WD TV HD Media Player - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 754
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sven.o
    Hei Ændal,hører gjerne fra deg angående din erfaring med A C Ryan.
    MVH
    Din ex. kollega Sven.O
    Jada det er den veien --->

Har Dune spilleren til Grimstad her også, men han mistet fjernkontrollen på veien. Når han finner den så kan jeg sammenlikne de 4-5 alternativene jeg har stående her og jeg skal gi beskjed om hvordan det går.

Jeg får forresten ikke 23,976Hz til å fungere.
    Når jeg velger det under HDMI settings så går den til 1080p50Hz og det ser jo ikke bra ut.

Jeg har alltid brukt 1080p60Hz og det ser helt glimrende ut på alt unntatt
    PAL.
    Da må jeg endre til 1080p50Hz

Det hadde selvsagt vært en fordel om den endret frekvensen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vortexbox som mediaserver til WDTV Live

Jeg har tenkt å bruke Vortexbox som lagringsenhet for Squeezebox. Er det mulig å bruke Vortexbox sammen med WDTV?

Link til Vortexbox: vortexbox.org

Newcomer Nordhagen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Er på nippet til å investere i en WD Live tv men etter litt lesing ser det ut som den ikke støtter srt. lesing når en streamer direkte ifra Nas disk- er det noen som vet om dette stemmer ?
    Ja, det stemmer. Dette er en begrensning med media serveren. Ikke vet jeg om det bare gjelder enkelte servere, eller om det er en begrensning i DLNA-protokollen. Subtitle tracks som ligger innbakt i fila fungerer forøvrig fint ved streaming fra media server.

Jeg har en Dlink DNS-323, så for meg er løsningen å gå inn på den via network shares istedet for media servers, da fungerer srt-filer helt fint.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig må jeg bare få tilføye at etter alle mulige løsninger jeg har prøvd, er jeg endelig 100% fornøyd! WD TV Live er bare et nydelig produkt.

Dette er det jeg sammenligner med:

Mac mini
    - Vanlig OS
    - MediaCentral
    - Front Row

Apple TV
    - Standard
    - Hacka, Boxee
    - Hacka, XMBC

QNap NMP-1000

Før nå var Mac mini med vanlig OS den beste løsningen for meg (og familien), etterfulgt av Apple TV med standard konfigurasjon. Denne kommer jeg til å fortsette å bruke ved siden av for filmleie og som AirPlay-mottaker.

Det utvilsomt verste produktet jeg har vært borti var Qnap-en. Brukte 3 dager på å prøve å få den til å integrere seg med resten av systemet, men den oppførte seg som en skikkelig trassunge og deler av spesifikasjonen kan du bare glemme. Gigabit Ethernet for eksempel? En lengre diskusjon på Qnap sitt offisielle forum viste at Sigma-prosessoren som sitter inni ikke er kapabel til å levere det, og det kan jeg skrive under på. Overføring til/fra denne går tregere enn trådløs overføring mellom to maskiner med 54Mbit Wi-Fi (jeg har testa). Og "Apple Networking" som de skryter av dreier seg om AppleTalk. AppleTalk tilhører OS 9 og var allerede avleggs i 2001. Dessuten var boksen dyr! (rundt 2500).

Jeg leverte inn Qnapen igjen og fikk igjen pengene. Istedet kjøpte jeg WD TV Live for 990 kroner og den har virkelig imponert meg stort. Da jeg skrudde den på for første gang, hadde den allerede starta opp og funnet alle shares og media serveren min før projektoren hadde rukket å få opp bildet!

Jeg bruker den med Dlink DNS-323 NAS og 3 Mac-maskiner med delte mapper. Det eneste jeg savner fra de andre løsningene er å kunne spille av fra iTunes og bruke boksen som en trådløs bro til stereoen + at Qnapen hadde numerisk keypad på fjernkontrollen som kunne brukes med T9-inntasting. Men jeg savner definitivt ikke Qnap-ens YoutTube-klient. Den var rett og slett råtten.

WD TV anbefales!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da var en WDTV (ikke live) kjøpt inn til en kompis etter mine anbefalinger- Det morsomme er jo at denne saken verken vil spille MKV filer eller AVI utrolig nok. Oppgradert til siste FW men ingenting hjelper, har lest på diverse forum at dette er ett problem som går igjen, har prøvf trikset med å remuxe filene da dette visstnok skal være en fix med MKV filene da for jeg flott bilde men ingen lyd igjennom HDMI kabelen. Har strevet med dette i 2 dager og er drittlei, imorgen blir boksen levert inn til Computer City/ Siba om ingen av dere har noen gode tips.

Hilsen drittlei !!:twisted:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da var en WDTV (ikke live) kjøpt inn til en kompis etter mine anbefalinger- Det morsomme er jo at denne saken verken vil spille MKV filer eller AVI utrolig nok. Oppgradert til siste FW men ingenting hjelper, har lest på diverse forum at dette er ett problem som går igjen, har prøvf trikset med å remuxe filene da dette visstnok skal være en fix med MKV filene da for jeg flott bilde men ingen lyd igjennom HDMI kabelen. Har strevet med dette i 2 dager og er drittlei, imorgen blir boksen levert inn til Computer City/ Siba om ingen av dere har noen gode tips.

Det høres ut som han har fått et mandagsekemplar. Gå og få byttet den i en ny, så tenker jeg det ordner seg.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, som siste innsats valgte jeg å remuxe en av MKV filene igjen byttet lydoverføring til Optisk og Voila- lyd og knallbilde. AVI fungerer fremdeles ikke men det gjør ingenting. Så da blir det nattarbeid med å remuxe de 60 Filmene jeg har i MKV. Løsningen om andre sliter med dette poster jeg nedenfor.

If you guys having problem playing some of new releases (no audio, no video, or both) when playing them in Patriot, WDTV, etc but having no problem playing them in your PC,
    it's most likely that it's due to the "header removal compression" implemented when creating these new mkv files.

As waiting for a new firmware release for your player might take ages, and the release groups might still implement this header compression anyway, what you can do is to remux the mkv file using MKVMerge.

Here's what you should do:

* download MKVToolnix from http://www.bunkus.org/videotools/mkv....2.0-setup.exe
    * Install MKVToolnix then go to where you install MKVToolnix (usually C:\Program Files\MKVtoolnix)
    * Double click on mmg.exe to run MKVMerge GUI
    * Find the MKV file you want to remux. Load it into MKVMerge GUI
    * Once loaded, click on the Video layer, click on the Extra Options tab and change the Compression to "NONE"
    * Click on the Audio Layer, click on the Extra Options tab and change the Compression to "NONE"
    * Set Output Filename accordingly
    * Click Start Muxing
    * Wait until the remuxing process is done. Usually takes about 3-4 minutes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan se om man har versjon 1 eller 2 av WDTV?

Hei
    Hvordan ser man om man har versjon 1 eller 2 av WDTV? Ikke Live.

Håper på raskt svar. Står sikkert beskrevet ett eller annet sted, men er jo så lang tråd.

Mvh
    Thomas

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på klistrelappen under.
    Generasjon 1 er: WDAVN00
    Generasjon 2 er: WDBABF0000NBK

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Min er WD00AVP-00. 1. gen. da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har både wdtv live og ikke live .det er utrolig sjeldent jeg kommer over mkv eller avi filer den ikke vill spille av.
    ikke live støtter ikke DTS lyd ut på analoge utganger må ha reciver med DTS og må bruke optisk. Live støtter DTS på analoge utganger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Min står det også WD00AVP på, da har jeg vel generasjon 1? Hva er forskjellen? Er det så stor forskjell at jeg burde bytte? Trenger ikke Live!

Thomas

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikker hva som er forsjellen på gen 1 og 2.
    MEN fins det noe grunn til ikke å kjøpe Live? så og si alt er oppgradert.
    se på Live som Gen 3 kan du si.
    Har enda tilgode å komme borti noe den ikke spiller av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen form for passordbeskyttelse på WD HD? På Asus O!play og ACRyan kommer man i menyen til tre valg som i prinsippet er: Gå tilbake, Spill av filen eller Slett filen.

Uten passord eller annen beskyttelse er det ikke særlig gunstig å overlate fjernkontrollen til klåfingrede barn (og andre)...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forskjellen WD TV Mini / WD TV Live

Spør her istedet for å starte en ny tråd.

Hva er forskjellen mellom:

Western Digital TV Live - Elkjøp

Western Digital TV Mini - Elkjøp

Vurdere å gå til innkjøp av WD tv mini produktet + D-Link Boxee Box, eller blir WD tv mini produktet overflødig hvis jeg kjøper D-link sin boxee?

Takker for raske svar

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det blir det helt overføldig med en WD Mini hvis du skal ha en Boxee Box!

Skal sies at hvis du har tenkt til å ta med deg tingene, kan en WD Mini være grei, jeg har stadig med min WD Live på hytta.

Forskjellen er at live har HDMI ut og ethernet inn.
    :-)

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan noen hjelpe meg?

Jeg lånte vekk wd tv'en min (gen 1) og plutselig ville ikke noen videofiler spilles av. Jeg fikk den tilbake, nedgraderte firmware. Var det samme der. Oppgraderte igjen til siste firmware, 1.03.01, og det er akkurat det samme som før. Jeg har prøvd med to forskjellige harddisker så det er iallfall ikke der problemet ligger.

Er det noen som har en ide hva dette kan være?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De filene har du kunnet spille av før?

Hvis det er nye filer du ikke har prøvd tidligere kan det være at spilleren ikke støtter dem. Jeg har en del filer som fungere på live med ikke på forrige genreasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De filene har du kunnet spille av før?

Hvis det er nye filer du ikke har prøvd tidligere kan det være at spilleren ikke støtter dem. Jeg har en del filer som fungere på live med ikke på forrige genreasjon.
    Ja, filene har jeg kunnet spille av før. Det er det som er det merkelige. Har vært i kontakt med support WD, og de sier at jeg må sende den inn.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Sliter med at jeg ikke får noen lyd på mkv filene, hva kan det være ?
    Å hvor finner jeg firmware update til den henn ?

Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •