Popcorn Hour A-110 på vei - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 129
    Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Ingen andre som har problemer med iso filer fra ekstern harddisk?

Kobler den til popcornhour a-110 og det låser seg flere ganger gjennom filmen, utrolig irriterende at dei ennå ikke har klart å fikse denne feilen!
    Tenker du da på ekstern hardisk via USB eller via nettverk (NAS o.l.)?
    Har ikke testet streaming via USB selv ennå. Kun testet fra et share på en server på nettverket mitt.
    Har ikke opplevd problemer streaming av iso filer. Prøvd flere.
    Kjører med FW som levert fra fabrikk: 01-17-080613-15-POP-403-069

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hvordan blir det nå når de aller minste skal "klå" på denne da??

A.
    Hehe... Stussa litt på denne kommentaren, helt til jeg så hvem som hadde skrevet den.
    Uansett er det ingen knapper eller skuffer på denne så jeg er ikke så bekymret.
    BTW: Samsungen min lever i beste velgående ennå den også

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Hvordan fungerer denne egentlig på trådløs, har G-ruter i dag men trenger man N-ruter for å streame trådløs 720p? Da jeg ikke vil ha kabel, da jeg er meget sær og ikke vil ha noe form for lag i filmen.
    Desverre har den ikke innbygget trådløst nettverkskort. Det var prat om at det skulle komme en USB-dongle fra PCH for å gjøre den trådløs, men det ser ut til å drøye. Mener å ha lest at noen hadde testet beta/test-versjonen med bare sånn passe resultat. Var snakk om maks 20 Mbps, og da kan det fort bli problemer ved streaming av høy oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling av ISO-filer

Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Ingen andre som har problemer med iso filer fra ekstern harddisk?

Kobler den til popcornhour a-110 og det låser seg flere ganger gjennom filmen, utrolig irriterende at dei ennå ikke har klart å fikse denne feilen!
    Jeg har ikke prøvd å spille ISO-filer fra ekstern disk, men det fungerer helt knirkefritt når jeg spiller via nettverk (Windows-share).

Har du prøvd å kopiere en ISO-fil over på en USB-pinne og spilt fra denne? Alternativt spilt via nettverk?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet med 2 forskjellige eksterne harddisker som jeg har koblet til via usb og det er det samme problemet på begge.

Stopper opp mange ganger under filmen og dette ødelegger helt opplevelsen, dette skjer ikke under andre filtyper.

Kun iso filene som er problemet men siden jeg nesten bare har det så er det ett stort problem

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Desverre har den ikke innbygget trådløst nettverkskort. Det var prat om at det skulle komme en USB-dongle fra PCH for å gjøre den trådløs, men det ser ut til å drøye. Mener å ha lest at noen hadde testet beta/test-versjonen med bare sånn passe resultat. Var snakk om maks 20 Mbps, og da kan det fort bli problemer ved streaming av høy oppløsning.
    Det var jo ikke det jeg mente, jeg vet at selve boksen ikke trådløs, men jeg koblet jo pch til min trådløse ruter som da er trådløs til pc.

2390,. er ikke det litt dyrt(komplett)

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 1500 inkl frakt fra popcornhour. Men det kommer nok ei regning fra dhl etter hvert, med tollavgift, samt utleggsgebyr osv, gudene vet hva alt de tar seg betalt for.

Har nå koblet til min phc A-110.

MEN, hvilken videoinnstilling er best for min HD-ready plasma-tv? (px80)

Har mulighet å kjøre:
    720p (50hz)
    720p (60hz)
    1080p (50hz)
    1080p (60hz)
    1080p (23,976hz)
    1080p (24hz)
    1080p (25hz)
    1080p (29,97hz)
    1080p (30hz)
    1080p (59,94hz)

Hva er alle disse frekvensene godt for egentlig?
    Vil jeg med min Hd-ready tv, få best resultat med 720p 50 eller 60 hz? evt 1080p....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen av disse oppløsningene er spesielt egnet til din skjerm som jo er 1366 X 768 native.

Er det ingen valg for native oppløsning ut etter kilde?

Hvis videoen du spiller er 1080p så er jo 1080p greit for det takler jo skjermen din greit.

Er det derimot en DVD i 576i oppløsning er det ikke sikkert spilleren skalerer dette bedre enn skjermen spesielt ikke all den tid det blir oppskalert til 1080 i spiller og nedskalert til 768p igjen i TV.

De frekvensene du lister er diverse PAL og NTSC frekvenser som blir brukt rundt om kring. Du kan med andre ord velge frekvens etter kilde, men ikke oppløsning. Litt pussig vil jeg si.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er a110 i hus fått testet litt, første inntrykk er positivt, bare fått testet bilde. Men det ser ut som den nesten er konstuert for kun video, da musikk/bilde bruker grensesnitt er både dårlig/tregt.

fikk testet en 720p mkv fil og dvd iso, funket som bare av det ingen hakking, og bånngass under spoling, no problem.

Jeg har valgt da å ftp over alle filer til hd da jeg vil ha max båndbredde på film.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt funker som en sjarm enda, har en ganske så bra eldre sony spiller ns905, og det ser nesten ut som bildet er bedre på PH.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de PCH'ene A-110 som blir solgt av feks komplett.no er med av og på knapp på baksiden?

ImageShack - Hosting :: dsc06869yk7.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksting av filmer

Hvordan virker dette med tekst på DVD filmer, Virker dette som ved normal avspilling av dvd film på en f.eks en vanlig dvd spiller?
    Hvordan de det med teksting på Divx filmer?

Noen som har fått testet dette?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk min fra komplett på torsdag, og den hadde ikke av/på knapp. Tror nok man må vente til komplett har solg ut sin batch på 200 stk, så da er det mulig å få en slik tror jeg.

Men det funket jo like bra å trykke power + delete, da skrur den seg helt av, men da må man trykke inn reset knappen for å få den på igjen.

kan ikke svare på dette med tekstingen, da jeg hater subs. Men jeg tror det funker helt likt som på en dvd spilller

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    jeg fikk min fra komplett på torsdag, og den hadde ikke av/på knapp. Tror nok man må vente til komplett har solg ut sin batch på 200 stk, så da er det mulig å få en slik tror jeg.

Men det funket jo like bra å trykke power + delete, da skrur den seg helt av, men da må man trykke inn reset knappen for å få den på igjen.

kan ikke svare på dette med tekstingen, da jeg hater subs. Men jeg tror det funker helt likt som på en dvd spilller
    Så de hadde 4 igjen så jeg turte ikke å vente så jeg bestilte den og en Seagate 1.5TB hdd, blir bra dette

Er det mulig å få den til å slå seg helt av med en Logitech Harmony One?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg en popcorn hour for en stund tilbake og må si jeg ble POSITIVT overraska. Den fungerer til ALT, og bildet er jo helt genialt. Har en HTPC også, men nå bruker jeg kun pch. Har du kablet nettverk er det ingen problem å streame over alt. myihome har rask overføring, og overføringen over SMB har blitt forbedret i den nyeste firmwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg savner er en hurtigtast til 1080p23,975 på fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har netopp bestilt meg Popcorn Hour A-110, men ubekrefta 11nov

Noen ting jeg lurer på...

* Den støtter ikke sata2?
    * Annbefaling på en STILLE intern/exstern disk?
    * Jeg har en Pioneer 720p TV, kan jeg kjøre 1080p filmer på den?
    evt hvordan blir det?

Har bestilt meg 250gb 2,5" men... kjøper jeg extern eller 3,5" disk får jeg vel "mere" for pengene?

Ser det er "Crazy" days på Elkjøp, 1tb Iomega disk 999,- eller no...
    Hvorda er disse?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en sata2 disk funker som bare av det:
    Komplett.no - Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

kommer ann på hvor sær du er i forhold til lyd, min disk lager noe støy hvis man lytter ved siden av den, men under film er den helt lydløs, da all annen lyd går over.

hvis du har en hd ready tv(720P) så er det er det mulig å se 1080p men tven scalerer det om så den vil ikke vise 1080p. Og hvis du har en 42" vil du ikke se noe forskjell unsasett på 720p og 1080p. Du sparer både båndbredde og plass med å ha 720p filmer på disk.

Men du kan jo SELV lete opp bruksanvisningen på nettet på tven din da du ikke sier hvilken model det er, der vil det stå om tven kan visse "1080p"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki! Har snust litt på den disken ja...

Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5" har jeg bestilt, den har fått gode bruker erfaringer ser jeg... men.. får jo mere for pengene og kjøpe en 3,5 disk...
    Så kansje jeg burde bytte ja...

Jeg har Pioneer 4280XA.

Newcomer Berg-Henry sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. teksting (undertitler) vil både PCH A-100 og A-110 benytte eksterne srt filer. Ved å legge denne filen med samme navn i samme katalog, vil man kunne ha undertekster. Det er også en mulighet for å sette delay hvis underteksten ikke er 100% i sync...

Jeg legger som oftest inn srt filene som ressurser i MKV filen sammen men bilde og lyd, da kan man velge språk eller skru undertitler av. SRT filene lages enklest fra DVD mha. SubRip...

En fordel ved å ta denne jobben når man henter fra DVD er at man kan skru av, og på undertitler og at det er PCH som viser disse med fonter som passer til oppløsningen og ikke som bildefiler som det er på DVD hvis man ikke lagrer som srt e.l.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •