WD TV HD Media Player - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Fant delvis svar på mitt eget spørsmål på et annet forum:

Men uansett, hvorfor står det Dolby Digital i displayet når det er DTS?
    Som du skriver og har sjekket er filen i AC-3 og AC-3 er Dolby Digital.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info om avspilling av 23.976fps kilder:

Q:
    What is the best config to watch 23,976fps movies 50Hz or 60Hz? (Mi Plasma Pana only support this refresh rates)

A:
    60Hz (3:2 pulldown, 59.94 Hz), which isn't ideal (so called "micro stuttering' due to the uneven pulldown; people in North America usually don't even notice this though, because they are 'used to it' (NTSC standard refresh rate), but definitely better than 50Hz. 50Hz only for PAL material (25 fps).

Enige?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60Hz er det minste av flere onder ja.

Det beste hadde vært om den kunne sende ut den samme oppløsningen og frekvensen som fila har, slik at man kunne la skjermen eller projectoren gjøre jobbe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    Ettersom du sier at alle dine filer er mp4 kan det være der problemet ligger. Alle mine filer hvor jeg spiller av DTS er i MKV format. Så kan jo være at det har noe med saken å gjøre.
    Hvis du har mulighet ville jeg prøvd en mkv fil for å se om det løser problemet.

Så nettopp Wall-E i 1080p MKV med DTS ES MATRIX 6.1 lyd ut fra min WD TV via optisk.
    Du har rett. Det var .mp4 med dts lyd som var problemet. Lyden fungerte helt flott med .mkv og dts lyd.
    Håper WD kan gjøre noe med det da, selv om de offisielt ikke støtter DTS.
    Når det er mulig å få ut dts lyden via optisk på en filtype så burde det være mulig på andre også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Har jo testet dette på 2 forskjellige skjermer og ingen fungerer, så regner med det er noe feil med min
    Haha, det var den jæv...... kabelen min som var problemet hele tiden. Nå er den byttet og jeg får hd signal i stedet for kompositt Hurra, bølgen..........

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.02.10 er nå ute.

Ikke så veldig mye nytt denne gangen i alle fall i forhold til release-notes:

WDTV Release Notes
    Version: 1.02.10 (Pre-release)
    Fixed items:
    * Greek subtitles now render properly. Previously they rendered slowly, causing them to briefly flash on the screen.
    * Korean subtitles now render properly. Previously they disappeared during video playback.
    * Playlists play in the correct order. Previously they played files in alphabetical order.

Added feature:
    * Metadata support for music improved over previous releases. For example, browsing by genre is broken down into artists, then albums, then tracks.

Known Issues:
    * A few text strings were not translated properly over different UI languages.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning og frekvens?

Utrolig kult produkt! Jeg fikk ikke lyd gjennom Hdmi og prøvde en del forskjellige innstillinger både på den og tven. Så begynte bilde og forsvinne også.Bevegde jeg på kabelen fikk jeg bilde igjen men bare for en kort stund.Tenkte først at det var feil på WD hd og at jeg måtte sende den tilbake. Men så byttet jeg den Billige Hdmi kabelen til Monster sin rimeligste kabel. Hurra!! Alt virker!
    Men jeg har litt unaturlig hakking på avspilling noen steder. Kan det være gml harddisk( ?? 3-4 år 120gb ?) som er grunnen til det? Jeg har ikke Partisjonert den før jeg fyllte den til randen av alt mulig rart med mange forskjellige formater.
    En ting jeg er enig med Arendal at det burde vært mulig for avspilling basert på hva fila har av oppløsning og frekvens. Jeg har prøvd 1080p på 24 hz på min Pioneer 4280. Pioneeren har jo 72,100 og 75hz i menyen. Joda, jeg vet den bare har 1024x768. Jeg må prøve meg litt fram tror jeg. Kanskje 720p hadde vært bedre?
    Kanskje jeg må begynne og navngi alle filene med format og frekvens? Da er det jo lett å velge det i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    1.02.10 er nå ute.

Ikke så veldig mye nytt denne gangen i alle fall i forhold til release-notes:

har du link til hvor du fant denne infoen og evt nedlastings siden?
    litt spesielt at 1.02.10 allerede er ute (selv om det er pre release) når de fortsatt ikke har lansert 1.02.08 enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    litt spesielt at 1.02.10 allerede er ute (selv om det er pre release) når de fortsatt ikke har lansert 1.02.08 enda...
    WD TV Product Update

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Du mente kanskje 1.02.09 som aldre ble lagt ut? 1.02.08 har vært ute en tid. Det er ikke uvanlig at mindre pre-releaser ikke gjøres tilgjengelig for offentligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Du mente kanskje 1.02.09 som aldre ble lagt ut? 1.02.08 har vært ute en tid. Det er ikke uvanlig at mindre pre-releaser ikke gjøres tilgjengelig for offentligheten.
    om jeg går inn på : WD TV Product Update som er så vidt jeg vet hovedsiden for software/firmware til WDC boksen, så er 1.02.07 den eneste som det står om.
    Så linken du la ved er for pre releaser som da betyr at 1.02.08 aldri har blitt lagt ut som en "offentlig" release. Men takk for link, jeg klarte ikke å finne den på wdc sine sider selv.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig 1.02.07 er siste hovedrelease. 1.02.08 og 1.02.10 har vært "offentlige" prereleaser. 1.02.09 har ikke vært tilgjengelig som prerelease.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med 1080p mkv fil.

Skulle spille av en 12gb 1080p mkv fil på wd playeren igår, men den skapte endel problemer. Vet ikke om dette er tilfeldig eller ikke.

Problemet var at filmen begynte plutselig å gå X2 speed og lyden forsvant. Deretter låste den seg. Det virket litt ut at dette bare skjedde når det va mye som "skjedde" på skjermen. feks action scener... osv.. Hvis jeg spolet eller stoppet filmen og startet den igjen fungerte det ei stund også kom det tilbake. SKikkelig irriterende

Første som slo meg va at dette er det største filen jeg har kjørt på spilleren og at harddisken min klarte rett og slett ikke å levere nok til spilleren. Jeg har en 2,5 " ekstern 100 GB sak. Burde vel egentlig ikke være no problem, når det tar bare ca 10 min å overføre filen til den fra PC.

Noen andre som har opplevd dette? som sagt.. Mulig at dette kan være tilfeldig og at filen var ødelagt e.l.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homballa
    Skulle spille av en 12gb 1080p mkv fil på wd playeren igår, men den skapte endel problemer. Vet ikke om dette er tilfeldig eller ikke.

Problemet var at filmen begynte plutselig å gå X2 speed og lyden forsvant. Deretter låste den seg. Det virket litt ut at dette bare skjedde når det va mye som "skjedde" på skjermen. feks action scener... osv.. Hvis jeg spolet eller stoppet filmen og startet den igjen fungerte det ei stund også kom det tilbake. SKikkelig irriterende

Første som slo meg va at dette er det største filen jeg har kjørt på spilleren og at harddisken min klarte rett og slett ikke å levere nok til spilleren. Jeg har en 2,5 " ekstern 100 GB sak. Burde vel egentlig ikke være no problem, når det tar bare ca 10 min å overføre filen til den fra PC.

Noen andre som har opplevd dette? som sagt.. Mulig at dette kan være tilfeldig og at filen var ødelagt e.l.
    Jeg har opplevd at lyden og bildet har gått veldig ut av sync. Men dette var sikkert fordi jeg encodet den i en ustøttet standard under mkv. Mulig det er noe lignende. Det står veldig mye om dette i avsforum.com. Men det var så mye informasjon at jeg klarer ikke å huske halvparten. Eller jeg gadd ikke.

Jeg har planer om å endre de filene som ikke fungerer til noe som er støttet i spilleren. Må bare flytte inn i ny leilighet først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkorat fått denne boksen i hus og oppdatert til siste versjon. Men sliter litt med enkelte filmer.. WD finner ikke filmer av sorten "IMG-fil". Noen andre filer jeg har som heter "image-filer" derimot finner den og spiller av. Er det noen som har et freevare/betalfor program å anbefale meg som kan konvertere de filene jeg har problemer med, om til et format som WD støtter??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigwater
    Har akkorat fått denne boksen i hus og oppdatert til siste versjon. Men sliter litt med enkelte filmer.. WD finner ikke filmer av sorten "IMG-fil". Noen andre filer jeg har som heter "image-filer" derimot finner den og spiller av. Er det noen som har et freevare/betalfor program å anbefale meg som kan konvertere de filene jeg har problemer med, om til et format som WD støtter??
    rename til .iso

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    rename til .iso
    Dette kan kanskje virke som et dumt spørsmål, men hvordan gjør jeg det?? Er temmelig ny med dette....:-?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyreklikker på filen, velger rename (eller endre filnavn eller hva det nå er på norsk), og bytt ut .img med .iso.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Høyreklikker på filen, velger rename (eller endre filnavn eller hva det nå er på norsk), og bytt ut .img med .iso.
    mulig du må gå inn i instillinger, slik at filer vises med filtype (extension)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Må bare flytte inn i ny leilighet først.
    Så store er vel ikke filene?

Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •