Popcorn Hour A-110 på vei

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 129
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A-110 på vei

Nytt produkt på vei.

Popcorn Hour has put two new items up for pre-order on their website today, including a revamping of their popular network media hub and a "barebones" version for users who want to use the hardware to build their own designs.

The new A-110 changes colors to a sleeker black and adds support for HDMI 1.3a output through Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio and other related lossless surround formats. The model also now has support for both 2.5-inch and 3.5-inch HDDs, optical SPDIF for audio, and adds a USB 2.0 port to the back of the hub for users who want to keep it "hidden" from view.

Popcorn Hour continues to sell well and is in high demand due to its low price and its ability to support more formats then say, the rival Apple TV device. Popcorn Hour is one of the few media hubs with the ability to natively play Matroska and XviD and also offers direct access to YouTube and Vuze.

Users can share media over a wireless or wired network from Windows Media Center PCs, DLNA or Bonjour. The A-110 can also act as a BitTorrent client or a NAS device or even a web sever although you will need to add a hard drive yourself.

The A-110 is up for pre-order now with a $215 USD price tag but with no set release date.
    Kilde: Popcorn Hour adds new media hub for pre-order

Welcome To Popcorn Hour

edit: innlegget er vel på feil plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm dette kan bli spennende bestilt meg nettopp dem gamle versjonen..prøve den først!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

video av den nye boksen

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt en Pioneer 508XD som jeg hadde tenkt å bruke med htpc, men innstillingsmulighetene er nærmest helt borte når pc er tilkoblet noe som gir et veldig dårlig bilde. Vil en slik boks som dette løse problemet mitt?
    Får man da mulighet til å stille inn fler ting i tven og man bruker bildebehandlingen i Popcorn boksen? Og er denne evt. av høy kvalitet?

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg har akkurat kjøpt en Pioneer 508XD som jeg hadde tenkt å bruke med htpc, men innstillingsmulighetene er nærmest helt borte når pc er tilkoblet noe som gir et veldig dårlig bilde. Vil en slik boks som dette løse problemet mitt?
    Får man da mulighet til å stille inn fler ting i tven og man bruker bildebehandlingen i Popcorn boksen? Og er denne evt. av høy kvalitet?
    Det viktigste for å få et "pent" bilde er at du konfigurerer htpcen til en oppløsning som "passer" bra med tven. F.eks. har din tv en oppløsning på 1365 x 768 pixler, og da vil det være fordelaktig å konfigurere htpcen med samme oppløsning. Om du avviker fra denne, må tven opp- eller nedskalere bildet. popcorns oppløsninger er:
    - 480i
    - 576i
    - 720 p/i
    - 1080 p/i
    Dvs. ingen som er helt "match" med tven dins oppløsning... jeg ville allikevel være forundret om tven din ikke skalerer bildene fint fra f.eks. 720 eller 1080 ettersom dette jo er standard hd-oppløsninger...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-Ray -> Popcorn Hour

Kan denne boksen på en eller annen måte streame Blu-Ray filmer (i original kvalitet) som ligger på en server? Jeg kommer til å legge alle favoritt-Blu-Ray-filmene mine på en server og hadde håpet å slippe en HTPC...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    popcorns oppløsninger er:
    - 480i
    - 576i
    - 720 p/i
    - 1080 p/i
    Dvs. ingen som er helt "match" med tven dins oppløsning... jeg ville allikevel være forundret om tven din ikke skalerer bildene fint fra f.eks. 720 eller 1080 ettersom dette jo er standard hd-oppløsninger...
    Har selv en PH A-100 med siste firmware (01-17-080612-15-POP-402), og den har flere oppløsnings valg for HDMI utgangen enn det jeg tolker at du beskriver her (hvis du mener via HDMI). Mener å huske fra listen at den har 13xx x 768, samt 1080p24Hz osv også, så den er ganske så fleksibel når det gjelder tikobblet utstyr. 576i og 480i er det vel ikke på HDMI heller...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ikke tar oppløsningen automatisk på hdmi så kan man ta det manuelt over en annen tilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kan denne boksen på en eller annen måte streame Blu-Ray filmer (i original kvalitet) som ligger på en server? Jeg kommer til å legge alle favoritt-Blu-Ray-filmene mine på en server og hadde håpet å slippe en HTPC...
    I utgangspunktet så kommer den ikke til å gjøre det da blu-ray krever java for å kjøre menyer. Står mer om dette her:
    BluRay ISO support status

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjapp test av Popcorn Hour A-110

Da har jeg hatt min A-110 i 2-3 dager, og har skrevet litt om mine erfaringer med dette produktet. Dere finner omtalen her. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD audio

Jeg ser denne boksen støtter HD audio i "pass through", vil jeg kunne få spilt av hd audio på min Onkyo 875 da?

Hva er forskjellen på bitstream og pass-through?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn Hour A-110

Sitat Opprinnelig postet av omac
    Hva er forskjellen på bitstream og pass-through?
    Pass-through betyr at A-110 tar imot lyd fra kilden (som regel over nett), og kan mate dette videre til en forsterker via den optiske utgangen (S/PDIF) som DTS HD-HR, DTS HD-MA, Dolby Digital Plus eller Dolby TrueHD. Dermed kan du få ut lyd via et stereo-/hjemmekinoanlegg og ikke bare fra TVens høyttalere.

Hva som menes med bitstream i denne sammenhengen vet jeg ikke - i hvilken sammenheng fant du det uttrykket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, det virker da ikke riktig. Såvidt jeg vet har ikke optisk spdif høy nok båndbredde til å sende hd audio, blir det da downsamplet til forsterker?

bitstream er vel overføring av hd signalet uten prosessering, noe som kom med hdmi 1.3

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cnet har laget en liten video

Cnet har sett på boksen og laget en liten film. Den innehlder bl.a. hvordan man setter inn en HDD: Popcorn Hour A-110 Video, Accessory Reviews on CNET.co.uk

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB dongle for trådløs tilkobling

I CNET videoen nevner journalisten at det eksisterer USB dongle for tilkobling til trådløst nett som fungerer med A110.

Er det noen som har prøvd dette?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wifi usb-dongle

Står endel om wifi usb-dongler i denne tråden på popcorns community forum:
    What Wireless USB dongle to buy

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den støtter vel ikke native m0 .rar enda...pokker at det skal ta så lang tid å få på plass, eneste som hindrer meg i å kjøpe en.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    den støtter vel ikke native m0 .rar enda...pokker at det skal ta så lang tid å få på plass, eneste som hindrer meg i å kjøpe en.
    Er litt usikker på hva du mener med "native m0 .rar", er det direkte avspilling av f.eks en stor filmfile, spredd utover mange .rar filer du mener?

Edit:
    Ser vel poenget med å kunne laste ned store filer som er lagret i RAR (hvis det var det du mente veggiss), og kunne spille disse av mer direkte, men har man en PC, bruker PCH med en intern hardisk mappet opp mot PCen, er vel ikke dette et veldig stort problem slik jeg ser det i alle fall. PCen trenger jo bare å pakke ut rar filene en gang på den interne PCH disken, og trens jo ikke ved avspilling osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere erfaringer?

Jeg har nettopp bestilt denne fra popcornhour.com men det ser ut som det vil ta tid før min "batch" blir sent ut fra Kina. Kanskje i oktober.

Har dere som allerede eier A110 noen flere erfaringer å dele? Noen "lure triks", fw, skins etc som dere vil anbefale?

Jeg kommer i utgangspunktet til å bruke boksen uten HD for streaming av filmer i alle typer oppløsninger (helst HD da) samt visning av bilder. Leste at sistnevnte ikke fungerer særlig smidig så jeg er litt spent på den. Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Jeg har nettopp bestilt denne fra popcornhour.com men det ser ut som det vil ta tid før min "batch" blir sent ut fra Kina. Kanskje i oktober.
    Da kunne du vel strengt tatt bestilt den fra Komplett/MPX/Whoever for å spare tid, selv om den da blir litt dyrere...? Men jeg skjønner også poenget med å spare penger. :-)

Har dere som allerede eier A110 noen flere erfaringer å dele? Noen "lure triks", fw, skins etc som dere vil anbefale?
    Jeg har dessverre ikke hatt så mye tid til å leke med min A-110 enda. Det har begrenset seg til litt nett-TV, nett-radio og streaming av media fra en annen PC. Har bare aksessert musikk/bilder og video delt ut via Windows Media Player, men håper jeg snart skal få tid til å sette meg skikkelig inn i funksjonaliteten så jeg får utnyttet mulighetene bedre.

Jeg kommer i utgangspunktet til å bruke boksen uten HD for streaming av filmer i alle typer oppløsninger (helst HD da) samt visning av bilder. Leste at sistnevnte ikke fungerer særlig smidig så jeg er litt spent på den. Hva synes dere?
    Visning av bilder går tregt. Rent funksjonsmessig kan det sammenlignes med et bildegalleri på nett, hvor man blar inn/ut av gallerier og mellom sider med thumbnails i samme galleri. Jeg testet en folder med i underkant av 300 bilder, og da gikk det tregt å bla fra side til side med thumbnails. Jeg tror ikke antallet bilder er problemet, heller at boksen bruker tid på å tegne opp sidene fordi den må downsize alle bilder til thumbnails-størrelse.

Vanlig streaming av video går utmerket. A-110 bufrer data i noen sekunder før avspillingen starter, og da blankes skjermen i et sekund eller to før "Buffering"-teksten kommer. Jeg skvatt første gangen og tenkte at nå har noe skjært seg, men det er bare sånn det er...

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •