WD TV HD Media Player - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 38 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 754
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette høres ut som et eventyr

Forstår jeg det riktig: Jeg har et scannet jpg-bilde av et cover. Dette coveret kjenner 6-åringen igjen på skjermen. 6-åringen merker bildet, trykker på playknappen eller en annen knapp og filmen starter. Er det en riktig beskrivelse? Og kan jeg bruke mine egne scannede covere?

Jeg har 750 divX/Xvid-filer med stort og smått. Dette gikk fint å systematisere i mappestruktur på Lacie Silverscreen. Men den var som sagt for treg i responsen til at 9-åringen hadde tålmodighet til å vente, så han trykket og trykket og Lacien hengte seg opp hele tiden. Så drdecibel, det er ganske stor forskjell på 200 og 750 filer. Mener du at 750 filer også kan håndteres på en kjapp og enkel måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    tinuadmin

Dette fungerer utmerket.

Har selv 200 divx filmer på min harddisk og lagt inn albumart i hver mappe og dette fungerer utmerket. Filene må være jpg så dette må man da passe på.

Bare legger inn albumart i jpg i hver folder (dette kan jo ta litt tid hvis det ikke er gjort) og så bruke foldervisning i WD TV.

Da kommer coverene opp med bilder.
    Hva mener du med albumart?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Hva mener du med albumart?
    Albumart eller coverart er bilder av coveret til cd/dvd. Som du leser lenger ned i tråden kan du legge inn en jpg av coveret i folderen til filmen og wd tv vil vise dette i "thumbnail" modus. Riktig størrelse er 120x180.

Du finner aktuelle albumart på Albumart - CD and DVD cover searchengine og sikkert en haug med andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du forstår riktig. Fant dette screenshotet på nett.

http://img19.imageshack.us/img19/2350/imagem2hzs.jpg

Vet jo ikke hvordan den vil oppføre seg med så mange filer. Den er ikke superkjapp, men det kommer jo litt ann på hvor dårlig tid man har.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden 46w4500 har rævva bildekalibrering fra fabrikk så skulle jeg gjerne kalibrert bildet fra WD TV.
    Noen som har noen gode løsninger på hvordan det bør gjøres for å få det best mulig.
    Tenker da på om det fins noe ala Digital Video Essentials som fungerer bra fra WD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    MakeMKV er det enkleste jeg har vært borti. Tom & Jerry, Donald, Mikke og Sauen Shaun DVD-ene er alle tatt med det verktøyet hos meg.
    MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD
    Dette var et utrolig bra program!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Dette var et utrolig bra program!
    Hmm, bare klikker når jeg prøver å gjøre om Lillefot-DVDene til jr til mkv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre her som har prøvd Planet Earth mkv? Har hele serien (11stk) i mkv x264, lyden fungerer helt bra men bildet får en del store pixler som henger igjen på ting som beveger seg. Er dette et WDTV firmware problem? Noen løsninger?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Noen andre her som har prøvd Planet Earth mkv? Har hele serien (11stk) i mkv x264, lyden fungerer helt bra men bildet får en del store pixler som henger igjen på ting som beveger seg. Er dette et WDTV firmware problem? Noen løsninger?
    Jeg har opplevd dette på noen få mkv filer. Ifølge avsforum.com så er det noen få måter å lage mkv filer på som ikke fungerer optimalt med WDTV. Husker ikke helt hva det var men det har noe med mkv versjon og bitrate og diverse. Men det er mulig den siste oppdateringen fikset noe av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg har opplevd dette på noen få mkv filer. Ifølge avsforum.com så er det noen få måter å lage mkv filer på som ikke fungerer optimalt med WDTV. Husker ikke helt hva det var men det har noe med mkv versjon og bitrate og diverse. Men det er mulig den siste oppdateringen fikset noe av dette.
    Ok, har oppdatert til den siste firmwaren (1.02.07). Fungerer ikke så bra når jeg spiller av i VLC heller, men det kan jo være på grunn av at laptopen ikke har topp specs. Ingen her som har en Planet Earth som virker da, om det skulle være filene som ikke er helt på stell?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prerelease 1.02.08 er nå tilgjengelig fra WD TV Product Update

Bugs fixed in 1.02.08:
    -Some characters still missing from Greek font
    -VC-1 MKVs playback poorly
    -Audio out of sync during MKV playback
    -10 Minute FF and REV doesn't work during MKV playback
    -Audio clipping issues

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    prerelease 1.02.08 er nå tilgjengelig fra WD TV Product Update
    Får oppdatere i natt en gang, er det mulig at dette løser mitt problem?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes HD-materiale hakker mer i denne versjonen enn 07. Ikke sånn "finhakking", mer et "rykk" en gang i blant ved panoreringer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking

Har også hatt hakking på 1080p materiale.
    Har sendt mediainfo til WD så får vi se hva dem sier. Ser i hvert fall at saken min er eskalert internet. Gjelder spesielt ved avspilling av 1080p24 filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalp ingenting med den nye firmwaren nei. Er det mulig å konvertere til noe annet som spilles av bedre, men med samme kvalitet? Har jo andre 1080 mkv som spilles av helt perfekt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planet Earth

Ok, har oppdatert til den siste firmwaren (1.02.07). Fungerer ikke så bra når jeg spiller av i VLC heller, men det kan jo være på grunn av at laptopen ikke har topp specs. Ingen her som har en Planet Earth som virker da, om det skulle være filene som ikke er helt på stell?
    Jeg har Planet Earth i 720p mkv som spilles av uten problemer.
    Så da er det mulig at det er filene dine.

Men du sier ikke noe om det er 1080p eller 720p som du prøver å spille av...

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne boksen for ca. en uke siden og er godt fornøyd, men jeg har problemer med lyden jeg også.

Har koblet optisk fra WD til Yamaha RX-V659, men når jeg spiller av HD-filmtrailere i mkv-format får jeg opp på skjermen at formatet ikke støttes (unsupported). Betyr dette at WD av en eller annen grunn ikke har skjønt at det sitter en digital samtalepartner i andre enden og derfor ikke sender ut noe? Eller kan det hende at den sender ut bitstrømmen i tillegg til å vise den meldingen, men at receiveren min av en eller annen grunn ikke dekoder? Lyden på andre filmklipp funker som den skal.

*Edit*: Undetermined 1 (Unsupported), er den faktiske feilmeldingen.

On a sidenote: Jeg tenkte å rippe musikkdvd'ene mine og legge dem inn på usbdisken jeg bruker med wd hd tv. Jeg er på en Mac og bruker Handbrake. Noen som har dette oppsettet og kan tipse meg om gode valg av settings?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om de filene jeg ikke får lyd fra har Ogg Vorbis-lydspor, og det forklarer vel saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdecibel
    Jeg har Planet Earth i 720p mkv som spilles av uten problemer.
    Så da er det mulig at det er filene dine.

Men du sier ikke noe om det er 1080p eller 720p som du prøver å spille av...
    Ok, er 1080p x264 jeg har. Vil jeg merke stor forskjell på 1080 og 720 på en 46" full-HD?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, er 1080p x264 jeg har. Vil jeg merke stor forskjell på 1080 og 720 på en 46" full-HD?
    Ja, det vil du nok. Virker som om WD TV sliter litt innimellom med 1080p materiale hvis bitraten blir for høy. Virker som om den må buffre litt. Har meldt dette inn til WD så får se hva de sier. Ser i hvert fall at saken min er eskalert internt i WD, men venter fortsatt på svar.

Side 12 av 38 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •