iPod Touch med Remote app, hva mer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    iPod Touch vil bare være en fjernkontroll -- du må ha en datamaskin som spiller musikken.
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    det fungerer kjempe bra. Koble airport express til ditt eksisterende nettverk og lydutgangen til forsterkeren. da kan du via Ipod og remote sende lyden fra Itunes på pc'en trådløst til forsterkeren. Genialt og fungerer 100% som apple produkter gjør.
    Siemen, det høres helt genialt ut og at det er noe sånt jeg er ute etter, men ble litt usikker om du bekrefter det Fahnsen sier at må man ha en PC for at det skal fungere? Jeg fikk tak i en Ipod Touch for et par dager siden, så jeg er litt blank på området. Det som hadde vært genialt er om jeg kunne spille av og navigere i min musikk igjennom Itunes/Spotify på Ipoden, og trådløs overføring av lyd til stereoanlegget. Hvor jeg da slipper å ha på TV/PC-skjerm, kun en liten Ipod i godstolen Tanken var også om jeg kan slippe unna det å kjøpe en ny "dyr" PC hvis det er blir godt nok med en dubbe-dit som feks Airport. Ellers så høres du jo ut som folk er fornøyde med å bruke en PC, Ipod og programmene Remote/Airfoil/air-mouse....:grin: ... blir det til at jeg kjøper en ny PC så trenger jeg antageligvis ikke trådløs overføring av lyd.

En kamerat har koblet Iphonen til stereoanlegget i bilen via bluetooth, det fungerer utmerket på avspilling av musikk via Itunes. Har ikke prøvd med spotify, men finnes det en lignende løsning for stereoanlegget i hjemmet?

Som Fahnsen nevner så er det en begrensing på lydkvalitet ved bruk av Airport, men inntil videre så er det godt nok så lenge jeg ikke degraderer lyden som allerede er på mine MP3 filer/spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    En kamerat har koblet Iphonen til stereoanlegget i bilen via bluetooth, det fungerer utmerket på avspilling av musikk via Itunes. Har ikke prøvd med spotify, men finnes det en lignende løsning for stereoanlegget i hjemmet?.
    Nyeste versjon av iPod Touch har BlueTooth, men du trenger jo også en eller annen form for mottager koblet til stereoanlegget. Vet ikke hva som finnes her.

BlueTooth har begrenset båndbredde, og alle BlueTooth-baserte opplegg jeg har sett (inkludert Chords) komprimerer signalene. BiueTooth-overføring vil derfor være en klart dårligere løsning en wi-fi; i alle fall på papiret.

Man trenger jo ikke noen spesiell medie-PC for å spille musikk via AirPort. Har du iPod må du nødvendigvis ha en PC eller Mac. Om du har den stående på et annet rom, med trådløs eller kablet nettverksforbindelse til AirPort Express eller Apple TV, kan du altså glemme hele PC'en og bruke iPod Touch eller iPhone som fjernkontroll m/skjerm.

Selv bruker jeg laptop'en (MacBook Pro) -- som jeg som hjemmearbeidende frilanser alltid har på fanget -- som musikkilde ("platesamlingen" ligger ukomprimert/lossless på en nettverksdisk, med ACC-kopier på MBP'ens harddisk til reisebruk -- kona har sitt eget yndlingsutvalg på sin MBP). Med Apple TV kan jeg spille musikk uten bruk av Mac'en -- men da må jeg bruke TV'en som skjerm til navigering, og jeg får bare lyd på anlegget som er koblet til ATV'en. Vurderer derfor en iPod Touch til selskapsbruk. Da blir laptop'en parkert på "kontoret" mens gjestene er tilstede, og kan levere lyd til alle rom i huset -- styrt av iPod.

Det jeg forsøker å få fram her, er at Apple-systemet er utrolig fleksibelt og kan brukes på mange ulike måter. Satser man i første omgang på én spesiell bruk, kan man siden utvide bruksmulighetene uten store investeringer, og uten å ha kastet bort de pengene man allerede har lagt ned. Velger man løsninger fra andre produsenter, er man oftest "stuck" og må begynne på nytt om man får nye behov.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye god info Fanhsen

Det ender vel opp med at jeg kjøper en Airport Express til å begynne med, benytter den med med min bærebare PC og Itunes, deretter får jeg se om jeg får det til å fungere med feks spotify. Drømmen er jo at jeg bare sitter med Ipoden i hånden.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Drømmen er jo at jeg bare sitter med Ipoden i hånden.....
    Om PC'en står og durer i et annet rom, gjør det ingen forskjell på opplevelsen. Det gjør bare mulighetene så veldig mye større.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •