Brukererfaringer med TViX HD M-6500A og HP EX470 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Jeg får bare prøve å putte i en hdd. Må den være formatert og helt tom?
    Vet ikke, min var helt ny da jeg satte den inn, så den var da hvertfall tom.

Har du det første sjermbildet?
    Der hvor du kan velge Viedo/Audio/settings/mm?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Vet ikke, min var helt ny da jeg satte den inn, så den var da hvertfall tom.

Har du det første sjermbildet?
    Der hvor du kan velge Viedo/Audio/settings/mm?

Ja jeg får opp denne ja:
    Brukererfaringer med TViX HD M-6500A og HP EX470-interface-jpg

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Har du aktivert og lagret, for så å sjekke om det faktisk er lagret, HD lydspor ut?
    Hvor var det man aktiverte mulighet for HD Lyd ut? Finner ikke noe i setup..?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe med HD i setup menyen. Lyd ut via HDMI....osv

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Count0
    Heisann,
    Jeg tester ut min Tvix M6500 nå med tanke på å kjøpe en NAS-server senere i år, og prøver å finne ut hvordan den takler å lese iso-filer og andre større filer over nettverket.
    Tvix er satt opp med NFS og er på kabel til Dlink DIR-655 wireless router. Firmware er 1.3.137.
    Laptop som kjører Tvix Netshare er Dell XPS M1730, med Vista 32bit, denne er på wifi til samme router. Som er enkelt å se med tanke på hardware'en jeg benytter, så er det langt ifra optimalt.

Foreløpige erfaringer:
    Samtlige filer, med unntak av nr 1 og 5, er rippet til iso med DVDDecrypter.
    Vet ikke hva fil nummer 1 ble rippa med, fil nr 5 ble gjort med Ripbot264 og ymse andre verktøy og lagra som mp4 (såfremt ikke annet er spesifisert, så kjøres alle filer fra harddisk på laptop):

Fil 1 - 4.16 gb iso: Helt utmerket.
    Fil 2 - 5.89 gb iso: Helt utmerket.
    Fil 3 - 7.03 gb iso: Helt utmerket (antydning til BITTELITT hakking, nesten umerkbart).
    Fil 4 - 7.00 gb iso: Forårsaker reboot av Tvix'en gang etter gang. Skal prøve med iso-rip via AnyDVD HD istedet og se om det blir annerledes.
    Fil 5 - 10.5 gb mp4 BD rip på WD Passport ekstern disk på laptop: Helt utmerket.
    Fil 6 - 5.62 gb vob: Helt utmerket (generelt alle vob-filer går helt smooth).
    Fil 7 - 38.8 gb iso fra BD, rippet med AnyDVD HD, på laptop harddisk: Tvix klarer ikke å lese denne, den registrerer at jeg har bedt den om å spille av fila, men kicker med en gang tilbake til folder-visningen.

Det skal bli interessant å se hvordan Tvix'en takler å kjøre fra en NAS-server med en haug med filer på, og ENDA mer spennende å se hvordan den takler Bluray. Har hørt at den ikke liker BD ISO-filer (muligens bekreftet ovenfor, se fil 7?), og at ifo er anbefalt istedet. SKal prøve dette senere...

Planen er uansett å sette den opp mot nevnte NAS-server når jeg har fått dette på plass, og være på kabel hele veien. Det er vel neppe hensiktsmessig å kjøre såpass store filer over wifi skulle jeg tro.

Jeg vurderer en QNAP TS-639 Pro 6-bay Turbo NAS, iom at jeg har et tonn med filer jeg trenger å ta vare på ett eller annet sted, og jeg hadde en idè om at jeg skulle rippe alle filmene mine til iso og lagre der, for deretter å spille av på Tvix'en via nettverket. Og etter hvert som det dukker opp fler og fler BD i hylla mi så tenkte jeg det samme med de.

Noen som har gjort seg flere erfaringer med tilsvarende oppsett, og eventuelt er det noen som har erfaring med denne spesifikke NAS'en?
    Hvilken ver. av TviX Netshare er det du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan TViX HD 6500A spille inn?

Hei. Slik jeg har forstått det kan TViX 6500A spille inn fra TV. Det står som info at denne funksjonen er "optional" dog. Ser ut som TV tuneren ikke kommer som standard. Noen som kan bekrefte dette, og har sett tuneren priset på norske webbutikker? Og dersom jeg skal spille inn fra satelittmottakeren, blir det mulig med en TViX HD 6500A?

Noen som eventuelt har prøvd å spille inn på denne enheten og kan bekrefte at dette er knirkefritt fra både TV og andre kilder?

Jeg skal nemlig kjøpe en julegave til mine foreldre og de savner muligheten som VHS ga dem i "gamle dager", med å spille inn enkelte sære ting de får med seg på satelitt TV(som du kan glemme å prøve og finne andre steder), med timerfunksjon og det hele.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maiser
    Hei. Slik jeg har forstått det kan TViX 6500A spille inn fra TV. Det står som info at denne funksjonen er "optional" dog. Ser ut som TV tuneren ikke kommer som standard. Noen som kan bekrefte dette, og har sett tuneren priset på norske webbutikker? Og dersom jeg skal spille inn fra satelittmottakeren, blir det mulig med en TViX HD 6500A?
    Dette tror jeg desverre du kan glemme. Tuneren er beregnet på helt andre markeder enn det norske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Dette tror jeg desverre du kan glemme. Tuneren er beregnet på helt andre markeder enn det norske.
    Ok. Men veit du om det er en mulighet for å tilkoble via scart på utgangen til for eksempel satelittmottakeren til inngangen på TViX'en for opptak av dette lyd/bilde signalet?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maiser
    Ok. Men veit du om det er en mulighet for å tilkoble via scart på utgangen til for eksempel satelittmottakeren til inngangen på TViX'en for opptak av dette lyd/bilde signalet?
    Nei desverre. Dette er nok ikke mulig. Jeg tror du bør se etter en annen type boks. Kanskje en DVD brenner med harddisk eller noe (hvis noe slikt finees i salg fortsatt)? Eller en PVR mottaker fra CD eller Viasat?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Nei desverre. Dette er nok ikke mulig. Jeg tror du bør se etter en annen type boks. Kanskje en DVD brenner med harddisk eller noe (hvis noe slikt finees i salg fortsatt)? Eller en PVR mottaker fra CD eller Viasat?
    Ok, takk for tipsene.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •