Den ultimate mediaspilleren...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den ultimate mediaspilleren...?

Finnes den?

For det finnes mange som Tvix og Popcorn m.m., men de er ikke helt komplette, eller?

Finnes det f.eks noen som støtter 1000Mb Ethernet, og direkte avspilling fra NAS eller Homeserver, uten et eller annet streamingprogram som må installeres? Og som har alle konkurrenters "features"...?

Det gjør det kanskje, men jeg har ikke funnet det? Og så bør det ikke koste skjorta heller...

Nå kan dere pepre meg med input, for det er vel bare jeg og google som er uvenner her? eller?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spm. Jeg har ikke funnet en med alt enda.
    Den ene er sterk der den andre er svak.

Tror nesten en må definere hva som er viktigst og ta det derfra.

Men, trenger du 1GB hastighet for streaming da? Eller tenkte på overføring til lokal disk i streameren.
    Selv 1080p trenger jo ikke all verden for streaming. 100Mb burde holde.
    Hadde jo vært kjekt med Gb og Jumboframes dog, iom at da kunne en ha kjørt JF i alle ledd. Som det er nå virket ikke Tvix om NAS har JF, og uten JF går det litt treigere mot andre enheter... jaja...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har laget en oversikt over disse styrkene og svakhetene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ultimate mediaspilleren finnes ikke nei.

Popcorn og Tvix som er markedslederne gjør en dårlig jobb når det gjelder musikk.

Men bortsett fra det så er det jo bra spillere som ikke trenger å ha program installert på pcen. Dvs for Tvix anbefaler jeg å legge inn et lite program, men det merker du ikke er der engang så ser ikke problemet med det.

Tvix 6500 har det meste av funksjoner og begynner vel å bli rimelig stabil og bra med de Fw som har kommet siste 6 mnd.

Popcorn har kommet med ny modeller nå og er også noe å vurdere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Men, trenger du 1GB hastighet for streaming da? Eller tenkte på overføring til lokal disk i streameren.
    Selv 1080p trenger jo ikke all verden for streaming. 100Mb burde holde.
    100 Mb holder ikke for hardcore 1080p/24 med full HD lyd (uanhengig av om akkurat det funker nå)... Jeg skal ikke streame innhold lokalt, men bruke et NAS el.l. som "lokal" disk for mediaspilleren over LAN.

Så da får jeg belage meg på å vente litt til, og bare bestille (enveis) billett til CES '09 med en gang...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Tvix 6500 har det meste av funksjoner og begynner vel å bli rimelig stabil og bra med de Fw som har kommet siste 6 mnd.
    Rimelig stabilt er ikke det samme som stabilt, og det er kun 100Mb...

Popcorn har kommet med ny modeller nå og er også noe å vurdere.
    Popcorn 110 kunne vært løsningen, men her også er det 100Mb som gjelder...

..arrg..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Jumboframes
    Que? Hva er det?

Newcomer godmode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "Network Media Tank" type spiller ala Popcorn er det vi vil ha. Men, jeg vil ha en enhet med litt mer cpu power slik at den også kan gjøre ting som min xbox med xbmc kan gjøre, som f.eks spille av rar pakkede filmer uten å måtte pakke de opp først.

Den må fortsatt være passivt kjølt, og uten lokal hdd(ikke noe støy). Integrert Gb lan i stedenfor 100 Mbit er også "kjekt å ha", selv om det ikke akkurat er avgjørende for meg.

Aller helst vil jeg ha en enhet som kjører en x86 type arkitektur slik at det er realistisk med en XBMC installasjon. XBMC har utallige timer med jobb nedlagt og er blitt et utrolig godt og velfungerende produkt. Kan vanskelig se for meg hvordan noen egenutviklede software løsninger fra DVICo eller Popcorn folkene skal kunne ta opp kampen med dette comunity prosjektet når det kommer til brukervennlighet, formatstøtte og kvalitet.

Når noen har laget produktet så vær så snill å si ifra, jeg skal legge av penger :-)

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

popcorn b110

Hva med popcorn b110:

Interface
    - 4x USB 2.0 host
    - 2x SATA
    - 1x IDE
    - Mini PCI slot for WiFi

Den mini-PCI sloten må vel kunne brukes til å slenge på et gigabit nettverkskort?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn og Tvix som er markedslederne gjør en dårlig jobb når det gjelder musikk.
    Hva er de egentlig de gjør dårlig? Navigeringen? Lydformat-støtte? Lydkvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går på lydkvaliteten, Dac, og ikke minst brukergrensesnittet. Det er veldig enkelt i betydning simpelt, uoversiktlig ved store volum som blir tunge å bla i.

Lydavspilling er ikke prioritert ved utvikling av Firmware.
    Men til litt enkel bruk så går det så klart bra.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går på lydkvaliteten, Dac, og ikke minst brukergrensesnittet. Det er veldig enkelt i betydning simpelt, uoversiktlig ved store volum som blir tunge å bla i.

Lydavspilling er ikke prioritert ved utvikling av Firmware.
    Men til litt enkel bruk så går det så klart bra.
    Den innebygde DAC'en hadde jeg vel ikke tenkt å benytte uansett, men "uoversiktlig ved store volum" er langt mer illevarslende...

Takk for info!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da trenger vi flere innspill utover Tvix og Popcorn... ;-)

MÅ da være andre aktører i dette markedet, som plasserer seg mellom Popcorn og AppleTV?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster ikke mye de beste spillerne på dagens marked.

Hvorfor ikke bare være fornøyd med en til man får et annet behov og spillerne er enda bedre?

Dagens spillere har ingen begrensinger idag, f.eks er ikke 100Mbps noe problem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Que? Hva er det?
    Jumboframes er større packetsize pr. overføring. 9000bytes el.lign.
    En vanlig pakke er 1514bytes (typisk).
    Fordelen med det er at det blir overført mer per pakke og mindre interrupts (som typisk kommer pr. pakke).
    (sikkert dårlig forklart, og sikkert ikke 100% riktig i øynene til en ekspert, men det får gå...)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    100 Mb holder ikke for hardcore 1080p/24 med full HD lyd (uanhengig av om akkurat det funker nå)... Jeg skal ikke streame innhold lokalt, men bruke et NAS el.l. som "lokal" disk for mediaspilleren over LAN.

Så da får jeg belage meg på å vente litt til, og bare bestille (enveis) billett til CES '09 med en gang...
    Det er mulig det ikke holder til en BD rip med full bitrate og full HD lyd, men det er vel heller ikke det behovet de aller fleste har. Litt kjipt med 25-50GB pr film en lagrer unna...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple TV da?

Morsom liten sak. Er vel potensielt ikke den beste streameren, men bra på lyd og navigering, samt en kan handle episoder/film.
    Og med Iphone/Itouch m/remote applikasjonen blir det riktig så morsomt

PS3 har også et potensiale, men krever vel en server/client på en PC.

Nesten sånn at en må ha 2 komponenter. En som er bra på video/streaming (typisk Tvix/PCH), og en som er bra på lyd (ATV, squeezebox?).

Har man en Harmony remote (el.lign) så er det jo ikke noe pes lengre heller, styringsmessig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker man DAC'n da ved optisk/coax eller HDMI lyd ut?

Grensesnittet skal jeg være enig i.... kunne trengt en grafisk/funksjonell runde.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynet å kopiere mine DVD'er over på HDD. Bruker DVD shrink og lager da TS filer. Sliter med å finne en løsning for avspilling av filmene mine. De vanlige avspillerne blir for dårlige, selv om brukergrensesnittet er OK.
    Kravene mine er at filmene må være så lett tilgjengelige at jeg, min samboer og vår sønn på 10 må kunne søke frem og se de.
    I tillegg må avspillingskvaliteten være så god at jeg kan se filmene på min prosjektor og på flat-TV'en. Avspillingskvaliteten bør vel ikke være mye dårligere enn på min Toshiba XE1. Er dette mulig med en av disse mediaavspillerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nevnes av trådstarter at han savner funksjonalitet som er i xbmc. Dere er vel klar over at XBMC forsatt er i utvikling og nå på PC Mac og Linux?

XBMC Media Center //

Mener å ha lest et sted at en av de mest stilfulle implementasjonene av XBMC er å installere det på MAC mini. Den er tross alt vifteløs. Det også en Appleevent om et par uker og der kommer det sikkert nye Mac mini'er med innebygget blu-ray.

Man kan selvfølgelig kjøpe seg et billig stygt rask av en PC og installer XBMC på dette, men halve poenget med slike løsninger er å få noe med høy WAF faktor og familievennlig betjening for kone og barn.

For mitt vedkommende så blir det å se etter et lite kompakt hvit kabinett og installere komponenter og XBMC i dette i løpet av høsten/vinterne. Har man først prøvd og vent seg til XBMC så er det ingenting jeg har testet som har overgått dette.

Litt usikker med det hadde jo vært fett om man kunne bruke xbox360 fjernkontrollen mot en PC med XBMC. Den har store fine knapper som både kone og barn burde skjønne seg på. Skal vel ikke se bort fra at HTPC kategorien på dette forumet har en del info om dette.

Familievenlighet er stikkordet på betjening av slikt utstyr når andre enn far skal betjene det.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •