hvordan tvix 5100 opp å gå med nettverk på pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan tvix 5100 opp å gå med nettverk på pc?

Noen som vet hvordan jeg får tvix 5100 til å komunisere med min pc?

tenkte å kjøre filer direkte fra pc til tvix på denne måten, trenger hjelp til oppsett.

Har en router som også er koblet til.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar, installer Tvix netshare og se i manualen. Dette er basic.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testet alt

har testet alt np lastet ned progg vare og gjort det som står, pc finner ikke tvix og tvix finner ikke pc.

kan noen forklare meg litt oppsett på dette , kanskje over telefonen siden man da kan stå å gjøre innstillingene samtidig, hadde vært kjempesnilt om noen som vet hvordan man gjør dette kunne hjulpet meg-

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg endre i selve tvix boksen og hva skal jeg sette inn ?

har nettverk via en router og har kablet , altså ikke trådløst.

skal jeg også sette inn en ip i min pc , og eventuelt hvor?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe meg med dette?

Virker jo som om flere av dere har fått det til da.

Litt desperat etter å få dette til å fungere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort hva som står i manualen, samt installert Netshare programmet (samt lest om oppsettet av det?)

Dette er som Pant sier basic, og beskrevet relativt godt i manual + manual for Netshare.

1. Installer Netshare
    2. Sett opp Netshare til å peke til riktig harddisk/folder hvor media innholdet ditt ligger
    3. Sett opp tvix. Under network, så velger du Normal (NFS). Deretter legger du inn IP adressen til den PC'n som har Netshare installert. Sharename skal være tvixhd1.

Sjekk mere her: Home > DownLoad > Net Share

Det kan være en fordel å sette opp routeren din til å gi ut faste IP adresser hele tiden. Med det så menes at du godt kan bruke DHCP, men at du legger inn hvilke MAC-adresser som skal ha hvilken adresse.
    Fordelen med det er at du da hele tiden vet hvilken maskin som er tvix og hvilken som er PC m.m. Og skulle man komme i en situasjon at ting blir slått av så vil man unngå at tvix/maskiner får andre IP-adresser og dermed ikke vil virke (eller må settes opp på nytt).

Ip-aderssen til PC med Netshare får du opp ved å gå inn på Network Connections, velge riktig nettverksadapter. Under Details (på venstre side) vil IP-adressen stå.

Om du fortsatt har problemer post her, eller send meg en PM så kan vi ta det derfra.

Og ja... har du firewall på maskinen din så må du potensielt åpne noen porter. Om det fortsatt ikke fungerer så kan du midlertidig slå av firewall for å se om det er den som blokkerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen Takk

Jeg viste ikke at det måtte stå tvixhd1 på det navnet , nå kan jeg streame alt jeg har på pc`n på tvixen....regner da også med at jeg kan legge ting rett over i tvixen, testet ikke det enda, men skal prøve litt senere.....

Merker foresten at ved avlesning av mk filer og hd materiel så småhakker bildet heletiden ca hvert sec, virker som om det ligger i komprimeringen , forde dvd reagerer ikke på samme måte , det er helt flytende og strøkent.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra mtm hadde tid å skrive litt.

Trenger du hjelp er det mye bedre å si hva du har gjort rimelig nøye. Beskriv hvilke komponenter du har, hvordan det er koblet og hvor problemet ligger og ikke be andre skrive en stil.. :-)

Skal du overføre til tvixen fruker du et ftp-program. Passordet finner du under settings.

Det skal heller ikke hakke, om da ikke de filene du spiller er veldig spesielle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merker at filene ikke hakker på mine pc`r , men mkv filene hakker på tvixen når jeg legger de rett inn og når jeg streamer via tp kabel fra pc....samme hakkingen , veldig iriterende egentlig...

så det er tvixen det er noe med , har også den siste soft w på den

Kjører 720p med en bra hdmi kabel over til min 720 p sagem dlp tv.

veldig kjipt med den hakkingen , måvel finnes en løsning på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet med en annen tv bare forå utelukke at min tv ikke kødder med hd , og det er fortsatt det samme , en fast hakking på mkv og hd filer ca en gang pr sec.

det vil si at det ligger i boksen , men vanskelig å finne ut hvor jeg skal begynne å lete etter hva som kan gjøres med dette.

noen tips?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hakking av mkv filer... ukjent fenomen...

Eneste jeg har hatt trøbbel med har vært 1080p og VC-1 codec. Alt alt annen går fint.
    Streamer fra en NAS m/Gb tilkobling. Dog skal ikke det ha noe å si ettersom det kun er 100Mb nettverk til tvix. Streamer jeg direkte fra PC er det heller ikke noe hakking.

Hvilken FW sa du at du hadde?
    Så det hakker med både filer direkte fra intern disk i tvix og fra PC din?

Kan du også beskrive hvilke komponenter du bruker i nettverket ditt.

Vet ikke om dette skal ha noe å si, men hva har du satt NTSC/PAL/auto switchen til?
    Typisk så vil det være best om denne sto til NTSC og Auto, ettersom tvix vil da native bruke NTSC, og slå over til PAL ved behov.
    Husk at de aller fleste mkv filene er i 23.976 eller 29.996Hz. Og "force'r" du 50Hz (PAL) så kan vel det gi hakking muligens.
    NTSC eller PAL må du vurdere etter dine behov, men sett den til Auto iallefall på switchingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...skal se litt , setter jeg den i auto og den kjører i 720p så blir det ikke bilde i ntsc ,bare i pal, må tvinge den i pal da....

kan dette være problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får kun bilde på ntsc via 1080i , setter jeg den til 720p som er min tv oppløsning så blir den sort om jeg setter den på auto eller ntsc...

kan noen tvinge sin tvix i pal og kjøre en mkv fil for å se om det hakker slik det gjør på min?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører den nå med component , da klarer den og tvn min å kjøre ntsc og da er det ikke noe hakking

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike, snodige saker...

Det er mulig at TV din ikke takler 720p60 (720p 60Hz) via HDMI. Synes det er litt merkelig, men som du sier så funker det på Component, så TV burde jo ta det.

Men, kan virke som om vi nærmer oss problemet ditt.

PAL/NTSC saken setter du etter hva du som ønskes av 50 eller 60Hz som default frekvens.
    Velger du i tillegg Auto så vil tvix justere output avhengig av filen du spiller.
    Spiller du en PAL film så vil den velge 50Hz, og omvendt med NTSC materiale (velger da 60Hz selv).
    Dersom ikke Auto er satt vil du tvinge tvix til å endre fra 50 til 60Hz, eller omvendt.
    Tilsvarende for 1080p24 materiale dersom du velger 1080p som output. Da vil du få ut 24Hz ved Auto.

Har du forresten prøvd Auto Edid istedet for 480/576i eller p, 720p eller 1080i ved bruk av HDMI. Tanken bak det er at da vil TV og tvix snakke litt sammen og bli enige om oppløsningen som støttes. Mulig den kan hjelpe også.
    Hos meg personlig så går den dårlig av uvisse grunner. Men, nå har jeg en Videoprocessor mellom tvix og PJ som takler alle oppløsninger/rater.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •