WD TV HD Media Player - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 38 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 754
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hva er det desidert enkleste prg dere bruker for å legge inn f.eks. ungas DVDer som divx/xvid eller mkv-filer på WDTV med god kvalitet og lav filstørrelse?
    MakeMKV er det enkleste jeg har vært borti. Tom & Jerry, Donald, Mikke og Sauen Shaun DVD-ene er alle tatt med det verktøyet hos meg.
    MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cover-bilde

Er det mulig å få frem "coverbilde" når man blar i mapper på denne spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Er det mulig å få frem "coverbilde" når man blar i mapper på denne spilleren?
    Ja, det er det:
    To add a cover art to MKV file, just follow the MKV file name. For example, Transformer.720p.mkv =
    Transformer.720p.jpg

For WDTV, get any cover art from anywhere and downsize to 180x120 and save it. Then rename to the
    exact movie file name.

Ops, remember to upgrade the latest firmware first before you can view its thumbnails.
    (Flott navn forresten.. :wink: )

mvh
    Jarl André

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil det fungere om man bruker en slik disk til WD TV?

Komplett.no - Western Digital ShareSpaceâ„¢ Network

Er klar over at det er en nettverksdisk, men den har USB-tilkoplinger for tilkopling av vanlige eksterne harddisker. Vil det fungere å kople WD TV til her? Kan man da bruken den både som disk til WD-TV og som nettverksdisk samtidig?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mithrandir
    vil det fungere om man bruker en slik disk til WD TV?

Komplett.no - Western Digital ShareSpaceâ„¢ Network

Er klar over at det er en nettverksdisk, men den har USB-tilkoplinger for tilkopling av vanlige eksterne harddisker. Vil det fungere å kople WD TV til her? Kan man da bruken den både som disk til WD-TV og som nettverksdisk samtidig?
    USB portene på denne er vel for å kople til andre USB-disker og ikke en USB-klient.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Ja, det er det:

(Flott navn forresten.. :wink: )

mvh
    Jarl André
    Flott navn ???? Hæ :roll:

Fungerer dette cover-art-greien hvis man har iso filer også? Hva hvis DVD'ene er rippes i mapper med VIDEO_TS osv. ?

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    USB portene på denne er vel for å kople til andre USB-disker og ikke en USB-klient.
    Noe av grunnen til at jeg lurer på dette er jo ikke det at jeg må ha en nettverksdisk koblet til, men at det fort kan bli plassmangel om en bare skal bruke de to USB-Portene som er på WD-TV.
    Har jo lest at det går ann å bruke en USB-hub og tredjeparts-firmware. Men jeg er av den oppfatning at et produkt må klare seg uten tredjeparts-modifiseringer... Gjør den ikke det er det et for dårlig produkt...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv vurderte jeg denne, men gikk til slutt for HDX1000. Og godt var dét, for nettverk må man jo ha... ;-)

Selv oppfatter jeg trådløst nettverk som best, men det er relativt lite forenlig med maksimal HD-oppløsning (1080p - TS).

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå mottatt min WD HD og jeg er strålende fornøyd. Den spiller av alt som jeg putter inn på HDen.

Det jeg lurer på er:
    Jeg har en nettverkskabel som går fra pc og inn i stuen til harddisken.
    Det er litt kronglete å strekke opp USB fra PC til stuen.
    Er det noen mulighet for at jeg kan bruke nettverkskabelen til å overføre filer fra PC til harddisk.
    Noen duppedingser eller spesiell harddisk som kan brukes.

Jeg bruker nå en ekstern Maxtor 300GB med USB og Firewire.

Mvh
    Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZitizenX
    Hei

Har nå mottatt min WD HD og jeg er strålende fornøyd. Den spiller av alt som jeg putter inn på HDen.

Det jeg lurer på er:
    Jeg har en nettverkskabel som går fra pc og inn i stuen til harddisken.
    Det er litt kronglete å strekke opp USB fra PC til stuen.
    Er det noen mulighet for at jeg kan bruke nettverkskabelen til å overføre filer fra PC til harddisk.
    Noen duppedingser eller spesiell harddisk som kan brukes.

Jeg bruker nå en ekstern Maxtor 300GB med USB og Firewire.

Mvh
    Kenneth
    Nei, siden du gikk for WDTV og ikke en NMT som feks Popcorn Hour eller HDX 1000 må du leve med en rimelig ubrukelig løsning(hva er en streamer uten nettverk i disse dager??).

Du kan selvfølgelig lese deg blind på nett og finne ut at det faktisk er mulig å modifisere WDTV til å ta i bruk nettverk, men du skal være rimelig datakyning for å få dette til. Riktig USB-ethernet adapter må kjøpes, samt må du flashe til en uoffisell firmware. Itillegg må du kunne linux for å accessere ditt lokale nettverk.

Altså ville jeg heller solgt din WDTV og kjøpt en NMT istedet for dette tulleproduktet. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor WDTV har blitt så poplært, kanskje pga. prisen? Jeg hadde mer en gjerne betalt 200,- ekstra for å få nettverk integert på WDTV, hva tenkte Western Digital på når de lagde denne??

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ikke gjøre noe med WD boksen.
    Det jeg lurte på var om det finnes noen måte å overføre filer fra PC til USB harddisk når jeg har en nettverkskabel som allerede er i skjult opplegg.
    Ser at det er nevnt nettverksharddisker litt over her.

Om det finnes en overgang (boks) som konverterer fra nettverk til USB og inn på harddisk.

Mvh
    Kenneth

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZitizenX
    Trenger vel ikke gjøre noe med WD boksen.
    Det jeg lurte på var om det finnes noen måte å overføre filer fra PC til USB harddisk når jeg har en nettverkskabel som allerede er i skjult opplegg.
    Ser at det er nevnt nettverksharddisker litt over her.

Om det finnes en overgang (boks) som konverterer fra nettverk til USB og inn på harddisk.

Mvh
    Kenneth
    Tja, du kan jo alltids bruke en pc, men da er jo noe av poenget borte. I tillegg må du kople harddisken fra wdtv til den andre boksen for å få overført filene. Det er da like enkelt å ta med hdd-en til kilde-pc-en og overføre filene manuelt.

Så, til de som dømmer denne boksen nord-og-ned pga. manglende nettverkstilgang. Selvsagt hadde det vært fint med en boks som hadde alt inkl. wifi og lan-støtte. Nå er det slik at wdtv er en boks som forsøker å gjøre alt litt enklere. Støtte for lan/wlan ville boksen både dyrere og mer kompleks. Noe av poenget er at boksen skal være enkel og super-portabel. Utbredelsen av portable hdd-er og minnepinner med stor kapasitet har også blitt mye bedre. Jeg tipper at det er mange fler som har en portabel hdd enn som har en NAS tilgjengelig.

Jeg kjøpte primært denne for å kunne ta den med når vi reiser f.eks. til hytta. Da må jeg uansett ha alle filmene lagret på en ekstern (og liten) HDD.

Jeg tror absolutt at WD vet hva de gjør når de lanserer en boks uten lan-støtte. Husk at vi som har en NAS hjemme ikke er ensbetydende med massemarkedet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å connecte en usb-disk til en PC og WDTV samtidig da? Hadde jo løst problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Er det mulig å connecte en usb-disk til en PC og WDTV samtidig da? Hadde jo løst problemet
    Det er nok ikke mulig. Kanskje det går med en uoffisiell firmware og en USB-hub, men det er tvilsomt. Isåfall er det jo like praktisk å koble på USB-ethernet adapter...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Tja, du kan jo alltids bruke en pc, men da er jo noe av poenget borte. I tillegg må du kople harddisken fra wdtv til den andre boksen for å få overført filene. Det er da like enkelt å ta med hdd-en til kilde-pc-en og overføre filene manuelt.

Så, til de som dømmer denne boksen nord-og-ned pga. manglende nettverkstilgang. Selvsagt hadde det vært fint med en boks som hadde alt inkl. wifi og lan-støtte. Nå er det slik at wdtv er en boks som forsøker å gjøre alt litt enklere. Støtte for lan/wlan ville boksen både dyrere og mer kompleks. Noe av poenget er at boksen skal være enkel og super-portabel. Utbredelsen av portable hdd-er og minnepinner med stor kapasitet har også blitt mye bedre. Jeg tipper at det er mange fler som har en portabel hdd enn som har en NAS tilgjengelig.

Jeg kjøpte primært denne for å kunne ta den med når vi reiser f.eks. til hytta. Da må jeg uansett ha alle filmene lagret på en ekstern (og liten) HDD.

Jeg tror absolutt at WD vet hva de gjør når de lanserer en boks uten lan-støtte. Husk at vi som har en NAS hjemme ikke er ensbetydende med massemarkedet.
    WDTV er jo i utgangspunktet et bra produkt, ikke missforstå, men den hadde vært så mye bedre med ethernet. Hvordan den da hadde blitt så veldig komplisert har jeg vanskeligheter med å forstå. Xbox360, PS3 og alt av dingser har jo nettverk og blir ikke vanskeligere å bruke av den grunn!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI til DVI problem

Får ikke noe bilde over hdmi til DVI på min TV. Dette fungerer fint med en dvd spiller jeg har og jeg mener dette skal fungere på WD HD TV også. Har forsøkt med de forskjellige valgene som Auto, 720P, etc. Tv'en min er en Hyundai Vuon Q320 med DVI (ingen hdmi)

Kompositt blir liksom for dårlig resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som mener at det ikke hadde vært topp med out-of-the-box nettverksmuligheter, men WD har fulgt et gammelt råd: keep it simple, stupid.

Dette er et produkt som mange av mine venner som kun er film/serie interesserte har kjøpt og den er så plug-and-play som du får en slik mediaspiller. Jeg har også en kamerat som nå har kjøpt en slik en da han sleit med sin Popcorn Hour A-110. I tillegg kommer jo selvfølgelig prisen som ingen andre mediaspillere kan måle seg med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker denne med mange divX-filer

Vi har noen hundre barnefilmer i divX/Xvid. Nå begynner jeg å bli lei av å daglig administrere filmer for barna. Tidligere hadde vi Lacie Silverscreen på 500 GB. Den fungerte fint bortsett fra en forsinkelse på opptil 20 sekunder ved pause/play. Hvordan fungerer WD tv på så mange divX-filer? Jeg tenker på forsinkelse og mappestruktur. På Lacie hadde jeg mapper, A,B,C,D osv hvor filmene lå i alfabetisk orden. Kan man ha et slikt system på WD, slik at en 9-åring som kan alfabetet kan administrere dette selv?

Det beste hadde vært at hver film, altså i divX-format, kunne blitt spilt av ved å trykke på et coverbilde, slik at også 6-åringen kunne administrert det selv, men et slikt system finnes vel ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strålende fornøyd

Må si at jeg er strålende fornøyd med min WD TV.
    Tar alt av formater. Har slengt 1080p 8gb mkv filer mot den uten problemer.
    Bruker en WD 1TB disk.

Oppdaterte til siste firmware via 1GB usb stick og dette gikk som smurt.

Har cover art som fungerer og mappe visninger fungerer perfekt.

DTS lyd fungerer når jeg koblet til med optisk lyd kabel til recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tinuadmin

Dette fungerer utmerket.

Har selv 200 divx filmer på min harddisk og lagt inn albumart i hver mappe og dette fungerer utmerket. Filene må være jpg så dette må man da passe på.

Bare legger inn albumart i jpg i hver folder (dette kan jo ta litt tid hvis det ikke er gjort) og så bruke foldervisning i WD TV.

Da kommer coverene opp med bilder.

Side 11 av 38 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •