WD TV HD Media Player - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torbjs
    Dette fungerer ihvertfall utmerket hos meg, bruker den opp mot en pc-skjerm idag, og har vel igrunnen aldri hatt noen problemer. Har oppdatert til siste firmware, men det fungerte før jeg gjordet deg også. Jeg bruker bare en vanlig hdmi-kabel med dvi-i i andre enden.
    Har jo testet dette på 2 forskjellige skjermer og ingen fungerer, så regner med det er noe feil med min

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pusekatt
    Ny HDMI kabel må sikkert prøves ut. Fikk lyd når jeg brukte komposit kabel.

Nå er HDMI kabelen byttet. Ingen endring, forsatt null lyd.

Gå inn i Audio/Video menyen og sjekk om Audio output er satt til Digital eller Stereo.
    Er den satt til digital går lyden ut via optical out. Mens ved stereo mixer den ned dolby digital kilder (les: ikke dts) til stereo ut for tv.

Velg STEREO hvis du har koblet til tv med hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resize jpg. bilder

Vet noen om et program som kan endre størrelsen på flere bilder på en gang? Nå driver jeg og endrer ett og ett bilde til 120 x 180, noe som er svært tidkrevende når flere hundre bilder skal endres.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinuadmin
    Vet noen om et program som kan endre størrelsen på flere bilder på en gang? Nå driver jeg og endrer ett og ett bilde til 120 x 180, noe som er svært tidkrevende når flere hundre bilder skal endres.
    Et raskt søk i google ga meg denne siden.
    Jeg søkte på "batch picture resize".
    Det var selvfølgelig andre program også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endelig fått til thumbnails ved iso/mkv filmer som ligger i en katalog. Men jeg har haugevis av filmer som ligger som filstrukturen på DVD-plata (Video_TS, xxxx.vob, etc), med andre ord endel subfoldere /filer som ligger under den spesifikke film-katalogen. Er det mulig å få denne katalgen til å vises som thumbnail ? Hva skal filen hete, og hvor skal den ligge ?

Får det heller ikke til med musikk album; samme problemstiling der. Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Et raskt søk i google ga meg denne siden.
    Jeg søkte på "batch picture resize".
    Det var selvfølgelig andre program også.
    Picture Resizer 3,5 var ikke akkurat intuitivt, for å si det forsiktig. Jeg klarte i alle fall ikke å bruke det. Det var flere treff på søket ditt ja, men flere programmer har jeg prøvd før. Alle resizer ett og ett bilde. Jeg har i alle fall ikke funnet noe som tar mange bilder samtidig, og som plasserer kopien på et gjennkjennelig sted.

Så om noen har noen praktiske positive erfaringer så del dem gjerne med oss her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Picture Resizer 3,5 var ikke akkurat intuitivt, for å si det forsiktig. Jeg klarte i alle fall ikke å bruke det. Det var flere treff på søket ditt ja, men flere programmer har jeg prøvd før. Alle resizer ett og ett bilde. Jeg har i alle fall ikke funnet noe som tar mange bilder samtidig, og som plasserer kopien på et gjennkjennelig sted.

Så om noen har noen praktiske positive erfaringer så del dem gjerne med oss her.

Powertoys Image Resizer fungerer ypperlig for Windows XP ihvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en del blueray filmer i mkv container med DTS lyd på harddisken, har koblet WDTV til anlegget (som takler DTS). Men når filmen begynner kommer det opp "Dolby Digital 3/2.1" i displayet. Dette er infoen om audio jeg får opp i MediaInfo: 448 Kbps, 48.0 KHz, 6 channels, AC-3.

Har kun koblet med HDMI da jeg har lest at dette skal kunne overføre DTS og andre formater like godt som TOSLINK. Hvorfor kommer det ikke opp som DTS 5.1 på anlegget mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg savner på denne er at den skulle merket de tingene vi har sett. Jeg legger f.eks mange sesonger av en serie på ekstrarn hdd. Hadde vært flott med et lite kryss, eller lignende som antyder at man har sett episoden.

Noen som vet om dette er meldt inn?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folder pics

Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Jeg har endelig fått til thumbnails ved iso/mkv filmer som ligger i en katalog. Men jeg har haugevis av filmer som ligger som filstrukturen på DVD-plata (Video_TS, xxxx.vob, etc), med andre ord endel subfoldere /filer som ligger under den spesifikke film-katalogen. Er det mulig å få denne katalgen til å vises som thumbnail ? Hva skal filen hete, og hvor skal den ligge ?

Får det heller ikke til med musikk album; samme problemstiling der. Forslag?
    Veit ikke om jeg skjønner riktig, men du kan vise en folder med bilde hvis du legger et bilde i folderen som heter "folder.jpg"

Må altså hete folder, da vises folderen med bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olebr0mm
    Powertoys Image Resizer fungerer ypperlig for Windows XP ihvertfall..
    Merkelig. Powertoys kommer bare opp som en "readme" fil hos meg. Programmet er som sunket i jorden etter installasjon. Dette har jeg aldri opplevd før etter noen tusen installasjoner.

Ellers har jeg prøvd "fix2 resizer". Det står at denne arbeider med multiple filer men det gjør den ikke.

"Mihov Image Resizer" fungeren nesten, men den kan bare endre pixeleringen i enten vidde eller bredde på multiple-file behandling. Med en og en fil har man imidlertid full kontroll på både bredde og vidde, men det har man hos mange andre også, som f.esk. pain.net.

Så løsningen er fortsatt et stykke unna.

Om noen har selvopplevde positive erfaringer med et program som kan endre BÅDE bredde og vidde OG takle mange filer, informer oss gjerne snarest.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Powertoys kommer bare opp som en "readme" fil hos meg. Programmet er som sunket i jorden etter installasjon. Dette har jeg aldri opplevd før etter noen tusen installasjoner.
    Om du høyreklikker på et bilde, kommer det opp et valg som heter "Resize pictures"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Har en del blueray filmer i mkv container med DTS lyd på harddisken, har koblet WDTV til anlegget (som takler DTS). Men når filmen begynner kommer det opp "Dolby Digital 3/2.1" i displayet. Dette er infoen om audio jeg får opp i MediaInfo: 448 Kbps, 48.0 KHz, 6 channels, AC-3.

Har kun koblet med HDMI da jeg har lest at dette skal kunne overføre DTS og andre formater like godt som TOSLINK. Hvorfor kommer det ikke opp som DTS 5.1 på anlegget mitt?
    Fant delvis svar på mitt eget spørsmål på et annet forum:

The first number is "3/2.1" refers to the number of front channels. Second is surround, or rear channels. The ".1" referes to the subwoofer. "3/2.1" is the same as "5.1", and "2/0.0" is the same as "2.0"."
    Men uansett, hvorfor står det Dolby Digital i displayet når det er DTS?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olebr0mm
    Om du høyreklikker på et bilde, kommer det opp et valg som heter "Resize pictures"
    Takk Olebr0mm. Der sparte jeg 10 timer jobbing:-D Nå er det bare å vente på støtten for mer pixel og endring i antall bilder pr. visning

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    MakeMKV er det enkleste jeg har vært borti. Tom & Jerry, Donald, Mikke og Sauen Shaun DVD-ene er alle tatt med det verktøyet hos meg.
    MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD
    Hmm, får det ikke til jeg. Forsøkt utallige DVDer med/uten kopisperrer. Filen jeg får som resultat er rett og slett "tom". Ikke lyd/bilde. Noen tips?

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan dere stemme på hva Western digital har planer om med WD TV. også hva de driver med. Customer Feedback & Ideas for WD TV HD Media Player
    Den er laget ofisielt av Western Digital.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hmm, får det ikke til jeg. Forsøkt utallige DVDer med/uten kopisperrer. Filen jeg får som resultat er rett og slett "tom". Ikke lyd/bilde. Noen tips?
    Sørg for at du har AnyDVD installert. Sett inn DVD-en og åpne MakeMKV. Velg riktig source (hvilken DVD-spiller) og klikk på ikonet for "open DVD disk". MakeMKV leser inn disken (men skipper default alle filer som har mindre spilletid enn 120 sekunder, kan justeres). Velg filmen som i dette eksempelet Vedlegg 50667
    Fjern haken for subs og lydspor du ikke vil ha. Sett output folder hvis default ikke passer og trykk på MakeMKV-ikonet til høyre i bildet.

Er disken en som f.eks består av mange korte tegnefilmer a la Tom & Jerry, noe fra Disney eller Tex Avery så kommer de opp som et valg for hele disken og et valg for hver enkelt film som finnes på disken.

Det skal ikke være nødvendig med matroska-splitter og codecs for å lage MKV-er siden makeMKV inneholder .dll-filene som skal dekke behovet. Men hvis det ikke funker, prøv med ffdshow og matroska-splitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    De fraskriver seg også alt ansvar når det gjelder DTS lyd. Dette fungerer utmerket hos meg. Men når de så at min fil hadde DTS lyd, så sa de at dette var problemet med en gang ettersom de ikke supporterer dette.

Har flere 1080p filer med DTS og DTS ES lyd. Og det fungerer utmerket. Man må bare koble til optisk til reciever som støtter dette.
    Hei, jeg har lest og søkt på mange forum som alle sier at for å kunne få DTS lyd så må man bruke optisk kabel.
    Jeg får ikke dette vil å virke. Min WD HD TV er koblet til min Yamaha 3800 receiver med både hdmi og optisk kabel. I instillingene på WD HD boksen er audio satt til "digital". I receiveren har jeg satt opp "auto" på lyd slik at den skal velge utifra hvor den får lyd kilden. Jeg har prøvd å spille flere blu-ray rippede filmer som har dts lyd (foreløpig er alle mp4 filer) men det ser ikke ut som receiveren klarer å fange opp motta eller forstå hva den får. Jeg prøvde også å ta ut hdmi i kabelen for at ikke den skulle forstyrre, men det hjalp ikke (testet også med en IKKE DTS film via optisk og det fungerte).
    Om jeg endrer audio instillingen på WD boksen til "stereo" så får jeg lyd på filmene, men da selvfølgelig bare stereo 2 kanaler.(jeg er jo ute etter 5.1 lyd)
    Er det noen som har noe inspill eller ideer her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    Veit ikke om jeg skjønner riktig, men du kan vise en folder med bilde hvis du legger et bilde i folderen som heter "folder.jpg"

Må altså hete folder, da vises folderen med bilde.
    Takker
    Fungerte perfekt, nå nærmer dette seg 100%.... Savner kun DVD meny nå8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Hei, jeg har lest og søkt på mange forum som alle sier at for å kunne få DTS lyd så må man bruke optisk kabel.
    Jeg får ikke dette vil å virke. Min WD HD TV er koblet til min Yamaha 3800 receiver med både hdmi og optisk kabel. I instillingene på WD HD boksen er audio satt til "digital". I receiveren har jeg satt opp "auto" på lyd slik at den skal velge utifra hvor den får lyd kilden. Jeg har prøvd å spille flere blu-ray rippede filmer som har dts lyd (foreløpig er alle mp4 filer) men det ser ikke ut som receiveren klarer å fange opp motta eller forstå hva den får. Jeg prøvde også å ta ut hdmi i kabelen for at ikke den skulle forstyrre, men det hjalp ikke (testet også med en IKKE DTS film via optisk og det fungerte).
    Om jeg endrer audio instillingen på WD boksen til "stereo" så får jeg lyd på filmene, men da selvfølgelig bare stereo 2 kanaler.(jeg er jo ute etter 5.1 lyd)
    Er det noen som har noe inspill eller ideer her?
    Ettersom du sier at alle dine filer er mp4 kan det være der problemet ligger. Alle mine filer hvor jeg spiller av DTS er i MKV format. Så kan jo være at det har noe med saken å gjøre.
    Hvis du har mulighet ville jeg prøvd en mkv fil for å se om det løser problemet.

Så nettopp Wall-E i 1080p MKV med DTS ES MATRIX 6.1 lyd ut fra min WD TV via optisk.

Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •