WD TV HD Media Player - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 38 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 754
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Tipper .mkv-filene du sliter med er over 4GB?
    Jeg har ikke mac, men mac støtter vel hovedsakelig bare FAT32-filsystem som gir en øvre grense på 4Gb. For å kunne overføre større filer må du formatere harddisken til NTFS. Problemet er da bare at mac bare kan lese fra NTFS-disker - ikke skrive til
    Mac kan skrive til NTFS-disker om du installerer Paragon NTFS. Lastes ned fra nettet og koster noen få kroner.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Mac kan skrive til NTFS-disker om du installerer Paragon NTFS. Lastes ned fra nettet og koster noen få kroner.
    Glimr:-D da skal jeg prøve det. Gidder ikke svi av flere lapper på ny pc ennå.
    Er forøvrig veldig fornøyd med WD TV, selv om jeg ikke har fått teste den med hd material ennå.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wdtv-2

Nå er WDTV ver.2 bekreftet: WD TV Mini Media Player (WDTV ver. 2)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg det er litt kluss i betegnelsene. Etter det jeg kan se på wdc.com så er WD TV Mini en nedskalert versjon av WD TV HD. Den har f.eks. ikke HDMI....

Tror den oppskalerte versjonen skal hete WD TV Live og inkluderer LAN og støtte for DTS.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Her tror jeg det er litt kluss i betegnelsene. Etter det jeg kan se på wdc.com så er WD TV Mini en nedskalert versjon av WD TV HD. Den har f.eks. ikke HDMI....

Tror den oppskalerte versjonen skal hete WD TV Live og inkluderer LAN og støtte for DTS.
    Det har du rett i. Det kommer altså to versjoner; WDTV Mini og WDTV-2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WD TV kan brukes med disker formatert i HFS+, som er filsystemet som brukes på Mac. Journalføring bør da være av.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått denne i hus og prøvde i dag med noen avi-filer fra kompaktkameraet. Bildet er fint, men lyden skurrer noe forferdelig både på kompositt og hdmi. Noen tips her?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Never mind.... Var visst bare en firmware-oppdatering som skulle til.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra. Jeg kjører 1.02.10 beta. Synes det burde kommet en ferdig versjon av denne snart. Kanskje den havner bak i rekken etter utviklingen av neste generasjon..

Driver å konverterer CD-plater til .flac nå.. :roll:

Boksen har virkelig spilt av alt jeg har kastet mot den. Eneste problemet jeg har hatt, var med en .mkv-fil som jeg ikke fikk lyd når jeg hadde Audio Output til Digital. Måtte sette den til stereo..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Duet til musikkavspilling. Leter fremdeles etter et godt program og en god guide for ripping av film. Alle forklaringer jeg leser forutsetter at du kan litt fra før, eller forstår jargongen i det minste. Hva med "Ripping av dvd for dummies"?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bruker Duet til musikkavspilling. Leter fremdeles etter et godt program og en god guide for ripping av film. Alle forklaringer jeg leser forutsetter at du kan litt fra før, eller forstår jargongen i det minste. Hva med "Ripping av dvd for dummies"?
    Rippeprogram for dvd: DvdShrink

Guide til DvdShrink: YouTube - DVD shrink 3.2

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDShrink har jeg hatt på maskinen en god stund, men har ikke syntes at det er spesielt lett å jobbe med. I går fant jeg en annen guide enn den du linker til og da fikk jeg hvertfall rippet Sopranos. Det funket greit, selv om jeg helst vil ha et program som er mer "selvforklarende".

Skal coverarten legges i folderen til hver enkelt film slik som coverart til feks Duet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    DVDShrink har jeg hatt på maskinen en god stund, men har ikke syntes at det er spesielt lett å jobbe med. I går fant jeg en annen guide enn den du linker til og da fikk jeg hvertfall rippet Sopranos. Det funket greit, selv om jeg helst vil ha et program som er mer "selvforklarende".

Skal coverarten legges i folderen til hver enkelt film slik som coverart til feks Duet?
    Det finnes gjerne bedre programmer enn Shrink der ute, men tviler på at du finner noe som er så mye enklere og mer selvforklarende. Selv bruker jeg DVDFab, og er veldig godt fornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg MakeMKV nettopp fordi det er så enkelt i bruk. Det er jo også gratis og kan være verdt en test. Ripper også Blue-Ray. Filene blir noe store, gjerne rundt 4 gb, men harddisk i dag er billig. MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjør mkv som ikke andre gjør?

Bare for oppklaring:
    Hva kan mkv som ikke DVDShrink kan, hva er fordelen med mkv framfor DVDShrink?
    Hva er bedre med å bruke mkv i stede for å lage en iso-fil, som også inneholder all info i en eneste fil?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinuadmin
    Bare for oppklaring:
    Hva kan mkv som ikke DVDShrink kan, hva er fordelen med mkv framfor DVDShrink?
    Hva er bedre med å bruke mkv i stede for å lage en iso-fil, som også inneholder all info i en eneste fil?
    Egentlig ingenting.

MKV er først og fremst ett HD alternativ.

Nå leser jo WD TV HD også Blu-ray iso filer, men da trenger man en svært rask kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDShrink og MKV er to helt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes.

DVDShrink er laget for å komprimere DVD-er slik at de kan brennes på en enkeltlags DVD, that's it. Output kan enten være en ISO-fil eller VOB-filer. Bakdelen er at dette fremdeles er MPEG2, kompresjonen er med andre ord ikke så mye å skryte av. Til dette formålet er brukerinterfacet helt suverent og veldig enkelt å forstå.

MKV (eller h.264 som vi egentlig snakker om) er et nytt format som gir mye bedre kompresjon enn MPEG2 for den samme kvaliteten.

Siden WD TV uansett ignorerer menyene i ISO og VOB filer er det like greit å kode i MKV hvis man skal spille av på WD TV. For å kode DVD-er til mkv kan man f.eks. bruke MakeMKV som man finner på MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKV er en container og har ikke noe med hvilken codec som benyttes for Video- eller Audioinnholdet i containeren. MakeMKV leser MPEG2 fra DVD-en og legger det inn som MPEG2 i en Matroska-container(MKV).

Har selv brukt MakeMKV og syns det er rimelig rett fram fra DVD til MKV. Men har bare brukt det på tegnefilm for unga og det ser helt greit ut.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt. Vi må skille mellom en container og hva som puttes inni denne.

HandBrake kan konvertere video (mpeg2) til h.264 og legge dette i en mkv-kontainer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er enkelt å bruke når man først kan det, men for de som aldri har brukt det tidligere vil jeg vel si at makemkv stiller i en klasse for seg når det gjelder enkelhet. Eneste minuset jeg vil trekke frem er at filene ikke komprimeres noe slik at dvd-rip blir unøvendig store, men for meg spiller det liten rolle. Makemkv er dessuten rask og jeg har aldri opplevd at den feiler. Så til tegnefilm for unga som må inn på boksen istedet for å styre med menyer og ripete dvd'er fungerer det glimrende.

Side 18 av 38 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •