WD TV HD Media Player - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 754
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle sammen, og godt nyttår!

Jeg fikk WD TV til jul. Den gamle WD TV og ikke WD TV Live. Var vel egentlig Live jeg ønsket meg, men det er lett å ta feil av de to. Den er kjøpt i USA, så da blir det vel vanskelig å få byttet den her i Norge? Noen som vet?

Hva er forskjellen på den gamle boksen og Live? Nettverksinngangen? Bare den omtrent? Har lest enkelte steder at det har vært "antydet" at den gamle WD TV til og med er bedre enn Live, bortsett fra at den ikke har nettverksinngang. Kommentarer til dette? Sliter Live med barnesykdommer, mens den gamle er mer innarbeidd?

Har også lest at det går an å installere tredjeparts programvare på den slik at den kan komme på nett likevel. Vil dette fungere optimalt? Vil den i så fall være et like godt alternativ som Live?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Bare å bytte filendelse (altså filnavn)
    Er det mulig å forandre filendelsen på ALLE .img-filene man har i en batch? Har søkt frem alle .img i utforsker. Hadde vært greit å slippe å ta dem en for en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte WD live for et par uker siden. Fungerer bra etter at den ble patchet med siste firmware. Har til nå stort sett bare testet med flac lydfiler via en WD 500Mb USB disk tilkoplet direkte. Fikk ikke kontakt med denne disken før jeg fikk inn ny firmware.
    Får ikke satt opp en shared folder på en XP maskin på namme nettet. Den finner maskinen og ber om brukernavn og passord. Taster inn korrekt brukernavn og passord, men den vil ikke logge seg på. Noen som har noe hint?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallooo! Kan noen svare på spørsmålet mitt (øverst)? Mas, mas, mas!! :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hallooo! Kan noen svare på spørsmålet mitt (øverst)? Mas, mas, mas!! :-P
    en fordel med wd live er at den støtter DTS lyd ut på analoge utganger hvis man ikke har en reciver.jeg har begge synes dem fungerer like bra . liker live best for den har nettverk.
    jeg kjenner ikke til noe software som for den gamle på nett. men det er vell bare og google så finner du nokk svar.
    du kan se her om du finner noe eller får svar
    WDTV Forum - WDTV Media Player - Index

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Hva kan man egentlig bruke nettverksinngangen til? Hvilke muligheter gir det?

Går an å få den andre på nett med litt triksing og fiksing har jeg lest.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WD TV Live sin nettverksport kan brukes til å hente filer fra PCer/mediaservere/NAS disker. tillegg har den mulighet for å gå på Youtube, samt spille fra nettverksradioer.

I tillegg kan selvsagt en også hente filer fra USB disken vha PC.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei!
    Jeg har problemer med min wd tv live og har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse det.
    Jeg starter wd tv live, så går jeg in på file sharing finner min pc, går inn på den, så må jeg logge meg inn, så skriver jeg rett brukernavn og passord, men kommer ikke videre inn på min pc.
    Jeg har og prøvet å skifte brukernavn og passord på pc'en flere ganger, men fortsatt så kommer jeg ikke inn.
    Har prøver å skifte workgroupen til workgroup, følget alt som står her inne får Network and Sharing Center, men fortsatt så kommer jeg ikke inn.

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre??

Jeg får den til å funke med media servers og har og testet youtube funksjonen på den og alt funker bra, men det er jo file sharing jeg trenger, får nesten ingen filmer fungerer gjennom media servers funksjonen
    Noen som kan hjelpe meg med dette problemet???

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    WD TV Live sin nettverksport kan brukes til å hente filer fra PCer/mediaservere/NAS disker. tillegg har den mulighet for å gå på Youtube, samt spille fra nettverksradioer.

I tillegg kan selvsagt en også hente filer fra USB disken vha PC.
    YouTube er ikke så viktig. Ikke radio heller. Men med den gamle så kommer jeg sikkert til å laste ned filmer (fra en lovlig side), legge dem inn på en harddisk og koble den til WD TV. Kan dette gjøres på en enklere måte med nettverksinngang? Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt. "Hente filer fra PC-er." Gjør jeg ikke det med en USB-kabel?

Hvordan oppgraderer jeg den gamle med ny programvare hvis den ikke har nettverksinngang forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    YouTube er ikke så viktig. Ikke radio heller. Men med den gamle så kommer jeg sikkert til å laste ned filmer (fra en lovlig side), legge dem inn på en harddisk og koble den til WD TV. Kan dette gjøres på en enklere måte med nettverksinngang? Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt. "Hente filer fra PC-er." Gjør jeg ikke det med en USB-kabel?

Hvordan oppgraderer jeg den gamle med ny programvare hvis den ikke har nettverksinngang forresten?
    da må du legge filmene på en ekstern hardisk med usb og koble den til wdtv
    på wdtv live kan ha alle filmene på en eller flere pc . så kan du se filmene rett fra pc-en på tv-en (streame) via nettverket uten og legge det på en ekstern hardisk.

du må hente ny programvare fra wd tv hjemme side og legge det på en usb minnepenn eller lignende.her er også guide vordan du oppgraderer programvaren
    WD TV Product Update

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Noen som kan hjelpe meg med dette problemet???
    Hei
    Hadde samme problemet. Viste seg at "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" ikke var enablet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått lagt inn alle CD-ene mine slik at de er tilgjengelige som flac filer på WD Live. Funker meget bra. Hvilket filformat anbefales for DVD filmer? Har testet med MKV, men får ikke lyd. Fikk heller ikke lyd ved avspilling av filene på PC-en så jeg antar at det er noe feil med filene. Fikk heller ikke frem alle sub-titles. Brukte MakeMKV til ripping av DVD.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    da må du legge filmene på en ekstern hardisk med usb og koble den til wdtv
    på wdtv live kan ha alle filmene på en eller flere pc . så kan du se filmene rett fra pc-en på tv-en (streame) via nettverket uten og legge det på en ekstern hardisk.

du må hente ny programvare fra wd tv hjemme side og legge det på en usb minnepenn eller lignende.her er også guide vordan du oppgraderer programvaren
    WD TV Product Update
    Streaming ja. Altså at jeg kobler WD TV Live til et hjemmenettverk da? Eller at jeg plugger en ekstern harddisk til PC-en slik at den blir en del av hjemmenettverket? Kommer nok til å lagre filmene på en ekstern harddisk. Vil ikke fylle PC-en med filmer. Hmm, kanskje det ikke er så big deal for meg om den har nettverksinngang eller ikke...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgro
    Har nå fått lagt inn alle CD-ene mine slik at de er tilgjengelige som flac filer på WD Live. Funker meget bra. Hvilket filformat anbefales for DVD filmer? Har testet med MKV, men får ikke lyd. Fikk heller ikke lyd ved avspilling av filene på PC-en så jeg antar at det er noe feil med filene. Fikk heller ikke frem alle sub-titles. Brukte MakeMKV til ripping av DVD.
    Jeg har lagret DVDer som ISO filer, bruker stort sett DVDshrink for å gjøre det. Synes det fungerer greit, og om du vil komprimere er det muli også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Wdlxtv

Sitat Opprinnelig postet av Johnson
    Jeg har den "vanlige" WD'en og trenger litt hjelp.

Jeg installerte uoffisiell firmware i går, har fått boksen på nett og streamer nå videoer rett fra windows share (cifs). Dette gikk helt greit.

Linux-kunnskapene derimot, skal jeg ikke brife med.

Jeg vil gjerne installere "WDTV Optware package", men når jeg telnet'er til boksen og prøver å kjøre "ipkg update" får jeg enten beskjed om at kommandoen er ugyldig eller at biblioteket ikke kan åpnes..

Enten gjør jeg noe feil, eller så er det noe jeg ikke har gjort. Noen tips?

FYI! WDLXTV som er installert, det skal vel fungere?
    Hei, jeg er ny her på forumet. Jeg fikk WDTV Live til jul og fryder meg stort, jeg har fått alt til å fungere på den, men det er mange småting som jeg savner. Men jeg ser at det er masse digg i den uofisielle firmwaren (WDLXTV). Kan du fortelle med litt om den?

- Fungerer den greit, noen bugs?
    - Hvor fikk du nedlastet den? Jeg fant ingen link
    - Må du gjør noe/instalere noe annet før du instalerer WDLXTV?

Håper du kan hjelpe meg, er veldig sugen på å prøve den! Ser ut som den er i konstant utvikling . Tror WDTV kan bli ganske så rå etterhvert Og alt til bare en tusenlapp

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kjappe spørsmål til:

Blir bildekvaliteten på avspilling av en HD-film like god som på en Blu-Ray-spiller?

Er ISO det beste formatet? Den enkelste siden det er bare en fil sikkert? Blir bildekvaliteten like bra som ved andre formater?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har lagret DVDer som ISO filer, bruker stort sett DVDshrink for å gjøre det. Synes det fungerer greit, og om du vil komprimere er det muli også.
    Takker.
    Testet MKV filene med VLC og da fungerte de fint med både lyd og subtitle. Skal teste en gang til på WD Live spilleren.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å ta i bruk min WD TV, og ikke kjøpe WD TV Live. Hvilke eksterne harddisker godtar den? Kan noen komme med et godt alternativ? 320 GB passer bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LaCie på 1TB. Den er ca. halvfull nå, 32o GB tror jeg fort kan bli noe knapt ...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg leste noe om at en helst bør bruke WDs egne eksterne harddisker. Men det er kanskje bare et knep for å tjene penger?

Bør jeg kjøpe en harddisk med en hastighet på 7200 RPM eller 5400 RPM eller har det ingen betydning?

Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •