WD TV HD Media Player - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 754
    Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arne1970
    Det er slik at DTS ikke kan spilles av på vanlig tv, men lyden skal være tilgjengelig på den digitale utgangen.

Nå har jeg ikke fått prøvd dette enda, ren latskap, men opptak med DTS
    gir ihvertfall ikke lyd på tv hos meg.

Jeg har et annet problem som kan være svært så irriterende.
    Jeg lastet ned min MP3 samling (litt over 50.000 låter). Hver gang jeg starter WDTV eller den har vært inaktiv i en lengre peride må den scanne harddiskene på nytt. Dette tar ca 20 min og er ikke noe særlig. Noen som har noe råd ?
    Ved å slå av mener du sikkert at du bare bruker fjernkontrollen til å slå den av. Når jeg slår av på den måten så scanner den ikke på nytt. Med mindre jeg har koblet vekk disken og lagt til nye filer. Men jeg har ikke ført over mer en ca. 100 mp3 filer og ca. 20 filmer, så det kan jo ha noe å si.

Dersom man slår av spilleren ved å ta ut strømmen så resettes innstillingene tror jeg. Er ikke helt sikker på om dette gjelder alle innstilinger, men det gjelder oppløsning fordi jeg må alltid inn og fjern auto oppløsning etter ha tatt ut strømmen. Jeg har nemlig koblet den til forsterkeren og da får den ikke noe signal ved auto.

Petray: Jeg ser du har spurt om det samme på diskusjon.no og fått delvis svar der. Man kan ikke kopiere DVD filmer direkte fra plata. Man må rippe den for å fjerne kopisperren.
    Dersom du ikke får lyd på alle filmene så kan det hende du har koblet direkte til TV med HDMI ledning og det er ikke alle TV'er som støtter dolby digial eller andre digitale lydformater. Da må man koble lyden til en forsterker tror jeg. Eller eller kanskje man må koble analog lydutgang til TV'en. Men nå spekulerer jeg bare. Jeg skal teste dette selv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter fortsatt med lyden til VOB filer. Har kopiert DVDen Mr&mrs smith på hDD og spiller den av. Får kjempe fint bilde, men ingen lyd. Har HDMI, så skal jo slippe å bruke digital lyd.

Hva kan være galt? Har siste oppgradering til spilleren.

EDIT: Ser nå at du har svar perkforr. Jeg har fått en del svar på diskusjon.no. Kan være at det er kopisperre. Men når man ripper dette, får man jo ikek vob filer? Hva er poenget med å spille VOB filer da? Kanskje for egne filmer man lager? Jeg trodde da tven spilte av digital lyd. Jeg har toshiba regza 42x3030d. Finner ingenting i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Sliter fortsatt med lyden til VOB filer. Har kopiert DVDen Mr&mrs smith på hDD og spiller den av. Får kjempe fint bilde, men ingen lyd. Har HDMI, så skal jo slippe å bruke digital lyd.

Hva kan være galt? Har siste oppgradering til spilleren.

EDIT: Ser nå at du har svar perkforr. Jeg har fått en del svar på diskusjon.no. Kan være at det er kopisperre. Men når man ripper dette, får man jo ikek vob filer? Hva er poenget med å spille VOB filer da? Kanskje for egne filmer man lager? Jeg trodde da tven spilte av digital lyd. Jeg har toshiba regza 42x3030d. Finner ingenting i bruksanvisningen.
    Kobler du til forsterker med innebygd DTS dekoding eller rett i en tv?
    Usikker på hva WD har gjort, men hos min popcorn hour a-100 fungerer ikke det å kjøre DTS til noe som ikke tar seg av dekodingen selv.
    Dette er ikke fordi Popcornen ikke kan, men fordi popcorn hour ikke har betalt lisens til DTS og dermed ikke kan ha denne funksjonen innebygd i saken.

A-110 har denne lisensbetalingen inkl i prisen man betaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Kobler du til forsterker med innebygd DTS dekoding eller rett i en tv?
    Usikker på hva WD har gjort, men hos min popcorn hour a-100 fungerer ikke det å kjøre DTS til noe som ikke tar seg av dekodingen selv.
    Dette er ikke fordi Popcornen ikke kan, men fordi popcorn hour ikke har betalt lisens til DTS og dermed ikke kan ha denne funksjonen innebygd i saken.

A-110 har denne lisensbetalingen inkl i prisen man betaler...
    Jeg kobler HDMI rett i TVen. Istad kopierte jeg siste Batman DVD til ekstern HDD. Jeg kjørte DVD43, slik at jeg unngikk eventuelle kopisperrer. Når jeg spilte av en VOB fil kom det lyd på introen, men ikke filmen! Så kan jo være formatet da... Men jeg trodde det var AC-3, som den jo skal spille av?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kobler HDMI rett i TVen. Istad kopierte jeg siste Batman DVD til ekstern HDD. Jeg kjørte DVD43, slik at jeg unngikk eventuelle kopisperrer. Når jeg spilte av en VOB fil kom det lyd på introen, men ikke filmen! Så kan jo være formatet da... Men jeg trodde det var AC-3, som den jo skal spille av?
    sikker på at du har rippet den riktig, at du har tatt med sporet til selve filmen?
    var litt vanskelig å forstå, er det dvd43en du ikke får lyd fra? eller kjører du lyden gjennom den?
    Eller er det WDen du ikke får lyd fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikker på at du har rippet den riktig, at du har tatt med sporet til selve filmen?
    var litt vanskelig å forstå, er det dvd43en du ikke får lyd fra? eller kjører du lyden gjennom den?
    Eller er det WDen du ikke får lyd fra?
    DVD43 er et program som ligger i bakgrunnen for å unngå kopisperrer når man kopierer CDen til ekstern harddisk. Jeg kopierer jo kun innholdet på CDen til harddisken, spiller av VOB filene på WD TV HD. Da kom det kun lyd på introen og ikke filmen. Skjønte du? Takk for hjelp

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD43 er et program som ligger i bakgrunnen for å unngå kopisperrer når man kopierer CDen til ekstern harddisk. Jeg kopierer jo kun innholdet på CDen til harddisken, spiller av VOB filene på WD TV HD. Da kom det kun lyd på introen og ikke filmen. Skjønte du? Takk for hjelp
    aaah da ble jeg mer klok.
    Får du lyd om du spiller av fra datamaskina da? bruk en mediaplayer du vet kan emulere DD/DTS og prøv.
    om du får lyd der så er det noe med WDen, men om du ikke får lyd så kan det være rippen din...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Petray, du kan jo prøve å spille av forskjellige lydformater fra denne siden og se hva som blir spilt av. Dersom alle blir spilt av vet vi at TV'en klarer å takle formatene. Og da kan det jo være noe feil med WD media player.

Dersom lyden ikke blir spilt av så vet du at du må endre på lydformatet på DVD rippen til det formatet som TV'en kan spille av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aaah da ble jeg mer klok.
    Får du lyd om du spiller av fra datamaskina da? bruk en mediaplayer du vet kan emulere DD/DTS og prøv.
    om du får lyd der så er det noe med WDen, men om du ikke får lyd så kan det være rippen din...
    Nå spilte jeg den på vlc, powerdvd og mediaplayer. Lyd på alle sammen. Da må det være WD som ikke spiller lyd da? Men på specs står det at den kan spille av vob filer. Hvorfor ikke lyden som hører med? Det er dårlig! Dette er jo mye enklere enn å rippe en DVD(tidsmessig).

Tenkte å rippe DVDen isteden, med arcsoft mediaconverter, som følger med. Der er jo video output 640*480. Er ikke det lite? Det går ikke ann å endre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ese
    fant heller ingen med samme problem der.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spilte jeg den på vlc, powerdvd og mediaplayer. Lyd på alle sammen. Da må det være WD som ikke spiller lyd da? Men på specs står det at den kan spille av vob filer. Hvorfor ikke lyden som hører med? Det er dårlig! Dette er jo mye enklere enn å rippe en DVD(tidsmessig).

Tenkte å rippe DVDen isteden, med arcsoft mediaconverter, som følger med. Der er jo video output 640*480. Er ikke det lite? Det går ikke ann å endre.
    problemet er nok ikke WDen, det er heller det at ikke tven din har mulighet for å dekode DTS/DD spor...
    Søskenbarnet mitt fikk en slik WD med meg, og alt jeg har måket på den har fungert. men da har han forsterker som tar seg av dekodingen...

Har du passet på å sette lyd ut digitalt, og at det står på STEREO ut i innstillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er nok ikke WDen, det er heller det at ikke tven din har mulighet for å dekode DTS/DD spor...
    Søskenbarnet mitt fikk en slik WD med meg, og alt jeg har måket på den har fungert. men da har han forsterker som tar seg av dekodingen...

Har du passet på å sette lyd ut digitalt, og at det står på STEREO ut i innstillingene?
    Ser ikke at ED støtter DTS her:
    ----
    File Formats Supported
    Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA
    ----
    Men mulig jeg misforstår DTS! Jeg vet ikke om jeg får stilt dette på min TV. Jeg har en Toshiba Regza 42X3030D: http://avforum.no/forum/tv-apparater...p-full-hd.html eller Komplett.no - Toshiba REGZA 42" LCD-TV 42X3030D

Ser du om den har mulighet for dette?

Flott med kjapp respons her

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke at ED støtter DTS her:
    ----
    File Formats Supported
    Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA
    ----
    Men mulig jeg misforstår DTS! Jeg vet ikke om jeg får stilt dette på min TV. Jeg har en Toshiba Regza 42X3030D: http://avforum.no/forum/tv-apparater...p-full-hd.html eller Komplett.no - Toshiba REGZA 42" LCD-TV 42X3030D

Ser du om den har mulighet for dette?

Flott med kjapp respons her
    Er nok at WD ikke har betalt lisens til DTS INC, og derfor ikke får dekode dette formatet.
    Og den tven har ikke innebygd dekoding.

Resultat= samme problem som jeg hadde med popcorn A100, derfor jeg kjøpte A110, for denne har DTS lisens inkl i prisen og dermed får jeg dekodet dette internt i streamboksen... jeg kjører bare rett i tven min med hdmi på stuen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok at WD ikke har betalt lisens til DTS INC, og derfor ikke får dekode dette formatet.
    Og den tven har ikke innebygd dekoding.

Resultat= samme problem som jeg hadde med popcorn A100, derfor jeg kjøpte A110, for denne har DTS lisens inkl i prisen og dermed får jeg dekodet dette internt i streamboksen... jeg kjører bare rett i tven min med hdmi på stuen...
    Ok. Det er kjipt. Men skal jo snart kjøpe meg Blueray, så da trenger jeg ikke spille VOB-filer på WD. Forresten litt rart, når det står Dolbu Digital på DVDen jeg kopierte(Batman - The Dark Knight).

Men uansett, takk skal du ha for hjelpen! Utrolig greit å finne ut av problemet.

Nå kom jeg over en tråd med fargekalibrering til tv, så spenstig ut. Kanskje nytt prosjekt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke lagt merke til at det mangler støtte for DTS. Jeg tenkte det støttet Dolby Digital og da også DTS.
    Jeg har ingen filer med DTS så derfor har jeg ikke lagt merke til det. Du kan jo bare bruke Dolby Digital i stedet siden de fleste DVD'er har begge lydspor. Man sier jo at DTS skal være bedre men det er sikkert mange meninger om dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det er kjipt. Men skal jo snart kjøpe meg Blueray, så da trenger jeg ikke spille VOB-filer på WD. Forresten litt rart, når det står Dolbu Digital på DVDen jeg kopierte(Batman - The Dark Knight).

Men uansett, takk skal du ha for hjelpen! Utrolig greit å finne ut av problemet.

Nå kom jeg over en tråd med fargekalibrering til tv, så spenstig ut. Kanskje nytt prosjekt.
    sjekk infoen når du spiller fila i VLC eller lignende slik at du får sjekket at det er DD spor...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vurderer sterkt å kjøpe denne, men er det slik at den scanner hele disken ved oppstart?
    Eg slår av straumen kvar kveld, og vil den då scanne kvar morning før guttungen får sjå Mikke utfolde seg ?

Vil kun bruker "folder view" for ¨velge filer & musikk, så kanskje den ikkje trenger scanne da?

Har over 80 000 musikkfiler på samme disk som videofilene, så dette kan ta tid. Tversity bruker 10 min. å scanne de.
    Alternativ er å ha en egen disk til videofiler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna denne, fordi du må trekke ut usb discen hver kveld, ellers står den på med støm og surer heletiden. Ville heller kjøpt en slik

Komplett.no - Syvio 200 mediastreamer, 1080P,HDMI 1.3,

samme som popcorn a-110 men billigere og levert med usb draft n adapter

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Styr unna denne, fordi du må trekke ut usb discen hver kveld, ellers står den på med støm og surer heletiden. Ville heller kjøpt en slik

Komplett.no - Syvio 200 mediastreamer, 1080P,HDMI 1.3,

samme som popcorn a-110 men billigere og levert med usb draft n adapter
    Hvordan er denne i forhold til popcorn på firmware fronten?, det er jo en blåkopi så å si virker det som.
    Er de like flink til å gjevnlig oppdatere firmwaren?, eventuelt kan man benytte popcorn sin firmware?

Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •