Popcorn Hour A-110 på vei - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Domex
    Hei

Har akkurat kjøpt en Popcorn Hour A-110. Til filmer funker den knallbra. Men til musikk og bilder får jeg det ikke helt til. Er det slik at den ikke kan spille av flere sanger etterhverandre. Nå må jeg starte hver eneste sang jeg skal høre på. Eller er det mulig å lage spillelister.

Det samme med bilder. Kjedelig å loade inn hvert eneste bilde man skal se på.
    Det var bare å trykke på play i stedenfor enter så funket det. Da er jeg knallfornøyd. Ikke like bra som en HTPC men mye mindre, lydløs og mye mindre mikkmakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg "maiskolben" og kjøp PS3. Den gjør 10 ganger bedre jobb på alt +++

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn A-110 er på tilbud på komplett.no nå

Komplett.no - Popcorn Hour A-110, HDMI 1.3,

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har gått fra XBMC til en popcorn og blitt tilfreds? Bruker den kun til film og tv + noe bilde fremvisning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det noen av dere som har gått fra XBMC til en popcorn og blitt tilfreds? Bruker den kun til film og tv + noe bilde fremvisning.
    Jeg har en XBOX med XBMC og en Popcorn Hour A100 (altså en eldre modell enn den Komplett selger nå), og jeg foretrekker XBMC til absolutt alle filer XBMC er i stand til å spille av. Det eneste Popcorn Hour etter min mening gjør bedre enn XBMC er avspilling av HD-video, og det er fordi XBMC ikke støtter dette i det hele tatt.

Popcorn Hour er en helt grei avspiller. Den spiller de aller fleste formatene som er tilgjengelig, og den bråker ikke. Men brukergrensesnittet er vanvittig dårlig i forhold til alt annet som finnes.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg er jo veldig fan av denne automatiske innhentingen av info og cover fra feks IMDB som XBMC gjør. Er dette noe man kan få til på A-110?

Og støtter a-110 mer eller mindre codecer enn det xbmc gjør?

Syntes å huske at den var litt treg til å navigere, leste det en plass i fjor, har dette hjulpet med firmware oppdateringer?

Og jeg bryr meg ikke om musikk funksjon, da jeg har squeezebox til den jobben

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av castro
    Selg "maiskolben" og kjøp PS3. Den gjør 10 ganger bedre jobb på alt +++
    Øh.. nei, den er helt ræva på avspilling av hd mkv-filer...

XBMC funker fint til HD-filer, bare man kjører det på hardware som takler det. Dvs, ikke gammel xbox.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    XBMC funker fint til HD-filer, bare man kjører det på hardware som takler det. Dvs, ikke gammel xbox.
    Jada, for all del. Men i mitt tilfelle er det altså en gammel Xbox som brukes, så i mitt tilfelle må XBMC se seg slått av PCH når det gjelder HD-avspilling.

Jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe meg en minimal PC for å kjøre XBMC etter hvert. Må bare finne en så liten og stille som mulig PC som fortsatt klarer å spille av Blu-ray og HD-mkv. Eee Box B206 ser lovende ut, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg er jo veldig fan av denne automatiske innhentingen av info og cover fra feks IMDB som XBMC gjør. Er dette noe man kan få til på A-110?

Og støtter a-110 mer eller mindre codecer enn det xbmc gjør?

Syntes å huske at den var litt treg til å navigere, leste det en plass i fjor, har dette hjulpet med firmware oppdateringer?

Og jeg bryr meg ikke om musikk funksjon, da jeg har squeezebox til den jobben
    Hvis du installerer harddisk i A-110 kan du legge inn programvare som forandrer grensesnittet og henter cover + info fra nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intern Disk: NTFS eller EXT3?

Hei
    Jeg lurer på å kjøpe meg enten en PCH A110 eller Syvio 200A. Det jeg lurer på i den forbindelse er om det går fint å kopiere ca 4 GB ISO filer fra kopierte DVD'er til den interne disken. Hadde tenkt å sette inn ITB disk i den. Fant dette sitatet i et engelsk forum for Syvio'en: "t can read/write on EXT3 and only read NTFS partitions. Hva vil det si i praksis, noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir_Muffin
    Hei
    Jeg lurer på å kjøpe meg enten en PCH A110 eller Syvio 200A. Det jeg lurer på i den forbindelse er om det går fint å kopiere ca 4 GB ISO filer fra kopierte DVD'er til den interne disken. Hadde tenkt å sette inn ITB disk i den. Fant dette sitatet i et engelsk forum for Syvio'en: "t can read/write on EXT3 and only read NTFS partitions. Hva vil det si i praksis, noen som vet?
    Det geniale med PCH A110 er at man kan kopiere over ISO/IMG filer
    til harddisk og spilleren avspiller filene uten problemer. Om filene er
    4.5 GB ellerstørre så er ikke dette noe problem.

Har selv en Western Digital (green) 1 TB disk som jeg syntes er ganske stille.

PCH anbefales, men vær klar over at det kommer en C-200 som vil være enda bedre enn A-110, men selvfølgelig også "litt" dyrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    PCH anbefales, men vær klar over at det kommer en C-200 som vil være enda bedre enn A-110, men selvfølgelig også "litt" dyrere.
    Nærmere bestemt dobbelt så dyr. Men, den er kanskje dobbelt så bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nærmere bestemt dobbelt så dyr. Men, den er kanskje dobbelt så bra?
    Ja, la oss håpe at den blir dobbelt så bra. :-)

Jeg ser hvertfall frem til å få Gigbit hastighet på nettverksforbindelsen, og la oss håpe at den vil spille BD-ISO filer, pluss mye annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser hvertfall frem til å få Gigbit hastighet på nettverksforbindelsen
    Tja, jeg streamer alt fra mediaserveren min uansett, så så lenge hastigheten er god nok til dette, bryr jeg meg egentlig ikke. Men for de som har disk i spilleren, og uploader filmene over nett, vil det nok bli deilig med gigabit.

og la oss håpe at den vil spille BD-ISO filer, pluss mye annet.
    BD-iso har vel vært bekreftet ganske lenge, mener jeg. Ellers ser jo GUIet mye bedre ut, og håndtering av bilder og musikk har blitt kraftig forbedret.

Men, jeg er usikker på om jeg skal oppgradere med det første. Jeg har planer om å kopiere alle Blu-ray platene mine til iso-imager, men nå som Sony kommer med 400-disk vekslere, så ser det ut til å bli vesentlig billigere å kjøpe en av disse enn å kjøpe diskplass for like mange BD-isoer (i hvert fall hvis BDP-CX960 kommer ut i Europa. BDP-CX7000ES er kanskje litt vel dyr). I så fall kommer jeg nok ikke til å bruke den til noe annet enn det PCH-A100 allerede håndterer.

Hadde den også spilt HD DVD (helst iso og plate), ville det vært et enkelt valg, men siden HD DVD-avspilling (av ganske forståelige grunner) ikke er prioritert på denne typen avspillere, så ser det ut til at jeg må basere meg på en HTPC-løsning med bl.a. PowerDVD for å få noe som spiller absolutt alt jeg har liggende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan løse dette?

Hei.
    Mulig feil tråd, men trenger info!

Er på jakt etter et produkt som kan plasseres ved tv og kunne tilkobles eksterne harddisker samt ha tilgang på nett for div nedlasting og kunne styres fra sofaen med en kontroll av et eller annet slag.

Er det så lett som en pc med hdmi utgang? Eller finnes det en rimeligere løsning enn ca 5000kr?

mvh kronic

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, jeg er usikker på om jeg skal oppgradere med det første. Jeg har planer om å kopiere alle Blu-ray platene mine til iso-imager, men nå som Sony kommer med 400-disk vekslere, så ser det ut til å bli vesentlig billigere å kjøpe en av disse enn å kjøpe diskplass for like mange BD-isoer (i hvert fall hvis BDP-CX960 kommer ut i Europa.
    Hehe - innen man rekker å rippe 400 (!) BD'er, er vel harddisk-prisene falt såpass at det allikevel blir billigere å lagre filmene der ;-)

Men det er klart - at det tar lang tid å rippe er vel bare nok et argument for å gå for karusellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - innen man rekker å rippe 400 (!) BD'er, er vel harddisk-prisene falt såpass at det allikevel blir billigere å lagre filmene der ;-)
    Hehe, sant nok.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men det er klart - at det tar lang tid å rippe er vel bare nok et argument for å gå for karusellen...
    Både og... Jeg har jo ikke 400 BD nå, så det vil ikke nødvendigvis ta så urimelig lang tid å rippe det jeg har til nå. Dessuten betyr det også at det ikke er nødvendig å kjøpe 16TB med en gang.

Hvis jeg har 75 plater i dag, så trenger jeg ca. 3TB plass med en gang. Så kan vi si at jeg kjøper 100 plater i året, og da må jeg kjøpe 4TB ekstra plass hvert år. Om ca. 3 år vil jeg altså bikke over kapasiteten til karusellen. Da vil filserveren få enda en fordel, nemlig at videre oppgradering kan skje ved å sette inn enda en disk, mens karusellvarianten krever at jeg enten kaster ut gamle filmer, eller kjøper en helt ny boks.

Dvs. jeg har plass til 15 disker i serveren min (20 hvis jeg spanderer noen tusinger på oppgradering). Med raid5-sett på 5 disker, betyr det at maks kapasitet med 2TB-disker i dag er 24TB. Jeg bruker allerede 8TB på DVD-samlingen min, så selv med oppgradering butter jeg nok i taket før jeg har kjøpt 600 BD-plater. Så da blir det store spørsmålet hvor fort størrelsen på harddisker vokser de neste åra

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kr0nic
    Er på jakt etter et produkt som kan plasseres ved tv og kunne tilkobles eksterne harddisker samt ha tilgang på nett for div nedlasting og kunne styres fra sofaen med en kontroll av et eller annet slag.

Er det så lett som en pc med hdmi utgang? Eller finnes det en rimeligere løsning enn ca 5000kr?
    Hvis du ikke skal ha annen funksjonalitet enn dette, vil en vanlig Popcorn Hour A110 gjøre susen. Denne får du for 1700,- på Komplett.no. Den leveres uten disk, så det må du i så fall kjøpe i tillegg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både og... Jeg har jo ikke 400 BD nå, så det vil ikke nødvendigvis ta så urimelig lang tid å rippe det jeg har til nå. Dessuten betyr det også at det ikke er nødvendig å kjøpe 16TB med en gang.

Hvis jeg har 75 plater i dag, så trenger jeg ca. 3TB plass med en gang. Så kan vi si at jeg kjøper 100 plater i året, og da må jeg kjøpe 4TB ekstra plass hvert år. Om ca. 3 år vil jeg altså bikke over kapasiteten til karusellen. Da vil filserveren få enda en fordel, nemlig at videre oppgradering kan skje ved å sette inn enda en disk, mens karusellvarianten krever at jeg enten kaster ut gamle filmer, eller kjøper en helt ny boks.

Dvs. jeg har plass til 15 disker i serveren min (20 hvis jeg spanderer noen tusinger på oppgradering). Med raid5-sett på 5 disker, betyr det at maks kapasitet med 2TB-disker i dag er 24TB. Jeg bruker allerede 8TB på DVD-samlingen min, så selv med oppgradering butter jeg nok i taket før jeg har kjøpt 600 BD-plater. Så da blir det store spørsmålet hvor fort størrelsen på harddisker vokser de neste åra
    Diskene føler vel Moore's lov (og vel så det?). Jeg har fått helt dilla på streaming av HD-innhold. Synes det er helt topp. Jeg ser omtrent aldri på ekstramaterialet, så bd iso-støtte savner jeg ikke så veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp oppdatert xbmc på gamle xboxen og begynt å bruke den igjen, funker mye bedre på musikk, men mangler den optiske utgangen.
    Vurderer å selge popcorn hour min funker ikke til det jeg bruker den til.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •