WD TV HD Media Player - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 754
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Ok, er 1080p x264 jeg har. Vil jeg merke stor forskjell på 1080 og 720 på en 46" full-HD?
    Du skal ha en stoor skjerm for å se merkbar forskjell på 1080 og 720.
    Jeg har en 52" Sony X3500, og det er marginale forskjeller på den ihvertfall.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Du skal ha en stoor skjerm for å se merkbar forskjell på 1080 og 720.
    Jeg har en 52" Sony X3500, og det er marginale forskjeller på den ihvertfall.
    Jeg har en 46' og har vanskelig for å se forskjell mellom 720p og 1080p. De fleste filmene jeg har er derfor i 720p. Men det er også fordi filstørrelsen blir mindre. Sliter litt med harddisk plass. Skal snart sette opp en server så da får jeg frigjort litt plass på PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker fortsatt ikke ut til DVI

Har nå testet boksen min mot flere dvi kilder (en pc skjerm nå sist) og dette fungerer ikke. Det står i manualen at det skal fungere. Er det andre enn meg som kjører boksen mot en dvi kilde og i tilfelle hvilken?

Har funnet en annen bruker på avsforum som hadde samme problem. Han byttet boksen i en ny, og det løste problemet. Det som er rart er at min boks fungerer mot hdmi, men det har ikke jeg på min tv

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest hele tråden så mulig det er svart på før.

1. Har hørt at man kan koble til en usb-nettverks-plugg med custom firmware, noen som har testet det og har gode erfaringer?

2. Mediaportal og XBMC har jo en veldig flott brukergrensesnitt, har WD mulight til å få noe slikt?

3. Kan WD hente film/tv-serie informasjon fra feks imdb?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DTS lyd via PS3

Først må jeg si at jeg er veldig fornøyd med WD TV HD Media Player. Den leverer det den lover, og er perfekt til mitt bruk.

Jeg har fått med meg at WD ikke kan dekode DTS selv. Dessuten har mitt lille anlegg, Yamaha Pianoblack E810, verken optisk inn eller 5.1 for den saks skyld. Jeg bruker et 2.1 oppsett med 8'' XTZ sub.

Nå har jeg PS3, så da lurer jeg på om kanskje den kan hjelpe meg å få ut lyd av mkv-filer med kun dts lydspor. Noen som vet om det er mulig?

Det oppsettet jeg tenker kanskje er mulig er:

WD - optisk - PS3 - HDMI - TV

Får jeg lyden til TVen, er jeg mål, for derfra til Yamaha har jeg analog lydkabel. TVen er en Panasonic PV70. Merk at målet ikke er digital lyd, men at jeg bare ønsker å bryte stillheten.

Hvis ikke må jeg vel ty til dekoding på pcen. Håper på tips om det går an å unngå det på måten beskrevet over.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke Ps3 noen optisk inngang, men en utgang. Så enten må det nok bli dekoding eller ny forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulli
    Først må jeg si at jeg er veldig fornøyd med WD TV HD Media Player. Den leverer det den lover, og er perfekt til mitt bruk.

Jeg har fått med meg at WD ikke kan dekode DTS selv. Dessuten har mitt lille anlegg, Yamaha Pianoblack E810, verken optisk inn eller 5.1 for den saks skyld. Jeg bruker et 2.1 oppsett med 8'' XTZ sub.

Nå har jeg PS3, så da lurer jeg på om kanskje den kan hjelpe meg å få ut lyd av mkv-filer med kun dts lydspor. Noen som vet om det er mulig?

Det oppsettet jeg tenker kanskje er mulig er:

WD - optisk - PS3 - HDMI - TV

Får jeg lyden til TVen, er jeg mål, for derfra til Yamaha har jeg analog lydkabel. TVen er en Panasonic PV70. Merk at målet ikke er digital lyd, men at jeg bare ønsker å bryte stillheten.

Hvis ikke må jeg vel ty til dekoding på pcen. Håper på tips om det går an å unngå det på måten beskrevet over.
    Prøv tversity

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar tilbake av WD. De støtter ikke alle formater av MKV. Som står med liten skrift i brukermanualen.

"The file you are trying to play has High@L4.1 video codec and DTS audio, I have included a link to the user manual which only states BP@L3, MP@L4.1 and HP@L4.1 as being support."

Så hvis man har trøbbel med en fil, sjekk filen i dette programmet og se om 1080p filen er kodet i High@L4.1 format. Da vil det være mulighet for at den hakker.

MediaInfo

De fraskriver seg også alt ansvar når det gjelder DTS lyd. Dette fungerer utmerket hos meg. Men når de så at min fil hadde DTS lyd, så sa de at dette var problemet med en gang ettersom de ikke supporterer dette.

Har flere 1080p filer med DTS og DTS ES lyd. Og det fungerer utmerket. Man må bare koble til optisk til reciever som støtter dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    Da har jeg fått svar tilbake av WD. De støtter ikke alle formater av MKV. Som står med liten skrift i brukermanualen.

"The file you are trying to play has High@L4.1 video codec and DTS audio, I have included a link to the user manual which only states BP@L3, MP@L4.1 and HP@L4.1 as being support."

Så hvis man har trøbbel med en fil, sjekk filen i dette programmet og se om 1080p filen er kodet i High@L4.1 format. Da vil det være mulighet for at den hakker.

MediaInfo

De fraskriver seg også alt ansvar når det gjelder DTS lyd. Dette fungerer utmerket hos meg. Men når de så at min fil hadde DTS lyd, så sa de at dette var problemet med en gang ettersom de ikke supporterer dette.

Har flere 1080p filer med DTS og DTS ES lyd. Og det fungerer utmerket. Man må bare koble til optisk til reciever som støtter dette.
    Det var bra du fikk svar på det som mange har lurt på. Det finnes så mye rart å ta hensyn til. Jeg har kommet over et par slike filer og har konvertert de til mpeg eller et annet mkv format.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et skikkelig idiotspørsmål, men jeg spør likevel:
    er mkv det samme som divx ? Og hva er mkv.264 ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Sikkert et skikkelig idiotspørsmål, men jeg spør likevel:
    er mkv det samme som divx ? Og hva er mkv.264 ?
    mkv er et filformat, en container, som kan inneholde video, lyd, bilder og undertekster i samme fil. Det er mest brukt til HD filmer. Man kan bruke forskjellige komprimeringsformater på video og audio som "plasseres" i en mkv fil. Det som er populært nå er vel h.264. Dette har jeg måtte lese på wikipedia for å kunne svare deg.

avi filer er også en container som kan inneholde video komprimert med divx standarden. Tror jeg.
    Jeg klarer aldri helt få oversikten... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbnails virker ikke spesielt bra

Albumarts, eller thumbnails, virker ikke spesielt bra for å si det forsiktig. Pixeleringen i WD Tv får bildene til å fremstå som ganske ugjennkjennelige. For voksne går det greit, det er jo bare å lese hva fila heter. Men dette er vel beregnet for de minste, de som ikke kan lese. Og når de ikke engang kjenner igjen coveret faller hele poenget bort. I følge flere andre nettsider er ikke dette noe man kan løse på egen hånd. Om man putter gull inn kommer det uansett bare skrap ut. Og tiden det tar for thumbnails å komme på skjermen hvis man har noen hundre, det tar noen minutter. Jeg har ikke tatt tiden, men det tar lang tid. Så 6-åringen kan ikke administrere dette selv. Dette var et bortkastet kjøp for meg.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det ikke være bedre for seksåringen å administrere fysiske filmer? Niesen min klarte det på en aldeles glimrende måte da hun var bare tre år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Vil det ikke være bedre for seksåringen å administrere fysiske filmer? Niesen min klarte det på en aldeles glimrende måte da hun var bare tre år gammel.
    Har du sett hvordan det ser ut på rommet til en tenåringsgutt med playstation? Spillene flyter rundt overalt. Har du sett hvordan det ser ut på rommet til en 6 åring som spiller homebrew på PSP? Det er strøkent. Noe av poenget med WD Tv er at harddisken skal fungere som oppbevaringskasse for covere og annet som flyter utover. Deretter skal det være lett å administrere. Og det er det, for sindige voksne. Dessuten. Jeg bare påpeker at thumbnails fungerer usedvanlig dårlig visuelt. Man kan knapt skille det ene bildet fra det andre. Pixeleringen er elendig. Denne niesen din høres jo forresten ut som en vandrehistorie.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 6-åring har ingen problemer med å velge "riktig" film. Jeg har brukt tid på å lagre alle album-cover i 120x180 størrelse. De som ligger på filmweb er et bra utgangspunkt. Her trenger du bare å kjøre resize. Andre cover har jeg croppet litt for å få det riktig. Resultatet er uansett helt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Min 6-åring har ingen problemer med å velge "riktig" film. Jeg har brukt tid på å lagre alle album-cover i 120x180 størrelse. De som ligger på filmweb er et bra utgangspunkt. Her trenger du bare å kjøre resize. Andre cover har jeg croppet litt for å få det riktig. Resultatet er uansett helt utmerket.
    Hm. Dette var interessant. Jeg benytter mine egne jpg. filer scannet fra originalcovere. Jeg har laget et hefte med alle coverne i, så 6-åringen velger film ut fra dette hefte. Jeg må derfor bruke egne jpg. Men disse er i stort format og veier gjerne 1 mb. Hvordan kan jeg resize mine jpg. filer? Hvilket program bruker jeg da? Så da forstår jeg det slik at problemet mitt er at WD Tv ikke klarer å resize store filler selv og må ha filene "inn med teskje", ferdig resized? Jeg fikk forørig en mail fra WD om at thumbnails bare støttes i MP4. Men der tok de nok feil.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppdatert kl 1330: Har nå forsøkt med resized jpg til 120 x 180. Resultatet ble litt bedre, men fortsatt kunne det vært mye bedre. Får håpe det kommer en oppgradering hvor man kan velge antal bilder i thumbnailvisning samt støtte for mer pixel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mistet all lyd på spilleren

Bruker HDMI til TV og firmware Pre-Release FW 1.02.08. Problemet gjelder alle filmer.
    Som lagring har jeg Western Digital My Book Essential, Edition 2.0 500GB USB2.0.

Har gjort følgende "feilsøking".:

Downgrade firmware
    Software reset
    Tatt strømmen i 30 min

Boksen har vært flittig brukt siden januar,

Er det noen som har opplevd samme problem,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som slår meg er å prøve en annen Hdmi-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runepune
    Det første som slår meg er å prøve en annen Hdmi-kabel.
    Ny HDMI kabel må sikkert prøves ut. Fikk lyd når jeg brukte komposit kabel.

Nå er HDMI kabelen byttet. Ingen endring, forsatt null lyd.

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Har nå testet boksen min mot flere dvi kilder (en pc skjerm nå sist) og dette fungerer ikke. Det står i manualen at det skal fungere. Er det andre enn meg som kjører boksen mot en dvi kilde og i tilfelle hvilken?

Har funnet en annen bruker på avsforum som hadde samme problem. Han byttet boksen i en ny, og det løste problemet. Det som er rart er at min boks fungerer mot hdmi, men det har ikke jeg på min tv
    Dette fungerer ihvertfall utmerket hos meg, bruker den opp mot en pc-skjerm idag, og har vel igrunnen aldri hatt noen problemer. Har oppdatert til siste firmware, men det fungerte før jeg gjordet deg også. Jeg bruker bare en vanlig hdmi-kabel med dvi-i i andre enden.

Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •