WD TV HD Media Player - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan ikke endre wourkgroup på WD TV LIVE. Du må endre på PC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endret det på min PC, men får ikke tilgang til alt, bare enkelte ting i nettverket. Får ikke tilgang til Hovedmaskin, og dermed ikke de eksterne diskene. På deling står det egendefinert, og dette klarer jeg ikke og endre. Skulle vel stått På her når jeg kjører privat nettverk. Vet ikke om det er årsaken, men WD Live finner den ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke hva du mener med at egendefinert deling, og hvor det står?

Kjører du XP, Vista eller 7? Har du satt opp et hjemmenettverk med file og print sharing?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Vista. Velger Network sharing og setter det opp etter den videoen som ligger på WD Live, men den første linjen der som gjelder deling mener jeg skal stå på on, men der står det egendefinert hos meg, og jeg får ikke slått den på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vista selv. Kom til å tenke på et par aker.

Er du logget inn som administrator på PC? Kan det våre Firewall som ikke er åpnet for sharing?

Fant dette i et forum:

Fix for Network Shares folders not showing up in wdtv Live Network Sharing

First a check of what should be enabled...

In control panel:
    *Network and Sharing Center options*
    Network discovery: On
    File Sharing: On
    Public folder sharing: Off
    Printer sharing: On(not sure it matters)
    Password Protected sharing: off
    Media sharing: Off(Can be on I believe, try them both to make sure)

*Add another share name to a folder*
    First, to add another(you can have multiple share names for the same folder so make sure you remove any names you aren't using or they will ALL show up in the network share list) shared name to a folder go into the Advanced Sharing properties window==> Run Windows Explorer --> right click on the folder which you are sharing ie. (D:\Movies) --> Click 'Properties' --> Click 'Sharing' tab --> Click 'Advanced Sharing...' button --> Click 'Add' button --> Add/Remove a name to/from the pulldown box(Don't forget to check the pulldown box for extraneous names) --> Click 'Ok'

*Name Rules!*
    1. Folder names can't be a major media type name ie. "Movies" "Sports" "TV" "TV shows" etc...
    - it just won't work. I didn't try any other major types other than ones listed above.
    2. Some symbols can't be used in the name ie. '#' and ''' won't work but '!' will work.
    3. Only 4-5 different letters/symbols are allowed for the first letter in shared folder names and they are picked by symbol/alphabetical order!
    Ie. if you had a list of shared folders of:

Anime
    !Anime
    !TV Shows
    #TV Shows
    Movies
    !Movies
    Sports
    !Sports
    T1
    U2
    V3
    W4
    X5

The folders that will be(should be... I might be off by one or 2) shown in the WD TV Live network share will be in order:

•!Anime
    !Movies
    !Sports
    !TV Shows
    Anime
    T1
    U2
    V3

'Movies', 'TV shows' won't be shown because they are major media types.
    W4, X5 won't show because they are the 6th and 7th different first character(characters 1-5 were: ! A T U V)

*Conclusion*
    So pretty much add '!' to every shared folder name. There ya go! Now somebody tell WD to fix this sh...tuff and get me some friggin cheesy poo

Sender med link til forum som kanskje kan hjelpe deg:
    WDTV LIVE Networking (Official Firmware)

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Eg kjøpte meg ein WD Tv live spiller for 14 dager siden. Den har fungert veldig bra fram til nå.. Den er oppdatert med nyeste software. Men nå har den begynt å tulle. Etter kansje 5-10 min under avspilling av film, så mister den kontakt med nettverket. Eg skrur den av og på, så fungerer den igjen. Men når eg setter på ein film så skjer det samme igjen. Nåken så har det samme problemet? Er det nettverks problem eller er det feil på boksen min?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et "kjent problem", boksen er ikke ødelagt.

1. Sjekk at nettverk og WD TV LIVE er i nettverksgruppe = "WORKGROUP". Om de ikke er i samme gruppe, endre PC til "WORKGROUP" og sjekk om problemet er løst.
    [Solved] SMB disconnects while accessing your shares (WIRED network)

2. Det virker å være forskjellige løsninger avhengig av hvilket operativsystem som kjøres. I XP er dette kanksje løsningen om punkt 1 ikke fungerer:
    Network Share Problems on XP - Possible Fix

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... Eg prøvde litt i går, men eg fekk det ikkje til å funke. Eg satte nettverksgruppe til WORKGROUP, men eg har fortsatt samme problemet. Må eg kansje restarte pc`en? Eg kjører forresten Vista.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leser ikke img. filer

Noen som vet hvordan man endrer img. filer til iso. filer i Vista? Kan ikke få WD live til å lese img. filer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å bytte filendelse (altså filnavn)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Bare å bytte filendelse (altså filnavn)
    Når jeg åpner filen og velger og bytte navn på filen, så ser jeg ikke fil typen, bare navnet på filen. Må vel slette img. før jeg skriver inn iso. ?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhanse
    Det er et "kjent problem", boksen er ikke ødelagt.

1. Sjekk at nettverk og WD TV LIVE er i nettverksgruppe = "WORKGROUP". Om de ikke er i samme gruppe, endre PC til "WORKGROUP" og sjekk om problemet er løst.
    [Solved] SMB disconnects while accessing your shares (WIRED network)

2. Det virker å være forskjellige løsninger avhengig av hvilket operativsystem som kjøres. I XP er dette kanksje løsningen om punkt 1 ikke fungerer:
    Network Share Problems on XP - Possible Fix
    Nå har eg fått restarta pc`en og nettverksgruppen er "WORKGROUP"
    Men nå finner ikkje WD live boksen nåke som helst. Er det andre instilling eg må endre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta ut og sett inn på nytt strømkontakten i WD for å se om det fikser seg da. Sjekk nettverksinstillinger på WD.

Fant forresten en nyttig link anngående endring av nettverksgruppe/arbeidsgruppe for ulike versjoner av Windows:
    Opprette et nettverk med hjemmedatamaskiner som kjører forskjellige versjoner av Windows

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har problemer med min wd tv live og har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse det.
    Jeg starter wd tv live, så går jeg in på file sharing finner min pc, går inn på den, så må jeg logge meg inn, så skriver jeg rett brukernavn og passord, men kommer ikke videre inn på min pc.
    Jeg har og prøvet å skifte brukernavn og passord på pc'en flere ganger, men fortsatt så kommer jeg ikke inn.
    Har prøver å skifte workgroupen til workgroup, følget alt som står her inne får Network and Sharing Center, men fortsatt så kommer jeg ikke inn.

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre??

Jeg får den til å funke med media servers og har og testet youtube funksjonen på den og alt funker bra, men det er jo file sharing jeg trenger, får nesten ingen filmer fungerer gjennom media servers funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har fått igang min WD TV Live og den fungerer tilfredsstillende.

Hvis jeg skulle kjøpt meg en ekstern HD og plugget via USB i WD TV, ville jeg kunne overført ting fra PCen min til den via nettverk da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, går greit.
    Jeg har en ekstern disk koblet til og har overført en del bilder/musikk/filmer. Bruker også PC til å kopiere musikkDVDene mine direkte til harddisken som er tilkoblet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"No storage present"

Jeg kjøpte denne i sommer og har aldri prøvd den. En kamerat testet den og så noen filmer med den. Nå har den lagt her i månedsvis og jeg tenkte jeg skulle låne den bort til en annen kamerat. (Jeg har ikke manual etc fremme nå, vet ike hvor det er, men har manualen fra WD sin hjemmeside). Når jeg kopler til HDMI og strøm og så kopler inn disker får jeg bare at det er en ikke kjent enhet eller hva det er det står, og No storage present etterpå. Er "vanlige" eksterne disker i NTFS jeg kopler til. Noen ideer her?
    EDIT. Bare ON/OFF led lyser. Fjerkontroll virker, men ingen lys i led i fronten.
    edit 2. Koplet til en USB-pinne nå for å oppdatere softwaren. Men den står i evegheter med "Scanning the attached USB-device"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    det vill jeg si er en innponerende jobb,for det tilsvarer 9.5t hver eneste dag i 2 år
    og det er og ta av seg hatten for :-)
    Jeg har brukt +/- 12 timer hver dag i +10 år på MP3...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skara
    Hei
    Det jeg lurer på er har WDTV støtte for harddisker over 500GB, da jeg har kjøpt meg en ny disk på 620GB og den finner ikke WDTV'en. Jeg har to disker en på 320 og en på 250 og begge disse finner den. Kan noen hjelpe meg med dette. Jeg har også den siste oppdateringen installert 1.03.
    Samme problem her! La inn ny software nå (har ikke brukt den tidligere). Koplet til en 1 TB disk, en 2 TB disk og en 6 TB Onnto, uten å få noen reaksjon. Satt så i en 250 GB og den gikk rett inn!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 1TB LaCie disk tilkoblet. Ingen problemer med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •