WD TV HD Media Player - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 38 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 754
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Bildekvaliteten på WD TV er egentlig bestemt ut i fra hvor bra "rippen" er.
    Det beste bildet er sinnsykt bra og viser vel egentlig hor bra bildet blir når boksen har "lite" å gøre.

Jeg synes at bildet er bra også på DVD fra denne boksen, selv om det ikke er like bra som de aller beste prosessorene.
    Vi snakker tross alt om en liten brukervennlig dings til en tusenlapp.

Jeg har satt den til å levere 1080p60 og det fungerer bra på det aller meste, så prosessoren i WD TV er rimelig bra.

Hvis de bare kunne lage en ny firmware som gir oss tekst på Blu-ray8)
    Har ivertfall tekst på de mkv filmene jeg har som det er lagt inn på.

Testet den idag på JVC HD750 med den nye 1.1fw oppgraderingen (på projektoren) Filmen var The Spirit, helt sykt bra bilde og lyd. Har nå også testet mange filmer i mkv format og ingen har noe hakking eller andre problemer, kjører alt på 1080p/60hz

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HodeReady
    Fremrykning er PureCinema Advance. (norsk meny) Jeg har også noen serier og noen episoder er bedre eller dårligere enn andre.

Når det gjelder hakkingen hvert 42 sekund vil jo den bare være synlig hvis det er panorering på bildet. Og det er jo ikke så ofte det. Men jeg skal prøve ut mer men tida strekker ikke alltid til. Jeg er egentlig enig med at 60hz høres mer riktig ut men... kan jo ha vært kilden jeg har testet det på som gjorde det at det virket som mer hakking\flimring ved 720 60hz. Jeg skal begynne og navngi mappene med filmen\serien med både oppløsning og hz heretter.

Hva synes du borchgrevink, noen forskjell på 720p@60hz kontra 1080p@24p. Ser du litt mer "flimring" på 60hz innstilling? Pioneeren skal jo stå på samme innstilling. (jeg har ikke full hd tv)
    Synes i alle fall at på noen av filene er 720p/60 det som gir best resultat på 720/23,976 materiale. Prøver fra nå av helst å spille 1080p/24 materiale hvis mulig. Jeg navngir alltid mappene selv med fps. Det som er "merkelig" er at det noen ganger ser ut til at PureCinema Smooth gir bedre og mindre hakking i bildet. Har selv sett det du beskriver som flimring, men har ikke helt funnet ut hva som eliminerer dette. Satser på at det er dårlig komprimering i mkv-filene som gir oss alt dette trøbbelet på en ellers kanonbra TV.

Newcomer joe-show sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilkobling av harddisk

Har kjøpt meg denne geniale dingsen i helga, å alt fungerer perfekt. Det eneste som jeg synes er tungvint er at jeg fysisk må ta ut usb-kabelen av WD-harddisken å plugge den i WD HD TV, for så å kunne se filmer ect. Hadde vært greit om stuepc og WDHDTV var kobet til den eksterne harddisken på samme tid, slik at jeg slipper å koble om hele tiden. er det noen som har noen løsning på dette? Har sett litt på WD My Book World, hvor du har en Ethernet port(stuepc) og en usb port(WDHDTV), men har inntrykk av at dette ikke vil fungere...?
    Takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd om en usb hub funker på den?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, med uoffisiell firmware.
    Gå litt bakover i tråden.

Newcomer joe-show sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usb switch

vil ikke denne funke bra? SANDBERG USB 2.0 Switcher / MULTICOM

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp !

Har anskaffet meg WD TV HD, og forsøkt koblet den opp med HDMI - først via min Onkyo-receiver og dernest direkte til LCD-skjerm.

Får ikke noe bilde what-so-ever

Mener å ha valgt riktig HDMI-inngang på receiver, men uten noe resultat.

Noen som har gode råd å dele ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med videokabelen som følger med? Husker ikke helt, men mulig du må inn i menyen på WD TV og aktivere HDMI først.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Har du prøvd med videokabelen som følger med? Husker ikke helt, men mulig du må inn i menyen på WD TV og aktivere HDMI først.
    Har nå forsøkt å bruke kabelen som fulgte med. Har også koblet til HDMI til tven. Velger HDMI og Auto i menyen Video Output, men etterpå så står det fortsatt Composite under Video Output.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Har nå forsøkt å bruke kabelen som fulgte med. Har også koblet til HDMI til tven. Velger HDMI og Auto i menyen Video Output, men etterpå så står det fortsatt Composite under Video Output.
    På min Onkyo 875 så fungerer det heller ikke å slå på WD TV HD spilleren koblet med HDMI. Det jeg må gjøre er å koble utenom Onkyo direkte til TV. Endre innstillinger til 1080p eller hva som passer din skjerm. Og uten å slå av(uten å dra ut strømmen, man kan sette den i standby) WD player koble tilbake til Onkyo. Problemet er at dersom man slår av strømmen så settes WD player tilbake til Auto og da forstår ikke Onkyo signalet. Veldig tungvindt men det er mulig siste update har fikset dette men jeg har ikke oppdatert den til nyeste ennå.

Man kan eventuelt lære seg hvordan man endrer innstillinger uten å se på skjermen . Det har jeg ikke prøvd. Jeg har nå gått til det skrittet at jeg kobler med HDMI direkte til TV og optisk til Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Western Digital WD TV HD Media Player

Jeg kjøpte meg Western Digital WD TV HD Media Player i går og vil bare si at denne lille boksen imponerer meg HD-materiale ser knallbra ut og den har spist alle filtypene jeg har kasta mot den til nå. Liker menyene veldig godt, intuitive og enkle å finne frem i.

Fjernkontrollen er ganske liten, men ligger godt i hånden og med bra plasserte knapper. Enig med noen av dere at fjernkontrollen til tider kan lagge en smule, det er veldig lite i så fall, men man kan nok få til enda raskere respons men en universalkontroll.

Man kan velge mellom en rekke oppløsninger den skal sende ut i. Når det gjelder oppskalering av SD-materiale, så strekker desverre WD TV helt til. Min Pioneer DV-400 fikser det bedre enn denne, men gir du WD TV-en HD-materiale så skinner den virkelig! Superdetaljert og smidig avspilling. Prøvde meg frem med forskjellige ut-oppløsninger på WD TV-en. På filmer ga nok 1080p/24 best bilde, men da ble det bittelitt (naturlig?) lagging i bildet til tider. 1080p/60 ga fint bilde og ikke noe lagging i det hele tatt. Pluss for fin visning av undertekster innbakt i mkv-containere. Man kan justere størrelsen på undertekstene også. WD TV har en fin resumefunksjon, så man kan fortsette der man slapp i en fil.

AC3-lyd blir dekodet av WD TV til stereo, men DTS klarer den bare å sende videre. Ergo må man ha en reciever som takler DTS. Man kan eventuelt konvertere lydsporet i containeren til AC3 ved hjelp av programmet Popcorn Audio Converter (google it). Det rører ikke bildet og bruker ca. 10 min på en film.

Musikkavspilling gikk strålende, både med mp3 og flac som jeg testet. Stillbilder var fine å se på via WD TV, men jeg syns det tok litt for lang tid å bla mellom dem. Morsomt at man kan høre på musikk og se på bilder samtidig. Det følger det ikke med noen HDMI-kabel, så det må man kjøpe ved siden av. Komposittkabel følger med, men den skal du vel ikke bruke?

Western Digital oppdaterer firmwaren til WD TV jevnlig. Kanskje ikke så hyppig som de burde, men noen ganger er da bedre enn ingen. Det er fint at de tar imot innspill fra brukerne og jobber for å gjøre WD TV-en enda bedre. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, men det later til å være en enkel operasjon. Gå til Western Digital sine nettsider for mer informasjon om dette.

Mange savner nettverk på WD TV-en, men jeg tror Western Digital droppa det veldig bevisst, for å få prisen ned og for å gjøre greia så enkelt som mulig, for flest mulig. Den gjør ikke så mye, men det den gjør, gjør den bra. Ønsker man seg en enkel og ukomplisert mediespiller er denne dingsen helt strålende. Det er mange som ikke har behov for nettverk (enda), som i stedet har et helt lager med filer liggende på ekstern(e) harddisk(er). For oss er denne boksen enkleste vei til å få spilt av disse filene.

Jeg savner en liten HDD inni WD TV-en, så man kunne hatt alt i en liten boks. Det er kanskje enklere å koble eksterne enheter til og fra enn å flytte rundt på selve WD TVen, men det hadde vært fint å ha muligheten. Nok en gang, pris har nok spilt en rolle. Og prisen, den er god. Du får den for rundt 900kr og det vil jeg si er et kupp! Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    På min Onkyo 875 så fungerer det heller ikke å slå på WD TV HD spilleren koblet med HDMI. Det jeg må gjøre er å koble utenom Onkyo direkte til TV. Endre innstillinger til 1080p eller hva som passer din skjerm. Og uten å slå av(uten å dra ut strømmen, man kan sette den i standby) WD player koble tilbake til Onkyo. Problemet er at dersom man slår av strømmen så settes WD player tilbake til Auto og da forstår ikke Onkyo signalet. Veldig tungvindt men det er mulig siste update har fikset dette men jeg har ikke oppdatert den til nyeste ennå.

Man kan eventuelt lære seg hvordan man endrer innstillinger uten å se på skjermen . Det har jeg ikke prøvd. Jeg har nå gått til det skrittet at jeg kobler med HDMI direkte til TV og optisk til Onkyo.
    Har ikke prøvd med gammel firmware siden jeg oppdaterte til siste versjon med en gang jeg kjøpte den eller de siden jeg har to stykk. Kjører den ene med hdmi gjennom en onkyo 886, har ikke noe problem med det og den husker innstillingene når man slår av alt.
    Men husker jeg rett så går den vel tilbake til auto hvis man kobler den ifra strømmen, men onkyoen min finner den ivertfall uansett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr

Kommer nok til å gjøre som deg, koble med HDMI til tven og optisk til Onkyo.

Opplever fortsatt at når jeg velger HDMI i oppsettet, og så auto - så endres det hele til compositt i menysystemet når bildet kommer tilbake. Har oppgradert software til nyeste versjon.

Ellers så synes jeg fjernkontrolleren er en lidelse å bruke så langt. Tar veeeldig lang tid før en endring skjer i spilleren fra man trykker på en knapp. Er dette noe man bare må venne seg til eller tyder det på noe galt ???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere med HDMI problemer:
    Tech Support Forum - View Single Post - Western Digital - WD TV HD Media Player

Og husk at mange 720P/1080i/1080p filmer ikke støtter lyd direkte til TV via HDMI, og må derfor kjøre optisk

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå med nettverk

WD TV-2 spruces up Western Digital's already attractive media player offering

Har akkurat fått min uten ethernet, men pytt pytt

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har stalltips til forsterker som tar imot HDMI fra wdtv, og downmikser DD/DTS til stereo og sender lyd bilde ut via HDMI til TV igjen?

Begikk nemlig den "brøleren" å kjøpe WDTV til min far i gave, og glemte at han ikke har mulighet for å dekode DD/DTS...

Så billig som mulig... men dette r den billigste jeg har sett til nå: Onkyo TX-SR307 - Forsterker/Receiver (HiFi) - Finn beste pris hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sim G
    ...

Enig med noen av dere at fjernkontrollen til tider kan lagge en smule, det er veldig lite i så fall, men man kan nok få til enda raskere respons men en universalkontroll.

Man kan velge mellom en rekke oppløsninger den skal sende ut i. Når det gjelder oppskalering av SD-materiale, så strekker desverre WD TV helt til. Min Pioneer DV-400 fikser det bedre enn denne, men gir du WD TV-en

Musikkavspilling gikk strålende, både med mp3 og flac som jeg testet.
    ...
    Enig i det aller meste du sier, men har et par kommmentarer:

Det er ikke fjernkontrollen som er treg, det er WD TV som reagerer tregt. Jeg vet det fordi det er akkurat like tregt med Harmony One.

Synes oppskalering av SD er helt utmerket. Har ikke sammenlignet direkte med min Pioneer DV-600, men den var jo veldig kresen på formatet og alt over SD størrelse var helt utelukket.

Musikkavspilling går bra, men det er et stort minus at den ikke støtter GAPless avspilling, i hvertfall på formater hvor dette er en del av standarden (les: FLAC).

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så snart stuen er ferdig, kommer jeg nok til å gå for denne. Fikk gavekort av noen av gutta her inne til bryllupet, så det MÅ jo gå til noe av-relatert.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WD TV og Mac

Har et lite problem.
    Bruker Mac ´en til å laste ned med. Kopierer det så over til harddisken, ikke noe problem. MKV filer derimot:-x Laster de fint ned, men når jeg skal kopier de over til harddisken får jeg opp en feilkode ( 1380 ). Har prøvd forskjellige harddisker, men ingen forskjell.
    Noen med Mac som vet hva jeg kan gjøre????
    Synd å ikke få testet ut blueray på WD TV i:-(

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Har et lite problem.
    Bruker Mac ´en til å laste ned med. Kopierer det så over til harddisken, ikke noe problem. MKV filer derimot:-x Laster de fint ned, men når jeg skal kopier de over til harddisken får jeg opp en feilkode ( 1380 ). Har prøvd forskjellige harddisker, men ingen forskjell.
    Noen med Mac som vet hva jeg kan gjøre????
    Synd å ikke få testet ut blueray på WD TV i:-(
    Tipper .mkv-filene du sliter med er over 4GB?
    Jeg har ikke mac, men mac støtter vel hovedsakelig bare FAT32-filsystem som gir en øvre grense på 4Gb. For å kunne overføre større filer må du formatere harddisken til NTFS. Problemet er da bare at mac bare kan lese fra NTFS-disker - ikke skrive til

Jeg tror det finnes veier rundt dette, uten at jeg har satt meg inn i det. Google mac +ntfs.

Side 17 av 38 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •