WD TV HD Media Player - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet jo selvsagt at MKV er et kontainerformat som kan inneholde hva som helst, beklager hvis jeg sa noe annet. Det stemmer selvsagt også at MakeMKV ikke komprimerer men bare overfører dataene fra disk til mkv.

Når det er sagt er MakeMKV omtrent så enkel å bruke som det går an å få det, og mkv er et utmerket format for WD TV. Hvis man vil spare plass også må man som sagt kjøre filen gjennom et komprimeringsprogram som Handbrake eller lignende.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om en forsterker som denne kan nedmikse DTS/DD 5.1 til stereo som kan videresendes til TV (Pioneer Kuro) via HDM? Altså HDMI fra WDTV til forsterker, og HDMI videre til TV.

Lyd | Hi-Fi | Receivere | SONY STR-DG510S Sølv - Best-Buy AS

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To add a cover art to MKV file, just follow the MKV file name. For example, Transformer.720p.mkv =
    Transformer.720p.jpg

For WDTV, get any cover art from anywhere and downsize to 180x120 and save it. Then rename to the
    exact movie file name.

Ops, remember to upgrade the latest firmware first before you can view its thumbnails.
    Legges dette i samme mappe som filmen befinner seg?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest all erfaringen i denne tråden så la jeg inn en bestilling på en WD HD TV i kveld. Er spent på om erfaringene i denne tråden gir meg samme opplevelse i virkeligheten sammenlignet med mine 2 stk. Apple TV. Kommer tilbake til det neste uke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Legges dette i samme mappe som filmen befinner seg?
    Du legger filmfila i en mappe og bildet i den samme mappe. Det er ikke nødvendig med likt navn på bilde og film som beskrevet. Ulikt navn går greit.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......så lenge den avsluttes med jpg eller...? Må den renames til cover/thumb?

Edit: må legge til at jeg testet makemkv i går. Superenkelt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til så vil den ikke lese jpg fila, derfor legger jeg alltid inn 2 jpg filer i folderen. En som heter ett eller annet navn og en som heter folder, da funker det alltid.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få vist vist cover-art må navnet på jpg filen og filmen være likt. Hvordan skal wd tv ellers finne riktig bile når et er mange filmer i en mappe??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    For å få vist vist cover-art må navnet på jpg filen og filmen være likt. Hvordan skal wd tv ellers finne riktig bile når et er mange filmer i en mappe??
    Jeg har en mappe for hver film, så har jeg laget kategorier som action, drama osv. som jeg legger filmene i.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukka opp en WD TV HD på lørdag. Oppgraderte den til firmware 1.02.08 i dag, koblet til en WD Passport og testet noen animasjonsfilmer i formatet 512x288 (rippet fra DVD og redusert til 512x288 pga. avspilling på portable enheter og liten diskplass).

Wow. Bildekvaliteten ut når HDMI er satt til 1080p50Hz er rett og slett utrolig bra. Positivt overrasket.

Skulle nå bare funnet ut en metode å kunne styre den utenom fjernkontrollen. :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette gjelder avi-format

I mappe ”A” kan man ha en mappe med jpg.-fila(thumbnail) ”Animatrix”, en mappe med jpg.-fila ”Akira”, en mappe med jpg.-fila ”Askepott” og så videre. Filmfilene som man putter i den nøyaktig samme mappa kan man kalle hva som helst, for eksempel ”møkkafilm”, ”brafilm” eller ”drittfilm”. Når man åpner WD TV og finner bildet av filmen Animatrix så trykker man ”enter” og deretter ”enter” en gang til og filmen Animatrix starter. Altså den filmen du tror skal starte ut i fra bildet du ser på tv`en er den filmen som starter selv om filmfil og thumbnail har forskjellig navn. Det viktige er at du kaller jpg.-fila for riktig navn, selv om det strengt tatt ikke er viktig det heller så lenge du kjenner igjen bildet på skjermen. Men WD TV støtter foreløpig bare thumbnail av lav kvalitet, så det er ikke alltid man kjenner igjen bildet hvis man er 50 år og har grå stær.

Det er riktig som Akseln skriver at WD TV får problemer hvis man putter ALT I EN MAPPE. Men da får den flere problemer, bl.a. så vises ikke alle thumbnails. Men hvis man bare har 17 filmer, hvorfor bruke WD TV, tenker jeg. Selv har vi hundrevis av barnefilmer og WD TV har gjort filmadministreringen lettere, for å si det forsiktig. Barna sørger selv for å sette på film. Faktisk har vi en WD TV for hvert barn. På den måten får man også en backup-disk, i fall den ene går i stykker. Jeg har brukt 6-7000 arbeidstimer på barnefilmsamlingen, som strengt tatt består av over 1000 filmer. WD TV er for oss århundrets gadget.

Jeg vil presisere at dette gjelder med filmfiler i divX eller Xvid. Hva som skjer hvis man bruker andre filmformat vet jeg ikke noe om. Men jeg synes andre filmformater er uegnet for WD TV for mitt bruk. Mine 350 høyoppløselige blue-ray disker har jeg ikke behov for å putte inn på en harddisk til en pris av 12 000 kroner for å bruke på WD TV. Men kanskje om 5 år har hardiskprisene falt så mye at det begynner å bli aktuelt.

Hvis man åpner filene i åpningsmodus ”Video All Video” så vises ikke alltid alle jpg.-filene, det er riktig. Jeg har ikke funnet årsaken. Hvis man derimot trykker to ganger venstrepil til modus ” Video Folders” så vises alle jpg.-filene ALLTID.

Jpg.-fila må ikke avsluttes med jpg. Du skriver bare navnet på filmen og ferdig med det.

Oppsummering for bruk på divx eller Xvid: Kall filene hva du vil og avslutt med hva du vil hvis du putter filmene i en egen mappe for hver film. Andre formater har jeg ikke kunnskaper om.

Så et problem jeg ikke har løst. Kanskje andre har løsningen.

Enkelte iso-filer får jeg beskjed fra WD TV om at ikke kan åpnes. Dette gjelder typisk filmer fra "Sony”, som er kjent for å ha en særdeles velutviklet copy-protection. Både Nero og Ultra Iso lager en iso-fil, men det blir uspillelig. Disse jeg refererer til er episodefilmer og blir usynkron på undertekst og tale i forhold til bildekronologi, bortsett fra på episode 1. Merkelig. Jeg bruker DVD Shrink eller DVD Decrypter og deretter Auto GK for å lage undertekster på andre episodefilmer, så jeg har standardoppskriften. Men enkelte filmer blir altså usynkrone. Også flere japanske animefilmer.

Alle forslag mottas med takk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Vet dere om en forsterker som denne kan nedmikse DTS/DD 5.1 til stereo som kan videresendes til TV (Pioneer Kuro) via HDM? Altså HDMI fra WDTV til forsterker, og HDMI videre til TV.

Lyd | Hi-Fi | Receivere | SONY STR-DG510S Sølv - Best-Buy AS
    Løfter denne jeg... Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinuadmin
    Jeg har brukt 6-7000 arbeidstimer på barnefilmsamlingen, som strengt tatt består av over 1000 filmer. WD TV er for oss århundrets gadget.
    Jeg er fullstendig målløs.

Så et problem jeg ikke har løst. Kanskje andre har løsningen.
    ....
    Alle forslag mottas med takk.
    Har du prøvd å bruke MakeMKV som er nevnt lenger opp i tråden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Jeg er fullstendig målløs.

Har du prøvd å bruke MakeMKV som er nevnt lenger opp i tråden?

Jeg er litt målløs selv, sånn i ettertid. Ble enda mer målløs da nabo`n kom og mente at han kunne kjøpe seg en 2 Tb hardisk billig og få fyllt den med med filmer og så kunne han kjøpe seg en WD TV og så kunne de også se filmer...

Har prøvd MKV. Får bare feilmelding der også. Må nesten gi opp nå..

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er vel ikke så dumt... hvis han da ikke mente å fylle den med dine filmer da....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Jeg har brukt 6-7000 arbeidstimer på barnefilmsamlingen, som strengt tatt består av over 1000 filmer.
    det vill jeg si er en innponerende jobb,for det tilsvarer 9.5t hver eneste dag i 2 år
    og det er og ta av seg hatten for :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er vel ikke så dumt... hvis han da ikke mente å fylle den med dine filmer da....
    Vel, det var nok mine filmer han syntes det var en god ide å fylle sin hardisk med. Og hva skal man svare til slikt? "Vel, du skjønner, jeg synes du kommer litt enkelt til matfatet på min regning". Det endte med litt forlegen latter og bortsnakk. Håper han ikke kjøper en wd tv og spør mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    det vill jeg si er en innponerende jobb,for det tilsvarer 9.5t hver eneste dag i 2 år
    og det er og ta av seg hatten for :-)
    Det riktige er nok 12 timer i døgnet i noen måneder pr. år. Da jeg startet samlingen i ca 2002 tok det gjerne 4 timer pr. film med konvertering til divX. Episodefilmer, f.eks. Donald, med 30 småfilmer på en dvd tok ganske lang tid, flere dager(og gjør det fortsatt) hvis man ikke satt foran pc`en i 24 timer i strekk. Men nå som WD TV har kommet , og leser isofiler, kan alle originalene selges om et års tid. Jeg tror ikke jeg orker mer enn 3-4 iso`er pr. dag i ett år. Og da kanskje 4 TB disker har kommet ned i et par tusen. 20 Billy-hylle-meter er byttet ut med 200 gram WD TV. Det er fremskritt det!

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at WD TV Live kommer i oktober og vil koste 995kr på komplett.
    Dette er vel i utgangspunktet den samme spilleren, men med nettverkstilkobling.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt målløs selv, sånn i ettertid. Ble enda mer målløs da nabo`n kom og mente at han kunne kjøpe seg en 2 Tb hardisk billig og få fyllt den med med filmer og så kunne han kjøpe seg en WD TV og så kunne de også se filmer...

Har prøvd MKV. Får bare feilmelding der også. Må nesten gi opp nå..
    Uffda, den var frekk ja. Høres ut som WD spilleren kan være noe for meg også. Trenger noe å spille barnefilmene fra.

Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •