Popcorn Hour A-110 på vei - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer å kjøpe PH, men er usikker på dette med Surround-lyd.....

Har idag ikke HD-reciever (Yamaha 750) og planlegger å kjøpe BD-spiller, HD prosjektor og Popcorn

Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    -Boksen kan ikke konvertere dts til pcm. Ergo kun lyd ved avspilling av dts-spor hvis du har mottaker med innebygget dts-dekoder.
    Kan noen forklare dette litt grundigere? Jeg har planer om å kjøre HDMI fra ph til prosjektor, men hvordan sikrer jeg surroundlyd?
    - Antar det vil fungere med optisk for ikke hd-formater
    - Hva med HD-lydformater? Gjør ph noen nedsampling til ikke-hd-surround lyd?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder PH så støtter den ikke hd lyd, kun passthrough det vil si at den sender hd lyden rett igjenom om lar resciveren dekode den. hvis du ikke kobler PH til resciver og så til proj sliter du med hd lyden. hvis du kobler ph rett til proj. så vil du kun bruke optisk ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må ha dette med teskje....

Ved avspilling av .mkv filer: Hvis jeg da kjører HD-lyd optisk ut mot en ikke HD-reciever (f.eks. Yam 750), vil den da dekode dette signalet og gi surround eller vil jeg ikke får lyd i det hele tatt?

Kan jeg alternativt velge lydtype ut på noen måte i ph?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en slik selv, men har et spørsmål. Kan denne spille av imagefiler uten at man behøver å gjøre noe med de?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Vurderer en slik selv, men har et spørsmål. Kan denne spille av imagefiler uten at man behøver å gjøre noe med de?
    ja.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i å få opp informasjon om filmene jeg har, feks Mediaportal som jeg bruker i dag henter info fra Imdb. Har Popcorn Hour A-110 noen lignende funksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med web-tv, noen som har testet denne på tv2 og nrk?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nybegynner har jeg noen spørsmål ang. Popcorn Hour A-110 og bildeformat.
    Den første tingen jeg “sliter” med er bildeformatet. Jeg finner ikke ut hvordan jeg på Popcorn Hour A-110 kan justere bildeformat slik at jeg får med hele bildet (tekst) på Tv skjermen (Tv av merke Toshiba 42C3000P). Uansett hva jeg enn prøver på, så får jeg ikke hele teksten på skjermen. Jeg bruker HDMI kabel fra Popcorn Hour A-110 til Tv. Hvordan kan jeg få hele teksten på skjermen?
    Neste spørsmål (og siste i denne omgang), hvor og hvordan får jeg lagt inn bit torrent adresser på Popcorn Hour A-110.

Håper at noen kan gi meg gode råd.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg er veldig glad i å få opp informasjon om filmene jeg har, feks Mediaportal som jeg bruker i dag henter info fra Imdb. Har Popcorn Hour A-110 noen lignende funksjon?

Du kan på popcorn bruke YAMJ; moviejukebox - Google Code. Det ligger filmer på youtube som viser hvordan dette fungerer.

Det genererer et html grensesnitt mot alle filmfilene og viser dvdcover, rating (fra imdb) og omtale. Filmene du har sorteres alfabetisk og på sjanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm!

Fikk min Popcorn A-110 (1.3 hdmi versjonen) i går, ufrivillig vel å merke:-)
    Sendte inn min Dvico 4100 til reperasjon hos komplett (kjøpte den brukt), og fikk en helt ny Popcorn tilbake, og en helt ny harddisk!
    Så, bør jeg være fornøyd? :-)
    Satt igår og kødda, litt full vel å merke, men la merke til at maskinen "hang" seg i ny og ne, særlig når jeg var inne på Youtube o.l, noen råd?
    Og en annen ting var\er at jeg har problemer med å starte via hdmi, begynner bra, står Loading, så blinker det litt og så blir bildet borte, switcher jeg over på Component så er bildet der! Dette skjer rett som det er når jeg skal starte den! Nesten 50\50 om jeg får startet den via hdmi eller ikke! men men! Noen råd? Bytte firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter denne 5.1 surround? Vil det isåfall holde med en HDMI kabel fra PCH til receiveren?

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redoram
    støtter denne 5.1 surround? Vil det isåfall holde med en HDMI kabel fra PCH til receiveren?

Jepp, jeg bruker kun 1 HDMI kabel!

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som sliter med avspilling av 1080p MKV-filer? Jeg opplever at noen filmer hakker/går i slow motion i 1 eller flere minutter ofte eller sjelden i løpet av noen filmer. Ganske mange filmer etter den siste fastvareoppdateringen. Noen andre?

Kan ha noe med å gjøre at jeg har nesten fylt opp den interne harddisken (1.5TB) og burde frigjøre litt mer plass?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 50" som har native 1360x768 oppløsning. Vil PCH vise film i denne oppløsningen eller må jeg ta til takke med 1300x720(?) som gir en svart ramme rundt bildet?

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg føler for å bytte fra PC som mediespiller (film) til noe som fungerer optimalt uten at jeg trenger å styre hver eneste gang, og da ser denne boksen ut som en god kandidat etter opplevelser fra dere andre.
    Jeg har noen spørsmål:

1: Klarer den 1080p MKV? Da snakker vi altså om fullHD mkv som er lastet ned fra litt mindre lovlige nettsteder. DVS klassisk pirat 1080p MKV.
    Om ikke dette er optimalt, hvordan gjøre det optimalt? (konvertere til .TS, .M2TS osv)

2: Kan jeg få DTS suround lyd ut via HDMI med bitstream?

3: Er det mest gunstig å spille av fra intern HDD i PH eller streame fra PC?

Kommer sikkert til å komme på mer etter hvert men begynner med dette, Takk på forhånd

Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man denne billigere noe annet sted enn hos Netshop? Hørte at de skulle ha den billigere hos meeter.no, men nettsiden deres er jo lagt ned?

Bør jeg forresten vente på PCH C200?

Newcomer kjetal sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Får man denne billigere noe annet sted enn hos Netshop? Hørte at de skulle ha den billigere hos meeter.no, men nettsiden deres er jo lagt ned?

Bør jeg forresten vente på PCH C200?
    Det kommer an på hva ditt brukergrensesnitt skal være.
    C200 er jo noe dyrere en A-110 f.eks. Men jeg hadde ventet litt til folk har fått prøvd ut C200 og fått sammenlignet den med A-110.
    Med tanke på prisforskjell, grensesnitt etc

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder og Musikk

Hei

Har akkurat kjøpt en Popcorn Hour A-110. Til filmer funker den knallbra. Men til musikk og bilder får jeg det ikke helt til. Er det slik at den ikke kan spille av flere sanger etterhverandre. Nå må jeg starte hver eneste sang jeg skal høre på. Eller er det mulig å lage spillelister.

Det samme med bilder. Kjedelig å loade inn hvert eneste bilde man skal se på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke Popcorn selv men vet at den stort sett bare duger til film.

til musikk så anbefaler jeg Logitech squeezebox duet. parkerer alt annet som jeg har prøvd.

ang bildevisning så vet jeg ikke
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •