WD TV HD Media Player - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 38 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 754
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får forresten ikke kapitler hvis jeg kopierer til ISO. Kan dette bli løst hvis jeg kopierer til VOB?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Men jeg har flere alternativ:
    1080p 23.976 Hz
    1080p 24 Hz
    1080p 50 Hz
    1080p 60 Hz

Hva er forskjellen, og hva tror du er best? Hva bruker du?

Fant en artikkel på DinSide om hvordan å kopiere Blu-ray-filmer, men jeg kan ikke se at det står noen steder om det er en oppskrift for å kopiere Blu-ray med DVD-brenner, eller om en må ha Blu-ray-spiller. Det er jo ganske viktig å opplyse om. Helt sikker på at jeg må ha Blu-ray-spiller i PC-en?
    Du MÅ velge 1080p/24Hz for best ilde på de fleste filmer (HD-filmer). Innstillingen må passe med det kilden er. PAL-bilder må ha 50Hz etc.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay! Nå har jeg noen Blu-ray-filmer, men de får jeg jo ikke kopiert uansett, så foreløpig er det bare filmer av DVD-kvalitet jeg har å legge inn på harddisken.

At du nevner PAL leder meg forresten til et nytt spørsmål. Min WD TV er kjøpt i USA, så den er innstilt på NTSC. Jeg kan ikke forandre til PAL. Hvilken betydning har dette? Jeg får hvertfall spilt av filmer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, prøvde å se på en film nå, og oppdaget at filmen hakker. Ingen tvil om det. Søren. Kanskje jeg må kjøpe en raskere harddisk likevel da?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du nevner PAL leder meg forresten til et nytt spørsmål. Min WD TV er kjøpt i USA, så den er innstilt på NTSC. Jeg kan ikke forandre til PAL. Hvilken betydning har dette? Jeg får hvertfall spilt av filmer.

Sikker på at du ikke får forandret til PAL??? Merkelig, trodde det var samme firmware i alle versjonene...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke forandret til PAL. Jeg trykker "OK," men jeg kommer aldri inn i en meny der jeg kan velge mellom PAL og NTSC.

Etter å ha hatt tid til å teste litt mer i ettermiddag, så er det er ikke tvil i verden om at filmene hakker ved avspilling. Er det harddisken, eller kan det være noe annet?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PAL velger du et annet sted enn der du velger Hz. At det hakker vil jeg tro skyldes innstillingene for output Hz

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over hvor jeg skal kunne velge mellom NTSC og PAL, men det går definitivt ikke.

Nå står den innstilt på 1080p 24 Hz. Da hakker det. Hva bør jeg ellers velge? 1080p 50 Hz, 60 Hz, 23.976 Hz?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett i at det var Hz-innstillingen som var årsaken til hakkingen. De glatteste bevegelsene ved 1080p får jeg hvis jeg velger 1080p 50 Hz. Finnes det noe bedre enn dette? Hvis jeg velger "auto" så blir det 720p.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgro
    Hei
    Hadde samme problemet. Viste seg at "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" ikke var enablet.
    Det er på hos meg.
    Har og følget denne guiden: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3655.0

Men fortsatt samme feil.
    Noen andre som har hatt liknendes erfaringer med wd tv live? og hvis så, hvordan fikset dere det?

Jeg har Windows 7 ultimate x64 sin os.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få kapitler på filmen? Må jeg kopiere til VOB og ikke ISO da?

Mange spørsmål fra meg nå...

Edt:
    Nevermind, fant ut at WD TV ikke støtter kapittelinndeling. Det var litt dumt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg til å skifte til PAL også faktisk. Holdt inne "reset-knappen" på boksen i 10 sekunder. Fant det i brukerveiledningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg WD TV live i dag. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få den til å kommunisere med pc'en. Hvordan setter jeg den opp til det? Har koblet de opp på samma router, og har delt mappene på pc'en. Har testa nettverket på WD'en og alt funker der. Kommer på nett, ingen problem. Men den finner altså ikke pc'en. Når jeg trykker 'Network shares' på WD'en så skjer det absolutt ingenting! Nå skal det være sagt at jeg er en noob når det kommer til hjemmenettverk, så det kan kanskje være der feilen ligger?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man koble til en , tja, si, et Blu-Ray PC-drev (i ekstern kapsling) til USB-porten å spille av filmen fra platen.?
    (Jeg gir det 3% sjans, men spør likevel.. )

Min WD Live kommer i morgen, skal erstatte HTPC, så forventingene er litt høye..
    (har ikke brukt fysiske medier i HTPC)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett i at det var Hz-innstillingen som var årsaken til hakkingen. De glatteste bevegelsene ved 1080p får jeg hvis jeg velger 1080p 50 Hz. Finnes det noe bedre enn dette? Hvis jeg velger "auto" så blir det 720p.

BD skal normalt spilles i 1080/24p og da velger du det. Hvis du får 720p når du velger Auto, tyder dette på at filmen ikke støtter mer enn 720p. Spesielt nedlastet materiale skryter ofte på seg høyere oppløsning enn hva det i realiteten har.

Hakking skyldes for øvrig i de fleste tilfeller feil med filen eller formatet, snarere enn hastigheten på disken. WD Live skal kunne håndtere nær sagt alt av USB-enheter. At de anbefaler WD-produkter er slik det alltid er for å tjene mer penger på egne produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hittil stort sett meget fornøyd med min WDTV Live. En svakhet er imidlertid styrken på ut-signalene. Den takler ikke for lange HDMI-strekk via svitsj (i mitt tilfelle en Clas Ohlson-svitsj). Jeg er nødt til å direktekoble for at den skal fungere med en ti meter HDMI-kabel av god kvalitet.

En annen svakhet er at den av og til må resettes (ta strømmen), når den plutselig ikke vil spille noen filer i det hele tatt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får beskjed om at filformatene mine ikke støttes...
    Trodde denne boksen skulle ta "alt"...

.FLAC (Mine Rippede Album) skal den angivelig ta, men får beskjed om at formatet ikke støttes..
    .AVI (Hjemmevideo fra Photoshop Premier, tror det er MPEG-2), skal den angivelig ta, filtype støttes ikke...
    .MKV (720p) spiller den ikke av, filtype støttes ikke, via Network Share får jeg beskjed om at mappen ikke inneholder noen filer... :???:

Mister også tilkoblingen til Server midt i avspillinger av video..

Har oppgradert til __0.11...
    Til 960kr så gjør den jobben godt, men sålangt spiller den ikke av stort av Mediene på Serveren... Skjønner ikke helt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    BD skal normalt spilles i 1080/24p og da velger du det. Hvis du får 720p når du velger Auto, tyder dette på at filmen ikke støtter mer enn 720p. Spesielt nedlastet materiale skryter ofte på seg høyere oppløsning enn hva det i realiteten har.

Hakking skyldes for øvrig i de fleste tilfeller feil med filen eller formatet, snarere enn hastigheten på disken. WD Live skal kunne håndtere nær sagt alt av USB-enheter. At de anbefaler WD-produkter er slik det alltid er for å tjene mer penger på egne produkter.
    Det er det jeg har valgt på min BD-spiller, og det funker bra, men jeg har ikke prøvd å spille av BD-filmer på WD TV enda, da jeg ikke får kopiert dem inn på harddisken min. Alle filmene som ligger på harddisken nå er vanlige DVD-filmer. Hvis jeg da velger 1080p 24 Hz så hakker det, men hvis jeg velger 1080p 50 Hz så flyter bildet fint. Så det er ingen tvil om at det var valg av Hz som var årsaken til hakkingen. Ingen feil på noen filer her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter timer med googling og lesing og knoting til ingen nytte, så gikk jeg inn på Windows mediaplayer'n og kryssa av for fildeling og da fant den noen filer på pc'en endelig. Men, den finner langt fra alle! Finner ikke iso-filer. Men de funker greit hvis man spiller de av på en ekstern harddisk som man plugger direkte i spilleren. Men altså ikke når jeg streamer den fra pc'en. Så jeg kunne ha spart meg å kjøpe en Live, hadde funka like greit med en uten nettverk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som Bruker Windows 7

Win 7 blokkerer WD TV på netverket, må tillates...
    WD TV HD Media Player-win7-jpg

Jeg fant også ut at for å finne TV-Seriene mine (som ligger på egen HDD i Serveren)
    Så fungerte det ikke som det var, med å dele hele harddisken i:/
    Jeg måtte flytte alt harddiskinnholdet inn i en egen mappe i:/tvserier/ å dele denne...

Nå fungerer forøvrig FLAC, AVI og mkv...
    Sålenge tilkoblingen til serveren ikke mistes...

Side 29 av 38 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •