WD TV HD Media Player - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 754
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som kan si noe om hvordan Spotify fungerer på denne?
    Kan man bruke både mus og tastatur via usb? (har i alle fall lest at tastatur kan benyttes)

Har i dag en Apple TV og en HTPC som tok kvelden - så er på utkikk etter en mulig boks som kan gjøre mye det samme som HTPCen gjorde (i avspilling av filformater som ATV ikke støtter, samt bedre Spotify-bruk enn Airplay via iPhone)

Hadde satt veldig stor pris på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WD TV Live Streaming Media Player

Har noen prøvd denne opp mot netflix?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen erfaringer om WD TV Live Streaming Media Player. Jeg vurdere om jeg skal kjøpe denne eller en pc.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grendehuset
    Har du noen erfaringer om WD TV Live Streaming Media Player. Jeg vurdere om jeg skal kjøpe denne eller en pc.
    Jeg har bare gode erfaringer så langt. Veldig fornøyd og veldig hyggelig pris. En pc er vel bedre på alt, men det blir vel en litt annen pris?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer:

Til prisen gjør den sitt uten tvil.
    Men den er på ingen måte fri for små rusk.
    Ikke den absolutt kjappeste å navigere, men helt ok.

Netflix fungerer ganske greit. Litt teit at man ikke kan endre tekst størrelse og farge (gul tekst). Streaming starter med lav kvalitet og bygger seg ganske kjapt opp hvis man har linje nok. Jeg merker dog bitte litt lag i panorering hver sekund. Denne har jeg ikke når jeg ser film via Nas'n, så det må være noe med netflix delen.

Jeg har en del filmer og serier liggende på en Netgear readynas. Mediabiblioteket til wdtv er ganske greit hvis du har et bra mappe oppsett. Man kan få bilder og info om filmene slik at der ser flott ut. Den streamer fint 1080p filmer som er 10gb+ (kjører kablet nettverk)

Støtter også/selvsagt srt undertekst.

Har testet mitt denovo edge tastatur med orginal dongle, dette fungerer helt fint til meny og feks youtube. Har dessverre ikke testet usb mus på den.

Youtube leanback er utrolig kjekt. Kan til tider henge litt. Bilde kvalitet er ikke helt optimalt, men brukbar nok (har 70").

Helt grei boks til en billig penge. Men ikke forvent noen mirakelmaskin av den lille karen.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Mine erfaringer:

Til prisen gjør den sitt uten tvil.
    Men den er på ingen måte fri for små rusk.
    Ikke den absolutt kjappeste å navigere, men helt ok.

Netflix fungerer ganske greit. Litt teit at man ikke kan endre tekst størrelse og farge (gul tekst). Streaming starter med lav kvalitet og bygger seg ganske kjapt opp hvis man har linje nok. Jeg merker dog bitte litt lag i panorering hver sekund. Denne har jeg ikke når jeg ser film via Nas'n, så det må være noe med netflix delen.

Jeg har en del filmer og serier liggende på en Netgear readynas. Mediabiblioteket til wdtv er ganske greit hvis du har et bra mappe oppsett. Man kan få bilder og info om filmene slik at der ser flott ut. Den streamer fint 1080p filmer som er 10gb+ (kjører kablet nettverk)

Støtter også/selvsagt srt undertekst.

Har testet mitt denovo edge tastatur med orginal dongle, dette fungerer helt fint til meny og feks youtube. Har dessverre ikke testet usb mus på den.

Youtube leanback er utrolig kjekt. Kan til tider henge litt. Bilde kvalitet er ikke helt optimalt, men brukbar nok (har 70").

Helt grei boks til en billig penge. Men ikke forvent noen mirakelmaskin av den lille karen.
    Hvordan får du bilder og info om filmene?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hvordan får du bilder og info om filmene?
    Punkt 1 er å ha en minnepinne i. Uten denne får du ikke laget media bibliotek.
    Når du går inn på feks video så kan du velge media bibliotek som type visning.
    Du må inn på setup for å velge hvilke mapper mediebiblioteket skal inneholde. Dette kan være på en nas eller usb minnepenn/harddisk.
    Hvis du så får opp filene på filmene i mediebiblioteket kan du få frem menyen og velge 'hent innholdsinformasjon'. Da søker den i en base etter info på filmen.
    Med rett mappe oppsett så kan man få en fin oversikt.
    Jeg har forsket litt for å få det bra, så bare spørr om du ikke får det til.

Hvis du feks vil ha et eget bilde til å vises på mappa for feks filmer. Så kan du finne en .jpg fil også endrer du navnet fra feks: Folder.jpg til 1.metathumb
    Det vil si at du fjerner .jpg. Da blir dette bildet første pri til folder image. Har du ikke dette så vil det fort komme opp bilde fra en av filmene i mappa

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punkt 1 er å ha en minnepinne i. Uten denne får du ikke laget media bibliotek.
    Når du går inn på feks video så kan du velge media bibliotek som type visning.
    Du må inn på setup for å velge hvilke mapper mediebiblioteket skal inneholde. Dette kan være på en nas eller usb minnepenn/harddisk.
    Hvis du så får opp filene på filmene i mediebiblioteket kan du få frem menyen og velge 'hent innholdsinformasjon'. Da søker den i en base etter info på filmen.
    Med rett mappe oppsett så kan man få en fin oversikt.
    Jeg har forsket litt for å få det bra, så bare spørr om du ikke får det til.

Hvis du feks vil ha et eget bilde til å vises på mappa for feks filmer. Så kan du finne en .jpg fil også endrer du navnet fra feks: Folder.jpg til 1.metathumb
    Det vil si at du fjerner .jpg. Da blir dette bildet første pri til folder image. Har du ikke dette så vil det fort komme opp bilde fra en av filmene i mappa
    Ok. Jeg har en hdd koblet til WDTV'n så da skal jeg gi det et forsøk:-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har en hdd koblet til WDTV'n så da skal jeg gi det et forsøk:-)
    Da trenger du ikke minnepenn. Siden wdtvn kan lagre til denne.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man plugger en hdd rett i denne wd tv live boksen. Velger man ikke da lokal lagring for å finne filer på hdd? Det funker ikke hos meg. Det står at den ikke finner noen filer!? Har til nå hatt hdd koblet gjennom router og det funket, men nå sliter jeg med å få det til å funke å. Noen tips?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man plugger en hdd rett i denne wd tv live boksen. Velger man ikke da lokal lagring for å finne filer på hdd? Det funker ikke hos meg. Det står at den ikke finner noen filer!? Har til nå hatt hdd koblet gjennom router og det funket, men nå sliter jeg med å få det til å funke å. Noen tips?
    Rettelse.. Når jeg plugger hdd rett i boksen og velger lokal lagring så står det: intet minne finnes.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse.. Når jeg plugger hdd rett i boksen og velger lokal lagring så står det: intet minne finnes.
    Aldri brukt hdd rett på boksen da jeg kjører Nas.
    Hvilken firmware kjører du? Den siste gikk jeg bort ifra da den var litt buggy. Kjører nå 1.11.xx
    Ser mange som kjører 1.10.xx
    Søk etter rollback wdtv for å finne ut hvordan du evt downgrader.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri brukt hdd rett på boksen da jeg kjører Nas.
    Hvilken firmware kjører du? Den siste gikk jeg bort ifra da den var litt buggy. Kjører nå 1.11.xx
    Ser mange som kjører 1.10.xx
    Søk etter rollback wdtv for å finne ut hvordan du evt downgrader.
    Ok. Det andre som slo meg. Kanskje filsystemet på hdd ikke støttes av wd tv? Jeg er ikke noe inn ibdet der, men er det ikkebet par typer som er vanlig? Fat32 eller no og en ting til?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.. nå tror jeg at jeg fant ut noe selv her. Hvis ikke hdd blir fjernet korrekt fra data, så finner ikke wd tv den. Men, når jeg koblet den til data i går, for så å prøve å løse den ut på korrekt måte, så fikk jeg bare beskjed om at et annet program bruker den. Fant ikke ut hva, men skal teste litt mer.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg det endelig til. Det var hdd som måtte løses ut korrekt fra pc. Når jeg til slutt fikk til det så fungerte den på boksen:-)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir denne boksen usb strøm, eller må man ha en hdd med ekstern strømforsyning?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har også dukket opp et problem. WD TV finner bare en brøkdel av filene jeg har på hdd, og de den finner vil den ikke spille av. Det står: Finner ingen gjeldene media (eller noe i den duren) når jeg prøver å åpne en fil. Finner filene og får åpne dem på pc. Noen som har noe aning om hva det kan være?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har også dukket opp et problem. WD TV finner bare en brøkdel av filene jeg har på hdd, og de den finner vil den ikke spille av. Det står: Finner ingen gjeldene media (eller noe i den duren) når jeg prøver å åpne en fil. Finner filene og får åpne dem på pc. Noen som har noe aning om hva det kan være?
    Løsning: Dra ut strømmen og sette den inn igjen=)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om denne fungerer fint med de billige Synology nettverksdiskene 211j eller 212j?

Vi er 4 stk i husstanden. Har 3 tv-er som er planlagt med WD TV Live. Hovedfunksjonen vil da være å spille av mkv filer fra nettverksdisken gjennom kablet nettverk.

I tillegg har vi diverse mobiler/ nettbrett (ios, android og wp) hvor som vil kobles opp mot disken primært for musikk. Og pc-er for musikk og muligens litt video, men også bilder og backup.

Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •