildet som dårlig med en god DVD eller HD-fil bør du ringe butikken eller kundeservice, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå oppskalerer jo denne, men man må huske å sette oppløsningen ut selv i menyen. Hos meg står den på 1080p og fungerer utmerket på en 52 tommer full-hd Toshiba.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden WD World Edition har jeg tenkt til å kjøpe en Mybook eller Passport. Nå har de tilbud på Mybook 1Terra til kr 899 på datakjeden! Er ikke det utrolig billig?? Ser på kelkoo at billigste er 1611! Enste ulempen med denne er at den bruker strømadapter(den skal jo stå fast ved siden av WD TV)!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer det også en ny firmware som WD har jobbet hardt med i tre måneder. De har sagt denne skulle komme ut et par ganger allerede, men tror det har ligget noen utfordringer på veien. Spesiell fokus ligger vissnok på thumbnails og undertekster.

ScottWD fra AVsforumet sa dette i går: We are getting close... I just approved the release notes and we are putting the final touches on the communications. The plan is to release next week. I will keep everyone posted!

En annen på forumet sa dette rett før ScottWD skrev sitt innlegg: i have it on good authority that the firmware will be released 1st april

Så da er det bare å glede seg til ny firmware.

Følg gjerne diskusjonene på denne tråden: *New* Western Digital - WD TV HD Media Player - Page 189 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Nå kommer det også en ny firmware som WD har jobbet hardt med i tre måneder. De har sagt denne skulle komme ut et par ganger allerede, men tror det har ligget noen utfordringer på veien. Spesiell fokus ligger vissnok på thumbnails og undertekster.

ScottWD fra AVsforumet sa dette i går: We are getting close... I just approved the release notes and we are putting the final touches on the communications. The plan is to release next week. I will keep everyone posted!

En annen på forumet sa dette rett før ScottWD skrev sitt innlegg: i have it on good authority that the firmware will be released 1st april

Så da er det bare å glede seg til ny firmware.

Følg gjerne diskusjonene på denne tråden: *New* Western Digital - WD TV HD Media Player - Page 189 - AVS Forum
    Supert! Tror du det gir mulighet for NAS?

Og at iPod ikke synker når det kobler til. det er litt kjipt.

Side 4 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •