Onkyo 886

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Onkyo 886

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 886

Har nå fått bestillt meg den nye pre-ampen fra Onkyo.
    Etter litt testing og søking på nettet falt valget på denne. Specs og prossessor innhold er meget likt marantz AV8003, men prisen er jo vesentlig lavere.
    Når det i tillegg viser seg å være bedre instillingsmuligheter på Onkyoen, så jeg ingen grunn til å ikke gå for Onkyo 886.
    Marantzen hadde nok vært et safere valg da det er gjort tester av denne og flere forum medlemmer har skaffet seg den, men for meg var det flere punkter som gjorde at Onkyo var et bedre valg for meg:

Crossover: oppgitt av forum medlemmer til å være 60hz på AV8003 mot 40 hz på 886.
    For meg som har "kjipe subber" og gode fronter så er det ikke en fordel å ha crossover i det hele tatt, men det er nå slik det er i dette prisleiet og da vil jeg jo at den i så fall skal være så lav som over hodet mulig.

Source mixing; Muligheten for å se på TV/DVD og lign over HDMI, men å bruke en annen inngang for lyd, slik at jeg kan f. eks. høre på musikk samtidig som jeg ser på film/tv. Var i utgangspunktet noe som jeg ikke trodde ville gå på 8003, men det viste seg at denne kunne dette. Slik jeg oppfattet det blir dette et fett for begge, men at det var enklere å få til og bruke på Onkyo.

Pris:Begge disse to er relativt "billige" men 886 er en del billigere enn 8003.
    veil er vel som følger: AV8003 24995.-, Onkyo 886 17995.-

Prossessorer: Når det er så stor prisforskjell på dem og innholdet så likt, så stiller marantzen dårlig med en slik prisdiff. Oppsettet med prossessorer i disse to er jo så og si likt, så da er det jo enklelt. Byggekvalitet er ikke bra på noen av de så det går for det samme. HQV bildeprossosseren er vel kun å finne i Onkyoen.

Noen som har noe å føye til i forhold til AV8003, eller andre preamper?

Link til PR-SC886:
    Velkommen til Mono AS

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis subinnstillinger er som på alle andre Onkyo-modeller er laveste delefrekvens på subwoofer 80hz. Øvrige høyttalere kan naturlignok settes til Large, eller deles fra 40hz og oppover (i 10hz-steg).

Det betyr med andre ord at subwooferen må spille opp til minst 80hz om den skal brukes, med mindre du deler den av med delefilteret på subwooferen din.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub kalibrering.

Akkurat det er jeg usikker på kenti, du har sikkert rett, gjenstår å se om dette gjelder denne da.
    Planen er å skifte subber på sikt. De er det svakeste leddet, sammen med PS3 nå.
    Bass er vel ikke det jeg savner mest i oppsettet, subbene jobber nesten ikke slik jeg har stilt de inn.
    Håper derfor at det ikke skal bli et problem at de kanskje må spille opp mot 80hz, siden jeg kun bruker subbene som det lille ekstra, derfor det var viktig å få crossover så lav som mulig.
    Liker ikke rumle bass, hvor absolutt all bass høres lik ut. Ikke noe gale med dyp bass, men den epoken med masse svulmende bass er over for meg. Jeg vil ha dyp og kontant bass, OMD-28 sammen A51 leverer en vanvittig trøkk i bassen , samtidig som man hører forskjell på de lave tonene. Er derfor helt i villrede på hvilken subb jeg skal velge, har tenkt på sunfire og Velodyne.

Subber jeg har hatt før:
    B&W ASW3000, min første seriøse sub, kjøpt ca i år 2000.
    Revel B15, beste sub jeg har hørt til nå, men spiller ikke høyt nok, eller med nok trykk.
    Revel B12, ok på musikk, men ellers en skuffelse.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inntrykk så lang.

Tok opp en del spørmål om bla. crossover, kilde mixing og lydkvalitet tidligere på forumet.

Crossover, kan settes trinløst som nevnt, men kan også sette av og man har da fullt basspor til fronter og sub(dobbelbass).

Kildemix(ved HDMI som bærer av bilde), se på TV og høre på musikk, dette går automatisk på 886, ser man på tv på cbl/sat inng. kan man trykke på CD og man kan høre musikk uten å måtte miste TV bildet/data bildet. På andre konkurrenter må man trykke og programere en hel masse.

Lydkvalitet film: hos meg er nå bedre på Pro logic IIx, enn hva jeg hadde på Dolby Digital tidligere, helt sykt.

Lydkavlitet Musikk: Har ikke fått testet dette godt nok til å være helt sikker, men musikk er bra og virker til å være på høyde med hva som jeg forventet.

Bass/LFS: Bassen er av en eller annen grunn MEGET boostet på alle nye recivere/forfrosterkere med HD, vet ikke hva dette kommer av, men stiller meg forundrende til dette, må faktisk inn å stille ned subbene vanvittig mye etter at kalibreringen er utført med mic. De var satt opp med + 12 DB.
    Selv med kun 1 sub så ble det total havoc!§.

Instillingsmulighetene ser så langt ut til å være gode og jeg har enda ikke møtt noen problemer jeg ikke kunne løse.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har sett litt på denne forsterkeren eg og. Men eg lurer på kor god den er i stereo kontra Marantz AV8003. Marantzen har jo fått gode tester.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av at de nye lydsporene virker til å generelt levere langt mer informasjon i bassområdet enn de eldre. Merker det selv på min utdaterte prosessor. Her må subene skrus ned på komprimert hd lyd fra PS3.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få gratulere deg med ny prosessor goså!

Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Tok opp en del spørmål om bla. crossover, kilde mixing og lydkvalitet tidligere på forumet.

Crossover, kan settes trinløst som nevnt, men kan også sette av og man har da fullt basspor til fronter og sub(dobbelbass).

Kildemix(ved HDMI som bærer av bilde), se på TV og høre på musikk, dette går automatisk på 886, ser man på tv på cbl/sat inng. kan man trykke på CD og man kan høre musikk uten å måtte miste TV bildet/data bildet. På andre konkurrenter må man trykke og programere en hel masse.

Lydkvalitet film: hos meg er nå bedre på Pro logic IIx, enn hva jeg hadde på Dolby Dogital tidligere, helt sykt.

Lydkavlitet Musikk: Har ikke fått testet dette godt nok til å være helt sikker, men musikk er bra og virker til å være på høyde med hva som jeg forventet.

Bass/LFS: Bassen er av en eller annen grunn MEGET boostet på alle nye recivere/forfrosterkere med HD, vet ikke hva dette kommer av, men stiller meg forundrende til dette, må faktisk inn å stille ned subbene vanvittig mye etter at kalibreringen er utført med mic. De var satt opp med + 12 DB.
    Selv med kun 1 sub så ble det total havoc!§.

Instillingsmulighetene ser så langt ut til å være gode og jeg har enda ikke møtt noen problemer jeg ikke kunne løse.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 886

Takk labbetuss, bare å gi en lyd om du vil komme å høre.
    Gratulerer til deg og!, fått leveringsdato nå?

Vil tro at 886 og 8003 er relativt like produkter, er så vidt meg bekjent burr-brown i begge. 886 har etter noens meninger bedre bildechip.
    Begge er bygget på et kjipt chassy. begge er kvasibalansert, (balanserte tilkoblinger, men er ikke et full balansert produkt.)

Med tanke på at disse er bygget med utgangspunkt i hva begge produsenter har av revcivere, så stiller jo Onkyo sterkere i kino sammenheng enn marantz.

De fleste journalister mener jo at 886 er et konge produkt i forhold til pris og de brenner etter en sammenligingstest, mellom Onkyo, Denon, Marantz osv.

Onkyo 886 har ikke mulighet for flere Audyssey MultEQ XT innstillinger, det betyr at man bruker samme innstillinger for alle innganger. For meg betyr dette at jeg må slå på subbene for å se på film. Da 886 har mulighet for dobbelbass så er det ikke noe problem.
    Marantzen er jeg litt usikker på hvordan håndterer dette. men forstod det slik på svar i 8003 tråden at de håndterte dette på samme måte. Bortsett fra at 8003 ikke har dobbelbass og at man dermed mister all bass under 60hz når man ikke ser på film og har skrudd av subbene, dette er helt uaktuelt for meg.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv 886, men har det ikke helt klart for meg hva jeg "tjener" på å kjøpe den + en god effektforsterker, kontra f.eks. 906 eller Yamaha Z7 (når den kommer).

Har hatt en 905 som jeg syntes spilte bra på både film og musikk. Låner nå en Yamaha Z11, som også er veldig bra på begge deler. I mitt rom må jeg ha sub'en aktiv også på musikk for å få det trykket jeg vil ha, og da er jo vesentlig mye av effektforsterkeren sin jobb flyttet til sub'en.

Jeg spør meg hvorvidt det er verdt pengene å splitte opp forforsterker og effektforsterk i dette tilfellet. Kanskje 906 vil gjøre samme nytta som 886 koblet mot en feit effektforsterker? Har en følelse at 886 og 906 er samme elektronikk, bortsett fra effektdelen. Noen synspunkter på dette?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

906 vs 886

Jeg spør meg hvorvidt det er verdt pengene å splitte opp forforsterker og effektforsterk i dette tilfellet. Kanskje 906 vil gjøre samme nytta som 886 koblet mot en feit effektforsterker? Har en følelse at 886 og 906 er samme elektronikk, bortsett fra effektdelen. Noen synspunkter på dette?[/QUOTE]

De er nok meget like ja, men oppbyggingen inni er jo helt forskjellig. Pluss at 886 er semibalansert.

Mye av lydtapet i recivere ligger jo i oppbyggingen deres og hvordan den påvirker signalvei og distortion.

Eneste jeg er villig til å vedde hatten min på er at f.eks Z11 og LX90 ikke er i nærheten av en 886 og et skikkelig effekttrinn. f eks. LX90 med en pris på 60k, blir som 886, A51 og mine 2 RB-06.

Effektrinn er dyre, du må fort opp i 20k for et som gir deg et vesentlig løft i lydbildet. I og med at prisforskjellen på 886 og 906 er så liten så ville jeg nok jeg gått for 906 om jeg var i dine sko, så slipper du å kjøpe effekt til bak og center.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fått leveringsdato den 17/10, så det vil si tidligst 20/10 er den her

Hadde vært utrolig artig å høre prosessoren din :-D

Jeg har inntrykk av at Marantz har laget et produkt hvor lydkvalitet står i fokus. Og etter sigende fått enorm respons på akkurat dette punktet. Videodelen skalerer bare opp eller kan sende gjennom - og skaleringsjobben den gjør skal være i klasse med Gennum prosessoren jeg har i pj'en. Sånn sett er AV8003 aldeles glimrende for mitt behov, for jeg trenger kun noe som sender signalet rett gjennom eller skalerer det opp - og det godt.

Det den har fått vedlig kritikk for er OSD'en, men for min del er det irrelevant siden den kun skal settes opp og deretter brukes.
    Kan dog ikke forestille meg at den ikke kan sende bass ut til høyttalere satt til "Large" i tillegg til subene, men det skal jeg jammen finne ut av. Det er et must!

Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Takk labbetuss, bare å gi en lyd om du vil komme å høre.
    Gratulerer til deg og!, fått leveringsdato nå?

Vil tro at 886 og 8003 er relativt like produkter, er så vidt meg bekjent burr-brown og Audyssey MultEQ XT i begge. 886 har etter noens meninger bedre bildechip.
    Begge er bygget på et kjipt chassy. begge er kvasibalansert, (balanserte tilkoblinger, men er ikke et full balansert produkt.)

Med tanke på at disse er bygget med utgangspunkt i hva begge produsenter har av revcivere, så stiller jo Onkyo sterkere i kino sammenheng enn marantz.

De fleste journalister mener jo at 886 er et konge produkt i forhold til pris og de brenner etter en sammenligingstest, mellom Onkyo, Denon, Marantz osv.

Onkyo 886 har ikke mulighet for flere Audyssey MultEQ XT innstillinger, det betyr at man bruker samme innstillinger for alle innganger. For meg betyr dette at jeg må slå på subbene for å se på film. Da 886 har mulighet for dobbelbass så er det ikke noe problem.
    Marantzen er jeg litt usikker på hvordan håndterer dette. men forstod det slik på svar i 8003 tråden at de håndterte dette på samme måte. Bortsett fra at 8003 ikke har dobbelbass og at man dermed mister all bass under 60hz når man ikke ser på film og har skrudd av subbene, dette er helt uaktuelt for meg.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest testen i Hjemmekino så er det et par ting som er veldig lite utforsket i anmeldelsen. For det første lurer jeg litt på hvordan "brukergrensesnittet" fungerer og ser ut. Er det kjipt eller mer i nærheten av Denons eminente løsninger. Det andre er streaminga av diverse medier. Hva kan streames, er det brukervennlig og får man noe bra lyd med f.eks Flacformatet?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nyervervede 886 kommer inn døra om ikke lang tid, og jeg synes derfor det er et glimrende tidspunkt for å gjenopplive denne tråden
    Jeg lurer på er om det er mulig å tappe signalet fra høyre og venstre frontkanal digitalt via coax når input er hdmi? Sjansen for at det er mulig er vel lik null, men men. Jeg har ikke funnet noe info om dette er mulig i instruksjonsboka til nå. Noen som vet?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og klør meg i hodet og finner ikke ut av hvordan jeg kan se hva Audyssey har gjort med eqen så jeg kan finjustere den selv. Kan ikke si at jeg var helt enig med Audyssey i korrigeringene i toppen. Noen som vet hvordan dette gjøres? Instruksjonsboka har ikke gjort meg mye klokere på det punktet. Synes det er litt smått å bli avspist med en 2-bånds eq hvis jeg velger Audysseys korrigeringer. Ellers virker den til nå som en finfin "liten" sak. :-D
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært moro om flere kunne komme med erfaringer rundt denne surroundforforsterkeren. Det er vel den billigste på markedet i Norge?

Pros and cons anyone?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er interessert i å høre om det er aspekter ved den som tilsier at jeg ikke bør kjøpe den og heller gå for en vanlig integrert receiver. Noe må jeg brenne av skattepengene på og det blir enten denne/annen receiver eller nye høyttalere og effektforsterker. Har lyst på noe å koble signalkildene mine digitalt til, men suget etter nye høyttalere som står til SVS subben er også stort.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Marantz 8003,men den forsvant under sendinga så jeg fikk den aldri og heller ikke sett mer til pengene..nok om det.
    Jeg innrømmer selv at jeg kjøper mye etter hva som står i testene,men skal slutte mer med det.
    I testen til Hjemmekino skrev de at Denon A1 receiveren og 8003 hadde samme romkorreksjon,men det stemmer ikke.8003 har KUN Multi EQ uten xt som Denonen og 886 har.Det er i følge romkorreksjons-nerdene stor forskjell på vanlig EQ og EQ XT.En annen ting som må tas i betrakning er at mange av disse produktene blir testet i dedikerte kinorom og forskjellen på romkorreksjonen blir større hos den vanlige mann i gata som må putte anlegget i stua og dele plass med bord,vinduer og alt mulig anna.
    Jeg har hatt min 5-kanals Meridian effektforsterker på reperasjon i 42 mnd nå og den dagen den dukker opp får vel hønsa tenner,men gjør den det så skal jeg gå for innkjøp av 886.Jeg bruker Onkyo 905 nå.
    Men Marantzen ser jo penere ut da hvis det skulle være verdt 7.000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig gått til innkjøp av sc886. I følge reklamen til importøren skal det være mulig å spille av musikk via nettverkskobling/ethernet.

Velkommen til Mono AS

Jeg har koblet opp prosessoren via ethernet til mitt hjemmenettverk/router. Har også foretatt nettverksinnstillingene for SC 886 i ht instruksjonsboka. Jeg finner enheten hvis jeg går inn på routerens ip adresse, men pc/mac klarer ikke finne sc 886.
    Noen som har tips til hvordan jeg går fram for å spille av musikk fra PC eller Mac på denne processoren?

mvh jonr

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg sitter og klør meg i hodet og finner ikke ut av hvordan jeg kan se hva Audyssey har gjort med eqen så jeg kan finjustere den selv. Kan ikke si at jeg var helt enig med Audyssey i korrigeringene i toppen. Noen som vet hvordan dette gjøres? Instruksjonsboka har ikke gjort meg mye klokere på det punktet. Synes det er litt smått å bli avspist med en 2-bånds eq hvis jeg velger Audysseys korrigeringer. Ellers virker den til nå som en finfin "liten" sak. :-D
    Har også 886 og er kjempefornøyd med den. Skal oppgradere den til Audyssey MultEQ Pro. Dette settet gjør at lyden blir enda bedre og man kan se resultatet på pc. Dette settet koster ca. 7000kr. inkl lisens.

Audyssey Welcomes You

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en slik Onkyo PR-SC886. Må man virkelig kjøpe Audyssey MultEQ Pro for 7000 kr for å kunne benytte seg av systemet? Eller kan man få den kalibrert av en lydmann som f.eks Flageborg for en litt mindre sum?

Eller er det ikke verdt å bruke penger på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •