Classe SSP-800 preamp / processor arrives this month

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Classe SSP-800 preamp / processor arrives this month

Classe har annonsert deres nye prosessor for skipning i Mai.

http://freepdfhosting.com/uploads/4a59ab1c4f.pdf

Hva syntes dere er best, Vente på Classe SSP-800 eller skaffe meg en Denon AVP-A1HD???

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Classe har annonsert deres nye prosessor for skipning i Mai.

http://freepdfhosting.com/uploads/4a59ab1c4f.pdf

Hva syntes dere er best, Vente på Classe SSP-800 eller skaffe meg en Denon AVP-A1HD???
    Minhembio.com - Ny referensprocessor från Classé Audio
    Högsta klass från Classe

Jeg synes absolutt du skal skaffe deg Classé SSP-800 og komme med tilbakemeldinger til oss!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg helt enig med A.W. =)

Er meget spent på dette produktet selv, og tviler sterkt på at det står tilbake for noe lignende i denne prisklassen. Men prosessoren blir vel noe dyrere enn Denon sin regner jeg med?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likt espesielt godt dette:

"Modern source components are increasingly optimized for use with digital interconnections and the SSP-800 capitalizes on this trend. Older surround processors are typically equipped with a vast array of analog inputs. These have been minimized in the SSP-800 and largely replaced by digital connectors. Four HDMI 1.3a (High Definition Multimedia Interface) inputs for audio/video sources are supplemented by standard SPDIF (coax) and EIAJ (optical) digital inputs for audio."

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg likt espesielt godt dette:

"Modern source components are increasingly optimized for use with digital interconnections and the SSP-800 capitalizes on this trend. Older surround processors are typically equipped with a vast array of analog inputs. These have been minimized in the SSP-800 and largely replaced by digital connectors. Four HDMI 1.3a (High Definition Multimedia Interface) inputs for audio/video sources are supplemented by standard SPDIF (coax) and EIAJ (optical) digital inputs for audio."
    La også merke til det. Endelig, sier jeg bare. Kjøper du prosessor til 60.000 med HDMI 1.3 skal det vel godt gjøres at du har behov for 600 s-videoinnganger og what not.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby TrueHD

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    La også merke til det. Endelig, sier jeg bare. Kjøper du prosessor til 60.000 med HDMI 1.3 skal det vel godt gjøres at du har behov for 600 s-videoinnganger og what not.
    Videre så tilbyr de gratis utskifting av kort (modul basert) når det kommer for intern dekoding av de nye formatene via bitstream. Kun 4 HDMI inn er eneste drawback men det kan man kanskje leve med?

Enig med at de har lagt på Denon sin model et hav (what a waste) av SVHS-Composit tilkoblinger som er helt tull siden man ikke kan send HDMI til noen av sonene uansett. I dag er alt av mine kilder (Video) HDMI compatibelt.

Noen synspunketer på intern data kraft på Classe sammenlignet med Denon?

PS, Classe har ingen romkorresjon innebygget! Er dette positivt eller negativt? De hevder at en extern måling er det som er best og så bruke den avanserte EQ som er bygget inn til og justere manuelt.

USD 8000 er listepris som tilsier ca 62.000 HKD. AVP-A1HD ligger på 47.000 HKD. Så "kun" 15.000 HKD mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 33419

Teknisk specifikation:

In-och utgångar
    HDMI 1.3 4 in / 2 ut
    Component 2 in / 1 ut
    S-video 2 in
    Komposit 2 in
    COAX 4 in / 1 ut
    Optisk 4 in / 1 ut
    Analog XLR 1 ett iin / 5 par ut
    Analog RCA 1 set 7.1 in / 2 par in / 5 par ut
    DC trigger ut 2
    IR 1 in / 1 ut
    CAN Bus 1 in / 1 ut
    USB 1
    RS-232 1

Ljudformat
    Dolby Digital Surround EX
    Dolby Digital 5.1
    DTS-ES discrete
    DTS 3/2/1
    DTS 96/24
    24bit/32-192kHz PCM
    Eventuellt Dolby True HD och DTS-HD-Master Audio via en gratis DSP-uppgradering.

Videokonvertering
    Komposit / S- video till komponent och HDMI
    Komponent (upp till 720p/1080i) till komponent och HDMI
    HDMI till HDMI

Dimensioner
    Bredd 444mm
    Djup 419mm
    Höjd 172mm
    Vikt 13kg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Classe vet å lage pene produkter er det ingen tvil om.
    Denne var sinnsykt flott, i motsetning til det trasige utsende på Denon AVP A1HD.

Enig med at de har lagt på Denon sin model et hav (what a waste) av SVHS-Composit tilkoblinger som er helt tull siden man ikke kan send HDMI til noen av sonene uansett. I dag er alt av mine kilder (Video) HDMI compatibelt.
    Helt klart at det er bedre å erstatte noen av de utallige analoge inn/utgangene med digitale. Ihvertfall for de fleste som har kilder og utstyr av nyere dato, blir det fort for mange analoge inn/utganger på Denon's surroundpre. Uansett. Det er bedre med for mye enn for lite..

Så selv om Classe skryter av å ha "erstattet" de unødig mange analoge kontaktene med digitale, så har Denon's pre alikevell flere digitale kontakter...
    F.eks Classe's 4 HDMI kan for noen være for lite. Siden dette ikke er en liten/flat surroundpre med begrenset plass, kunne de godt ha spandert på noen ekstra kontakter.

PS, Classe har ingen romkorresjon innebygget! Er dette positivt eller negativt?
    Både og etter min mening. Men for det meste negativt.
    Romkorresjon alla Audyssey multEQ XT fungerer svært godt hvis får det til.
    I tillegg har jo Denon's pre en 9 band's grafisk EQ.
    Å erstatte et slikt system med en simpel 5 band's parametrisk EQ pr kanal holder ikke. Eneste "positive" jeg ser med dette er at dem sikkert har spart noen få dollar ?

USD 8000 er listepris som tilsier ca 62.000 HKD. AVP-A1HD ligger på 47.000 HKD. Så "kun" 15.000 HKD mer
    Ja tenk. "Kun" 15000kr mer, for noe som tilbyr betydelig mindre funksjoner, tilkoblinger, og valgmuligheter, hehe... Men. Det koster jo som sagt å være pen. Og utsende på SSP-800 står ikke tilbake for noen surroundpre'er jeg har sett bilder av.

Til slutt. Det aller viktigste : Lydkvaliteten.
    Det burde det jo være lov å forlange at denne må låte betydelig bedre enn AVP A1HD.
    Gjør den det, så kommer iallefall jeg til å like SSP-800 langt bedre enn det ser ut til foreløpig Time will show.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Classe AVP

Litt snodig at man releaser før DTS MA og DD True HD er klar.
    Det står riktignok at det kommer et kort senere (?) uten ekstrakostnad.
    Kanskje veien å gå for å unngå barnesykdommer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Både og etter min mening. Men for det meste negativt.
    Romkorresjon alla Audyssey multEQ XT fungerer svært godt hvis får det til.
    I tillegg har jo Denon's pre en 9 band's grafisk EQ.
    Å erstatte et slikt system med en simpel 5 band's parametrisk EQ pr kanal holder ikke. Eneste "positive" jeg ser med dette er at dem sikkert har spart noen få dollar ?
    Det står jo hvorfor de har valgt en slik løsning her:

Den parametriska equalizern har fem band per kanal och Classé sägs ha utvärderat flera av dagens populära automatiska system (t ex Audessy EQ) men de anses överskattade och enligt Classés utvecklingslag så finns det inga garantier att man får ett optimalt resultat med dessa automatiska system. Istället är det manuella mätningar tillsammans med mänskligt öra som väntar SSP-800-ägarna om man vill utnyttja processorn till fullo.

De fleste dyrere prosessorene har ikke automatisk romkorreksjon som dekker hele frekvensområdet. Det er ikke for å spare de få $ det koster å få noe slikt inn, men pga det Classè nettopp er inne på. Disse produsenter sikter inn på kunder som også bruker penger på rommet - ikke prøver å rette på alle problemer med en digital EQ, med de kompromisser det medfører.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ssp-800

Snakket med importøren. Den kommer ikke før August. De tilbyr med å låne ut en SSP-600 gratis hvis jeg bestiller nå! Ulempen er vel at SSP-600 ikke har noen HDMI innganger.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SSP-800 på markedet med mulighet for dekoding av HD lyd? 8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Er SSP-800 på markedet med mulighet for dekoding av HD lyd? 8)
    Nei, men det kommer etterhvert som gratis oppgradering.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nei, men det kommer etterhvert som gratis oppgradering.
    Jeg ville vært veldig forsiktig med å stole på datoer for oppgradering.
    Vil gjerne se eksempler på noen fabrikanter som har overholdt den fristen de har estimert. For Cary sin Cinema 11a tok det 1 år fra planlagt release til den i hele tatt kom på markedet og her var bare HD/HDMI biten endret fra C11. I tillegg er den full av bugs som undersøkes av Cary nå. Emotiva UMC-1 er et annet eksempel - samme greia over hele fjøla.....

Så de som kjøper nå for senere oppgradering - ikke hold pusten imens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

er det noen som har lest/sett noen (utfyllende) tester av SSP-800? Fins det noen sammenligningstester av denne og lignende modeller fra andre merker? Jeg har lest endel om den på AVSforum og HTguide, og synes absolutt den ser lovende ut, og jeg vurderer på basis av dette å kjøpe SSP-800. Er det noen andre her som vurderer denne modellen? Kom gjerne med synsinger også.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CLassé SSP-800 i Norge

Ser at Hifiklubben nå har SSP-800 på nettsiden, med pris oppgitt. Leste også at bladet Hjemmekino har test av denne i mai-nummeret, har det kommet ut ennå?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino Mai 2009 kommer like over helga.
    Tror testen av ssp-800 er tilgjengelig på hjemmekino.no for de som abonerer.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Hjemmekino Mai 2009 kommer like over helga.
    Tror testen av ssp-800 er tilgjengelig på hjemmekino.no for de som abonerer.
    Jeg fikk hjemmekino i posten for 2 dager siden, og det var en test av SSP-800 der ja. Ikke så veldig spennende test i grunn. Fungerte bra på film, men musikkbiten ble knapt nok nevnt, og jeg vil påstå at de som er i markedet etter en surroundprosessor i denne prisklassen hovedsaklig er det for å kunne få en løsning som er tilfredsstillende både på musikk og film for nettopp å slippe både surroundpre og stereopre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lanseringen av denne har vel blitt holdt igjen nå i lang tid,- må vel nærme seg et par år siden jeg leste om denne første gangen.
    Hovedgrunnen for forsinkelsen har vel vært at interdekoding av nye lydformater ikke har vært på plass,- så jeg må si at jeg ble litt overrasket da jeg leste på HK sine sider at dette fortsatt ikke er på plass, men vil bli levert senere.

Dette er jo noe som går igjen blant så å si alle av de "såkalte" high end produsentene ("for å kalle dem det")

Dette er vel sikkert tatt opp mange ganger før her på AVForum, men hva er det som gjør at dette er så vanskelig for dem å implementere?
    Nå kjenner jo ikke jeg til alle, men jeg har jo registrert at de få som har blitt lansert med interdekoding,- så er det vel en stor andel av disse som har vært fulle av "bugs"
    Man får vel recivere i dag som knapt koster 3000 kr som har dette innebygd, så det kan vel ikke være bare pga. kostnader.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •