Nettverkspillere/Mediastreamere - teknisk,alternativer,oppsett osv! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ein bekjent her på Åkra me ein Transporter du sikkert kan få låna å testa , å du trenge vel strengt tatt ikkje bytta ut cd spellaren , kan invistera i noge litt billigare så kan brukas i festlige samenhengar å dagar du rett å slett ikkje gidde å reisa deg opp or go stolen å bytta cd :-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er sant. Men, vet ikke om jeg har råd til å ha to løsninger stående akkurat nå. Men T+A Music Player er jo rett og slett bare genial, flott design og en pris jeg fint kan leve med, når den både tar CD, bærbart og musikk på harddisk ...

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos

Hei!

Noen som har prøvd å bruke Iphone el iPod touch som fjernkontroll til Sonos?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei!

Noen som har prøvd å bruke Iphone el iPod touch som fjernkontroll til Sonos?
    Ja. Fungerer veldig bra.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja. Fungerer veldig bra.
    Er det ingen bemerkninger vedrørende dette?
    Har en Apple TV og en Ipod touch (32GB) liggende da jeg tenke å oppdatere fra wireless DJ. Men har ikke tatt det ut av esken enda grunnet manglende tid til dette. Håper det er nærmest "plugg and play" men vet ikke om jeg kan håpe på det.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få til en løsning med eksterndisk med musikk på! Sverger i dag til Apple og har Airport Express og Macbook.

Spørsmålet er hva skal jeg gå for? Hva er enklest? Får vel ikke Itunes på en NAS? Time Capsule kan vel ikke sende musikk fra HD eller nettverk ut via USB? Kan TC styres fra Iphone?

Jeg påstår at jeg har lest en del og søkt i flere forumer uten å komme til en enkel forklaring. Tenkte helst styre alt fra iphone, det vet jeg skal gå med squeezecenter, men da må det vel til en NAS med det på?

Musikken skal altså ut via USB, og inn i DAC.

EDIT: HAR FUNNET UT AT MAC MINI ER AKKURAT DET JEG TRENGER

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en Qnap NAS koblet gjennom router til Denon 3808. All musik er lagret i FLAC. Jeg synes lyden fra Qnap overgår det jeg har hatt av CD spillere som har vært koblet på forsterkeren. Selv om det tilsynelatende skulle være samme DAC. Problemet med løsningen er treg/heng på menyen på 3808 når NAS blir vekket fra hvilemodus. 3808 ikke klarer å vekke serveren dersom den ikke ble avsluttet i musikkavspillingsmodus. Ingen PC = topp.

Noen nevnte en DAC som ikke kostet fantasillioner. Mye skryt å høre om Benchmark DAC1

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det ingen bemerkninger vedrørende dette?
    Har en Apple TV og en Ipod touch (32GB) liggende da jeg tenke å oppdatere fra wireless DJ. Men har ikke tatt det ut av esken enda grunnet manglende tid til dette. Håper det er nærmest "plugg and play" men vet ikke om jeg kan håpe på det.
    Tja, hva skal man si. Det bare fungerer. Sonos var oppfinneren av Plug`n`Play!

På iTunes Store kan du laste ned Sonos App`en gratis. Det første du ser der er en grafisk fremstilling der den anmoder deg til å trykke på knappen til Sonos mottakeren (ZP80 eller ZP120). Mao plug`n`play - akkurat slik Sonos er kjent for.

Jeg er lik som deg, plaget av lite tid hjemme til å styre mye med slikt. Men Sonos er den beste investeringen jeg har gjort på det punktet. Og nå også Ipod Touch.

Fordelen med Touch vs. den orginale fjernkontrollen er touch display, noe som blant annet gjør det raskere å søke gjennom musikk. Billigere er den også (En 8GB Touch holder i lange baner og koster kun 1800kr). Den er også mindre og lettere, og ikke minst morsom å bruke (men alt dette vet du allerede). Fjernkontrollen til Sonos har derimot bedre batteritid, er langt mer solid (mykplast, sprutsikker og tung) og ikke minst slipper den å gå via routeren (noe som kan være et problem for de med stort hus/dårlig WLAN dekning).

Jeg har hatt den orginale fjernkontrollen lenge, men ved salg av den gamle leiligheten min ville det godt voksne ekteparet ha med Sonos-anlegget i kjøpet. Alle budene kom inn som kr XXX XXX for leilighet inkl. multiromsanlegg. Det bør vel si noe. Dermed måtte jeg ha nytt anlegg, og gikk for Sonos på nytt. Dog valgte jeg Touch som fjernkontroll som en midlertidig løsning, men nå ser det ut som den har blitt permanent.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt opp en Sonos ZP90 mot anlegget i dag - Sonos-controller-software på iPhone'n.. Stort mer trenger man ikke - perfekt løsning!

Bare den dagen Sonos kommer med en videospiller nå.... 8)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Skal få til en løsning med eksterndisk med musikk på! Sverger i dag til Apple og har Airport Express og Macbook.

Spørsmålet er hva skal jeg gå for? Hva er enklest? Får vel ikke Itunes på en NAS? Time Capsule kan vel ikke sende musikk fra HD eller nettverk ut via USB? Kan TC styres fra Iphone?
    Synology sine NAS har iTunes server mulighet klart, og støtter også fildeling mot Mac. Det er bare å hake av for å aktivere det, så er du oppe å går.

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Jeg påstår at jeg har lest en del og søkt i flere forumer uten å komme til en enkel forklaring. Tenkte helst styre alt fra iphone, det vet jeg skal gå med squeezecenter, men da må det vel til en NAS med det på?
    Selv bruker jeg følgende oppsett:

Synology DS-408 NAS
    iPod Touch (iPhone fungerer akkurat likt)
    4 Sonos enheter for streaming av musikk og nettradio til soverom, bad, stue og kontor (uavhengig av hverandre)

Du kan klare deg med en PC (Sonos trenger bare en delt stasjonsbokstav på nettverket - altså ikke avhengig av noe software), men da er du naturligvis avhengig at PC`en står på hver gang du vil høre på musikk/nettradio. Med en NAS slipper du det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Satt opp en Sonos ZP90 mot anlegget i dag - Sonos-controller-software på iPhone'n.. Stort mer trenger man ikke - perfekt løsning!

Bare den dagen Sonos kommer med en videospiller nå.... 8)
    Du er ikke den eneste som tenker den tanken.

Det er en utfordring med det. Den store greia med Sonos er at det er trådløst, og det er salgsargumentet for de aller fleste. Men trådløst sliter gjerne med hastigheten, spesielt når tunge HD filer skal overføres. Ser for meg et par alternativ:

-Benytte seg av flere trådløse kanaler parallelt for å oppnå nok hastighet.
    -Vente til trådløst blir raskt nok
    -En kombinert løsning der HD-film er avhengig av kablet nettverk, mens det meste andre kan streames trådløst.
    -Bruke trådløst HDMI (forventet å lanseres av en rekke produsenter i 2009).

Sistnevnte kunne kanskje bestått av en kraftig Sonos-server/matrix som streamet videosignalet trådløst via HDMI Wireless til mottakere. Dette hadde nok ikke blitt en billig løsning om de skulle lansert det i dag, men tenk mulighetene når en kan streame alt fra små Youtube videoer til Blu-Ray m/HDCP kopibeskyttelse uten problem til flere ulike kilder samtidig - helt uavhengig av hverandre. :-D

Jaja, det er lov å drømme - men det er bare et spørsmål om tid før vi ser løsninger som fikser dette for oss. Får bare håpe at Sonos følger utviklingen og fortsetter med sine fantastiske produkter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Fant denne videoen for deg:

YouTube - Sonos Controller for iPhone and iPod Touch

Her ser du hvordan Sonos mot iPod Touch eller iPhone fungerer i praksis.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Counterpointer: Fant denne videoen for deg:

YouTube - Sonos Controller for iPhone and iPod Touch

Her ser du hvordan Sonos mot iPod Touch eller iPhone fungerer i praksis.
    Takker for grundige tilbakemeldinger HåkoN :-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har en Linn Sneaky/Majik/Akurate/Klimax DS som kan fortelle litt om hvordan de har satt de opp med streamingkilde,nettverk,programvare og styring? Det er vel en Majik som jeg evt. har mulighet til å kjøpe etterhvert hvis ikke bruktmarkedet gir alternativer. De fungerer vel på akkurat samme måte alle de modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

192 khz

Gammel tråd, men jeg gir den et spark.

Hvilke spillere støtter FLAC med samplingrate opp til og med 176,4 khz og 192 khz?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Gammel tråd, men jeg gir den et spark.

Hvilke spillere støtter FLAC med samplingrate opp til og med 176,4 khz og 192 khz?
    Da har jeg funnet to alternativer som vel ikke akkurat kan sies å ligge i nedre prissjikt:

Linn DS Linn - Digital Stream Players
    Bryston BDP-1 Bryston Limited - Music For A Generation

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en enkel måte å spille av 1080p filmer og spotify premium på stereoanlegg ved hjelp av en ipod touch? Skulle ha Sonos, men er det mulig å få Apple TV til å gjøre disse to oppgavene? Sett meg lei av en svær bråkete kloss i stereobenken med remote desktop for å gjøre dette... Vil ha en elegant løsning som fikser dette enkelt med et par trykk på ipoden...

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en innretning jeg kan koble til pc og eventuelt andre signalkilder, som gjør at jeg kan sende lydsignalet trådløst til forsterkeren min?

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her fant jeg jammen meg det jeg var ute etter