Audio streaming software. Anbefalinger og erfaringer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio streaming software. Anbefalinger og erfaringer.

Jeg har i snart et år benyttet TVersity til å streame musikk i fra stuePCen, i hovedsak MP3, til min PS3 via kablet nett.
    Jeg har Blitt bortskjemt av brukervennligheten, og har derfor solgt min Cambridge CD-spiller, og bestemt meg for å legge over musikken på harddisk.
    Til lagringen har jeg satt sammen en "server", som har 1,6 Tb lagringsplass, en 3000Mhz AMD prosessor og f.t. Windows XP Media Senter innstallert.

Jeg har startet å rippe cder til FLAC vha EAC (selv om det virker noe tungvint foreløpig), og har delt mappene på nettverket, slik at jeg har tilgang til serveren fra både stuepcen og laptopen. Serveren vil bli plassert gjemt annet sted i huset og være tilkoblet nettet kablet.
    Ønsket er å streame musikken direkte fra serveren, så jeg ikke er avhengig av å slå på en annen pc. Og tanken er å utvikle/utvide dette senere med f.eks Squeezebox Duet og ekstern DAC.
    Foreløpig er jeg fornøyd med lyden fra PS3 via DAC i Denon AVR-3806.

Er også fornøyd med TVersity, men lurer altså på hvilke alternativer som finnes, og om noe er raskere/enklere/bedre mtp kun lyd. Film er ikke aktuellt å streame, så den biten er overflødig.

Noen med tips og erfaringer? Både til streaming software og om det er smart å bruke noe annet enn Media Senter Edition på serveren?

For å gjøre det litt vanskeligere, kan jeg legge til at Windows Media Player og Itunes IKKE er interessant. Da bruker jeg heller TVersity! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker noe som heter twonky. har funka fint for mitt mp3-bruk...
    eneste er at det ikke går an å legge filer i spilleliste mens man spiller...

TwonkyVision

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes allerede guider her på forumet på hvordan å sette opp en linux-server som du kan streame fra. Hardwaren din er god nok i massevis til det i alle fall.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Noen med tips og erfaringer? Både til streaming software og om det er smart å bruke noe annet enn Media Senter Edition på serveren?

For å gjøre det litt vanskeligere, kan jeg legge til at Windows Media Player og Itunes IKKE er interessant. Da bruker jeg heller TVersity! :-D
    Ta en titt på Soundgraph`s IMON og iMEDIAN HD. Jeg har prøvd flere program, -dog ikke LinuxMCE, men sitter igjen med Soundgraph som det beste til nå. Jeg styrer alt 100% med fjernkontroll. Streamer musikk, bilder og video fra lokal disk, home server, vista64, vistahome og XP MCE, etter som hvor jeg har lagret filene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det finnes allerede guider her på forumet på hvordan å sette opp en linux-server som du kan streame fra. Hardwaren din er god nok i massevis til det i alle fall.
    Jeg har så smått kikket på det, men er det egentlig noen god grunn til å benytte Linux i stedet for XP MCE, sålenge det allerede ligger der? Er Linux egentlig bedre og i tilfelle til hva?

Å bruke Linux istedet for å betale lisens for MS Home server f.eks, det kan jeg være enig i.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abbamust
    jeg bruker noe som heter twonky. har funka fint for mitt mp3-bruk...
    eneste er at det ikke går an å legge filer i spilleliste mens man spiller...

TwonkyVision
    Ser ingen grunn til å kjøpe et program som tilsynelatende samme jobben som TVersity?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Ta en titt på Soundgraph`s IMON og iMEDIAN HD. Jeg har prøvd flere program, -dog ikke LinuxMCE, men sitter igjen med Soundgraph som det beste til nå. Jeg styrer alt 100% med fjernkontroll. Streamer musikk, bilder og video fra lokal disk, home server, vista64, vistahome og XP MCE, etter som hvor jeg har lagret filene.

Er ikke dette en mer HTPC løsning? Eller er det jeg som misforstår.

Jeg er bare ute etter et program for å streame FLAC via kablet nettverk til PS3. Mediasenter løsninger har jeg jo allerede, både i form av XP MCE og TVersity.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Slimserver fungere med PS3? Er det en god løsning?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare dele musikken i Mediaplayer 11? da vil du kunne finne musikken på din ps3.

(jeg har ikke prøvd dette selv men jeg regner med at ps3 støtter upnp)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hvorfor ikke bare dele musikken i Mediaplayer 11? da vil du kunne finne musikken på din ps3.

(jeg har ikke prøvd dette selv men jeg regner med at ps3 støtter upnp)
    Som stedatteren min pleier å svare: FORDI!

Det funker, har prøvd, og hater fortsatt brukergrensesnittet i WMP. Misliker sterkt å bli tvingt til å gjøre alt "the Microsoft way".

Jeg har orden på musikken på harddiskene, vha kataloger og underkataloger, slik JEG vil ha det. Og det eneste jeg trenger er derfor FOLDERS.
    Ikke å bli tvingt til å lete med bruk av tags, sette opp spillelister etc. WMP er også altfor treigt når samlingen blir stor. Legger man inn nytt album, bruker WMP en liten evighet på å søke igjennom hele musikksamlingen pånytt, og i mellomtiden sliter den med å streame samtidig.

TVersity er på de punktene LANGT bedre IMP

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0