iPod Touch med Remote app, hva mer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod Touch med Remote app, hva mer?

OK, så jeg er den "lykkelige" eier av en iPod Touch.
    Nå kan man altså bruke den som fjernkontroll for iTunes på PC'en.

Advarsel før spørsmålet:
    Dette har jeg null peiling på altså...

Hva mer trenger jeg for å kunne spille av min musikk som ligger i iTunes, på mitt stereoanlegg i stua, og hvordan får jeg lyden trådløst ut på terassen?

Anyone?

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å overføre musikk trådløst finnes flere gode løsninger

Feks apple sin egen løsning som heter airport xpress. Den streamer musikken du har på pc til anlegg trådløst. Du kan velge om du vil tappe signalet optisk eller via en 3.5mm jack - phono.

Apple - AirPort Express

Ellers har logitech flere varianter sjekk link

http://www.logitech.com/index.cfm/sp...tems/&cl=no,no

Selv bruker jeg et produkt som heter Sonos. Dette fungerer knirkefritt
    Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben

Om ikke noe av dette hjelper kan du jo alltids koble anlegget til pc`n og spille det anlegget og høytalerne makter og håpe på at lyden når ut til terassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Om ikke noe av dette hjelper kan du jo alltids koble anlegget til pc`n og spille det anlegget og høytalerne makter og håpe på at lyden når ut til terassen
    :grin: Godt forslag!

Takker for svar.
    Skal sjekke linkene du oppgav.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang AirPort Express

hmm...
    Med fare for å virke totalt bortreist kommer et oppfølgingsspørsmål:

Hvis jeg har trådløst nett allerede, trenger jeg da AirPort Express?
    På meg så virker det som om dette er en dings som oppretter et trådløst nett i huset mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech løsninger...

Er det slik å forstå at hvis jeg vil bruke iPod Touch som fjernkontroll, så kan jeg ikke bruke Squeezebox™ Receiver, men må benytte Squeezebox Classic eller Logitech Transporter?

Systemkrav

o Logitech® Squeezebox™ Duet eller Logitech® Squeezebox™
    o Bruk Logitech® Squeezebox™ Classic eller Logitech® Transporter™ hvis du vil ha en frittstående nettverksmusikkspiller.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Har ikke så mye greie på Logitechs sine produkter, men kan svare deg på Airport.

Jeg koblet denne til mitt eksisterende nett og ja du trenger den for å streame musikk for hvor ellers skal du få signalet inn på forsterkeren fra? 8)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husker at det var en del plunder + at den ikke er særlig stabil
    var derfor jeg byttet til Sonos. Koster en del mer enn Airport, men du slipper å ergre deg over ustabil forbindelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    ... kan svare deg på Airport.

Jeg koblet denne til mitt eksisterende nett og ja du trenger den for å streame musikk for hvor ellers skal du få signalet inn på forsterkeren fra? 8)
    Du har et poeng ---blush---

Det du da gjør er å sette denne i stikkontakten ved forsterkeren, kabel mellom Airport og forsterker?

Ferdig?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forutsatt at du har fått koblet airporten til ditt eksisterende nett. Ellers ender du opp med å måtte koble fra ditt eksisterende nett for så å koble til airporten når du skal streame musikk.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My advice:

Gå til anskaffelse av et system som lager sitt eget nettverk(feks Sonos) så slipper du alt hazzle med ditt eksisterende nettverk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du kan få lastet ned Apples nye Remote program, fra Appstore.
    Macworld | iPhone Central | Remote lets you control iTunes from iPhone, iPod touch

First IPhone Remote Hands-On : First iTunes Remote App for iPhone Hands-On

http://phobos.apple.com/WebObjects/M...284417350&mt=8

Dette gir deg full kontroll over avspillingen, med to-veis tilbakemelding til din Touch, og gjør det helt unødvendig med Sonos - du får samme multiromkontroll, osv.

Men Remote er hittil kun sluppet fri i USA, så du må ha en iTunes konto med amerikansk adresse -- eller vente et par dager, til det slippes i Norge. Programmet er gratis.

Signal og Remote Buddy er alternativer, men Remote gjør det samme langt kjappere og mer effektivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gammel tråd, men jeg prøver alikevel....

Vil det fungerer greit å benytte en Ipod Touch sammen med Airport Express for å koble seg til stereoanlegget? Eller bør jeg gå direkte for en Mac Mini og bruke Ipoden kun som fjernkontroll? Tanken er kun å spille av musikk ved bruk av lagrede mp3 og spotify/wimp... noen åpenbare ulemper?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vil det fungerer greit å benytte en Ipod Touch sammen med Airport Express for å koble seg til stereoanlegget? Eller bør jeg gå direkte for en Mac Mini og bruke Ipoden kun som fjernkontroll? Tanken er kun å spille av musikk ved bruk av lagrede mp3 og spotify/wimp... noen åpenbare ulemper?
    iPod Touch vil bare være en fjernkontroll -- du må ha en datamaskin som spiller musikken.

Skal du spille musikk fra andre programmer enn iTunes (som Spotify eller Wimp), må denne datamaskinen kjøre hjelpeprogrammet Airfoil, som kan kjøpes på Nettet for et par hundrelapper.

Mulige ulemper med AirPort Express:

Forstyrrelser på nettverket kan gjøre at lyden faller ut. Du unngår dette ved å stille inn nettverket riktig, og ved å unngå å ha andre trådløse ordninger, eller mikrobølgeovn, i nærheten.

AirPort er også begrenset til 16bits lyd, så det er ikke mulig å spille høyoppløste FLAC-filer (uten å konvertere dem). Bare de dyreste trådløse systemene har foreløpig 24bits-støtte.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    En gammel tråd, men jeg prøver alikevel....

det fungerer kjempe bra. Koble airport express til ditt eksisterende nettverk og lydutgangen til forsterkeren. da kan du via Ipod og remote sende lyden fra Itunes på pc'en trådløst til forsterkeren. Genialt og fungerer 100% som apple produkter gjør.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Airfoil styres fra Ipod?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Kan Airfoil styres fra Ipod?
    Airfoil er bare et hjelpeprogram for å kjøre lyd fra andre programmer enn iTunes over AirPort.

iPod styrer avspillerprogrammene. Hvilke programmer den kan styre, avhenger av om noe har laget en iPhone/iPod Touch-app for det. Det finnes i alle fall app'er for å styre Spotify. Vet ikke hvordan det ligger an med Wimp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT.

Har prøvd ut airport express selv i jakten på trådløs lyd ifra pc. Tror min kasett walkman fra tidlig 90 tallet hadde bedre lyd en dette. Skuffende greier.

Redningen ble et par Audio PRO WF100. Fungerer utmerket og mye bedre lyd / null lagg enn noe av det jeg har prøvd meg på tidligere.

Kobles i der hvor de skal så er du igang. Ingen programmer. Fungere som ekstern DAC å sender ut all lyd som kommer fra datamaskinen.

Audio Pro - Sound of Scandinavia
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Airfoil er bare et hjelpeprogram for å kjøre lyd fra andre programmer enn iTunes over AirPort.

iPod styrer avspillerprogrammene. Hvilke programmer den kan styre, avhenger av om noe har laget en iPhone/iPod Touch-app for det. Det finnes i alle fall app'er for å styre Spotify. Vet ikke hvordan det ligger an med Wimp.
    Bruker selv Airfoil fra MBP til Airporten, men skal ha en Mac mini etterhvert. Hvis jeg da kan styre airfoil fra en ipod hadde jo det vært genialt, så slipper jeg å gå via en skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Har prøvd ut airport express selv i jakten på trådløs lyd ifra pc. Tror min kasett walkman fra tidlig 90 tallet hadde bedre lyd en dette.
    AirPort overfører det man sender; trekker ikke noe fra, og legger ikke noe til. Audio Pro omgjør, såvidt jeg forstår, alle signaler til samme "sample rate".

AirPort har analog og digital (optisk) utgang; Audio Pro har såvidt jeg vet bare analoge utganger. Ved bruk av den optiske utgangen kan APE, såvidt jeg forstår, også overføre flerkanals lyd (har ikke prøvd dette selv, så jeg skal ikke sverge på at dette ikke bare gjelder Apple TV), mens Audio Pro er begrenset til stereo.

M.a.o. vil lydkvaliteten fra Audio Pro være fiksert til det disse dingsene selv presterer, mens lydkvalitet og funksjonalitet med AirPort kan oppgraderes med ekstern DAC eller receiver med optisk inngang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Bruker selv Airfoil fra MBP til Airporten, men skal ha en Mac mini etterhvert. Hvis jeg da kan styre airfoil fra en ipod hadde jo det vært genialt, så slipper jeg å gå via en skjerm.
    Airfoil er, som nevnt, bare et hjelpeprogram som "kobler" andre programmer enn iTunes til AirPort, som ikke skal "styres" utover det å velge "avsenderprogram".

Airfoil Speakers, "søsterprogrammet" der man bl.a. kan overføre lyd mellom forskjellige enheter på nettverket, har en iPhone/iPod Touch-app.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •