Ny bærbar PC, trenger litt hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny bærbar PC, trenger litt hjelp

Hei, jeg skal kjøpe ny bærbar, og har oppdaget at de fleste, om ikke alle jeg har sett på, har (lyd)utgangene foran!!Hvilke idioter er det som sitter og designer slikt? Har man den i fanget, som man gjerne har, kommer jo dette i veien. Noen forslag? Kan Squeezebox, som vel går gjennom USB være løsningen? Skal også bruke den på ny faltskjerm, må eller bør man ha HDMI utgang da? Har forresten ingen forsterker med HDMI, slik at det ikke går å koble det den veien..Å koble lyden gjennom HDMI gjennom TV til en av inngangene på forsterkeren, kan det være veien å gå?

Hvordan få best lyd fra PC til forsterker forresten? Noe som kan gjøre den bedre? Squeezebox kanskje? Mener jeg har lest den skal gjøre at signalene går utenom lydkortet, slik at kviliteten blir bedre, stemmer det? Andre forslag mottas med takk..

Har ikke rukket å sjekke dette nøye, så dere får unnskylde om det er forklart her..Om dere vet om linker, så tas det imot med takk også.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox kommuniserer med det trådløse nettverket. Dermed er det stort sett uvesentlig hvilken lagringsenhet du har. Imidlertid spiller squeezebox det "den selv har valgt" og ikke lydsporet til for eksempel en film du spiller av på PC-en. Skal du spille av film via dette systemet finnes det en rekke andre mediaplayere fra for eksempel D-link som kan fikse dette.

HP er bra greier på PC-siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker for svar, men er redd jeg ikke helt forstår deg. Er ikke akkurat konge når det gjelder PC..

Er ikke kjent med Squeezebox i det hele tatt, var bare noe jeg nevnte. Men om jeg skal se streama TV eller film via PC, så er det vel bare å bruke HDMI, evt. VGA (om den er god nok, noe jeg ikke vet). Så det store spørsmålet her er hvordan gjøre det med lyden, når lydutgangen er dårlig plassert, og også hvordan få den beste lyden..

Jeg har ikke internett for øyeblikket, men kommer nok ikke til å gå for trådløst uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pk
    Hei, jeg skal kjøpe ny bærbar, og har oppdaget at de fleste, om ikke alle jeg har sett på, har (lyd)utgangene foran!!Hvilke idioter er det som sitter og designer slikt? Har man den i fanget, som man gjerne har, kommer jo dette i veien. Noen forslag? Kan Squeezebox, som vel går gjennom USB være løsningen? Skal også bruke den på ny faltskjerm, må eller bør man ha HDMI utgang da? Har forresten ingen forsterker med HDMI, slik at det ikke går å koble det den veien..Å koble lyden gjennom HDMI gjennom TV til en av inngangene på forsterkeren, kan det være veien å gå?

Hvordan få best lyd fra PC til forsterker forresten? Noe som kan gjøre den bedre? Squeezebox kanskje? Mener jeg har lest den skal gjøre at signalene går utenom lydkortet, slik at kviliteten blir bedre, stemmer det? Andre forslag mottas med takk..

Har ikke rukket å sjekke dette nøye, så dere får unnskylde om det er forklart her..Om dere vet om linker, så tas det imot med takk også.

Jeg har en billig å grei laptop med lydutgang foran og det er ikke i veien for meg i hele tatt, jeg sitter nesten alltid med pcen i fanget. Kan jo være en fordel å kjøpe pc med hdmi inngang på ja

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP blandt andre leverer laptoper med både HDMI utgang og lydutgang. Den jeg sitter på nå har begge deler, og disse er på venstre side av pc'en. Se litt rundt på forskjellige modeller, du finner bilde av de fleste på nett. Jeg har kun gode erfaringer med HP og Thinkpad (profesjonelle maskiner for bedriftsmarkedet), og ingen av disse har lydutgang på fremsiden. Denne HP'en har også mulighet for å sende lyden digitalt ut via lydutgangen, enkelte bærbare leveres også med optisk. Så i teorien skal du da kunne kjøre bilde ut via HDMI og lyd via digital/optisk. Jeg har dog ikke fått hjem min reciever enda, så jeg har ikke mulighet til å teste dette for deg desverre. Men jeg kan være behjelpelig med å finne ut av det hvis ønskelig. Dog kun på HP/Lenovo, da det er dette vi forhandler på jobb.

- Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox kjører kun audio.

Fra datamaskin til lcd tv må du bruke hdmi. Du må ha lcd-tv med 1:1 bit mapping(var vel det det het...?) ellers blir det mye tull med bildet(det er sikkert). Ikke alle tv`r har hdmi med 1:1 bitmap.

Søk pc til lcd tv på forumet her eller google Norge(diskusjon.no).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •