Squeezebox Boom (spiller med høytalere) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Skal man benytte litt logikk og sunn fornuft vil det i tilfelle bare være Classic som fases ut.
    Mnja... Jeg synes for så vidt at det ville vært logisk om Classic ble faset ut til fordel for Touch. Men, jeg ville ikke blitt overrasket om Boom også ble faset ut til fordel for Radio, selv om Radio kun er mono.

Det at en butikk kan selge Boom til tilnærmet dumpingpris er heller ikke akkurat med på å dempe ryktene om at modellen er på vei ut av markedet.

Men - utover generell synsing, så kan jeg egentlig ikke bidra med noe fornuftig akkurat i denne diskusjonen Jeg er uansett svært fornøyd med å få meg en billig squeezebox, og gleder meg til å sette opp ny soveromsradiovekkerklokke i morgen (pakkesporingen sier at den har kommet til Oslo allerede).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det å si?

Er storfornøyd med min classic, har ikke brukt for touch i det hele tatt. Radio'n ser fin ut, men musikk i mono - eh nei takk!

Gleder meg til Boom'n kommer i hus.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rykter her ja... tenk om sannheten er så enkel at mpx hadde prisen Boom'en feil, men valgte likevel å la alle ordre gå igjennom? Er jo ingen andre på nett som er i nærheten av den mpx-prisen jo! Skulle dette være en storstillt dumping fra Logitech, så var det jo nærliggende å tro at også andre butikker ville kjøre en lignende pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Mye rykter her ja... tenk om sannheten er så enkel at mpx hadde prisen Boom'en feil, men valgte likevel å la alle ordre gå igjennom? Er jo ingen andre på nett som er i nærheten av den mpx-prisen jo! Skulle dette være en storstillt dumping fra Logitech, så var det jo nærliggende å tro at også andre butikker ville kjøre en lignende pris...
    Litt lenger opp i tråden her sier janghell at han ringte MPX på fredag og spurte om prisen var riktig, og fikk beskjed om at den var det. Hvis den faktisk var feil ville det vært merkelig av MPX å la den stå til lageret var tomt.

EDIT: ... og når jeg ser etter så har du jo allerede svart på den meldingen?!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så.. Til prisen er det sikkert et godt kjøp, den blir ikke dårligere om den forlater SB-familien..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hva så.. Til prisen er det sikkert et godt kjøp, den blir ikke dårligere om den forlater SB-familien..
    For all del. Det er et røverkjøp, og for de som har kjøpt den gjør det overhodet ingenting om den forsvinner ut av sortimentet (hvis man ikke har lyst på flere, altså).

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    EDIT: ... og når jeg ser etter så har du jo allerede svart på den meldingen?!
    Joda, tenkte kanskje at de i utgangspunktet priset den feil, men kjørt på uansett. Tross alt bedre å tjene litt penger på et stort volum enn litt ekstra på et lite volum. God PR er det også
    Uansett, prisen var latterlig billig, så denne gleder jeg meg stort til å teste ut Har både en Classic og en Transporter fra før, så her i huset ble cdspilleren solgt for mange år siden :-D

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jovisst gjør det noe om fabelaktige produkter blir faset ut av produsenten!

Jeg kjøpte min første Boom før jul for 2195.- og det synes jeg egentlig er i dyreste laget for en nettverks/kjøkkenradio, hvis de ønsker å selge den i bøtter og spann.
    Men etter at jeg har kjøpt en til for 895.- blir snittprisen på rett nivå synes jeg :-D

Man kan selvfølgelig ikke bruke denne som partyanlegg, og den blir sågar slått ned i skoene av sine "navnebrødre" fra JVC.
    Men jeg er meget overrasket over lyden og ikke minst bassen fra denne lille tassen, med hjørneplassering på kjøkkenet blir det jo faktisk moro
    I tillegg elsker kona brukervennligheten, lyden og fjernkontrollen med magnetfeste på baksiden (og hater at jeg kan styre den med controlleren fra Dueten i stua når hennes musikkvalg blir for slitsomt )

Dattera har et stort ønske om en sånn på rommet sitt, så vi får se om hun er snill nok når den nye kommer.........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv inn 2 stk og driver nå og tester ut produktet.
    Det ser veldig lovende ut og enkelog greit og sette opp.
    Men jeg har ett spørsmål rundt det med fjernkontroller. Synes den nettverk baserte fjernkontrollen er enklere og mer oversiktelig å bruke så da er spørsmålet om LOGITECH Squeezebox Duet sin fjernkontroll kan brukes her og om den har samme oppsettet som den på nettet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min på plass.. og at denne koster over 1500kr er for meg helt vannvittig . Lyden er veldig så som så.... samt den har jo ikke batteridrift (ikke at det er overraskende)...

Syns jeg har gjort et Ok kjøp til 900kr, men ikke mer :P. hehe. Kontor anlegg . Sonos sin til 3500kr gruser denna :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totti
    Kjøpte selv inn 2 stk og driver nå og tester ut produktet.
    Det ser veldig lovende ut og enkelog greit og sette opp.
    Men jeg har ett spørsmål rundt det med fjernkontroller. Synes den nettverk baserte fjernkontrollen er enklere og mer oversiktelig å bruke så da er spørsmålet om LOGITECH Squeezebox Duet sin fjernkontroll kan brukes her og om den har samme oppsettet som den på nettet.
    Ja. SB Controller skal kunne brukes mot alle Squeezebox produktene (inkludert Transporter) som er koblet opp på samme nett og SqueezeServer som kontrolleren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min på plass også. Tok to minutter å få lyd ut av den. Er allerede synkronisert med mine to andre boxer og styrt av controlleren (til Duet'n).

Men Boom'ens fjernkontroll ser ikke ut til å virke her i gården. er det noe hokuspokus med den?
    Batteri som skal inn? (nei er vel ikke mulig).

Muligens har jeg fått en defekt fjernkontroll.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fjernet plastfolien på batteriet, jfr betjeningsvilledningen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,
    min feil.

TUSEN TAKK for hjelpa!

Leste i bruksanvisningen, men så ingenting om det der. Men da jeg fant den medfølgende lille lappen, skjønte jeg hvordan den kunne åpnes. Og da var det enkelt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå pakker jeg opp min boom.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig litt misfornøyd med lyden på boom'n, men med litt instillinger bla.a stereo xl på lav, så ble jeg faktisk meget fornøyd..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min pakket opp og satt opp.
    Ble litt ekstra knot da jeg likegodt oppgraderte ssotd og squeezecenter samtidig.
    Tok 15minutter ekstra.
    Godt fornøyd med spilleren, perfekt på kjøkkenet :-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Min på plass også. Tok to minutter å få lyd ut av den. Er allerede synkronisert med mine to andre boxer og styrt av controlleren (til Duet'n).
    Betyr det du skriver her, at du har klart å synkronisere TRE Squeezeboxer til hverandre?

Jeg har bare fått til å synkronisere to og to av mine i alt fire Squeezeboxer - og er derfor veldig interessert i å få vite hva du gjorde for å synkronisere alle dine.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Betyr det du skriver her, at du har klart å synkronisere TRE Squeezeboxer til hverandre?
    JA.
    Jeg synkroniserte først den ene mot den andre. Deretter de to synkroniserte mot den tredje. Mener jeg. De spiller alle tre på likt akkurat nå, i alle fall.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    JA.
    Jeg synkroniserte først den ene mot den andre. Deretter de to synkroniserte mot den tredje. Mener jeg. De spiller alle tre på likt akkurat nå, i alle fall.
    Interessant! Akkurat i kveld har kona besøk, men det skal jeg ta og prøve en dag. Kan aldri få for mye synkronisering. Idealopplegget er er å ha alle mine fire Squeezeboxer synkronisert og på full guffe - fylle hele huset med musikk, bokstavelig talt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •