Brukererfaringer med TViX HD M-6500A og HP EX470 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hvordan er det egentlig med bugs og problemer med denne TViX HD M-6500A. Fungerer den lytefritt med nyeste FW, eller er det masse bugs og problemer med den som man kan få inntrykk av i noen fora. Har lest et sted om varmeproblemer og spillere som låser seg. Alt som har med nettverk og mediaspillere kåles det jo veldig med rundt om kring og tråder blir fort dominert av folk med konfigurasjons/driftsproblemer.

Et annet spørsmål:
    Hardware: Twix HD M-6500A = Twix HD M-7000 ?
    Er de to modellene 100% like i bruk bortsett fra designet?

Hei

6500 og 700 er de samme ja.
    Når det gjelder varmeproblemer er dette fikset for over 1 år siden. var V1 av 6500 som hadde dette problemet. Min M-6500A har kjørt stabilt siden jeg fikk den og oppdaterte FW. Jeg bruker den kun til film, og ser på filer av type .MVK (HD) .iso (bildefiler av DVD) og diverse komprimerte filformater som .avi og .divx. Har ingen problemer med dette.(- en FW jeg prøvde som bare restartet boksen...) Den store fordelen mener jeg er at den på filmsiden kan veldig mye til den lave prisen. skulle man ha en ps som fikser det samme, blir det et mere kompleks oppsett. Fruen bruker det uten problem, og jentungen på snart 4 begynner og lære seg og sette på filmer... Og det kalles jo brukervenlighet...

Dette er hvertfall mine erfaringer.

Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiheihei
    hei

har du problem med at du stadig må starte opp netshare?

etter kvar gang hp-en har restarta må eg ta remote logon og da starter netshare av seg selv .....
    Hei

Jeg har ordnet slik at min hp starter opp av seg selv hver gang den har restartet. da slipper man innom remote desktop og logge på.

Hilsen Mons

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bildet og lyden på denne spilleren mht DVD og HD/Blu-Ray matriale kontra dedikerte spillere som snurrer plater? Hvor god er Flacavspillingen kontra ok CD-spillere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så blir det nok kjøpt lite med Blu-ray filmer etter at denne boksen kom i hus. Opplevd kvalitet på mkv filmfiler er bortimot like bra som blu-ray og hd-dvd filmer. De fleste filmene jeg har lastet ned har DTS lydspor mens noen få har DD 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste firmware oppdatering (1.3.74) mister jeg tidvis hdmi signalet. Helt ut av det blå blir skjermen svart med "no signal" blinkende. Må restarte boksen for å få bilde tilbake. Noen som har opplevd det samme etter oppdateringen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble 2 stk. slettet en

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monsivar
    Hei

6500 og 700 er de samme ja.
    Når det gjelder varmeproblemer er dette fikset for over 1 år siden. var V1 av 6500 som hadde dette problemet. Min M-6500A har kjørt stabilt siden jeg fikk den og oppdaterte FW. Jeg bruker den kun til film, og ser på filer av type .MVK (HD) .iso (bildefiler av DVD) og diverse komprimerte filformater som .avi og .divx. Har ingen problemer med dette.(- en FW jeg prøvde som bare restartet boksen...) Den store fordelen mener jeg er at den på filmsiden kan veldig mye til den lave prisen. skulle man ha en ps som fikser det samme, blir det et mere kompleks oppsett. Fruen bruker det uten problem, og jentungen på snart 4 begynner og lære seg og sette på filmer... Og det kalles jo brukervenlighet...

Dette er hvertfall mine erfaringer.
    Kjøpte en slik i dag, og lurer på hvilken firmware du bruker? Greit å gå for en som er stabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her på forumet som kan hjelpe meg med noen sider eller linker med software oppdateringer til M-6500A,har sjekket med deres hjemmeside men den er under oppdatering får jeg besjked om.Så om noen her har noen info om hvor jeg kan finne oppdateringer så hadde det vært kjekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    noen her på forumet som kan hjelpe meg med noen sider eller linker med software oppdateringer til M-6500A,har sjekket med deres hjemmeside men den er under oppdatering får jeg besjked om.Så om noen her har noen info om hvor jeg kan finne oppdateringer så hadde det vært kjekt.
    fant frem til slutt,legger ut en link hvis andre har problemer med og finne fram,kansjke unødvendig men leggern ut likevel Home > DownLoad > TViX HD M-6500A FirmWare

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har gjort noe rart, men jeg har en merkelig feil.

Mitt oppsett er en WHS, med 2 Tb disk, derav ett share heter "film".
    Dette har jeg delt ut som et share i Netshare, og jeg får kontakt og finner det og alt er fint.

Problemet er at dersom jeg lager undermapper her, og legger .Iso-filer i undermappene, så får jeg ikke spilt dem av. Det står "Please wait" i 3-5 sekunder, og så hopper den tilbake til oversikten igjen idet jeg trykker på undermappen som inneholder film.iso.

Jeg prøvde å kopiere en iso ned på laveste nivå, og den spilte som bare det...

Har noen andre opplevd det samme?

Teorier kan jo være at det er katalognavn med mellomrom, Mymovies-xml-filer som legger seg i katalogen og ødelegger noe. Men jeg gir opp for i kveld ihvertfall.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg driver å vurderer et oppsett med Server og 6 stk. Twix HD M-6500A.

Noen som har forslag til en server som vil funke med dette her?

jeg må ha mulighet til å bruke flere bokser samtidig, nødvendigvis ikke samme film.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet ikke om det er noen som følger med denne tråden lengre, men jeg prøver meg:
    Jeg har kjøpt meg en Tvix 6500 og har en WHS. Har fulgt oppskriften her og på andre forum men å intsallere netshare på WHS, men får en feilmelding hele tiden om at netshare ikke kan starte når den er ferdig installert.
    Andre som har opplevd det samme? Gjør jeg noe feil?
    Feilmelding lyder: Error ReadingTrayicon1 -> Visible: Cannot create System Shell Notifaction Icon.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvix er i hus.

Både DVD og blu ray blir rippet med AnyDVD, dette funker fint.

Jeg trenger et godt råd, til et program som kan spille av blu ray rett fra mappestrukturen på blu ray filmer. Dette funker fint på DVD, men på blu ray må jeg finne fram den filen som inneholder filmen, for så å spille av. Da har jeg ingen menyer for valg av språk tekst mm.

Noen gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hp starter opp av seg selv ?

Sitat Opprinnelig postet av monsivar
    Hei

Jeg har ordnet slik at min hp starter opp av seg selv hver gang den har restartet. da slipper man innom remote desktop og logge på.

Hilsen Mons
    hvordan gjør du det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Avchd??

Noen som har testet å kjøre AVCHD på boksen? Jeg får slike filer som råformatvideo fra mitt Sony HD videokamera og ønsker å spille de av via streaming fra server.

Leseer at noen nettbutikker etc. sier at dette støttes, men klarte ikke å finne på Tvix sine sider noe om det.. så bare lurer på om det er salgsjippo eller ei..?

Rune Bakke
    Guest

Løter tråden!

Noen flere erfaringer med disse produktene?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Noen flere erfaringer med disse produktene?
    Hva tenker du på da?

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hva tenker du på da?
    Tenker på brukererfaringer på Tvix, Popcorn, Squeezebox, Syvio eller Matrox MediaX.

Fordeler og ulemper?

Har sett mange klage på oppsett problemer med Tvix produktene og det er oså problemer med de andre, så hva kan man leve med og hva er et problem?

Hvordan låter de rent lydmessig uten ekstern DAC?

Slike ting... :-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe musikk på min Tvix, men stort sett DVD og Blu-ray.

Lyd og bilde kvaliteten er upåklagelig, kan ikke merke noen forskjell - sammenlignet med avspilling direkte i fra platen.

DVD lagres som "VIDEO_TS" Du kan da bruke filmen, akkurat som om du hadde platen i spilleren.

Når det gjelder Blu-ray, ripper jeg lyd/bilde til .m2ts, mens teksten demuxes til .sup - denne gjøres manuelt om til .srt via eget program.

Total oppsumering fra min side:

Positivt:

Bra bilde
    Bra lyd
    Fine muligheter til bakgrunnsbilder i mappestrukturen
    Relativt rask oppstart
    Enkelt å koble sammen flere enheter via server
    Kan flytte teksten opp - ved bruk av 2,35:1 lerret

Negativt:
    Jeg har ikke fått den til å virke uten intern harddisk
    Har noen ganger opplevd at jeg må restarte midt i en film

Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med Tvix.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både positive og negative erfaringer å finne på forumet!
    Er jæ**** fristet akkurat nå til å kaste meg ut i oppsett med ReadyNAS og Tvix, spesielt siden det er på tilbud i helga; NASen(med 500Gb) + Tvix6500A utsetter lommeboka for et sår under 4K!
    Gode råd, tips og flere brukererfaringer er av stor interesse!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •