Netgear ReadyNAS Duo RND2150 500GB - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Skal du speile de to nye diskene eller ønsker du full kapasitet (altså 4 TB)?
    Tenkte jeg ikke skulle speile dem, men det blir jeg jo selvfølgelig å angre på den dagen ene disken krasjer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er egentlig vitsen med slik NAS greier når en kan ha et par 3GB disker i pcen istedet over nettverk?
    For meg er det to grunner.

1. Har to htpcer i huset og jeg vil gjerne ha tillgang til alle filmene uten at begge htpcene må stå påslått.

2. Det er begrensede muligheter for så store disker i maskinene (asrock ion 330ht).

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joeranjensen
    Tenkte jeg ikke skulle speile dem, men det blir jeg jo selvfølgelig å angre på den dagen ene disken krasjer
    Jeg ville speilet. Om et år koster 4 TB harddiskene 700 kr pr stykk og da bytter du bare enkelt ut én og én disk for å oppgradere. Og slik kan en jo bare fortsette...

Dersom du har tenkt til å speile så går det i teorien å sette inn 2 TB disken i den ledige plassen først, sette opp speiling, la raidet bygge seg opp (tar sikkert minst 12 timer), deretter bytte ut 1 TB disken med den andre 2 TB disken og vente nye 12 timer.

Er du glad i dataene som er på disken ville jeg muligens vært litt skeptisk til en slik løsning, i det minste forhørt deg nøye på ReadyNAS-forumet først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jeg ville speilet. Om et år koster 4 TB harddiskene 700 kr pr stykk og da bytter du bare enkelt ut én og én disk for å oppgradere. Og slik kan en jo bare fortsette...

Dersom du har tenkt til å speile så går det i teorien å sette inn 2 TB disken i den ledige plassen først, sette opp speiling, la raidet bygge seg opp (tar sikkert minst 12 timer), deretter bytte ut 1 TB disken med den andre 2 TB disken og vente nye 12 timer.

Er du glad i dataene som er på disken ville jeg muligens vært litt skeptisk til en slik løsning, i det minste forhørt deg nøye på ReadyNAS-forumet først.

Takker for svar, skal undersøke det litt nermere. Vil helst slippe å rippe alle filmene en gang til, har allerede gjort det to ganger.

Men, er det noen anbefalinger ang. hvilken disk man burde gå for?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjekk innlegg nr 15 i denne tråden. Du bør IKKE kjøpe en disk som ikke står på denne listen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kobler fra

Hei,
    en del ganger når jeg skal overføre filer (både store og små) så blir koblingen til Readynas'en brutt. Noen tips på hva dette kan skyldes?:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •