WD TV HD Media Player - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 38 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    mulig du må gå inn i instillinger, slik at filer vises med filtype (extension)
    Fungerer som en drøm nå Mange takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    hei alle
    jeg har noen file mkv som har ogg vorbis audio. så hver gang jeg spiller med WDTV det kommer ikker noe lyd. har prøvd å konverter til mp3 men det tok lang tid .
    har noen løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke HDMI :S

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt nevnt dette i en annen tråd, men sliter med å få signaler i 720p/23,976fps til å flyte uten hakking på min Pioneer LX5090. Hva ville dere satt utsignalet på WDTV til å være da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Såvidt nevnt dette i en annen tråd, men sliter med å få signaler i 720p/23,976fps til å flyte uten hakking på min Pioneer LX5090. Hva ville dere satt utsignalet på WDTV til å være da?
    Ikke perfekt, men 60fps er det som anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24p

Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Ikke perfekt, men 60fps er det som anbefales.
    Jeg kjører min pioneer 4280 med 72hz Drivemode 3 også har jeg vel satt på Fremrykning. På wd'en kjører jeg på 1080p 24fps. Da får jeg bedre flyt på mine filmer føler jeg. Jeg husker ikke i farta om det heter drivemode men den styrer hz på pioneeren. Drivemode 1 = 75hz 2= 100hz og mode 3= 72hz.
    Pal film kjører jeg alltid på 100hz og Ntsc kjører jeg på 72hz og fremrykning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodeready:

Hvis du snakker om filmer som er kodet i 24fps er det selvsagt best å velge 24fps på WDTV. Det vil gi perfekt avspilling uten hakking.

Problemet er at mange ser hakking når de spiller av MKV-videoer som er kodet i 23,976fps med 24fps. Måten å unngå dette på er å velge 60fps, WDTV vil da gjøre en 3:2 konvertering og ellers spille av uten hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodeready:

Hvis du snakker om filmer som er kodet i 24fps er det selvsagt best å velge 24fps på WDTV. Det vil gi perfekt avspilling uten hakking.

Problemet er at mange ser hakking når de spiller av MKV-videoer som er kodet i 23,976fps med 24fps. Måten å unngå dette på er å velge 60fps, WDTV vil da gjøre en 3:2 konvertering og ellers spille av uten hakking.
    Nei, jeg snakker om avspilling av 23,976 som jeg kjører i 1080 24p gjennom wdtv. Også kjører jeg pioneeren min på 72hz og Fremrykning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke andre anvendelsesområder

Har nå brukt noen måneder(eller år) på konvertering til divx og har opprettet mapper med jpg. bilder. Har en 1 TB WD disk i samme utførelse som WD tv. Det ser stilig ut og fungerer fabelaktig. 6-åringen kan nå selv administrere mange hundre barnefilmer. 8-åringen scanner skjermen så raskt i thumbnail-oversikten at han finner film nummer 735 på 30 sekunder. Alt er organisert i alfabetiske mapper og det fungerer bedre enn jeg kunne drømt om på forhånd. Dette er tiårets gadget nest etter Ipod, men foran Iphone.

Jeg ser at flere bruker wd tv til filmer i kontainere og til hd-format. Jeg lurer da på: Hvorfor det? Er ikke en standard dvd-spiller eller blueray-spiller bra nok? Jeg bruker dette for enkelthets skyld. For at barna skal slippe å bla i 800 filmer i 10 meter Billy-hylle og rote det til. Jeg kan ikke komme på en eneste måte jeg som voksen skal bruke dette på. For jeg kan lett finne filmer i billy-hylla selv på sekunder og administrere det på den enkleste måten. Så det må være noe jeg har oversett! Hva har dere andre har oppdaget som bedrer/letter mediebruken med WD tv som ikke jeg har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken software versjon kjører du?
    edit: Har funnet denne setningen for software Version 1.02.00
    :Resolved Issues:
    · Resolved issue when playing 23.976 FPS video files in 1080p24Hz; previously the playback was choppy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

23,976 i 24p

Hmmm.lest litt..det kan være at wdhd'en kjører filmen fortere når man kjører 23,976 filmer i 24p innstilling. Dette ble også gjort med filmer på pal vhs og dvd format, noe jeg ikke var klar over. Men jeg har ikke funnet ut hva wdhd'en gjør sånn rent teknisk.
    Men det kan også være årsaken til at lyden blir ute av sync når man ser film på denne måten. Jeg så en film hvor lyden ble litt ute av sync innimellom,tenkte det bare var selve filmen men nå er jeg litt usikker igjen. Men nå er det altfor seint! God natt. Drøm søtt..hmm...hvilken hz drømmer vi egentlig i?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HodeReady
    Hmmm.lest litt..det kan være at wdhd'en kjører filmen fortere når man kjører 23,976 filmer i 24p innstilling. Dette ble også gjort med filmer på pal vhs og dvd format, noe jeg ikke var klar over. Men jeg har ikke funnet ut hva wdhd'en gjør sånn rent teknisk.
    Men det kan også være årsaken til at lyden blir ute av sync når man ser film på denne måten. Jeg så en film hvor lyden ble litt ute av sync innimellom,tenkte det bare var selve filmen men nå er jeg litt usikker igjen. Men nå er det altfor seint! God natt. Drøm søtt..hmm...hvilken hz drømmer vi egentlig i?
    Med de nyeste FW-ene ser det ut til at den spiller av 23,976 i 24fps når man velger 24fps, men den setter inn en ekstra ramme ca. hvert 40. sekund.

Personlig ser jeg ikke poenget med å spille av 23,976 materiale i 24fps, dette er tross alt materiale som allerede er herpet. Hvis det er video er det beregnet for 60Hz visning og hvis det er film har den allerede vært gjennom en invers-tc. Film på Blu-ray i 24p er noe helt annet, her er materialet ubesudlet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de nyeste FW-ene ser det ut til at den spiller av 23,976 i 24fps når man velger 24fps, men den setter inn en ekstra ramme ca. hvert 40. sekund.

Personlig ser jeg ikke poenget med å spille av 23,976 materiale i 24fps, dette er tross alt materiale som allerede er herpet. Hvis det er video er det beregnet for 60Hz visning og hvis det er film har den allerede vært gjennom en invers-tc. Film på Blu-ray i 24p er noe helt annet, her er materialet ubesudlet.
    Å kjøre wdhd'en i 720p 60hz ser bra ut det og,(testet det ut) men jeg føler at det flimrer (ikke hakker) mer på min Pioneer. Ved 720p 60hz kjører jeg samme innstillinger på pioneeren som 24p innstilling på wdhd'en. Hele poenget er at det skal se best ut. Borchgrevink spør om hvilken innstilling som ser best ut på hans pioneer og jeg mener at 1080p 24p ser best ut etter min mening. Jeg har ikke lagt merke til noe unaturlig hakking hvert 40 sek. Jeg har ikke funnet noen link som forteller meg hva wdhd'en gjør. Det har kanskje du?
    Ps: jeg har aldri snakket om 24p bluray-filmer. Også må jeg sjekke dette mere ut for å se om jeg kanskje blir enig med deg eller ikke. Må finne noen panoreringer som kan sammenlignes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

teori.

Rent teoretisk er jeg enig med deg men...ikke øynene mine. Og det sliter jeg med og forklare eller komme med bevis for.

her er en link: Pulldown Explained.
    Forklarer hvorfor 23,976 skal kjøres på 60hz eller 72hz på pioneeren.

http://avforum.no/forum/generell-vid...skalering.html

hmm. betyr dette at 23,976 ER 24p på mkv filer oppført med 23,976?
    at vi begge har rett? men jeg har litt mer rett siden vi snakker om Pioneer?

Telecine - Wikipedia, the free encyclopedia

The process of converting 24 frame/s material to 29.97 frame/s is known as 3:2 pulldown. The term "pulldown" comes from the mechanical process of "pulling" the film down to advance it from one frame to the next at a repetitive rate (nominally 24 fps). This is accomplished in two steps. The first step is to slow down the film motion by 0.1%. This speed change is unnoticeable to the viewer, and makes the film travel at 23.976 frame/s.

Takk til knutinh.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som klarer å få på tekst på Blu-ray iso filer?

Den spiller de fleste filmer greit, men får ikke opp tekst.

Noen som har ett tips til ett enkelt Blu-ray -> mkv program?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet wd tv'en igår med dette oppsettet.
    Oppsettet var.
    TV: Pioneer 5090
    BD Spiller: Pioneer. Husker ikke helt modellnummeret, men en modell som kostet rundt 14k.
    Surround prossessor: Onkyo 886
    Effekt front: Noen store Mark Levinson monoblokker
    Effekt bak: Parasound New Classic 2250
    Høyttalere Front: Revel Ultima Studio
    Høyttalere Bak: Mirage OMD-15
    Subwoofer: 2 X JL Audio Fathom f113

Film: BD Valkyrie DTS-HD MA
    Rippet utgave gjennom wd tv med dts. filstørrelse 12,9 GB

Forskjell på bildet: Så og si ingenting, ørlite støy i det røde flagget i begynnelsen av filmen på bd utgaven, ingen støy på wd.

Forskjell på lyden: Ikke rare forskjellen der heller. Muligens litt "renere" lydbilde på bd utgaven gjennom pioneer, men det var ikke rare forskjellen.

Så det viser hvor latterlig bra denne mediaspilleren til under tusenlappen egentlig er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HodeReady
    hmm. betyr dette at 23,976 ER 24p på mkv filer oppført med 23,976?
    at vi begge har rett? men jeg har litt mer rett siden vi snakker om Pioneer?

Telecine - Wikipedia, the free encyclopedia

The process of converting 24 frame/s material to 29.97 frame/s is known as 3:2 pulldown. The term "pulldown" comes from the mechanical process of "pulling" the film down to advance it from one frame to the next at a repetitive rate (nominally 24 fps). This is accomplished in two steps. The first step is to slow down the film motion by 0.1%. This speed change is unnoticeable to the viewer, and makes the film travel at 23.976 frame/s.

Takk til knutinh.

Hvis du ikke har problemer med hakking bare å fortsette med 24fps. Meget mulig at Pioneer klarer å skjule hakkingen mange opplever hvert 42 sek.
    Er ikke helt sikker på hva WD TV gjør, men for at lyd og bilde skal være i sync når bildet går med 24fps og lyden er kodet med 23.976 må jo WD TV droppe et bilde hvert 42 sekund. De fleste TV-er vil jo ikke godta noe annet enn 24fps inn, og WDTV kan jo ikke gjøre noe med lyden.

Mkv-filer med bitrate på 23.976fps er etter det jeg kan skjønne 23.976fps og de har allerede vært gjennom Step 1 i prosedyren du siterer fra Wikipedia, sannsynligvis fordi det er kopiert fra DVD eller TV, evt. HD-DVD. Selv om denne typen innhold sendes ut i 60i er det mer effektivt å fjerne de ekstra rammene fra telecine-prosessen før det kodes. Dermed ender man opp med en 23.976 video.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Testet wd tv'en igår med dette oppsettet.
    Oppsettet var.
    TV: Pioneer 5090
    BD Spiller: Pioneer. Husker ikke helt modellnummeret, men en modell som kostet rundt 14k.
    Surround prossessor: Onkyo 886
    Effekt front: Noen store Mark Levinson monoblokker
    Effekt bak: Parasound New Classic 2250
    Høyttalere Front: Revel Ultima Studio
    Høyttalere Bak: Mirage OMD-15
    Subwoofer: 2 X JL Audio Fathom f113

Film: BD Valkyrie DTS-HD MA
    Rippet utgave gjennom wd tv med dts. filstørrelse 12,9 GB

Forskjell på bildet: Så og si ingenting, ørlite støy i det røde flagget i begynnelsen av filmen på bd utgaven, ingen støy på wd.

Forskjell på lyden: Ikke rare forskjellen der heller. Muligens litt "renere" lydbilde på bd utgaven gjennom pioneer, men det var ikke rare forskjellen.

Så det viser hvor latterlig bra denne mediaspilleren til under tusenlappen egentlig er.
    Bildekvaliteten på WD TV er egentlig bestemt ut i fra hvor bra "rippen" er.
    Det beste bildet er sinnsykt bra og viser vel egentlig hor bra bildet blir når boksen har "lite" å gøre.

Jeg synes at bildet er bra også på DVD fra denne boksen, selv om det ikke er like bra som de aller beste prosessorene.
    Vi snakker tross alt om en liten brukervennlig dings til en tusenlapp.

Jeg har satt den til å levere 1080p60 og det fungerer bra på det aller meste, så prosessoren i WD TV er rimelig bra.

Hvis de bare kunne lage en ny firmware som gir oss tekst på Blu-ray8)

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siste versjon: 1.02.10

Hva mener du med at du kjører i "fremrykning"?

Antar egentlig at det er mkv-filene det er noe galt med, for uansett hvilken kombinasjon jeg prøver på (på de seriene som har problemet: Prison Break og Band of Brothers), så hakker noen av panoreringen drøyt mye. Skal prøve å kjøre noen ukomprimerte BD rips for å se hva som skjer da. Da skal vel egentlig bare Pioneeren settes til PureCinema Advance og så skal alt være bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fremrykning

Har siste versjon: 1.02.10

Hva mener du med at du kjører i "fremrykning"?

Antar egentlig at det er mkv-filene det er noe galt med, for uansett hvilken kombinasjon jeg prøver på (på de seriene som har problemet: Prison Break og Band of Brothers), så hakker noen av panoreringen drøyt mye. Skal prøve å kjøre noen ukomprimerte BD rips for å se hva som skjer da. Da skal vel egentlig bare Pioneeren settes til PureCinema Advance og så skal alt være bra.
    Fremrykning er PureCinema Advance. (norsk meny) Jeg har også noen serier og noen episoder er bedre eller dårligere enn andre.

Når det gjelder hakkingen hvert 42 sekund vil jo den bare være synlig hvis det er panorering på bildet. Og det er jo ikke så ofte det. Men jeg skal prøve ut mer men tida strekker ikke alltid til. Jeg er egentlig enig med at 60hz høres mer riktig ut men... kan jo ha vært kilden jeg har testet det på som gjorde det at det virket som mer hakking\flimring ved 720 60hz. Jeg skal begynne og navngi mappene med filmen\serien med både oppløsning og hz heretter.

Hva synes du borchgrevink, noen forskjell på 720p@60hz kontra 1080p@24p. Ser du litt mer "flimring" på 60hz innstilling? Pioneeren skal jo stå på samme innstilling. (jeg har ikke full hd tv)

Side 16 av 38 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •