ny media spill trenger hjelp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb

Dummeste jeg har lest. Trekant med utropstegn og greier.. Flink du.

Det er "tusenvis" med tråder på forum om mp3 og flac ol filer og hvordan lage disse.
    Hvorfor tror du folk er interessert i denne type filer?
    Hvilke typer filer er det musikkbransjen lenge har vært ute etter?

Hvorfor er ikke disse guidene og trådene her på forumet borte da?

Lykke til. Ser det ikke er første gang du leker moderator og prøver å sensurere tråder på forumet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, sånn kan det gå! Hvorfor så stort behov for å kriminalisere ting stølen? Sett deg inn i lovverket før du kommer med så bombastiske utalelser. Du bare ødelegger en tråd som skulle handle om helt andre ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til tema: Jeg er også ute etter en ny mediaspiller og har sett litt på disse Tvix'ene. Har lest litt om at den 6500 fort blir overopphetet (vet ikke om dette er fikset enda), så har prøvd å styre litt unna den.

Sitter å prøver å lese litt på siden dems (Home > Products > TVIX for Europe) men syns det er litt uoversiktlig for å sammenligne/se hva som er forskjellig.

Om noen av dere har peiling på TViX'ene, kunne dere forklart meg kort å raskt hva som er forskjellen på de dyre og billige modellene, og også hva som gjør en HD R-modell forskjellig fra de HD M-modellene. Og av de HD M'ene er det også 2 forskjellige (A og SH)?

Etter det jeg har lest her på forumet er det noe slikt jeg er ute etter. Har i mange år brukt en gammel Xbox koblet opp mot en NAS som mediacenter. Har vært svært fornøyd med denne bortsett fra at jeg aldri har fått digitale lydsignal fra den (den delen jeg trenger for det lages/selges ikke lengere).
    I utgangspunktet var det kun en mediespiller jeg var ute etter, men ser at noen av disse også har plass til HDD'er som kan være aktuelt :P

Bruken min vil være film/musikk/bilde streaming fra NAS'en hvor jeg har lagret alt av media, så den må kunne spille *.img, *.iso, *.avi, *.mpg, *.wmv. Og vise de "normale" bildefilene. Om den også kan vise *.raw-filer hadde det vært genialt.
    Så, streaming av forskjellige fil-sorter, hvilken av disse vil passe best for meg?
    HD M-5100SH - HD M-7000A - HD R-3300 ?

Håper det går greit å spørre om slikt i en allerede open tråd.

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvixen du vil ha er nyeste 6500, alternativ 7000 som er rund med samme spesifikasjoner.

5100/4100 er modellen før som jeg selv er kjempefornøyd med.

6500 hadde en design flaw som gjorde at den kunne bli overopphetet, dette er designet er endret for lengst.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Stølen er inne på et viktig generelt tema, men jeg tror vi kan tillate en oppskrift på hvordan en tar backup av en Blu-ray til eget formål her inne... Oppskrift på nedlastning av filer via ymse metoder tillater vi imidlertid ikke grunnet nettopp det Stølen sier.

Det er uansett ikke denne trådens tema, så fint om vi forholder oss til dette.

For øvrig er det en uting at en såpass uskyldig uenighet resulterer i relativt krasse meldinger, det ser jeg veldig lite poeng i...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Pant!

Så, 4100/5100 er tidligere modeller? Dvs. at 6500/7000 er forbedret? På sidene dems står det at 2200/3300 er enda nyere igjen, men er de i en annen sjanger som de andre siden de har pre-fix R istedetfor M? Slik at jeg ikke skal bry meg om dem?

Du skriver også at 6500 og 7000 har samme spesifikasjoner, er det kun utseende som er forskjellig på disse to? Synes selv at den runde versjonen så litt tøff ut La også merke til pris-forskjellen mellom disse to er 900kr. Så er det virkelig bare utseende?

Du sier du er veldig fornøyd med 4100/5100. Til min bruk, vil jeg dra noen fordeler med å kjøpe 6500/7000 som er nyere? Pris-forskjellen mellom de igjen er ganske stor.

Klarer heller ikke lese om fjernkontrollen er inkludert når man kjøper en TViX.
    Sitat Opprinnelig postet av komplett.no
    Det er foreløpig ikke lagt inn informasjon på dette produktet.
    6500 er avbildet og kommer med remote, 7000 er derimot ikke avbildet med remote og uten produktinfo? òÓ

Er på nippet til å bestille, så hadde satt veldig stor pris på litt mer detaljert informasjon om du/dere har

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2200/3300 var for meg helt nye også, men de er nok i et annet segment.
    Ser at de er maks 1080i og tar ikke .mkv filer. Ikke noe jeg hadde gått for.

6500/7000 er samme modell ja og begge kommer så klart med RM.

6500/7000 er litt kraftigere og litt mere fremtidsrettet enn den jeg har, men idag så gjør 4100/5100 også en meget god jobb.

Men skulle jeg ha kjøpt en ny idag hadde jeg ikke kjøpt forrige modell, men den siste, altså 6500.

mpcclub.com er forumet for mediaplayers, du kan finne omfattende tester mm der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mpcclub.com ga virkelig svar på mange spørsmål! Men jeg trenger en siste forklaring på hva dette betyr:
    Sitat Opprinnelig postet av mpcclub.com
    Which SATA HDD is right for the 6500A?
    Which HDD to chose:

The Sigma chip do not support SATA. That is why the TViX uses a SATA to PATA bridge, to support SATA disks. So do not worry about SATA I or SATA II at all. The performance internal is PATA.

Information supplied by:

DivXPlayer_NL
    Har ikke mye kunnskap når det kommer til harddisker, PATA er det "dårligere" enn SATA og det er dermed ingen vits å sette inn SATA-disker, er det det dette betyr? I bunn å grunn, hva er en PATA-disk? :P

Om jeg ikke forandrer mening iløpet av dagen, bestiller jeg nok en M-7000A når jeg kommer hjem ikveld. Det vil ikke være dumt av meg?

Vil også takke for tilbakemelding på tidligere spørsmål!

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pata er denne litt større kontakten på Hdd som var vanlig før.

Når er kontakten mindre og kalles Sata. Denne er det som normalt brukes i pcer idag.

Ytelsen er den samme, men du må så klart kjøpe den typen som boksen krever. For Tvix er det Sata.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IBTB
    Tilbake til tema: Jeg er også ute etter en ny mediaspiller og har sett litt på disse Tvix'ene. Har lest litt om at den 6500 fort blir overopphetet (vet ikke om dette er fikset enda), så har prøvd å styre litt unna den.

Sitter å prøver å lese litt på siden dems (Home > Products > TVIX for Europe) men syns det er litt uoversiktlig for å sammenligne/se hva som er forskjellig.

Om noen av dere har peiling på TViX'ene, kunne dere forklart meg kort å raskt hva som er forskjellen på de dyre og billige modellene, og også hva som gjør en HD R-modell forskjellig fra de HD M-modellene. Og av de HD M'ene er det også 2 forskjellige (A og SH)?

Etter det jeg har lest her på forumet er det noe slikt jeg er ute etter. Har i mange år brukt en gammel Xbox koblet opp mot en NAS som mediacenter. Har vært svært fornøyd med denne bortsett fra at jeg aldri har fått digitale lydsignal fra den (den delen jeg trenger for det lages/selges ikke lengere).
    I utgangspunktet var det kun en mediespiller jeg var ute etter, men ser at noen av disse også har plass til HDD'er som kan være aktuelt :P

Bruken min vil være film/musikk/bilde streaming fra NAS'en hvor jeg har lagret alt av media, så den må kunne spille *.img, *.iso, *.avi, *.mpg, *.wmv. Og vise de "normale" bildefilene. Om den også kan vise *.raw-filer hadde det vært genialt.
    Så, streaming av forskjellige fil-sorter, hvilken av disse vil passe best for meg?
    HD M-5100SH - HD M-7000A - HD R-3300 ?

Håper det går greit å spørre om slikt i en allerede open tråd.

Andreas
    Tja er ikke noe problem å finne en kabel som kan sende over digital lyd fra den gamle xboxen. Her f.eks: Amazon.com: Psyclone Component Video Analog Audio Cable for Xbox: Video Games Includes a digital optical port står det lenger ned på sida.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm, du måtte bare si det rett før jeg skulle bestille nå? :P
    Men tross alt, er jo en veldig billig løsning på problemet mitt! Så får prøve en slik først. Og eventuelt kjøpe en TViX i tillegg senere

Takk for tipset!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så bare modifiserer du Xboxen selv og lager komponent og spdif/toslink ut.

Krever dog noe lodding.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, måtte jo si ifra om noe så viktig . Vet ikke hvordan det blir å få bestilt den fra Amazon, men det er sikkert mulig å finne kabelen andre steder også. Mener jeg har sett monster sin på ebay, ihvertfall. Har kost meg med xbox og xbmc i mange år jeg. Aldri prøvd en tvix, men det skal litt til å overgå xbmc. Kjøpte meg en popcorn hour 100, men den har jeg nå byttet ut med htpc og xbmc. Bare litt programmering av harmony one, så er jeg i havn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tvix 6500/7000 støtte for bittorrent klient som popcorn hour a-110 har?.
    hadde vært greit og kunne laste ned rett fra nettet til media streamern uten og ha pc på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Dummeste jeg har lest. Trekant med utropstegn og greier.. Flink du.

Det er "tusenvis" med tråder på forum om mp3 og flac ol filer og hvordan lage disse.
    Hvorfor tror du folk er interessert i denne type filer?
    Hvilke typer filer er det musikkbransjen lenge har vært ute etter?

Hvorfor er ikke disse guidene og trådene her på forumet borte da?

Lykke til. Ser det ikke er første gang du leker moderator og prøver å sensurere tråder på forumet.
    Hei!
    ikke noe prob med kopiering av blu-ray til Hdd,har 2 blu-ray spiller i mediacenter,bruker cyberlink.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tvix 6500A

Hei

har nettopp selv kjøpt meg TVIX 6500A.

Kjempe fornøyd, men savner at tvix boksen dukker opp some en "disk i nettet", må gå via ftp eller direkte link fra pc til tvixen for å få tilgang til intern disk. Men meste parten av mine filer ligger på en HP Mediasmart server så dette er et lite problem .....

Finner fram til Filmer og musikk som en filstrukture, så litt "media senter" funksjonalitet hadde kanskje vært bra.

Har problemer med at maskinen henger seg nå eg spiller mp3 filer men ....

Bruker også en PC (Acer Aspire 5920G) som mediaspiller, men tvixen gjer atskillig bedre bilder enn det eg har fått til med pc-en (uten å være tuning expert).

Kan anbefale TVIXen. Gjenstår bare å sjå om kona kommer til å bruke den.

- Truls

EDIT: Ser at 7000 modellen har støtte for NAS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har popcorn hour a-110 støtte for avchd?.
    grunnen til jeg spør at jeg har et sony hd kamera og når jeg er på tur og ha med meg media spillern hadde vært greit og kunne overføre det jeg har på minne kortet på kamera til media spillern.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiheihei, skal ikke være noe problem å få TViX'en opp som en hard disk i windows explorer. Se denne linken:

DViCO TVIX.Second Tuner PCI, USB: Home > FAQ

Har gjort det samme selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0