Squeezebox,tilkobling osv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox,tilkobling osv

Da har desverre tiden kommet, hvor jeg/vi flytter snart til leilighetn uten stor nokk plass til cd hyllene i stuen
    og må nokk bruke noen form for HD-lagring.
    tenkte lenge på spiller med HD,
    Men har jo fått meg meg at svært mange bruker Squeezebox osv.
    Lest og lest og søkt og søkt på forumet og andre forum, men blir så grevla mye lesing, klarer ikke få svar på det jeg egentligt lurer på.

Liker ikke trådløs overføring, men den Logitech Squeezebox Duet har i vertfall tilkobling av netverkskabel, men må denne kobles til en router for koble opp nettverk med pc? eller kan den kobles direkte til pc på noen måter?? skal legge opp alt det elektriske i leiligheten, og ikke problem og legge noen forbindelser fr apc til stua da...

Er det noen store forskjeller på Logitech Squeezebox Duet & Logitech Squeezebox Classic
    Ser jo at anerledes utsende, og ikke minst annen fjernkontroll, men noe annet?

Hvilken anbefales?? eller var sikker dumt spårsmøl, alle vil vel si Duet`en??

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en krysset kabel bør det iallefall gå å koble direkte. Både Receiver (Duet) og Classic kan kobles opp kablet. Jeg bruker trådløs og kablet. Alt fungerer like greit.

Jeg foretrekker å styre en Classic med en Duet. Det er lettere (raskere å skrive inn) å søke med fjernkontrollen til Classic, men jeg gjør ikke det så mye så ikke noe stort problem for meg.

Og om en stund tror jeg du ikke vil si "dessverre" over å bruke HD-basert lagring. Deilig å bli kvitt de hyllene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt trådløst i 2 år nå, funker som en kule....
    Ellers, gidder du ikke lese deg til svarene du har er der ingen vits i jeg skriver så veldig mye....
    Discover Squeezebox™: The smart way to listen to digital music in every room.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt trådløst stasjonær PC-SB3, med omtrent 80% regularitet, dvs for dårlig. Falt gjerne ut samtidig med lytting, spesielt dersom jeg surfet med laptopen mens jeg hørte på musikk. Det er slett ikke SB'en sin skyld, men trådløskortet i PCen evt nettstabiliteten i heimen.

Har nå gått over til CAT5 nettverkskabel, og hatt 100% oppetid siste fire mnd.

Mulig du må ha krysset kabel dersom du kobler direkte, men en mye bedre løsning er:

Bredbånd inn -> ruter, deretter
    ruter -> SB
    ruter -> PC
    ruter -> andre enheter

For max stabilitet bør du sette fast IP-adresse på PCen og SBen. Da kobler de seg sammen uten problemer etter omstart også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man opplever trådløse problemer og ustabilitet kan skifte av trådløs kanal gjøre underverker.
    Men klart, ingenting er bedre enn kablet oppsett.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare til info, Slim FAQ´en inneholder en side over anbefalte routere, kanskje den ikke er oppdatert men likevel nyttig for noen kanskje.
    Jeg kjøpte en D-Link DGL-4300 de anbefalte....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •