WD TV HD Media Player - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Sikkert et tåpelig spørsmål, men WD boksen streamer og gir like god bildekvalitet på tv skjermen av filmer i HD oppløsning som er lagret på en ekstern harddisk som er koblet til et hovedkort med USB (1.1 eldre teknologi), som den ville gjort med filmer i HD som er lagret på en harddisk som er koblet til hovedkort med sata?
    Siden maks hastighet på USB 1.1 er 12 MBit/s risikerer du at det vil hakke endel.
    Men hvorfor gjøre det så bakvendt? Det er jo bare å koble USB disken direkte til WDTV så slipper du å bekymre deg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever at boksen min ikke "oppdager" .iso filer når de ligger på NAS-disk, men ikke har samme problemet på samme filene som ligger på USB-disken som er tilkoblet. Har en WD Mybook World II i nettverket.
    Mappestrukturen er helt lik på USB- og NAS-disken.
    Mener jeg hadde samme problemer med noen videofiler fra digitalkameraet også ...

Noen som har noen tips til dette? Litt tungvint å ha samme innold på to disker.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har anskaffet meg en WD TV og lurer på hva jeg trenger av lagringsenhet til mine mediafiler? Hadde tenkt å bruke en egen pc som hjemmeserver tilkoplet mitt lokale nettverk, men denne pcen trengs en annen plass.

Vurdere nå å skaffe meg en NAS, men lurer på om det holder med en ekstern harddisk tilkoplet WDen? Kan jeg lagre og hente filer på den eksterne harddisken fra maskiner som er tilkoplet nettverket?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er å koble en ekstern-disk rett i usb og flytte filene fra nettverket over til den. Har samme boksen selv ,men hadde problemer med at den mista nettverksforbindelsen. Endte opp med å endre fra MSHOME til WORKGROUP ,funket fjell etterpå.

Sitat Opprinnelig postet av einstein
    Har anskaffet meg en WD TV og lurer på hva jeg trenger av lagringsenhet til mine mediafiler? Hadde tenkt å bruke en egen pc som hjemmeserver tilkoplet mitt lokale nettverk, men denne pcen trengs en annen plass.

Vurdere nå å skaffe meg en NAS, men lurer på om det holder med en ekstern harddisk tilkoplet WDen? Kan jeg lagre og hente filer på den eksterne harddisken fra maskiner som er tilkoplet nettverket?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg lagre, og senere hente andre typer dokumenter fra feks en laptop på harddisken som er koplet til WDens usb inngang?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstern disk kan deles fra WD spillern. Hvordan den vil fungere til lagring for annet en film /musikk vet jeg ikke siden jeg ikke har prøvd det selv. (Kjører fra filserver via nettverk her)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Prøvde å sette i en minnepenn og det fungerte fint. Fikk åpnet dokumenter fra minnepennen og jeg fikk lagret dokumenter fra laptopen på minnepennen.

Det jeg ønsker er ha alt av mediefiler lagret på en plass, tilgjengelig på nettverket? I tilegg til å kunne ta ta backup av mindre filer som tekstdokumenter osv uten å måtte kople fra og til forskjellige enheter.

Hva blir da bakdelen med ekstern harddisk rett i WDen i forhold til å ha en egen NAS?

Har ikke lyst å kjøpe en ekstern harddisk for så å finne ut at det jeg egentlig trenger er en NAS.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn min konklusjon angående dette dilemmaet hos meg selv...
    Jeg vurderte også NAS, Mediaserver, Printserver, Filserver whatever...
    Jeg bygget en stasjonær pc, som jeg parkerte på mitt "tekniske rom"...

Men jeg har nå endt opp med en "bedre" løsning, både for enkelhet, strømsparing og kjappere tilgang til media...

Jeg har en ganske oppegående Stasjonær PC som jeg bruker til daglig, og har valgt å la denne være min mediaserver samtidig...
    Denne stasjonære PCn står da på 24timer i døgnet, står sentralt i huset, er tilkoblet med LAN, og er meget oppegående og kjapp...
    (Gaming-PC, Core i7, 12Gb ram, Intel SSD for OS, noen Tb lagringsplass)

Denne er da altså både mediaserver/senter for streaming til andre enheter som PS3, Squeezebox, WD Live TV, Live Webcam over internett (for overvåking av hundene), Dropbox og Backup...

Dette fungerer strålende, og sparer meg for mye styr mot den tiden jeg hadde en dedikert pc for media som atpåtil kjørte Windows, som da måtte oppdateres og restartes i hytt og gevær...

1. Bruk en PC du allerede har som står på mye uansett..
    2. Egen NAS boks..
    3. En Linux Mediaserver PC..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en bedre løsning, men for min del så blir det kun en ekstern hardisk eller en ferdig nas.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager uttrykket, men hva **** skal du med en NAS for det der ?
    Like greit å bruke en gammel pensjonert pc med godt med diskplass. Krever lite/ingenting å streame fra en pc!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking

Noen som har opplevd hakking på denne spilleren? Jeg opplevde det her om kvelden. Spilte av en litt over 13GB mkv-fil (1080p) og det hakket voldsomt i partier da det var mye bevegelse. Måtte spole enten frem eller tilbake i 2 sek og så trykke på play igjen. Men hakkingen kom igjen dessverre etter noen sekunder. Trodde det først var harddisken min (250GB My Passport), men fikk avkrefte dette når jeg kjørte samme filen min med VLC-spilleren på hoveddata'en.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    Da har jeg fått svar tilbake av WD. De støtter ikke alle formater av MKV. Som står med liten skrift i brukermanualen.

"The file you are trying to play has High@L4.1 video codec and DTS audio, I have included a link to the user manual which only states BP@L3, MP@L4.1 and HP@L4.1 as being support."

Så hvis man har trøbbel med en fil, sjekk filen i dette programmet og se om 1080p filen er kodet i High@L4.1 format. Da vil det være mulighet for at den hakker.

MediaInfo

De fraskriver seg også alt ansvar når det gjelder DTS lyd. Dette fungerer utmerket hos meg. Men når de så at min fil hadde DTS lyd, så sa de at dette var problemet med en gang ettersom de ikke supporterer dette.

Har flere 1080p filer med DTS og DTS ES lyd. Og det fungerer utmerket. Man må bare koble til optisk til reciever som støtter dette.
    Jeg skulle lest denne først. Beklager så mye
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Noen som har opplevd hakking på denne spilleren? Jeg opplevde det her om kvelden. Spilte av en litt over 13GB mkv-fil (1080p) og det hakket voldsomt i partier da det var mye bevegelse. Måtte spole enten frem eller tilbake i 2 sek og så trykke på play igjen. Men hakkingen kom igjen dessverre etter noen sekunder. Trodde det først var harddisken min (250GB My Passport), men fikk avkrefte dette når jeg kjørte samme filen min med VLC-spilleren på hoveddata'en.
    Og den nye, WD TV Live, er allting helt fint. Irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke WD TV Live i lista over produkter til Harmony One fjernkontrollen min. Noen som vet hvordan jeg ordner det?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt den inn som Western Digital WD TV HD Player under Datamaskin og Media Center Pc, og har konfigurert knappene med overføring fra den originale. Jeg har problem med å få Harmony One til å fungere på Ned knappen, ellers fungerer det som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einstein
    Finner ikke WD TV Live i lista over produkter til Harmony One fjernkontrollen min. Noen som vet hvordan jeg ordner det?
    Hei
    Jeg benytter Harmony One mot WD TV Live og det funker 100%. Trengte heller ikke å konf. knappene fra den orginale da de ble korretkt satt opp fra nettet. Er stort sett meget godt fornøyd med WD TV Live, men noen ganger kan den ikke åpne Shared folders av en eller annen grunn.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trengte ikke konf. knappene mauelt, men jeg gjorde det som en sikkerhet siden jeg har problem med å få One til å ta nedover knappen. Sliter lmed den enda, så jeg må ta en runde til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg har lagt den inn som Western Digital WD TV HD Player under Datamaskin og Media Center Pc, og har konfigurert knappene med overføring fra den originale. Jeg har problem med å få Harmony One til å fungere på Ned knappen, ellers fungerer det som det skal.
    Takk for svar!

Jeg søkte på feil kategori. Fungerer bra nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Vurderer å skaffe meg en WD TV HD Mediaplayer. Har lest at den ikke er særlig god å se bilder (.jpg filer) med? At man ikke kan bla manuelt, men er avhengig av å kjøre et "slideshow" for å se bildene? Er dette endret med FW versjoner? Noen som har erfaringer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •