Den ultimate mediaspilleren...? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det virker som om innholdsleverandørene gjør en bevisst jobb for å gjøre livet surt for HTPC-brukeren.

*Krypterte harde media som SACD og DVD-A
    *Kryptert innhold som tv, som er bundet til spesielle tunere

-k

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke bare HTPC brukere det gjelder. Alt av media-extendere og mediacenter, tynnklienter etc har samme problemet med innhold fra digital-TV og Blu-Ray.

Det er vel bare bransjens svar på all piratkopieringen *vi* forbrukere driver med.

Vi (spesielt oss i rike land) kommer bare til å se mer og mer av streaming og VOD, da selvfølgelig kryptert i form av at de krever fysiske mottaksbokser (for enten kabel, nettverk eller satelitt) som ikke kan kobles til noe annet utstyr for tapping av informasjon.

HTPC - slik det opprinnelig var tenkt (DVR med EPG, DVD-spiller med store kalibreringsmulightere, MP3 avspiller mm.) er det rett og slett ikke noe behov for lenger. Selv hadde jeg store planer med min HTPC, og så for meg mange års bruk. "Desverre" går utviklingen for fort.

Media-extendere har livets rett for de kan ta seg av alt innhold som ikke er kryptert (enten det være seg innholdstjenester på internett, nedlastet matriale eller privat matriale).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er vel ikke bare HTPC brukere det gjelder. Alt av media-extendere og mediacenter, tynnklienter etc har samme problemet med innhold fra digital-TV og Blu-Ray.

Det er vel bare bransjens svar på all piratkopieringen *vi* forbrukere driver med.
    ...
    HTPC - slik det opprinnelig var tenkt (DVR med EPG, DVD-spiller med store kalibreringsmulightere, MP3 avspiller mm.) er det rett og slett ikke noe behov for lenger. Selv hadde jeg store planer med min HTPC, og så for meg mange års bruk. "Desverre" går utviklingen for fort.
    Et kjapt søk på en svensk søkemotor som brukes av mange "pirater" gir 886 treff på ordet "Bluray". Piratene har altså rikelig tilgang på innhold i full kvalitet.

Jeg har en HD-DVD-spiller i PC-en. Og jeg får ikke tilgang til samme tekniske lydkvalitet ved avspilling fra den som om jeg laster ned tilsvarende film som pirat. Det gjør det virkelig vanskelig å være lovlydig.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo minst DTS i 1.5mbs uansett hvordan du vender og vrir på det. Mener du at det ikke er godt nok for deg?
    Jeg har aldri sett en MKV-fil med ekte HD-lyd, selv om det helt klart er teknisk mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd ut Plex(App) med Mac Mini?

OSXBMC som det het tidligere (OSX porten av xbmc softwaren), slo seg sammen med en annen produsent/utvikler av et osx media center, og heter nå Plex.

Sinnsykt bra gjennomført open-source media center til mac osx, som spiller de fleste formater.

Hvordan er kvaliteten gjevnt over på lyd og bilde?

Hva er best practice med bruk av tilkobling, DVI->HDMI?

Plex Media Center for OS X

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC til PC:
    ITavisen | Sexy og gratis mediasenter

Dette er en beta enda så ikke forvent at alt skal fungere enda.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    XBMC til PC:
    ITavisen | Sexy og gratis mediasenter

Dette er en beta enda så ikke forvent at alt skal fungere enda.

har lekt med den i noen få timer natt, og det er ikke så galt ut selv om det er en beta.
    du har forsatt Xp/vista gående i bakgrund, så låster den seg er av slutte XBMC og fyre den opp på nytt

jeg brukt xbmc på en gammel xbox, så jeg kjenner litt til den fra før.

det eneste minuset jeg har til nå, er du ikke kan bruke DInovo fullt ut i XBMC til xp men da er tanken på tilbake, frem, start og stop på musikken
    film biten har jeg ikke testet enda... ble sent nok i natt like vel :roll:

Troeen

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt intresang artikkel

Implementing the right audio/video transcoding scheme in consumer SoC devices
    Embedded.com - Implementing the right audio/video transcoding scheme in consumer SoC devices

White Papers for all applications and for DaVinci™ Digital Media Processors
    Technical Documents from Texas Instruments

DaVinci chippen er ønskelig i min neste mediaplayer http://focus.ti.com/lit/wp/spry109/spry109.pdf

The hardware foundation of DaVinci’s transcoding solution is
    the TMS320DM6467 digital media processor, which is specifically tuned for real-time
    simultaneous encoding and decoding of multiple video formats. The DM6467 processor
    delivers a 10× performance improvement over previously available solutions in formats up
    to 1080p30, the highest specified HD resolution and refresh rate. Moreover, the processor’s
    high level of integration and optimization delivers this performance at as little as
    one-tenth the cost of previous application systems

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •