WD TV HD Media Player - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 38 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 754
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar!

Men hvis jeg vil ha best mulig kvalitet så er guiden til Din Side å anbefale da?

Kan jeg konvertere filmene på harddisken fra .iso til .mkv, og følge fremgangsmåten til Din Side, eller må jeg gjøre alt på nytt? Om det blir aktuelt da...

Og får jeg flere filer hvis jeg konverterer/kopierer til .mkv, som med .vob, eller blir det bare en fil, som .iso?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du strengt tatt på feil forum, det finnes mange andre bedre steder å diskutere slike ting, men jeg skal være rask :wink:

Du skal ikke konvertere fra iso til mkv.

mkv er en container, ikke en codek og kan i prisippet inneholde hva som helst.
    Det blir ikke brukt til DVD da DVD er komprimert med MPEG2, mens mkv stort sett blir brukt til å komprimere HD ved hjelp av x264 ( MPEG4 ).

mkv gir deg en fil som inneholder lyd, bilde og text osv, akkurat som avi.

Hvis du er fornøyd med kvaliteten du har i dag, så gjør du ingenting med de iso filene du har.

Hvis du ønsker iso filer uten tap er det mange programmer som fikser dette, jeg bruker DVDFAB.

Og, bare så det er sagt så får du ikke bedre kvalitet enn en iso fil som ikke er komprimert.
    Det finnes ingen programmer ( eller formater ) som gjør bildet bedre enn orginalen.

Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Takk for svar!

Men hvis jeg vil ha best mulig kvalitet så er guiden til Din Side å anbefale da?

Kan jeg konvertere filmene på harddisken fra .iso til .mkv, og følge fremgangsmåten til Din Side, eller må jeg gjøre alt på nytt? Om det blir aktuelt da...

Og får jeg flere filer hvis jeg konverterer/kopierer til .mkv, som med .vob, eller blir det bare en fil, som .iso?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Input voltage

Heisann

Hvis jeg får fruen til å ta med en WD TV Live hjem fra statene, så har jeg et spm ang input spenning.

Regner med uten at jeg vet det, (finner ikke noe i spec sheets hos wdc.com)
    at denne går på 12vdc, og at det finnes en strømforsyning på kabelen.

Om noen gidder, så hadde det vært fint om noen kunne sjekket om inputspenningen på denne er som på de fleste elektronikk str forsyningene, altsp 100v-240v ac.

I såfall, så er det bare å få en adapter, evt bytte plugg.

på forhånd takk

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Det er det jeg har valgt på min BD-spiller, og det funker bra, men jeg har ikke prøvd å spille av BD-filmer på WD TV enda, da jeg ikke får kopiert dem inn på harddisken min. Alle filmene som ligger på harddisken nå er vanlige DVD-filmer. Hvis jeg da velger 1080p 24 Hz så hakker det, men hvis jeg velger 1080p 50 Hz så flyter bildet fint. Så det er ingen tvil om at det var valg av Hz som var årsaken til hakkingen. Ingen feil på noen filer her.

1080/50p er hva SD vanligvis oppskaleres til på full HD medier, så at dette valget fungerer bedre enn 1080/24p er dermed helt logisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jeg får beskjed om at filformatene mine ikke støttes...
    Trodde denne boksen skulle ta "alt"...

.FLAC (Mine Rippede Album) skal den angivelig ta, men får beskjed om at formatet ikke støttes..
    .AVI (Hjemmevideo fra Photoshop Premier, tror det er MPEG-2), skal den angivelig ta, filtype støttes ikke...
    .MKV (720p) spiller den ikke av, filtype støttes ikke, via Network Share får jeg beskjed om at mappen ikke inneholder noen filer... :???:

Mister også tilkoblingen til Server midt i avspillinger av video..

Har oppgradert til __0.11...
    Til 960kr så gjør den jobben godt, men sålangt spiller den ikke av stort av Mediene på Serveren... Skjønner ikke helt...

Alle formatene du nevner skal støttes så vidt jeg kan se. Jeg opplevde selv ved en anledning at jeg plutselig ikke kunne spille av noen formater, som jeg vet spilleren hadde håndtert greit tidligere. Løsningen var da å resette spilleren ved å rett og slett kutte strømmen. Det er mulig det er dette som har inntruffet hos deg også, dvs. at spilleren bare har hengt seg opp og trenger en resetting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg koblet opp min WD TV Live i dag til min WD Passport inneholdende 110 filmer i VOB-format. Disse filmene er krympet med DVD-Shrink og jeg har valgt kun norsk undertekst. Menyene er fjernet. Med andre ord, slik man gjør når man skal lagre filmen på en DVD.
    Men når jeg spiller av filmene på WD TV Live så kommer ikke teksten frem. Film og lyd er OK. Når jeg velger Options og sublitles så står det at det ikke er subtitles (No Subtitles), men jeg vet at alle filmene har norsk tekst lagret. Jeg har lest at man ikke kan bla i menyen på VOB-format, men det har ikke blitt kommentert at den ikke leser subtitles.
    Så nå er jeg rådvill. Kan jeg virkelig ikke se undertekster på film i VOB-format?
    Hvis ikke, hva i all verden gjør jeg da?
    Vennligst svar raskt da jeg har kort tid igjen før jeg kan returnere spilleren (noen dager igjen av 14 dagers angrefrist).

Undertekst fungerer hos meg på VOB-filer. Mitt problem er snarere det motsatte, at jeg ikke bestandig får skrudd tekstingen av når jeg ønsker dette. Ikke særlig gøy å slite med nederlandsk eller fransk tekst dersom jeg ikke ønsker dette.

Det er imidlertid ikke alltid valgene under Options fungerer. Du bør også sjekke ut de bakenforliggende video-innstillingene. Der finner du et valg for å slå av eller på automatisk underteksting. Denne overstyrer så vidt jeg vet valgmulighetene under Options.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atle321
    Kjøpte denne i dag, og første jeg gjorde var å laste ned oppdatering på firmware. Men jeg får ikke lyd på mkv-filer (dvs på filmer som er rippa fra bluray), men tv-serier i mkv funker. Skjønner ikke helt dette. Noen som har vært borti noe lignende?
    Lyd funker ok hos meg på MKV filer, men jeg benytter den optiske utgangen til surround forsterkeren. Har imidlertid problem med kapittel inndeling i MKV filer. Får ikke nytt kapittel, filmen starter på nytt. Hvis jeg velger k for eks. kapittel 12 starter den avspilling et stykke ut i filmen. Et annet problem er at filmen går tilbake til start etter hurtig spoling. Fikk også sub titles på VOB filer med siste firmware.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Grunnen er ganske enkelt at Shrink alltid komprimerer filmen slik at den skal passe på en DVD 5 plate, uansett om du lagrer til iso.
    Det stemmer bare delvis. Dette er standardinnstillingene, som lar seg endre på med et museklikk om du så ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg en WD TV Live, har delt mappen med all filmene og musikken min, men når jeg går inn på network share'n, "There is no media in the current folder", forventer Western Digital at alle bare har fullstendig rot på datamaskinene sine? Bruker Mac OS X.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mistet subtitle på .ts filer etter siste firmware update.
    Tar opp endel med Dreamboxen, filmene er tekstet når jeg spiller de av med PC eller Dreamboxen, men ikke når jeg spiller de av med WD TV live.
    Har prøvd alle mulige innstillinger, inkl kutt av strøm.
    Noen som har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Heisann

Hvis jeg får fruen til å ta med en WD TV Live hjem fra statene, så har jeg et spm ang input spenning.

Regner med uten at jeg vet det, (finner ikke noe i spec sheets hos wdc.com)
    at denne går på 12vdc, og at det finnes en strømforsyning på kabelen.

Om noen gidder, så hadde det vært fint om noen kunne sjekket om inputspenningen på denne er som på de fleste elektronikk str forsyningene, altsp 100v-240v ac.

I såfall, så er det bare å få en adapter, evt bytte plugg.

på forhånd takk

Mvh
    C
    Dette funker på fint på min 1. gen. WDTV så jeg regner med det går greit på Live'n også. Husk å kjøpe en overgang til Europeisk plugg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opp en melding om at ny firmware var tilgjengelig. Noen som har oppdatert? Hva er det som er forskjellen til tidligere firmware?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88charlie
    Dette funker på fint på min 1. gen. WDTV så jeg regner med det går greit på Live'n også. Husk å kjøpe en overgang til Europeisk plugg.

Thanx Charlie

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en WD TV LIVE boks igår. Jeg delte noen mapper på pc'en og fikk tilgang til disse mappene ved å gå inn på "network shares" på boksen og alt funket bra igår. Skrudde på boksen igjen idag og den reager ikke i det hele tatt når jeg ønsker å gå inn på "network shares". Prøver å trykke enter som en gal men ingenting skjer. Den står bare å viser "network shares" ikonet slik den gjorde før jeg prøvde å trykke enter. Internett forbindelsen er bra. Noen som har støtt på dette problemet?

EDIT: Skrudde boksen av/på og nå hadde jeg plutselig tilgang til de delte mappene. Håper ikke dette er noe som kommer til å skje meg ofte. Jeg har jo et stabilt nettverk.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse med det er at du må gi boksen litt tid før den finner mappene du har delt. Dvs at går det ikke på første forsøk så prøv igjen. Den trenger ett lite minutt på å finne den delte maskinen med filene på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Min opplevelse med det er at du må gi boksen litt tid før den finner mappene du har delt. Dvs at går det ikke på første forsøk så prøv igjen. Den trenger ett lite minutt på å finne den delte maskinen med filene på.
    Ja, det er nok riktig.

Sikkert et tåpelig spørsmål, men WD boksen streamer og gir like god bildekvalitet på tv skjermen av filmer i HD oppløsning som er lagret på en ekstern harddisk som er koblet til et hovedkort med USB (1.1 eldre teknologi), som den ville gjort med filmer i HD som er lagret på en harddisk som er koblet til hovedkort med sata?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry Mac, men nå har jeg fått nok av denne ustabile tulleboksen...........

Når den virker spiller den jo HD lett som en plett, men **** så ofte som den faller ut av nettverket og glemmer mapper og tuller å styrer å irriterer vettet av meg....

Eneste som fungerer er å sette en ekstern harddisk i USb-porten, det er i d minste stabilt nok, men det var nettopp derfor jeg kjøpte Live å ikke den uten nettverk...

Nå har jeg vært med på 3-4 firmwareoppdateringer, men ingen av de har fikset noen reelle problemer...

Er det noen som bruker denne boksen (Live) daglig og stabilt uten noe tull.?
    Tror og håper jeg har fått et mandagsmorgen produkt, dette duger ikke....

Ber om returpapirer nuH......
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det ikke funker med nettverket ditt, men du skal ikke angre på at du gikk for Live i stedet for den andre. Har hatt begge og Live er mye raskere i menyen, oppdaterer seg automatisk og funker med youtube. Absolutt vært et par hundre ekstra selv uten nettverksfunksjonen. Har selv en litt gammel trådløs router som bare takler en oppgave om gangen. Så jeg har bare en ting tilkoblet av gangen, for at den skal være stabil, f. eks. ikke pc og ps3 samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Brukernavn og passord i network share

Bruker win7 - 64, men har problem når eg prøver å få tilgang til pc fra denne boksen.
    Jeg bruker ikke passord på noe og har delt mapper.
    Noen som vet hva som gjør at jeg får spørsmål om brukernavn og passord ?
    Jeg har aktivert direktetilgang uten passord på boksen ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært ganske fornøyd med WD-Live lenge. Måtte oppgradere Norman antivirus/firewall (XP 32bit) og nå reager den ikke i det hele tatt når jeg ønsker å gå inn på "network shares". Den står bare å viser "network shares" ikonet. Har disablet Norman firewall, men får ikke tilgang til "network shares" alikevel. Har en laptop med Vista på og den finner den som en media server. Internett forbindelsen er bra. Noen som har støtt på dette problemet?

Side 31 av 38 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •