WD TV HD Media Player - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må man bruke det programmet som var med cd'en for å få 'Network shares' til å funke eller kan man greie seg uten?
    Problemet er nemlig at det programmet ikke funker.
    Får feilmelding: '1xx.1xx.1.3 er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet'.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det var brannmuren som stenger. Når jeg deaktiverer den så funker det. Men må jo være noe med innstillinger? Kan jo ikke kjøre med deaktivert brannmur....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe lurt forslag til hvordan man bør rippe DVDer med TV-serier? Jeg har så langt bruk ISO til filmer, men fant plutselig ut at det blir ganske håpløst med serier når man ikke får tilgang til menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at WD TV Live ikke kan decode AC3 lyd til stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Stemmer det at WD TV Live ikke kan decode AC3 lyd til stereo?

det var problemer med på den første modellen wd tv som ikke kunne dekode DTS ut på de analoge utgangne . wd tv live sender også DTS ut på analoge utgangene. AC3 har det ikke hvert noe problemer med som jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avpilling av filer

Hei,

Jeg har et problem med spilleren som jeg ikke har funnet saa mange andre som har. Jeg finner filene jeg har delt paa nettverket, baade via delte mapper og Tversity, men jeg faar ikke spilt dem av.

Kjorer windows xp xp3
    kablet nettverk
    dlink dir655 router

Noen forslag paa hva som kan vaere galt(spormsaaltegn).:wink:

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 1.01.17 er sluppet...
    Denne fikser da altså oppdateringtjenesten INGENTING annet...
    Ikke funnet noen rapporter om feil så langt.. Har oppdatert min egen også.

Siden denne oppdateringen fikser oppdateringer...
    Så vil jeg håpe at en viktig oppdatering er like om hjørnet, som fikser de VIRKELIGE problemene...
    Så håper det skjer noe snart...

Min wd live er et finurlig vesen... Hver gang jeg slår den på er det like spennende å se hva som fungerer og ikke fungerer...
    Nå er jeg tilbake på at FLAC ikke fungerer, og at nettverkdeling ikke vises...
    Ser TV-Serier via Tversity, det fungerer greit nå...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hvordan få frem Subtitles på VOB-format

Jeg koblet opp min WD TV Live i dag til min WD Passport inneholdende 110 filmer i VOB-format. Disse filmene er krympet med DVD-Shrink og jeg har valgt kun norsk undertekst. Menyene er fjernet. Med andre ord, slik man gjør når man skal lagre filmen på en DVD.
    Men når jeg spiller av filmene på WD TV Live så kommer ikke teksten frem. Film og lyd er OK. Når jeg velger Options og sublitles så står det at det ikke er subtitles (No Subtitles), men jeg vet at alle filmene har norsk tekst lagret. Jeg har lest at man ikke kan bla i menyen på VOB-format, men det har ikke blitt kommentert at den ikke leser subtitles.
    Så nå er jeg rådvill. Kan jeg virkelig ikke se undertekster på film i VOB-format?
    Hvis ikke, hva i all verden gjør jeg da?
    Vennligst svar raskt da jeg har kort tid igjen før jeg kan returnere spilleren (noen dager igjen av 14 dagers angrefrist).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV-serier

Har mange tv-serier på dvd. Lagde iso-filer av disse men wdtv spiller bare av første kapitel. En løsning er å lage iso av alle vob-filene, men dette virker veldig tungvint. Men siden wdtv ikke spiller vob så må det kanskje gjøres?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinuadmin
    Har mange tv-serier på dvd. Lagde iso-filer av disse men wdtv spiller bare av første kapitel. En løsning er å lage iso av alle vob-filene, men dette virker veldig tungvint. Men siden wdtv ikke spiller vob så må det kanskje gjøres?
    Disse seriene har avsluttende episoder, f.eks. "House MD", med 2-4 episoder pr. dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimen
    Hei,

Jeg har et problem med spilleren som jeg ikke har funnet saa mange andre som har. Jeg finner filene jeg har delt paa nettverket, baade via delte mapper og Tversity, men jeg faar ikke spilt dem av.

Kjorer windows xp xp3
    kablet nettverk
    dlink dir655 router

Noen forslag paa hva som kan vaere galt(spormsaaltegn).:wink:

Når alt ser ut som om det skal fungere og skal fungere, trekk ut kontakten til spilleren. Det virket for meg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at min far så WD TV hos meg bestemte han seg for å gå til en kjøp av en selv...

Etter mye frem og tilbake for å få til network shares som nå endelig funker så sliter han med avspilling.

Når filmene starter går dem hakkete en periode for så gå fort og noen ganger normalt.

Noen idê om hva som er årsaken til dette? Alt av koblinger er via kabler...

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg koblet opp min WD TV Live i dag til min WD Passport inneholdende 110 filmer i VOB-format. Disse filmene er krympet med DVD-Shrink og jeg har valgt kun norsk undertekst. Menyene er fjernet. Med andre ord, slik man gjør når man skal lagre filmen på en DVD.
    Men når jeg spiller av filmene på WD TV Live så kommer ikke teksten frem. Film og lyd er OK. Når jeg velger Options og sublitles så står det at det ikke er subtitles (No Subtitles), men jeg vet at alle filmene har norsk tekst lagret. Jeg har lest at man ikke kan bla i menyen på VOB-format, men det har ikke blitt kommentert at den ikke leser subtitles.
    Så nå er jeg rådvill. Kan jeg virkelig ikke se undertekster på film i VOB-format?
    Hvis ikke, hva i all verden gjør jeg da?
    Vennligst svar raskt da jeg har kort tid igjen før jeg kan returnere spilleren (noen dager igjen av 14 dagers angrefrist).
    Hei
    Får heller ikke sub-titles med VOB format. Konverte alle filmene til MKV og nå funker det fint. For lyd benytter jeg FLAC format. Er stort sett godt fornøyd med WD Live.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Din Side har publisert en artikkel om hvordan en kan kopiere filmer til en harddisk. De anbefaler HandBrake. Artikkelen kom dessverre litt seint for meg, da jeg nettopp har kopiert alle filmene mine med DVD Shrink.

Hva synes dere om guiden til Din Side? Er dere enige med dem? Var det helt greit at jeg brukte DVD Shrink, eller må jeg gjøre alt på nytt med HandBrake? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5400rpm høyere hastighet på USBdisk er unødvendig

Heisann
    Ser at det hersker litt usikkerhet rundt valg av eksternehardisker til WDtv.

Hastigheten begrenses av USB2 tilkoblingen, maks overføringshastighet på denne ligger på ca 10-20mbyte/sek.
    Da hjelper det lite med 7200rpm disk som klarer leseskrivehastighet på 50+ mbyte/sek.

Til sammenligning så klarer raske Nas stasjoner effektivt mellom 20 og 40 mbyte/sek via gigabit nettverk.

Selv om en sata disk er oppgitt til 150 mb/sek i overføringshastighet så er ikke dette reelt, hastigheten påvirkes av mange faktorer, kvalitet på kontrollere, cpu load,filfragmentering osv.
    Også om det er en stor fil som overføres eller mange små, virker inn på hastigheten.
    Poenget er at en moderne 5400rpm disk er rask nok til å utnytte usb2 tilkoblingens fulle overføringskapasitet og som regel er 5400rpm disker mer stillegående.
    Jeg kan forøvrig anbefale denne usb disken:
    disk
    Den har fått god omtale i test og jeg er fornøyd med min.
    Den selges på flere nettbutikker til omtrent samme pris, ca 900.-
    Minner også om at disken må omformateres til NTFS eller ext3(linux)for å kunne støtte filer større enn 4gb.
    Hvis disken kobles direkte til WDTV live, som har nettverkstilkobling, så vil den være synlig i nettverket og filer kan overføres direkte til disken via nettverk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De anbefalte nok først og fremst Handbrake fordi den er multiplatform, mens DVD Shrink og DVD Decrypter er Windows only. Handbrake er nok noe mer fleksibel enn begge de to andre, men det er uansett resultatet som teller, ikke programmet du bruker for å oppnå det. Er det noe du savner?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    De anbefalte nok først og fremst Handbrake fordi den er multiplatform, mens DVD Shrink og DVD Decrypter er Windows only. Handbrake er nok noe mer fleksibel enn begge de to andre, men det er uansett resultatet som teller, ikke programmet du bruker for å oppnå det. Er det noe du savner?
    Nei, er jo egentlig ikke det, men jeg bare lurer på om kvaliteten blir enda bedre om jeg konverterer til .mkv og følger resten av oppskriften til DinSide. Eller blir resultatet like bra om jeg bare putter DVD-en inn i PC-en og trykker på "Backup" i DVD Shrink uten noe mer fiksfakseri?

Kan jeg konvertere fra .iso til .mkv uansett forresten? Med .iso så får jeg bare en fil, hva får jeg med .mkv?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guran1942
    Heisann
    Ser at det hersker litt usikkerhet rundt valg av eksternehardisker til WDtv.

Hastigheten begrenses av USB2 tilkoblingen, maks overføringshastighet på denne ligger på ca 10-20mbyte/sek.
    Da hjelper det lite med 7200rpm disk som klarer leseskrivehastighet på 50+ mbyte/sek.

Til sammenligning så klarer raske Nas stasjoner effektivt mellom 20 og 40 mbyte/sek via gigabit nettverk.

Selv om en sata disk er oppgitt til 150 mb/sek i overføringshastighet så er ikke dette reelt, hastigheten påvirkes av mange faktorer, kvalitet på kontrollere, cpu load,filfragmentering osv.
    Også om det er en stor fil som overføres eller mange små, virker inn på hastigheten.
    Poenget er at en moderne 5400rpm disk er rask nok til å utnytte usb2 tilkoblingens fulle overføringskapasitet og som regel er 5400rpm disker mer stillegående.
    Jeg kan forøvrig anbefale denne usb disken:
    disk
    Den har fått god omtale i test og jeg er fornøyd med min.
    Den selges på flere nettbutikker til omtrent samme pris, ca 900.-
    Minner også om at disken må omformateres til NTFS eller ext3(linux)for å kunne støtte filer større enn 4gb.
    Hvis disken kobles direkte til WDTV live, som har nettverkstilkobling, så vil den være synlig i nettverket og filer kan overføres direkte til disken via nettverk.
    Bruker også denne disken(2stk 1,5T), den er så og si lydløs med et flott kabinet. Lærte den harde veien at det er NTFS som må til. Det er en fordel til, nemlig HD'en slår seg av når WD slåes av. Hvis den er formatert i FAT så må man fysisk slå strømmen på HD, hvis ikke blir den svivende konstant!
    MVH Sven O
    JVC X35- Klipsch RF 7 II og RC 64 II- RS 42- Atmos oppsett- Marantz SR7011-Mozart HTPC- HiMedia- Bluesound Node

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nei, er jo egentlig ikke det, men jeg bare lurer på om kvaliteten blir enda bedre om jeg konverterer til .mkv og følger resten av oppskriften til DinSide. Eller blir resultatet like bra om jeg bare putter DVD-en inn i PC-en og trykker på "Backup" i DVD Shrink uten noe mer fiksfakseri?
    Bedre enn ISO blir det uansett aldri.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3

Kan jeg konvertere fra .iso til .mkv uansett forresten? Med .iso så får jeg bare en fil, hva får jeg med .mkv?
    Siden du nevner kvalitet så er jo Shrink den raskeste og definitivt dårligste måten å gjøre dette på.
    Grunnen er ganske enkelt at Shrink alltid komprimerer filmen slik at den skal passe på en DVD 5 plate, uansett om du lagrer til iso.
    Dessuten er codeken i Shrink 7-8 år gammel:-?

Men Shrink er rask og enkel og resultatet er alltid 100% kompatibelt med DVD / ISO standarden og det er mer enn man kan si om mange andre programmer.

Hvis du synes kvaliteten er god nok på Shrink så bruker du det.

Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •